Átlagemberz team papírkutya az éjszakai 13 fokban motorozáshoz, úgyhogy mi még a ljubljanai szálláson ébredezünk.
Anyuuuuúúú! Nem akarok hazamenni és dolgozni mennnniiiííí! :)))))))
Na kérem, 23:31-kor begurultam a garázsba. Az 5:45-ös induláshoz és az 1100 feletti km-hez képest egész fitt voltam. Hat vagy hét megállásos taktikával jöttem, a végén a kávé és redbull miatt 10 km-enként lett kicsi a tankom. :)))
Három rekordot is megdöntöttem: én értem utolsóként a csapatból a szigetre, én értem elsőként haza, és mégis rám várt legtöbbet Cé. :)))))
- vagy az van, hogy egy nap (24h) x kétpálcás lajos árama (200-300 mA) a közel mélykisütött akksit kb. fele töltöttségig vitte csak fel (24h * 0,3A = 7,2 Ah)
- vagy simán kinyírtad a mélykisütés közeli akksit a korábbi többszöri indítózással
Mindenképp user error. :)))
tomcat
ps. mentél volna fél órát városon kívül, simán feltölt
Biztos hogy nem, az E39 télen 11,5V-ról még simán indult (igaz 95 Ah volt az akksi). :)
A töltés, kapacitás (ólomakksiknál savszint), feszültség, áramsűrűség és ezek hőmérsékletfüggése, stb. továbbá a mértékrendszerek ismerete fájóan távol áll a hétköznapi gyakorlattól (pedig a nagyobbik része középiskola második-harmadik osztályban legkésőbb ismételten megtanítódik).
Teszem hozzá, hogy a a háziállatok néha okosabbak, mint a felnőttek. Megkérdeztem a macskámat, hogy mit gondol az LHC legutóbbi eredményéről? Felvonta a szemöldökét. Hát amikor először olvastam, én is.
Megkérdeztem egy-két embert, ők csak értetlenkedtek, onnantól, hogy eleve mi az az LHC.
A macskák sokat tudnak...
tomcat
ps. hozott nemrég a tengerentúli pósta gyanús smd soklábú izéket, a jóég tudja, hogy nem kerültek karanténba ;)
A savas ólomakkumulátor cella az a kis UPS akksiktól az ipari targoncákig nagyjából ugyanúgy működik, csak a számok nagyságrendje változik. :)
A 100%-ra feltöltött cella feszültsége terheletlen nyugalmi állapotban 2,1V, 6 db cella sorba kapcsolva az 12,6V. A felső határfeszültség 6 cellára ~14,4V, mert ha visszaosztjuk 6-al, akkor az jön ki, hogy ott indul el a hidrogén felszabadulása, ami durranógáz képződéshez vezet a légköri oxigénnel. Ezt általában szeretjük elkerülni, ezért van feszültségszabályozó az autók, motorok generátorán. (a téma ennél persze kicsit szofisztikáltabb, de nem biztos, hogy ismét érdemes nekifutni a körömpólusú generátorok mélylélektanának :) ).
A 12V-ot azért használja a közbeszéd, mert historikusan a trabik és régi motorok 6V-os rendszerét különböztette meg, valamint a teherautók 24V-os rendszerét.
Tréfát félre: előszedtem egy ilyen ladás célszerszámot, az adott színű led a 12,0-12,4 V közötti tartományt jelöli, ami 25-50% töltöttséget jelent. Aggodalomra nincs túl sok ok, szépen fel kell tölteni nem túl nagy árammal. Ha az akku Ah-ban kifejezett kapacitása C (pl. 12Ah), akkor a töltőáram ne legyen nagyobb, mint C/10 [A]. A kétpálcás Louis csepptöltők 300 mA-el töltenek, eltarthat egy ideig a teljes töltöttség elérése, de legalább kárt nem okoz.
A savas ólomakkumulátor belső ellenállása nagyon kicsi és rendszeres használat mellett nagyon jól viseli a magas töltőáramot (akár 10C-t is).
Viszont ha hosszabb állás közben elindult a szulfátosodás (~12,4V alatt), akkor megnő a belső ellenállás és a magas töltőáram a hőfejlődés miatt (az áram négyzetével arányos!) a lemezek deformálódásához vezethet, ami nem túl jó az élettartam szempontjából. Ezen kívül a szulfátosodott réteg "pelyhekben" leválik a lemezekről, ami cellazárlatot okozhat.
A szulfátosodás bizonyos határok között visszafordítható, vannak erre viszonylag olcsó eszközök, kapható pl. nem messze a lent linkelt Wang étteremtől: