Keresés

Részletes keresés

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2015.08.19 0 0 224171

A Balaton-körön egy akár 1000 fős csapat reggel 6-tól este 9-ig szokta megcsinálni nagy pihenőkkel, összevárásokkal, és ott is sok a nem gyakorlott ember + a torlódás, ennél csak sokkal rövidebb lehet, ha csak néhányan vagytok, és annyit pihentek, amennyit muszáj. Az irány szerintem mindegy, hogy a déli partról indultok vagy az északiról, az logisztikai kérdés. A déli oldalnak jobb a közlekedése.

Előzmény: KODI (224170)
KODI Creative Commons License 2015.08.19 0 0 224170

Sziasztok! Pár barátommal megkerülnénk a Balatont szeptemberben. Az lenne a kérdésem, mivel nem mindenki gyakorlott bringás kb. mennyi időbe kerülne a túra? És, hogy délipartról az északi fele, vagy a másik irányba tegyük meg?

 

Kodi

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2015.08.19 0 0 224169

Semelyik. Egyszerűen nincs megoldás, nem gondolt rá senki. Ugyanúgy a mozgásával tudja érzékeltetni a szándékát, mint más biciklis.

(Nem is beszélve róla, hogy utána már csak Moldova lámpása hiányozna arról a kerékpárról. Fél kézzel vezeti a kerékpárt, tartja az egyensúlyt, és kezeli a két féket, talán váltót is, és még amellett legyen ott egy irányjelző-kapcsoló is, amit szintén azzal a kezével nyomkod?)

Előzmény: monyesz (224168)
monyesz Creative Commons License 2015.08.19 0 0 224168

Irányjelzőt, elektromost vagy mechanikust tennék fel, nem tudom mi lehet szabályos.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (224167)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2015.08.19 0 0 224167

Az egyik kerékpárja neki is át van alakítva, baloldalt van mindkét fékkar, a másikon meg csak egy féket használ, sok évtizedes rutinnal. Ezt nem tiltja a KRESZ, mert csak két függetlenül működő féket ír elő, két kezet nem.

 

Viszont szabályos irányjelzést nyilván nem tud adni egyik irányban sem, tehát minden kanyarban, megálláskor és induláskor kénytelen szabálytalankodni.

Előzmény: monyesz (224166)
monyesz Creative Commons License 2015.08.19 0 0 224166

Mint írtam, én nem így csinálom,tudni szeretném pontosan más hogya, de nem kaptam választ...

 

"Mi a tanácsod annak a félkarú idős úrnak, aki már körbebiciklizte az egész világot (sajnos nem ugrik be a neve), csak egyenesen biciklizzen, vagy inkább hagyja a fenébe az egészet, és üljön a fotelben? Merthogy az egyik oldalon nincs karja, a másik oldalival meg a kormányt fogja és fékez."

 

Biztosan egy átalakított kerékpárral kezdenék neki!

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (224159)
NAR Creative Commons License 2015.08.19 0 0 224165

A 2-es pontban azért nézek hátra, hogy én tudjam megítélni, jön-e olyan mögöttem, aki azt hiheti, hogy el fog férni mellettem :-) A behúzódást pedig úgy szoktam, hogy egyértelmű legyen, hogy ott vagyok az úton és balra fogok kanyarodni (egyirányú úton bal oldalra, többsávos úton belső sáv vagy balra kanyarodó sáv közepére, ha jobbrakanyarodó sáv nyílik, akkor maradok a belső sáv közepén).

 

De bevallom, neccesebb kereszteződésben szoktam azt is csinálni, hogy átgurulok, félreállok a kereszteződés túloldalán és amikor a keresztező forgalomnak lesz zöld, akkor megyek át.

Előzmény: Longboat (224163)
Longboat Creative Commons License 2015.08.19 0 0 224164

Magyarul az év elején egyszer megnézed, mi történik körülötted, majd pedig feltartott kézzel reménykedsz, mert gőzöd nincs, mi történik körülötted.

Előzmény: monyesz (224155)
Longboat Creative Commons License 2015.08.19 0 0 224163

Bocs, nem kívánom neked, de téged egyszer a 3-4-5. pont valamelyike közben fog elcsapni egy "még elférek" típusú versenyző.

Előzmény: NAR (224158)
monyesz Creative Commons License 2015.08.19 0 0 224162

Én nem így csinálom, nekem az jött le, hogy többeknek ez a gyakorlata. De tisztázni szerettem volna, hogy jól gondolom-e az elmondásuk alapján.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (224159)
Longboat Creative Commons License 2015.08.19 0 0 224161

A versenyzőpalántáknak a forgalomban kanyarodást a következőképp tanítják. Itt jellemzően tempós haladásról van szó.

- hátranéz

- kerékpár pozíciójával jelzi az irányváltási szándékot (ívre húzódik)

- megint hátranéz

- karral jelez

- kanyarodik

A tekerést csak a kanyar előtt, vagy a kanyarban illetve a forgalomnak megfelelően szükség szerint hagyja abba és ennek megfelelően használja a féket is. Kanyarban a belső íven lévő pedál fenn, kifelé a lehető leghamarabb továbbteker. A kormányt nem engedi el.

oleandro Creative Commons License 2015.08.19 0 0 224160

én azért néznék néha előre is... Sőt, akár oldalra is :-)

Előzmény: NAR (224158)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2015.08.19 0 0 224159

Biztos? Gondold végig még egyszer, hogy minden pont kötelező és hasznos-e!

 

A másik pont meg, minden tisztelettel a KRESZ iránt (mondom ezt mint alapvetően szabálykövető ember), hogy a hierarchiában még a hatályos magyar törvényeknél is erősebbek a fizika törvényei. A figyelmen kívül hagyásuk (be nem tartásól sok értelme nincs itt beszélni) sokkal veszélyesebb, mint a jogszabályok be nem tartása.

 

Nem véletlen, hogy vannak országok, ahol a kerékpárosokra más szabályok vonatkoznak, mert rájöttek, hogy a másféle menettulajdonságaik miatt másképpen tudnak biztonságosan közlekedni. Ezek közé tartozhat az irányjelzésre vonatkozó szabály is, ugyanis a szándékot a mozgással is ki lehet fejezni.

A kitartott karral végzett irányjelzés egyébként hasznos dolog, és én is szoktam csinálni, de nem feltétlenül egy csúszós lejtőn, és nem feltétlenül abban a formában, ahogy a KRESZ javasolja, hogy a kanyarodás teljes időtartama alatt. Ha előbb jelzed a karoddal az irányváltoztatási szándékot, aztán hozzáfogsz a manőverhez, és két kézzel fogod a kormányt közben, akkor a többi közlekedő ugyanúgy tudni fogja, mit csinálsz, csak nem esel el, és sokkal biztonságosabb lesz.

 

Az első és a hátsó fék fizikailag másképp hat a kerékpárra, és ezt egy egy nyomon haladó járműnél botorság volna figyelmen kívül hagyni.

 

Mi a tanácsod annak a félkarú idős úrnak, aki már körbebiciklizte az egész világot (sajnos nem ugrik be a neve), csak egyenesen biciklizzen, vagy inkább hagyja a fenébe az egészet, és üljön a fotelben? Merthogy az egyik oldalon nincs karja, a másik oldalival meg a kormányt fogja és fékez.

Előzmény: monyesz (224155)
NAR Creative Commons License 2015.08.19 0 0 224158

Na ebből lesz az esés.

 

0, abbahagyom a tekerést ("motorfék")

1, irányjelzek

2, hátranézek (és ismét két kézzel fogom a kormányt)

3, behúzodok

4, fékezek

5, kanyarodok

 

Nagyobb sebességnél az 1-es pont kimarad (körúton negyvennél nem fogom elengedni a kormányt), ott ráutaló magatartással jelzem a kanyarodási szándékot.

Előzmény: monyesz (224155)
monyesz Creative Commons License 2015.08.19 0 0 224157

Engem sem ütöttek el, de lehet hogy más környezetben elütnének (téged meg viszont). Ezért kérdeztem.

Előzmény: halaloszto (224156)
halaloszto Creative Commons License 2015.08.19 0 0 224156

én tudok kerékpározni, eddig szinte nem ütöttek el. nem akarok továbbtanulni, és tanítani sem.

 

Vajk

Előzmény: monyesz (224155)
monyesz Creative Commons License 2015.08.19 0 0 224155

Kanyarodás:

1. hátranézel

2. irányjelzel

3. irányjelzel-fékezel

4. irányjelzel-behúzódsz(-esetleg fékezel is)

 

Így gondolod?

Előzmény: halaloszto (224152)
SzeZo Creative Commons License 2015.08.19 0 0 224154

Igaz, igaz... Mintha csak magam mondtam volna.

Előzmény: halaloszto (224152)
Fishtax Creative Commons License 2015.08.19 0 0 224153

Az állítható stucnit a helyedben a vásárláskor cseréltetném normálra, én csak rosszat hallottam róla (kilazul, kikotyogósodik, elkopik, lötyögni kezd egy idő után). A többi alkatrésze rendben van, egyedül a Tektro hidraulikus tárcsafékkel lennének fenntartásaim, de lehet, hogy ez csak sznobizmus a részemről (ha már tárcsafék, akkor Deore olajos szint alá nem mennék).

 

robi

Előzmény: Paragon1985 (224134)
halaloszto Creative Commons License 2015.08.19 0 0 224152

irányjelezni nem a kanyarodás előtt közvetlen kell. ha lelassítok irányjelzés nélkül, az autós nem érti mit csinálok. rosszabb esetben nekiáll megelőzni, miközben pont a kanyar miatt lassítottam. nagyvárosi forgalomban az a fontos hogy tudják a résztvevők egymásról hogy mit fog csinálni. és vannak helyek ahol nem lehet nem lendületből közlekedni, mert ha megállsz az életben nem jutsz el arra az oldalra amire akarsz.

 

Vajk

Előzmény: monyesz (224150)
sys4096 Creative Commons License 2015.08.19 0 0 224151

:-)

Előzmény: halaloszto (224143)
monyesz Creative Commons License 2015.08.19 0 0 224150

Igen, és pont ilyen esetben kell előre mindkét féket használva lassítani, hogy kanyarodás-irányjelzés előtt ne kelljen nagyot fékezni. Kérdés, hogy van beállítva az első fék, milyen finoman adagolható, mennyire kap be, stb

Előzmény: halaloszto (224147)
SzeZo Creative Commons License 2015.08.19 0 0 224149

Fékezéskor a súlypont előbbre kerül. Ha nem szimmetrikus az alátámasztás, akkor a fellépő erő elfordítja a kormányt. Ha ráadásul az első féket húzza az ember, akkor már igen érdekessé válik a művelet.

Ügyeskedve lehet korrigálni, de pl. a Dohány utca kevés helyet hagy ilyesmire.

Előzmény: halaloszto (224147)
Mal924 Creative Commons License 2015.08.19 0 0 224148

A Keletihez siettem bringával a vonatomhoz, mikor a csöpögésből dézsa lett. Pont a Blahán voltam, gondoltam várok fél órát az árkádok alatt, annyira nem rohanok haza. Na abból a fél órából másfél lett (két sör mellett megismerkedtem egy tündéri bringás lánnyal, ki szintén oda kényszerül az eső miatt), majd elindultam. A középcsapágy felé ért a víz, szóval a vonatra úgy érkeztem, mint aki úszott egy kört SPD-stül. :) Persze egy órát álltak a vonatok, de ez már más téma.

A gödör meg vicces a Vásárcsarnok előtt, az eső előtt még felette suhantam át...

Előzmény: hitman (224130)
halaloszto Creative Commons License 2015.08.18 0 0 224147

és szezo kifejezetten vizes csúszós útról írt, ahol pont nem mindegy hogy hogyan fékez az ember.


Vajk

Előzmény: bm613 (224146)
bm613 Creative Commons License 2015.08.18 0 0 224146

(A könyörög akkor sem ikes ige, ha Radványi Géza a fél ország fejében elbaszta.)

Bár nem túl magas az országunk, de azért akadnak itt-ott lejtők, ahol csak első fékkel nagyon kényelmetlen volna kanyarodni. 

Előzmény: monyesz (224145)
monyesz Creative Commons License 2015.08.18 0 0 224145

Hát de könyörgöm, hogy lehetne máshogy? A kormányt a másik kezével fogja! Nyilván nem kell ész nélkül hajtani kanyar előtt hogy a végén egy baromit kelljen fékezni az első fékkel.

Előzmény: halaloszto (224144)
halaloszto Creative Commons License 2015.08.18 0 0 224144

az hogy az első vagy a hátsó fékkel fékezek nem attól függ hogy merre akarok kanyarodni. 

Előzmény: monyesz (224142)
halaloszto Creative Commons License 2015.08.18 0 0 224143

mindig is mondta anyám hogy a kontra az igazi.

Előzmény: bm613 (224141)
monyesz Creative Commons License 2015.08.18 0 0 224142

Mert a másik kezével miért nem tud fékezni?

Előzmény: bm613 (224141)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!