Keresés

Részletes keresés

bézés Creative Commons License 2006.09.20 0 0 755
Jó nem reménykedem,de ha esetleg valami neked nemm kell./tudom olyan nincs/
Az olaj helyett inkább zsírt javasolnék, akkor nem úszik minden,van speciális Roco zsír.
Előzmény: RhB (739)
cs1014 Creative Commons License 2006.09.20 0 0 754
Köszönöm!

:-)
Előzmény: k.novotny (753)
k.novotny Creative Commons License 2006.09.20 0 0 753
Igen kedves uram őn nyert, őné a bőgre, amelyet a Népjóléti Minisztériumben lehet átvenni:-)))
Előzmény: cs1014 (751)
cs1014 Creative Commons License 2006.09.20 0 0 752
Előzmény: cs1014 (751)
cs1014 Creative Commons License 2006.09.20 0 0 751
Nyertem :-))
Előzmény: cs1014 (750)
cs1014 Creative Commons License 2006.09.20 0 0 750
Kubbbbbbbbbaaaaaaaaaaaaaaa
Előzmény: cs1014 (749)
cs1014 Creative Commons License 2006.09.20 0 0 749
DF7C, a Peking, Február 7. mozdonygyár terméke.

Hogy hol?

Na azt nem tudom.
Előzmény: cs1014 (747)
k.novotny Creative Commons License 2006.09.20 0 0 748
Igen... a bőgre füle már a tied, már csak a fotó készitésének a helyét kéne megtalálni....
Előzmény: cs1014 (747)
cs1014 Creative Commons License 2006.09.20 0 0 747
Előzmény: k.novotny (746)
k.novotny Creative Commons License 2006.09.20 0 0 746
Sajnos ezért a válaszért nem jár bőgre:-)))
Előzmény: vaskerék (745)
vaskerék Creative Commons License 2006.09.20 0 0 745
Talán dél-afrika, és egy SD45-ös konstrukció helyi viszonyokra építve.
Előzmény: k.novotny (744)
k.novotny Creative Commons License 2006.09.20 0 0 744

Sziasztok!

 

 

Egy kis találos kérdés az unatkozóknak:-)))

 

Milyen gyártmányú mozdony látható a képen és hol???

 

 

 

 

 

 

RhB Creative Commons License 2006.09.20 0 0 743

Amik viszont hamarosan eladásra kerülnek:

Rivarossi Big Boy, hanggal, vagy anélkül.

 

És mire cseréled le? Athearn? Trix? Precision Craft? Esetleg az utóbbitól a réz változat 3000 dolcsiért?

Előzmény: zorwick (742)
zorwick Creative Commons License 2006.09.20 0 0 742
Ne aggódjatok, ha veszek is N-t, a gyűjtemény nagy része marad.

Amik viszont hamarosan eladásra kerülnek:

Rivarossi Big Boy, hanggal, vagy anélkül.
Bachmann GP 50

Előzmény: RhB (739)
zorwick Creative Commons License 2006.09.20 0 0 741
Az a baj, hogy néhány forgóvázon a kerék eléri a szélét a forgóváznak. Ezt kell orvosolni. Egy kocsi esetében pedig valamiért az egyik tengelyvég magasabban ül mint a másik fele ezért billeg az egész forgóváz. Ez a kocsi siklik is.

Az ívnek jónak kell lennie, R5 a minimum, nekem R6-os van, habár le kéne már cserélni a próbakört valami R8-ra.

Amúgy a sebességet néztem, semennyivel sem lassabb a nehéz szerelvénnyel, mint önmagában. Van erő a kicsikékben. Egy F3-as is vígan elhúzza. Habár érdekes, hogy a 3 egység sebessége között kis különbség azért van. Lehet hogy egy hosszabb bejáratás segítene a dolgon.

Egy esetben, mikor kanyarból indult, tehát szorult is az egész, szívfájdalom nélkül kitépte a baggage csatolóját a müanyag patentből, nem tört, csak kitépte. De a mozdonyok simán indultak, a kerekek nem pörögtek ki észrevehetően:)
Előzmény: RhB (738)
crash__override Creative Commons License 2006.09.20 0 0 740
Ezért N-ezek :-)
És még a volt jugó kocsikból is össze lehet 25-30 kocsit rakni, egy jó pályán azok is elmennek. Az új Kato vagonok (pl a szénszállító hopper-ek) elég brutális futással rendelkeznek, azokból simán össze lehet rakni akár hagyományos Roco pályán is ennyit...
Előzmény: zorwick (730)
RhB Creative Commons License 2006.09.20 0 0 739

bézés zorwick-nak:

 

Ha esetleg az áttérésed miatt megválnál egy két HO-ás modelledtől légy szíves szólj.

 

Ne reménykedj, én közelebb vagyok... :-)))))))))))))

Előzmény: bézés (735)
RhB Creative Commons License 2006.09.20 0 0 738

Ehhez az is hozzájárul, hogy emlékezetem szerint a próbapályádon az ívek igencsak a javallott minimumon vannak, és ilyen hosszú szerelvény mindkét vége kanyarban van. Viszont ha a mozdony mégis vígan elhúzta, akkor nincs olyan nagy baj, én pont ettől féltem egy kicsit. Na majd ha egyszer nagy leszek, az enyémet is meghajtom...

 

A másik dolog az, hogy pl. a Valtersz a személykocsiknál javasolja a tengelyek csúcsára egy csöpp olajat, hogy könnyebben guruljon. Lehet, hogy ez itt is segítene. Viszont ha utána szarabbul megy, ne engem szídj! :-)))

Előzmény: zorwick (737)
zorwick Creative Commons License 2006.09.20 0 0 737
Tegnap este összeraktam az F3-asok + 8 Cz kocsi szerelvényt, járattam 20 percig körbe-körbe. Nagyon baba volt. Ez a 8 kocsi viszont iszonyatos nehéz. Valamiért nem futnak tökéletesen, pedig hát Brodvéj! Ennyi pénzért maguktól kéne menniük:)

RhB Creative Commons License 2006.09.20 0 0 736
Nézegettem mindeféle fotókat, de csak az E5-öst láttam ilyen csillogó változatban. A többi színe nehezen meghatározható fehér-ezüst-világosszürke valami...
Előzmény: zorwick (734)
bézés Creative Commons License 2006.09.20 0 0 735
Megnéztem az e-bay kínálatot ,elgondolkodtató.
Így képen elég szép vonatok, kocsik ,gépek.sőt komplett terepasztalok is vannak.
Akinek kis helye van szerintem annak jó,meg akinek nagy annak mégjobb mert isz onyatos vasutüzemet lehet lemodellezni.
Meg szerintem bőven elég a vonatokra 20-25 kocsi így is jól mutat.
Ha esetleg az áttérésed miatt megválnál egy két HO-ás modelledtől légy szíves szólj.
Előzmény: zorwick (730)
zorwick Creative Commons License 2006.09.19 0 0 734
És az E5-ösök? Ott több példány is oldalánál is meg lehetett borotválkozni? :)

(lásd képet lejjebb)
Előzmény: manhattani (733)
manhattani Creative Commons License 2006.09.19 0 0 733

>Fura, hogy ezek nem fényes "rozsdamentes acéllemez"-ből vannak, hanem ezüst/szürke festésűek.

Az EMD egyetlen mozdonyon alkalmazott rozsdamentes acélt, egy E7-esen, díszítésül, a "GM Train of Tomorrow" mozdonyán, ami később a UP-hez került, az meg leszedte róla... 

Előzmény: zorwick (710)
zorwick Creative Commons License 2006.09.19 0 0 732
Igaz, hogy egy csikos verzióval, de találtam neked hirtelen egy AB és egy A mozdonyt összesen 210 -ért plussz a járulékok. 6012/6013 + 6001 pályaszámmal
Előzmény: RhB (729)
RhB Creative Commons License 2006.09.19 0 0 731
Álljunk át az N-re? :-)))))))))))))) Bár a 180 kocsis kanadai gabonaszállító szerelvény még abban is hosszú...
Előzmény: zorwick (730)
zorwick Creative Commons License 2006.09.19 0 0 730
Ha csak most érdeklődsz, és vásárolgatnál amerikai modelleket, akkor érdemes elgondolkozni a N méreten. A mai modelljeik félelmetesen részletgazdagok, és nagyon jó minőségűek. Az áruk mondjuk már már ugyanott van, mint a nagyobb társaké.

Szinte mindegyik már hanggal jön ki. Kis helyen sok minden elfér.

Én már-már elcsábulok az "N" felé, habár gyűjtögetni a nagyobb a jobb, de üzemeltetni "N"-t használnék.

Itt van egy-két minőségibb darab:

e9
prr
RhB Creative Commons License 2006.09.19 0 0 729

Ez a Precision Craft mozdonya, ez a festés kimondottan a California Zephyr-hez készült 1949-ben, de csak rövid ideig volt. Én az 50-es éveket céloztam be magamnak.

 

Ez pedig a Life-Like mostani verziója, ez a festés 60-as évek elejétől van, de ekkor a vonatot már F7-esek vitték és nem PA-k. A nekem tetsző verziónál az egy vastag fekete csík helyett 4 vékony van, ahogy az alábbi F7-esen látszik.

 

Broadway Limited modell beharangozó egy kicsit összekuszálódva...

 

Előzmény: RhB (728)
RhB Creative Commons License 2006.09.19 0 0 728

Van nekem egy Brawa Lfe-Like katalógusom annak az elején az a Rio Grande gépek vannak amire Vágysz.Csak az a baj,kölcsönadtam a barátomnak és nem tudom mikor kapom vissza, de ha meglesz szivesen odaadom.

Ha az 1999-esre gondolsz (ha jól emlékszem, abban volt), az nekem is megvan. Ezzel csak az a baj, hogy ezt már reménytelen beszerezni. Amúgy nekem pont az a változat kéne. Most megint kihozták, de már a későbbi festésben. A másik baj velük, hogy nekem A-B-A kombináció kéne, ők meg most csak A-B verziót csinálnak, és nincs szóló A rész, tehát vagy lenne egy fölösleges B rész, vagy hiányos lenne a kis csapat. A Precision Craft is kihozta a PA-PB mozdonyt, ők viszont a korai California Zephyr mozdonyt csinálják, de legalább a kívánatos A-B-A szettben. Előbb-utóbb csak megcsinálják az "én" mozdonyomat is...

 

Választhatnék Western Pacific (F3 vagy F7) vagy CB&Q (szintén F3 vagy F7) mozdonyt is (ez utóbbit átengedtem zorwick-nak), vagy a Rio Grande-tól F7-eseket, de nekem ez PA-PB-PA tetszik a legjobban. Márcsak azért is, mert a Santa Fe Super Chief-hez is F7 A-B-B-A mozdony lesz és ugyanez a kombináció kell majd a Great Northern Empire Builder-jéhez is, tehát uncsi lenne ehhez is ugyanaz a mozdony.

 

A te RDC-2 esed milyen gyártmány?

 

Mivel csak a Life-Like csinálja a Proto1000-es szériában, olyan sok variációs lehetőség nincs... :-))) (Régen csinálta az Athearn, de az felejthető.)

 

 

Előzmény: bézés (721)
hmsoft Creative Commons License 2006.09.19 0 0 727
Az amerikaiak sajnos akkor sem álltak a világpolika magaslatán
...ellenben a Ford és más szállítók a gazdasági megfontolások magaslatán álltak. A folytonos kérdés az, hogy mikor kell politikai eszközökkel átnyúlni a gazdaságon, illetve mikor kell gazdasági eszközökkel átnyúlni a politikán. Ez időről-időre változik, hiszen rengeteg tényező alapján alakul ki egy-egy konkrét helyzet. Szóval szerintem mindenki tette a dolgát, aztán az jött ki belőle, ami.

Ilyen uton kerültek hozzájuk a mozdonyok is...
Így van. Valamint kerültek korábban és később, vásárlások útján. Ezenkívül egyes szakemberek itt-ott tanultak, és ha éppenséggel nem fakitermelést folytattak tanulmányaik után egy munkatáborban, akkor időnként megpróbálkoztak az önmegvalósítással is. Ha ez az önmegvalósítás valami csoda folytán eljutott a gyártósorig, akkor letette a maga nyomát. Mindennek az összekeveredéséből kialakultak a konkrét gyártmányok. Ennek megfelelően Bajkonur egyes csavarjai passzolnak, mások máshoz passzolnak, harmadik csavarok meg semmihez sem passzolnak (de az anyájukhoz azért lehetőleg mégis...).

ott dult az -izmus, ami semmilyen szellemi értéket nem ismert el a sajátján kivül
Ez nem az -izmus sajátja, hanem a mindennapi ember gyarlóságáé. Ha a körülmények úgy alakulnak, hogy egy politikai (ill. katonai) formáció az átlagosnál kiterjedtebb presszió alá helyezi a "birodalma" lakosságát, és ezt a gyarlóságot politikai rendszerré emeli, akkor persze a következmények igen érdekesek. Bár úgy gondolom, ezt is a "mindenkinek a maga keresztje" elv alapján érdemes megítélni.

hm
Előzmény: etwg (726)
etwg Creative Commons License 2006.09.19 0 0 726

de ezt sem másolással állították elő, hanem "csak" alapul vették a saját konstrukcióhoz.

 

Ehhez talán csak annyit, hogy ismerni kell hozzá az akkori politikai meg társadalmi viszonyokat.

 

Az amerikaiak sajnos akkor sem álltak a világpolika magaslatán, s így mind a két fronton egyik baklövést követték el a másik után.

Elöször a németeknek szállitott a Ford több tizezer teherautot, hogy Hitler el tudja inditani az inváziot, majd elkezdték az oroszoknak szállitani a javakat, hogy azok ugye védekezni tudjanak.

 

Ilyen uton kerültek hozzájuk a mozdonyok is (göz-, meg dieselek) söt elképzelhetö (az archivumok még nem teljesen világosak, a Ford botrány is csak mostanában került napvilágra), hogy a licenszeket is odaadták, vagy egész gyári berendezéseket, hogy a leszállitott gépekhez megoldják az alkatrészellátást. Nyilván, hogy az oroszok sem voltak hülyék, és amit tudtak lemásoltak, hiszen ott dult az -izmus, ami semmilyen szellemi értéket nem ismert el a sajátján kivül. (Ez igy van szinte máig). (elég összehasonlitana a NASA-t meg Bajnokurt - lehet, hogy még a csavarok is passzolnak a másik szerkezetébe :-) ).

Előzmény: hmsoft (724)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!