Kajdacs, Kölesd-Alsótengelic, Szedres, Tengelic, Szekszárd-Palánk, Vajta, Sárpilis-Várdomb és Rétszilas röpülhet?
No, no, no, no csak lassan a testtel, kezdesz átesni a ló túloldalára:) Kajdacs, Kölesd, Szedres, Sárpilis sztem mehet, de Szekszárd-Palánk kell (8347-ről 30-40 leszálló, mert iskloa van ott és oda sokan járnak Decsről), meg Tengelicet és Vajtát sem kell bántani. A kereszt így meg kijön Tolnára, jó az ott. A következő meg így Pörbölyre. Sztem még ha agyon húznánk akkor sem jönne az ki Szekszárdi keresztre. Mert ugye kb 58-59 perc lenne a menetidő, de még ugye Sárbogárdról sem indulhatsz azonnal, hanem (ha ott egészes kereszt van) csak óra 4-5-kor és azzal már nem érsz le Szekszárdra.
Ja a koncepción gondolkodtam én inkább a Sm-Sv szv vonatra szavazok és Cell-Győr-Cell személy maradna.
Magyarán csak annyit változna a helyzet, hogy Sm-Sv szv vontról át kell szállni Győr felé és nem fordítva, hogy Sm-Cell-Győr szv vontról átszállni Veszprém felé.
Na itt van a félórás ütem csúcsban, amit mondtam múltkor kollega úr.
Kollega úr, mondtam már, hogy szerintem egyelőre nem reális ott a félórás ütem.
Az OF-i kereszt pedig eléggé ki lenne feszítve. A szilis inga pedig nem metró, még csak nem is villamos, hogy Cellben 3 perc alatt irányt váltunk vele :)
Aztán készüljünk arra a fránya érettségire.
Készülünk... :)
Miért kell nekem magyarból, meg töriből érettségiznem?!
Nem, mert szerintem nincs. És ez (is) hülyeség. Nem Téged akartalak sértegetni, hanem az ütemelmaráson vagyok kiakadva, arra mondtam, hogy "szamárság habbal".
Ha a racionalitásnál maradnánk, szerintem az említett vonaton kívül legalább egy (vagy kettő) késő délutáni/esti közlekedő vonatnak sem lenne értelme.
Racionális=ITF
Én nem mondtam, hogy munkanapokon megéri.
Azért mondom, hogy megéri, mert a megszokottól eltérően az eredeti ITF-et jó szakemberek alkották meg és (gondolom) nem miattuk van hérvégén kétórás ütem ezen a két vonalon (a csatlakozásokról nem is beszélve, hogy hétvégén Hatvanban csak Eger felé van csatlakozás, Újhely felé nincs).
Így lényegéből a 85-ösről eltűnnének az Usgyik, nem tudom, ezt az utazóközönség hogyan fogadná.
Szerintem annyira nagyon nem forgalmas a 85-ös. Azt nem mondtam, hogy nem maradnának ott usgyik, igaz, szerintem nem érné meg, lenne jobb helyük is.
Így viszont a csíkos inga állna napközben, viszont a szeméyzet ugyanúgy dolgozhatna az usgyin is. Egyáltalán a 81-esre a Bz nem lenne jó? Vagy 100-as a pálya?
A 70-es vonalon közlekedés nem tudom, mennyire lenne megoldható.
A 80-ason maradna, majd Kőfelsőnél át a Nyugati felé.
Akkor csúcsban legalább kétóránként kellene járatni, hogy egy egység elég legyen valamelyik irányban. De szerintem ilyen célokra lenne ideális az Usgyi, mehet 100-zal a 120-as pályán, a szétkapcsolással sem lenne gond....
Viszont lehetne a szlovákok kedélyét borzolni azzal, hogy a gyarmati és tarjáni Usgyikat összehozzuk Losoncon, együtt elküldjük Ipolyságon át Komáromba és onnan Almásfüzitőn át Esztergomba, majd vissza! :)))))
Ááá, Zólyom-Ipolyság között nehezen lehetne már lehozni, újjá kellene építeni Ipolytarnócot :-)
Ügyes szerelők összehoznak négy Usgyit is szinkronba, de kettővel is meg lehet oldani, ha nem háromóránként járatjuk, hanem kicsit más ritmusban. Viszont a ruszki csodákat ismerve az újraegyesítés nem mindig lenne leányálom (de még legényálom sem). Viszont lehetne a szlovákok kedélyét borzolni azzal, hogy a gyarmati és tarjáni Usgyikat összehozzuk Losoncon, együtt elküldjük Ipolyságon át Komáromba és onnan Almásfüzitőn át Esztergomba, majd vissza! :)))))
Tehát ez majdnem órás ütem, amit nem lenne nagy ügy tényleg azzá tenni.
Eszköz adott, az inga kéznél van.
Csak nem racionális :)
Ha a racionalitásnál maradnánk, szerintem az említett vonaton kívül legalább egy (vagy kettő) késő délutáni/esti közlekedő vonatnak sem lenne értelme.
A 82-est azért nem kell besorolni az elővárosi, nagy személyforgalmat bonyolító vonatok közé, mérsékeltebb itt a forgalom.
Aki nem érti az ütemes menetrend lényegét, az olvassa el még egyszer! Nem hinném, hogy munkanapokon megérni, hétvégén meg nem
Én nem mondtam, hogy munkanapokon megéri.
Inkább azon kéne elgondolkozni (szerintem), hogy néhány ilyen kihasználatlan vonatot usgyiból kiállítani, így erre mennének haza Szentesre.
Nem lenne lehetetlen, 100-as a pálya. Így lényegéből a 85-ösről eltűnnének az Usgyik, nem tudom, ezt az utazóközönség hogyan fogadná.
Annak lenne értelme, hogy Usgyi menjen Hatvan-Aszód (S), majd Aszód-Bgyarmat-Bgyarmat-Nyugati-Egom és vissza útvonalon? A gyarmati gyors át lenne téve a Nyugatiba és 100-al mehetne és így lenne megoldva az egomi oldalban is az Usgyi-közlekedtetés.
A 70-es vonalon közlekedés nem tudom, mennyire lenne megoldható. Gyosított, 100-as menetvonal kellene neki, mert Vác-Nyugati között mindenütt megállva nem lenne rá kapacitás. Meg az is kérdéses, ez hány plusz Usgyit igényelne, de sajnos Szentes kapacitása is véges. Mindenesetre a sv fordulókat a mostaninál egyszerűbben nehezen lehetne megoldani (7206, 7207).
Amúgy a gyarmati Usgyizás az én fejemben is megfordult már jópárszor, de Aszódon át, itt kettéválhatna a szerelvény, egyik Balassagyarmatra, másik pedig Hatvanon át Salgótarjánba menne. Csak ezzel megint kapacitás problémák lennének, mert maximálisan három egység közlekedhet, a 78-asra kellene a 2 egység, Salgótarjánba pedig csak egy jutna :( Meg persze Usgyi is kellene hozzá.
Meg még a zónázók, meg a páratlan Latorca IC és ki tudja még, mi?
Úgy tudom, most nincsenek olyan szép vonali menetrendek, amelyeken csak az ütem van feltüntetve, mindenesetre ha lenne (de még így is), meglátásom szerint érdemes lenne a páros 22.56-os veresi személyt Őrbottyánban 2 perccel többet álltatni, mert ez még nem nagy menetidőtöbblet, viszont ütemessé tenné a vonatot.
Nem tudom, mi számít siralmas kihasználtságnak, de a hétvégi legkisebb utasszámnak sok bezárt sőt nem bezárt mellékvonalunk is nagyon örülne. Ehhez képest az órás ütemet a 81 és 82 vonalakon több mint támogatandónak gondolom.
A Vámosgyörk-Gyöngyösön (a délelőtti lyukat leszámítva) nagyjából adott az órás ütem, ez szerintem maximálisan kielégít minden igényt és ahogy az utasszámokat látom, meg is hozta az eredményét.
Tehát ez majdnem órás ütem, amit nem lenne nagy ügy tényleg azzá tenni.
A 81-82-esen szerintem reális a jelenlegi (munkanapon órás) ütem
Csak nem racionális :)
ott is vannak olyan járatok, amelyek eléggé siralmas kihasználtsággal futnak.
Aki nem érti az ütemes menetrend lényegét, az olvassa el még egyszer! Nem hinném, hogy munkanapokon megérni, hétvégén meg nem.
de a 82-esen 20-30 fővel járatni egy 4 kocsis ingát, hát eléggé elgondolkodtató
Szerintem érdemes. Inkább azon kéne elgondolkozni (szerintem), hogy néhány ilyen kihasználatlan vonatot usgyiból kiállítani, így erre mennének haza Szentesre.
* * * * * * * *
Annak lenne értelme, hogy Usgyi menjen Hatvan-Aszód (S), majd Aszód-Bgyarmat-Bgyarmat-Nyugati-Egom és vissza útvonalon? A gyarmati gyors át lenne téve a Nyugatiba és 100-al mehetne és így lenne megoldva az egomi oldalban is az Usgyi-közlekedtetés.
Igen ez hülyeség, nem is értem ezzel mit spórolnak. talán 1-2 ilyen van, de szerintem összességében a 100-ason jó, tipikus ITF menetrend van. A 19:30-as monori persze kilóg.
Meg az se lenne baj, ha kezdenének valamit a kocsik fűtőberendezéseivel, mert az sajnos a Bz-től a gyorsvonati kocsikon át az IC kocsikig mindegyikben szar. Rendszeresek az utasok jogos panaszai, hogy hideg van a kocsikban, pedig a fűtés be van kapcsolva!