Minden, ami amerikai vasút. Társaságok, vonalak, gőzösök, dízelek, kocsik, még amerikai stílusú modellezés is, meg amit föl sem soroltam, szóval minden...
Jó nem reménykedem,de ha esetleg valami neked nemm kell./tudom olyan nincs/ Az olaj helyett inkább zsírt javasolnék, akkor nem úszik minden,van speciális Roco zsír.
Az a baj, hogy néhány forgóvázon a kerék eléri a szélét a forgóváznak. Ezt kell orvosolni. Egy kocsi esetében pedig valamiért az egyik tengelyvég magasabban ül mint a másik fele ezért billeg az egész forgóváz. Ez a kocsi siklik is.
Az ívnek jónak kell lennie, R5 a minimum, nekem R6-os van, habár le kéne már cserélni a próbakört valami R8-ra.
Amúgy a sebességet néztem, semennyivel sem lassabb a nehéz szerelvénnyel, mint önmagában. Van erő a kicsikékben. Egy F3-as is vígan elhúzza. Habár érdekes, hogy a 3 egység sebessége között kis különbség azért van. Lehet hogy egy hosszabb bejáratás segítene a dolgon.
Egy esetben, mikor kanyarból indult, tehát szorult is az egész, szívfájdalom nélkül kitépte a baggage csatolóját a müanyag patentből, nem tört, csak kitépte. De a mozdonyok simán indultak, a kerekek nem pörögtek ki észrevehetően:)
Ezért N-ezek :-) És még a volt jugó kocsikból is össze lehet 25-30 kocsit rakni, egy jó pályán azok is elmennek. Az új Kato vagonok (pl a szénszállító hopper-ek) elég brutális futással rendelkeznek, azokból simán össze lehet rakni akár hagyományos Roco pályán is ennyit...
Ehhez az is hozzájárul, hogy emlékezetem szerint a próbapályádon az ívek igencsak a javallott minimumon vannak, és ilyen hosszú szerelvény mindkét vége kanyarban van. Viszont ha a mozdony mégis vígan elhúzta, akkor nincs olyan nagy baj, én pont ettől féltem egy kicsit. Na majd ha egyszer nagy leszek, az enyémet is meghajtom...
A másik dolog az, hogy pl. a Valtersz a személykocsiknál javasolja a tengelyek csúcsára egy csöpp olajat, hogy könnyebben guruljon. Lehet, hogy ez itt is segítene. Viszont ha utána szarabbul megy, ne engem szídj! :-)))
Tegnap este összeraktam az F3-asok + 8 Cz kocsi szerelvényt, járattam 20 percig körbe-körbe. Nagyon baba volt. Ez a 8 kocsi viszont iszonyatos nehéz. Valamiért nem futnak tökéletesen, pedig hát Brodvéj! Ennyi pénzért maguktól kéne menniük:)
Nézegettem mindeféle fotókat, de csak az E5-öst láttam ilyen csillogó változatban. A többi színe nehezen meghatározható fehér-ezüst-világosszürke valami...
Megnéztem az e-bay kínálatot ,elgondolkodtató. Így képen elég szép vonatok, kocsik ,gépek.sőt komplett terepasztalok is vannak. Akinek kis helye van szerintem annak jó,meg akinek nagy annak mégjobb mert isz onyatos vasutüzemet lehet lemodellezni. Meg szerintem bőven elég a vonatokra 20-25 kocsi így is jól mutat. Ha esetleg az áttérésed miatt megválnál egy két HO-ás modelledtől légy szíves szólj.
>Fura, hogy ezek nem fényes "rozsdamentes acéllemez"-ből vannak, hanem ezüst/szürke festésűek.
Az EMD egyetlen mozdonyon alkalmazott rozsdamentes acélt, egy E7-esen, díszítésül, a "GM Train of Tomorrow" mozdonyán, ami később a UP-hez került, az meg leszedte róla...
Igaz, hogy egy csikos verzióval, de találtam neked hirtelen egy AB és egy A mozdonyt összesen 210 -ért plussz a járulékok. 6012/6013 + 6001 pályaszámmal
Ha csak most érdeklődsz, és vásárolgatnál amerikai modelleket, akkor érdemes elgondolkozni a N méreten. A mai modelljeik félelmetesen részletgazdagok, és nagyon jó minőségűek. Az áruk mondjuk már már ugyanott van, mint a nagyobb társaké.
Szinte mindegyik már hanggal jön ki. Kis helyen sok minden elfér.
Én már-már elcsábulok az "N" felé, habár gyűjtögetni a nagyobb a jobb, de üzemeltetni "N"-t használnék.
Ez a Precision Craft mozdonya, ez a festés kimondottan a California Zephyr-hez készült 1949-ben, de csak rövid ideig volt. Én az 50-es éveket céloztam be magamnak.
Ez pedig a Life-Like mostani verziója, ez a festés 60-as évek elejétől van, de ekkor a vonatot már F7-esek vitték és nem PA-k. A nekem tetsző verziónál az egy vastag fekete csík helyett 4 vékony van, ahogy az alábbi F7-esen látszik.
Broadway Limited modell beharangozó egy kicsit összekuszálódva...
Van nekem egy Brawa Lfe-Like katalógusom annak az elején az a Rio Grande gépek vannak amire Vágysz.Csak az a baj,kölcsönadtam a barátomnak és nem tudom mikor kapom vissza, de ha meglesz szivesen odaadom.
Ha az 1999-esre gondolsz (ha jól emlékszem, abban volt), az nekem is megvan. Ezzel csak az a baj, hogy ezt már reménytelen beszerezni. Amúgy nekem pont az a változat kéne. Most megint kihozták, de már a későbbi festésben. A másik baj velük, hogy nekem A-B-A kombináció kéne, ők meg most csak A-B verziót csinálnak, és nincs szóló A rész, tehát vagy lenne egy fölösleges B rész, vagy hiányos lenne a kis csapat. A Precision Craft is kihozta a PA-PB mozdonyt, ők viszont a korai California Zephyr mozdonyt csinálják, de legalább a kívánatos A-B-A szettben. Előbb-utóbb csak megcsinálják az "én" mozdonyomat is...
Választhatnék Western Pacific (F3 vagy F7) vagy CB&Q (szintén F3 vagy F7) mozdonyt is (ez utóbbit átengedtem zorwick-nak), vagy a Rio Grande-tól F7-eseket, de nekem ez PA-PB-PA tetszik a legjobban. Márcsak azért is, mert a Santa Fe Super Chief-hez is F7 A-B-B-A mozdony lesz és ugyanez a kombináció kell majd a Great Northern Empire Builder-jéhez is, tehát uncsi lenne ehhez is ugyanaz a mozdony.
A te RDC-2 esed milyen gyártmány?
Mivel csak a Life-Like csinálja a Proto1000-es szériában, olyan sok variációs lehetőség nincs... :-))) (Régen csinálta az Athearn, de az felejthető.)
Az amerikaiak sajnos akkor sem álltak a világpolika magaslatán ...ellenben a Ford és más szállítók a gazdasági megfontolások magaslatán álltak. A folytonos kérdés az, hogy mikor kell politikai eszközökkel átnyúlni a gazdaságon, illetve mikor kell gazdasági eszközökkel átnyúlni a politikán. Ez időről-időre változik, hiszen rengeteg tényező alapján alakul ki egy-egy konkrét helyzet. Szóval szerintem mindenki tette a dolgát, aztán az jött ki belőle, ami.
Ilyen uton kerültek hozzájuk a mozdonyok is... Így van. Valamint kerültek korábban és később, vásárlások útján. Ezenkívül egyes szakemberek itt-ott tanultak, és ha éppenséggel nem fakitermelést folytattak tanulmányaik után egy munkatáborban, akkor időnként megpróbálkoztak az önmegvalósítással is. Ha ez az önmegvalósítás valami csoda folytán eljutott a gyártósorig, akkor letette a maga nyomát. Mindennek az összekeveredéséből kialakultak a konkrét gyártmányok. Ennek megfelelően Bajkonur egyes csavarjai passzolnak, mások máshoz passzolnak, harmadik csavarok meg semmihez sem passzolnak (de az anyájukhoz azért lehetőleg mégis...).
ott dult az -izmus, ami semmilyen szellemi értéket nem ismert el a sajátján kivül Ez nem az -izmus sajátja, hanem a mindennapi ember gyarlóságáé. Ha a körülmények úgy alakulnak, hogy egy politikai (ill. katonai) formáció az átlagosnál kiterjedtebb presszió alá helyezi a "birodalma" lakosságát, és ezt a gyarlóságot politikai rendszerré emeli, akkor persze a következmények igen érdekesek. Bár úgy gondolom, ezt is a "mindenkinek a maga keresztje" elv alapján érdemes megítélni.
de ezt sem másolással állították elő, hanem "csak" alapul vették a saját konstrukcióhoz.
Ehhez talán csak annyit, hogy ismerni kell hozzá az akkori politikai meg társadalmi viszonyokat.
Az amerikaiak sajnos akkor sem álltak a világpolika magaslatán, s így mind a két fronton egyik baklövést követték el a másik után.
Elöször a németeknek szállitott a Ford több tizezer teherautot, hogy Hitler el tudja inditani az inváziot, majd elkezdték az oroszoknak szállitani a javakat, hogy azok ugye védekezni tudjanak.
Ilyen uton kerültek hozzájuk a mozdonyok is (göz-, meg dieselek) söt elképzelhetö (az archivumok még nem teljesen világosak, a Ford botrány is csak mostanában került napvilágra), hogy a licenszeket is odaadták, vagy egész gyári berendezéseket, hogy a leszállitott gépekhez megoldják az alkatrészellátást. Nyilván, hogy az oroszok sem voltak hülyék, és amit tudtak lemásoltak, hiszen ott dult az -izmus, ami semmilyen szellemi értéket nem ismert el a sajátján kivül. (Ez igy van szinte máig). (elég összehasonlitana a NASA-t meg Bajnokurt - lehet, hogy még a csavarok is passzolnak a másik szerkezetébe :-) ).