Akksit szerettem volna tölteni a nagy gépen. Már a saru felrakásakor nem tetszett, mert fi a faszér szikrázik...Aztán néhány másodperc múlva már füstölt is a töltő, de még nem is volt bedugva a 220-ba. Azonnal kib@sztam :o) a 20 kilós töltőt a fülkéből. (esett az eső). Próbáltam, beindult, úgyhogy az akksiknak nem lett baja. Viszont ami az egész előzménye az az, hogy a két éve felrakott olasz piros főáramkapcsolót már megolvadva szedtem le előtte és szét is esett. Gondolom, hogy egy lábánál felfogatva megtörhettük és a bakelitben megmozdult a két rézdarab és ív útján mehetett tovább az áram, ami idővel megolvasztotta az egészet, de ez felülről nem látszott, csak most, hogy szétszedtem. Kérdés az volna, hogy van-e valami ötlet arra vonatkozóan, hogy milyen billenőkapcsolóval lehetne megoldani az áramátvitelt főáramkapcsoló gyanánt?
Grata a géphez,eljöhetnél segiteni 2db fát kihuzni,és megnéznénk mit tud a szürke herceg mellett!
Kiváncsi leszek rá hányan fognak jönni a haverok közt mert elég jó nagy törzse van és nem akarom összevágni a kertet a szárvágózás után,majd csinálok róla képet hogy milyen kemény a fa és a gép is!
Szakmai tanács kellene :-D Kíváncsi vagyok, kinek mi a véleménye.
Szóval: a kipufogón megjelent a víz, a motor melegedett, a víz fogyott, a kipufogó gáz ment a vízbe. Az olaj tiszta, a víz nem olajos!
Leszedtük a hengerfejet, új tömítés, ugyanez a jelenség. Elvittem a hengerfejet átvizsgáltatni, véletlenül kétszer annyi nyomással rakta rá a faszi a levegőt, nem bugyborékolt sehol, feltételezem, hogy nem repedt (?) ! Síkraköszörültettem, utána hengerfej vissza.
Szóval most úgy néz ki, hogy a hőmérsékletet tartja, tehát elvileg nem puforogtat bele, de a víz valamiért sokkal lasabban, de fogy. 2-3 üzemóra/ 1 liter kb. 30-35 fok melegben dolgoztam vele. Létezik, hogy a zárókupak szar, és elpárolog? Értelmes választ ha tudna valaki írni, azt megköszönném, hogy kinek mi a véleménye erről? Mert a gép pöccre indul, a hüvelyeknek nincs válla, olajnyomás 3,5 hidegen, melegen 3. Olajat nem eszi, csak attól félek, hogy vízköves lesz, ha mindig utána kellene burogatni. A blokkrepedést szeretném kizárni, mert az lelki terror lenne. Nézegettem a blokk tetejét, amikor a hengerfejet levettük, de semmi repedést nem láttam. Valaki ötletelhetene! KÖSZ!!! :-)
Hali! Elvileg lehet kapni valamelyik autógyártó(renault vagy VW???) által preferált fagyállót, ami nem bántja az aluminiumot. Most kapásból nem tudom milyen színű, de talán rózsaszín...
Idézet egy motoros fórumról:
susugaga[2439] 2008. július 30. 07:37 Jól mondták neked valóban két féle fagyálló létezik az ócsóbb hagyományos, és a drágább foszfátmentes. Valóban a hagyományos fagyálló megkezdi az alut de ahoz idő kell. Természetesen az mindenkinek a saját döntése melyiket használja. válasz erre
Miért van az hogy ami a vízszivattyúból jön csőcsonk az állandón széttörik nem is széttörik valahogy eltűnik ennyire marhat a fagyálló? Most tavasszal lett kicserélve és most vettem észre köpködi megint a vizet és megint széttört.
Mit tudnék oda rakni ami bírja nem megy szét ilyen könnyen?
Illetve valami rendes fagyállót ami nem marna ennyire vagy nem is tudom mit kellene.
Vízzel sem akarom használni és akkor sűrűbben leengedni ezt kellene?
Most szerencsém volt sikerül hazaérnem mielőtt teljesen szétment.
Annyit tudok tanácsolni,hogy cseréld le az olajat és pucold ki a centrifogál szüröket durvaszüröt finomszüröt ujat bele,és ami a hütö elöt van azt a szüröt is kell cserélni vagy pucolni ami hüti a motorolajat,hütö elött van rácsnál vagya a bal vagy jobb egy kicsi gumicsö szerü,mert ha szar olaj van benne akkpr nincs meg a kenése se a hütés se a tömités,énis azokat csináltam mikor megvettük a trakesz,még volt hogy csöveket kelett cserélni mert folyt az olaj belöle,hát most már rendbe van az kis gép!
szerintem az olajat mindenféleképp le kell cserélni ha olyan állagú és szinű mint amiről beszélsz
a visszajelző csövét nem hiszem hogy ki kell cserélni hacsak nem oldódik meg a probléma az olajcserével
a generátorral kapcsolatban nem tudok segíteni mert az ilyenekhez én nem értek, de kárpótlásul adok egy kezelési és karbantartási utasítást amiben szinte minden benne van(a villamossági alaprajzzal együtt csak elég sok szál van és nem tudom ki tudod e hámozni a lényeget: http://uloz.to/x1BvaXTk/mtz-50-52-pdf
Ebben a fórumban új vagyok ,Péter vagyok,és szeretnék majd tőletek kérdezni pár dolgot.Vettünk apuvalegy 50 es mtz-t fő probléma egyenlőre hogy kevés az olajnyomás hidegen olyan max 2 bar volt melegen ,alapjáraton talán 0.3 bar ,gázon 0.5 lehet.Az előző tulaj azt mondta nem tudja mikor volt olajcsere ,Az biztos hogy az olaj az igen igen fekete, és hignak tűnik. ,Az olajszűrőt szétszedtem az jó , talán 1-2 mm es kosz folt csak a szürő falán.Levettem a akrtert mondom mégis belenézek mi lehet a karterban nincs e benn sok mocsok,vagy épp nem tudja felszivni az olajat az olajpumpa.A karter belül tiszta volt ,a felszivó szűrője is jó.
Most majd kap uj tömitéseket a karter ,meg új olajat,kíváncsi leszek hogy alakul majd a nyomás.Az olajnyomás mérőig menő rézcső is ugy 6-7 helyen már forrasztva volt,még arra is gondoltam ebbe a kis csőbe nem e folyt be a forraszanyag,és alig jön át rajta a nyomás(lehet kicsi az esélye ).A motorba alulról felnézve a hengerek jó állapotunak tünnek nem karcosak.A motor ugy állt meg h kb a 4 dugattyú azonos helyzetben van és igy a hajtókarokat megtudtam mozgatni radiális irányba mindegyik kb 1 mm-t mozog ,hát nemtudom mennyi fér bele ezeknél ,mekkora az illesztés ,hideg motornál néztem.A főtengelyt még nem sikerül igy megmozgatnom ,mert azt hallottam hogy a nyugvó csapágyak általában előbb cserések az mtz ben.Mi az igaz?
elsősorban motorolaj csere lesz ,ha ez nem hoz javulást ,akkor esetleg lehetne állitani az olajnyomáson ,ha állithato. vagy az olajpumpa kopott.?
A bentlévő olaj kb ugy folyik mint a víz,csak egy cseppet sűrübb ettől.ugyhogy ez biztos baj,felhigult az olaj ,vagy kitudja mi van bent.
Másik dolog hogy töltés az nincs, a generátor nincs bekötve 2 vékonyabb kábel is megy rá de 30cm után nem mennek sehova a kabin irányába.a vizhütő körül van egy fekete műanyag ház ha jól tudom áramátalakitó.az sincs bekötve.ez egy 700 W os generátor,esetleg tudnátok a bekötésben segiteni ? meg még át kell néznem a fesszabot is hogy milyen állapotban van,nincs e beégve beül valami.Tudnátok mutatni bekötési rajzot ?
Üdv! Sikeres hüvely-dugó csere történt az 550-es traktorunkon. A felújítás oka volt hogy víz került az olajba. Javaslom mindenkinek kerülje az ukrán csomagolt víz tömítő O-gyűrűket. Silányok, kiöregedtek, és átszökött mellettük a víz. Nem az első eset amivel már találkoztam. Szilikon gyűrűket vettem bele. A hornyokat jól kitisztítva kicsit szilikon zsírral megkenve tettem be az új gyűrűket, valamint a hüvely külső oldalát is kicsit bezsírozva kényelmesen, fogósan becsusszant a helyére az új hüvely. 3-4000 ü. volt az előző motoromban, de nem volt szívem összerakni a régi dugóval meg hüvellyel, ha már így szét szedtem.
Rúgó erőt mi nem könyv szerint állítjuk. Nem szokott bejönni.
Ha bekapcsolt állapotban a kar és beleér a lemezbe akkor a munkahenger szárnál lévő kis fedelet felszeded és a feléd közelebb lévő pálcán tekersz 360fokot. De úgy ,hogy a kart kikapcsolt állapotba teszed.