"Szépen" alakul Martonban a vasút másik oldalán a forduló, P+R bővítés és az új "buszállomás". Ma voltam felétek.
Első gondolatom az volt, hogy aki buszról leszállva fizető utasként jelenik meg a vasúton hányszor és milyen cifra módon fogja a T. tervezőt és kitalálót felemlegetni, hogy a busz Ercsi irányából megérkezik az állomáshoz, elhalad az épület előtt, átmegy az aluljárón a vasúti pálya alatt, bekanyarodik a Vasút utcába, megfordul és leteszi a delikvenst.
A fizetni akaró utasnak ezután át kell caplatnia az aluljárón fel a túloldalon, be az állomásépületbe megvenni a jegyet, ezután vissza az aluljáróba és a megfelelő peronra felmenni és vonatra szállni.
Már második hete a JHZ-335-ös van egy OFF Szabolcsos MAN helyett, ugyanis a MAN balesetezett, első lökhárítója telibe talált egy Daewoo Kalost. Múlt héten és ma is sikerült a 335-el Székelyig mennem.
Hingyi László és Cserna Gábor említette, hogy minél előbb megoldást kell keresni a városi temetők felé tartó járatok kérdésében. Ugyanis a Temető utcából több panasz is érkezett, hogy zavarja a lakókat a buszforgalom.
----------------------
Akik a temetőbe mennek azért lobbiznak a saját képviselőjüknél, hogy a busz vigye el őket a temető kapuig.
akik meg ott laknak azok meg kiutálnák onnan a buszokat.
Megfigyelésem szerint a déli budapesti járaton KNR (3 tg-es), FAL (Ik253), és egyebek is (pl.JKM-654) előfordulnak. Kb. ugyanezek váltogatják egymást a délutáni, Martonból 17 órakor Fehérvárra visszaforduló járaton is.
Egyik Ik253-as nagyon megviccelt: először csak a hangját hallottam és C56-ost vártam (szép halkan ketyegő Ditroit motor, mint az egykori jó martoni GVP953, HIV248, HOG472-nek volt), aztán látom, hogy 253-as - nagyot néztem. Méghogy ilyen motorcsere is van!
Viszló: LCR-215 ismét forgalomban (a télen felborult busz) , az ajtók fölötti és vezetőablak fölötti részek fehérre festve. (szokatln fehér folt a végig fekete ablaksávban)
Szvsz kifejezetten a 8-as járatot érintheti jelentősen mivel az a Kokszvegyészetig megy, tipikus műszakos járat. Bár még a kokszoló sorsa se dőlt el, van olyan elképzelés hogy, a piacon értékesítik kohászati betétanyagnak.
A 2-es, 3-as járatokat a papírgyári dolgozók is használják, megszűnni talán nem fognak. Bár ha akarják csinálnak városjáró műszakos járatokat valami hülye viszonylatszámmal oszt megoldják a dolgot.
Kicsit off, de a hengerművek már most is jelentős mértékben ukrán bugát dolgoznak fel, elvben ez megmenthetné őket, viszont a megrendelőknek nem tettszik a keleti minőség ami valljuk be elmarad az itthonitól.
"...így ahol lehet takarékoskodik. Ez a buszozást is érintheti, így az egész város és városkörnyék tömegközlekedését leépítheti."
Vagy akár fel is lendítheti, ha "egy páran" eladják az autójukat, és inkább tömegközlekedésre szállnak. Persze ez nem a vasgyári járatokra vonatkozik, hanem a többi helyi és helyközi járatra.
Hivatalosan még a nyersvasgyártás leállítását sem mondta senki. De ha ez megtörténik, akkor valószínűleg érinteni fogja a 2, 3, 4, 8, 44 járatokat. Ha csökken az utaslétszám, elképzelhető, hogy mondjuk csak 2-es járat lesz, a másik négy megszűnik. Viszont a vasgyár sajátossága az, hogy a "kis" tételeket gyártja a nagy acélipari világcégek árnyékában, ezt meg csak helyi öntésű alapanyagból lehet megoldani. Ez sajnos oda vezethet, hogy egy esetleges meleg fázis bezárás után pár év alatt a többi is bezár. Akkor több ezer ember marad munka nélkül, aki vagy elköltözik, vagy itt marad pénz nélkül, így ahol lehet takarékoskodik. Ez a buszozást is érintheti, így az egész város és városkörnyék tömegközlekedését leépítheti. Ne is gondoljunk bele...
Ha bezár a Vasmű, akkor nem kellenek az oda közlekedő járatok.
Se helyi, se helyközi.
Ez így azért elég sarkos megfogalmazás...
Főleg a műszakos járatokat érnitheti a dolog, a helyieket szerintem nem fogja sokban befolyásolni mivel azokat elég durván beritkították, a 2008-as menetrendhez képest.
A Vasmű leállításáról egyenlőre azért nincs szó. Igaz a nyersvasgyártás leállítása 3-4 ezer embert jelent (ami nagyon nagy szám), de még kb ugyanennyien dolgoznak a hengerművekben akiknek változatlanul be kell járni a munkába. Másrészt pedig Dunaújváros továbbra is a régió központja iskolákkal, főiskolával egyéb intézményekkel ahova vidékről el kell jutni az embereknek a Vasműtől függetlenül is.
Az átszervezések után a helyijáratokon már nem igen lehet szűkíteni. Egy esetleges követési idő növelés pedig még nagyobb utasszám vesztést jelent, ami akár teljes összeomláshoz is vezethet. Helyi-helyközi összevonással lehetne javítani, de ettől valamilyen pénzügyi elászomlás miatt elzárkóznak, pedig pár helyen működik. A 3-4 ezer fő mellett beszállítók, környékbeli kisebb vállalkozások is megszűnnek, így a valós szám akár 10.000 köré is emelkedhet. Ez már akkor is jelentős, ha a vonzáskörzet 100.000 lakosával számolunk. Ez pedig nem jó előjel a közösségi közlekedésre nézve sem.
Dunaújváros mellett a környező települések vezetőségei is elgondolkodhatnának, mert csak összefogva lehet ebből kijönni, de ilyen ötlet egyik fél felöl sem, még csak fel sem merült.
Ha pedig egy olyan városban ahol 9-10 ezer munkavállaló van 3-4 ezer elveszíti állását, akkor ott a helyijáratokat nem 10-20 hanem 40-50%-kal kell csökkenteni.
Plusz sok-sok helyközi járat is feleslegessé válik.
Ez a példány, ami itt van Fehérváron, biztosan az általad felsoroltakon felüli példány. Egyrészt mert hosszú ideje itt áll már, és láthatóan nem vitték sehova ez idő alatt, másrészt látható jegyekben is eltér pl. a 334-től.