Keresés

Részletes keresés

Divatmotoros Creative Commons License 2012.05.06 0 0 252105

"Boldog anyád napját", gondoltam, miután ma hátulról belejöttek a Mazdába. Személyi sérülés nem történt, az egyik hátsó lámpa és a lökhárító kuka, ha minden igaz, akkor a fémlemezek megúszták. Mázli, mert ott van alatta a tank is, ha az kilyukad, lett volna tűzijáték. A legszebb az volt, hogy eleinte elég erősen vitatta a vétkes fél a felelősségét, főleg az anyósülésen utazó feleség. Mert én hirtelen álltam meg, sőt, eléjük csúsztam!

Előzmény: Antera (252104)
Antera Creative Commons License 2012.05.06 0 0 252104

Nakérem, az Átlagemberz Racsni Tím a HGMC hagyományokhoz híven Ljubljanában további két frakcióra szakadt.

 

Míg Császárék édes álmukat aludták, a szemerkélő eső leple alatt elhagytam a várost. Mariborig zuhogó eső és hideg (szentségeltem nagyon), de utána száraz utak és meleg.

 

Magyarország napfénnyel és a határtól kb. 100m-re, -ahol ugye a szlovénoknál végig sztrádát nekünk nem sikerült tovább építeni, és dupla záróvonalas tizenix km halálút van helyette- természetesen lézersóval (szerencsére szemből) fogadott. (A korzikai rendőri viselkedés után letaglózó, de jót röhögtem rajta közben C!-re gondolva szeretettel... :-))) )

 

14:00-ra értem pontban haza. 

Előzmény: euro (252093)
Mcemru Creative Commons License 2012.05.06 0 0 252103

egész jó termés, kicsivel többet vártam, de azért válságban elmegy :)

Előzmény: BlueFazer (252101)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.06 0 0 252102

A Pisában nincs kávézó az ugye hasonló okosság, mint a Monacóban nincs strand?:) (bár az idén én már voltam ott, az apartmantól úgy 20 méterre volt a homokos strand, a városhatáron belül, 300 méterre egy Ferrari, Bentley, Mclaren szalontól :))))

 

 

 

Előzmény: BlueFazer (252101)
BlueFazer Creative Commons License 2012.05.06 0 0 252101

Témák:

 

1: Szepy gázolajat tankolt :)

2: Pisa-ban nincs kávézó :)

3: Sietés fel a kompra ... hogy aztán utolsónak jöhessünk le:)

4: 1 nappal előbb megyünk DM elé, aztán amikor tényleg jött, akkor lekéstük a randit :)

5: A Vifferek és az LC8-ak lapján aludnak :)

6: Ha Chuck Norris motorozni kezd, akkor C-hez küldjük tanulni :)

7: A Császár 2 báránycombot eszik, dupla szállást fizet és tripla kompjegyet vesz :)

8: A GPS-ek a leggyorsabb út megtervezésébe továbbra is beleterveznek min. 2 eltévedést :)

9: A Morini továbbra is nehezebben indul, mint egy 30 éves Babetta :)

10: Kint a boxer GS a 2 kerekű VW :)

11: DM az autópályán 170-el lobogtatja a doboza zárában a kulcsait :)

.

.

.

Előzmény: Mcemru (252100)
Mcemru Creative Commons License 2012.05.06 0 0 252100

vki csinálhatna egy ppt beszámolót, képekkel, videókkal, genyó kommentekkel és vmi kajáldában prezentálhatna :)

Divatmotoros Creative Commons License 2012.05.06 0 0 252099

A vifferrel nem lehet olyan lassan menni egyenesen. Különben sem tetszett Szepy stílusa, egyenesben túl lassan ment, kanyarban meg túl gyorsan... :))))

Előzmény: BlueFazer (252098)
BlueFazer Creative Commons License 2012.05.06 0 0 252098

Na jó, de te nagyon gyors vagy ... az autópályán :P

Előzmény: Divatmotoros (252097)
Divatmotoros Creative Commons License 2012.05.06 0 0 252097

Engem kétszer 5 percre kapott el az eső, egyszer pont egy olasz megálláskor, utána pedig az olasz-szlovén határon, de kb. 15 perc alatt kimentem belőle és végig száraz volt.

Előzmény: BlueFazer (252096)
BlueFazer Creative Commons License 2012.05.06 0 0 252096

Pedig Ljubljana után végig 17-18 fokban jöttünk full száraz utakon! Egyedül a vége felé a magyar részent volt itt-ott 13-14 fok az is csak "foltokban". Szél volt, de eső már semmi. Szerintem jönnötök kellett volna tovább.

Előzmény: euro (252093)
Divatmotoros Creative Commons License 2012.05.06 0 0 252095

Na asszem egy pár évig megint mindenki meggondolja kétszer is, hogy megy-e gmc túrára... :))))

 

 

pedig ez most jó volt, csak hát a társaság, ugye... :))))

Előzmény: Törölt nick (252091)
Divatmotoros Creative Commons License 2012.05.06 0 0 252094

Azon a drága motoron nincs lámpa??? :))))

Előzmény: euro (252093)
euro Creative Commons License 2012.05.06 0 0 252093
Átlagemberz team papírkutya az éjszakai 13 fokban motorozáshoz, úgyhogy mi még a ljubljanai szálláson ébredezünk.
Anyuuuuúúú! Nem akarok hazamenni és dolgozni mennnniiiííí! :)))))))
Előzmény: BlueFazer (252092)
BlueFazer Creative Commons License 2012.05.06 0 0 252092

Le :)

Korzika IZDA! ... csak ne kellett volna folyton rád várni! :D

Előzmény: Törölt nick (252091)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.06 0 0 252091
Na kérem, ez letudva. :-)
Mcemru Creative Commons License 2012.05.06 0 0 252090

mind3 sőt mind5(+egybehazaérés,+megahormon szint vs tank) gratulálok!

 

utóbbi kivételével, ha lesz beszámolós csájnízozós, jelentkezem! :)

 

Előzmény: Divatmotoros (252089)
Divatmotoros Creative Commons License 2012.05.05 0 0 252089

Na kérem, 23:31-kor begurultam a garázsba. Az 5:45-ös induláshoz és az 1100 feletti km-hez képest egész fitt voltam. Hat vagy hét megállásos taktikával jöttem, a végén a kávé és redbull miatt 10 km-enként lett kicsi a tankom. :)))

 

Három rekordot is megdöntöttem: én értem utolsóként a csapatból a szigetre, én értem elsőként haza, és mégis rám várt legtöbbet Cé. :)))))

tomcat Creative Commons License 2012.05.05 0 0 252088

A türelem (és a matek) nem erősséged. :))

- vagy az van, hogy egy nap (24h) x kétpálcás lajos árama (200-300 mA) a közel mélykisütött akksit kb. fele töltöttségig vitte csak fel (24h * 0,3A = 7,2 Ah)

- vagy simán kinyírtad a mélykisütés közeli akksit a korábbi többszöri indítózással

Mindenképp user error. :)))

 

tomcat

 

ps. mentél volna fél órát városon kívül, simán feltölt

Előzmény: __BB__ (252087)
__BB__ Creative Commons License 2012.05.05 0 0 252087

én meg közben csendben feltöltöttem egy nap alatt a kétpálcásról és pöcre indult, de így is csak amber volt szín vagyis max 12V

kiderül majd mi lesz pár nap múlva a következő indításnál. mert ugyen csak nem használhatom mindig hiszen a benya fogy, a gumi kopik ...

tomcat Creative Commons License 2012.05.04 0 0 252086

Biztos hogy nem, az E39 télen 11,5V-ról még simán indult (igaz 95 Ah volt az akksi). :)

A töltés, kapacitás (ólomakksiknál savszint), feszültség, áramsűrűség és ezek hőmérsékletfüggése, stb. továbbá a mértékrendszerek ismerete fájóan távol áll a hétköznapi gyakorlattól (pedig a nagyobbik része középiskola második-harmadik osztályban legkésőbb ismételten megtanítódik). 

Teszem hozzá, hogy a a háziállatok néha okosabbak, mint a felnőttek. Megkérdeztem a macskámat, hogy mit gondol az LHC legutóbbi eredményéről? Felvonta a szemöldökét. Hát amikor először olvastam, én is.

Megkérdeztem egy-két embert, ők csak értetlenkedtek, onnantól, hogy eleve mi az az LHC.

A macskák sokat tudnak...

 

tomcat

 

ps. hozott nemrég a tengerentúli pósta gyanús smd soklábú izéket, a jóég tudja, hogy nem kerültek karanténba ;)

Előzmény: dhpage (252085)
dhpage Creative Commons License 2012.05.04 0 0 252085

nohát, Tomcat megszerezte zsifi jelszavát. :)

Előzmény: zsifiwonder (252084)
zsifiwonder Creative Commons License 2012.05.04 0 0 252084

az autó-motor akku 12,2-12,3 V-nál már lemerültnek számít....

Előzmény: dhpage (252082)
zsifiwonder Creative Commons License 2012.05.04 0 0 252083

Mert az autós akkunál vastagabbak a lemezek, távolabb is vannak...

Amikor az autó akku merül, melegszik és deformálódik, kisebb esélyjel megy tönkre azonnal. A motorosnál ez a deformáció elegendő a cellazárlathoz...

Az autó akkura 24 hó a gari, míg a motorokéra mindössze 6 hónap...(a sok állás sem barátja a motorakkunak..))

GMC-s szinten, a havi 0, 37 (évente 4,44) század indítás kevés..))))

Előzmény: dhpage (252079)
dhpage Creative Commons License 2012.05.03 0 0 252082

ez olyan mint a li-ion akksi a telefonban. azért mert 3.7 van ráírva, attól még feltöltve 4.1-4.2 :)

Előzmény: __BB__ (252081)
__BB__ Creative Commons License 2012.05.03 0 0 252081

kisebb :)

közben gugli haverom elmodta hogy az autós is soxor 12V és nem 24, mint a mérete alapján várható lenne. logikailag :)

Előzmény: dhpage (252079)
tomcat Creative Commons License 2012.05.03 0 0 252080

A savas ólomakkumulátor cella az a kis UPS akksiktól az ipari targoncákig nagyjából ugyanúgy működik, csak a számok nagyságrendje változik. :)

A 100%-ra feltöltött cella feszültsége terheletlen nyugalmi állapotban 2,1V, 6 db cella sorba kapcsolva az 12,6V. A felső határfeszültség 6 cellára ~14,4V, mert ha visszaosztjuk 6-al, akkor az jön ki, hogy ott indul el a hidrogén felszabadulása, ami durranógáz képződéshez vezet a légköri oxigénnel. Ezt általában szeretjük elkerülni, ezért van feszültségszabályozó az autók, motorok generátorán. (a téma ennél persze kicsit szofisztikáltabb, de nem biztos, hogy ismét érdemes nekifutni a körömpólusú generátorok mélylélektanának :) ).

A 12V-ot azért használja a közbeszéd, mert historikusan a trabik és régi motorok 6V-os rendszerét különböztette meg, valamint a teherautók 24V-os rendszerét.

Ez inkább feszültségszint, nem konkrét érték.

 

tomcat

Előzmény: __BB__ (252078)
dhpage Creative Commons License 2012.05.03 0 0 252079

mitől lenne más egy motor akksi, mint egy autós? :)

Előzmény: __BB__ (252078)
__BB__ Creative Commons License 2012.05.03 0 0 252078

de ez motor. ott a 12V a normális, töltött nem ?

elsőre meg sem forgatta az indítómotort.

és tényleg kétpálcás Lajostöltőm van :)

Előzmény: tomcat (252077)
tomcat Creative Commons License 2012.05.03 0 0 252077

Az nem narancs, hanem borostyán. :)))

Tréfát félre: előszedtem egy ilyen ladás célszerszámot, az adott színű led a 12,0-12,4 V közötti tartományt jelöli, ami 25-50% töltöttséget jelent. Aggodalomra nincs túl sok ok, szépen fel kell tölteni nem túl nagy árammal. Ha az akku Ah-ban kifejezett kapacitása C (pl. 12Ah), akkor a töltőáram ne legyen nagyobb, mint C/10 [A]. A kétpálcás Louis csepptöltők 300 mA-el töltenek, eltarthat egy ideig a teljes töltöttség elérése, de legalább kárt nem okoz.

A savas ólomakkumulátor belső ellenállása nagyon kicsi és rendszeres használat mellett nagyon jól viseli a magas töltőáramot (akár 10C-t is).

Viszont ha hosszabb állás közben elindult a szulfátosodás (~12,4V alatt), akkor megnő a belső ellenállás és a magas töltőáram a hőfejlődés miatt (az áram négyzetével arányos!) a lemezek deformálódásához vezethet, ami nem túl jó az élettartam szempontjából. Ezen kívül a szulfátosodott réteg "pelyhekben" leválik a lemezekről, ami cellazárlatot okozhat.

A szulfátosodás bizonyos határok között visszafordítható, vannak erre viszonylag olcsó eszközök, kapható pl. nem messze a lent linkelt Wang étteremtől:

http://www.panelectron.hu/akku_aktivator.html

 

tomcat

Előzmény: __BB__ (252074)
Mcemru Creative Commons License 2012.05.03 0 0 252076

euro gondba lehet a bőrgatyó zipzár projekttel akkor minden szerpentin után :)

 

Előzmény: tomcat (252068)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!