Igazából bútorokat fújok gyakran magasfényű Pu festékkel és arra kellene.Azért gondoltam 1,4-es dűzniméretre mert talán jobb a porlasztása mint az 1,5 vagy az 1,6-nak.
Mivel,hogy HVLP pisztoly és 1.4-es düznivel szerelt ezért elsősorban metál bázis festékek szórásához ideális. Ha lakkozni is szeretnél akkor javasolnám az RP-s változatot és minimum 1.3-as düzni méretű pisztolyt. A profi szakemberek mindkét művelethez(bázis-lakk szórás) külön pisztolyt használnak.
Egyetértek az előttem szólóval,ugyanis kisebb otthoni és- nem ipari- használatra teljesen megfelelő,de komolyabb fényezési munkákat nem célszerű végezni vele.
Semmi extra.Én excenteres gépre veszek 3M 1500as papírt azzal felcsiszolom.Aztán 3M fehérkupakos polír és kemény szivacs.Utána 09376 polír és finom szivacs. Üdv
Bár sokan nem tartják fontosnak azért a lehetőségekhez képest érdemes egyazon gyártó termékeit használni a lehető legjobb minőség elérésének és megtartásának szempontjából.
Kinca69: ezeket a csillámporokat nem tudom hogy lehet -e használni lakkhoz. Ha neked sikerül próbafújást végezni ezekkel a porokkal és beválik mindenképpen írj ! Szeretném az autómat én is felületlakkozni türkiz-kék, sötétkék gyöngyökkel. köszi !
a következő témában kérnék Tőletek szakmabeliektől, útmutatást:
egy veterránnak készülő tgk. alvázát kellene majd homokfúvás után rögtön lefesteni. A tartósság, minőség nagyon fontos számomra. A fényező azt javasolta, hogy csak és kizárólag két komponensű epoxi korrozióálló alapozóban gondolkodjak, ez rendben is van. Azt, hogy ő mit használ(na) azt persze nem árulta el, csak hogy Győrben készül és magyar termék. Volt még szó talán alvázvédőről is de már nem vagyok biztos benne.
Kérdésem tehát, hogy jó szívvel mit ajánlanátok és mi lenne kivitelezés helyes sorrendje. Homokszórás -> korroziógátló felhordása -> festés feketére. Homokszórás -> alvázvédő? Valami más?
neten az alábbi epoxi alapú dolgokat találtam, (bár azt monda, hogy nincs különbség mindegyik ugyanolyan jó):
Trabant lakatolásához Budapesten, esetleg környékén keresnék megbízható, gyakorlott lakatost, aki már dolgozott Trabin. Elektronikus formában, képekkel mellékelve le vannak írva a befejezendő feladatok. Idő hiányában leállt az autó felújítása/újáépítése, minden alkatrész meg van, részletek, árajánlat privátban.
Nincs az elgondolással probléma,csak a kivitelezés macerásabb, és jóval több anyagszükségletet igényel ami relatíve megdrágítja az egész folyamatot a ráfordított időről nem is beszélve. A másik -és nem utolsó szempnt- az autó utólagos javítása.
Köszönöm a segítséget! Remélem találok olyan festéket ami jó és nem horror áron... Ha esetleg tudsz ajánlani valami festékmárkát azt nagyon megköszöném.Ma kapok egyébként egy fényezői telszámot(álítólag olcsón és jól dolgozik) és egyeztetek vele.
Ezzel a csillogással vagyis a videón látszódó aluporosítással csak a polírozás a macera de az nagyon...Tényleg egyszerűbb volna metal vagy gyöngyház fényezés.
A polírozás viszont elmaradhat ha flittert használnánk alupor helyett hiszen a lakk színtelen és fényes a szemcsék meg a lakkrétegbe vannak ágyazódva... Esetleg a csillogós lakkrétegre egy sima lakkréteget fújva sem lenne kivitelezhető?
Nem vagyok értetlen szemellenzős csak én ilyen ötletgazdag vagyok.Mekk Elek aki mindenre talál megoldást... :D
Megítélésem szerint a válsztani kívánt szín nem fog érvényesülni az autón.Ezt a variációt vizes festékkel nem lehet megcsinálni csak és kizárólag oldószer bázisú festék jöhet szóba.
Az is felötlött bennem hogy kiválasztok egy grafitmetál színt de legyen egyedi is egy kicsit ha már fényezzük...
Lehetne például ilyen szép is:
Csak hát ilyen volt és ilyenre is szeretném némi egyedi lakkozással:
Egy kis baleset miatt most jelenleg ilyen :
Nem is tudom hogyan nézne ki ilyen világosbarnán a metál,azaz látszódnának egyáltalán a szemcsék.Ezért gondoltam a szines flitteres lakkozásra.A világos alapon kék,zöld,piros "pötty" nagyon kitűnne...Tudom hogy kétséges a kimenetele de talán a flitter vízállósága akrill festék és lakk esetén megoldás lehet. Nem fényeztem még autót csak kerékpárt,babettát neolux spay-vel annó és ezeket a vizes bázisú festékeket sem ismerem. Viszont elvileg működnie kell a dolognak...
Az anyagiak sem mellékesek ezért próbálok olcsón egyedit összehozni.
Akkor már érdemesebb lenne valami metál,vagy gyöngyház színt keresni ebben az árnyalatban,és a fényező sem fog 2 héten keresztül pályamódosításon gondolkodni,ugyanis ez így ebben a felállásban elég macerás, és a végeredmény is kétséges!
Autófényezés előtt állok,egy warbit szeretnék majd fényezni.Jelenleg gyári fehér de a forgalmiban a szine világosbarna (barna 09) A Lada szinkódja 22-22200 Mipa spray-be töltve egyezett vele.Most az egész autót szeretném fújni erre a színre,aztán a krémszinű fényezésre szeretnék csillámporral kevert színtelen lakkot fújni ahogy a belinkelt videón is látszik. Kicsit feldobná az alapszínt és jobban mutatna...
A fényező haver annyit mondott hogy amilyen festéket viszek azzal dolgozik...
Lenne néhány kérdésem:
Milyen festékből kevertessem ki a színt ami elfogadható áron és jó minőséget biztosít?
Milyen lakkot vegyek ami tartós és véd hosszútávon is?
A kereskedelemben kapható kozmetikai csillámporok alkalmasak a lakkhoz keverve?
Ha mély /körmöd beleakad/ abban az esetben már csak a fényezés segít,egyéb esetben a polírozás segít. Nem minden esetben tűnik el 100%-osan a karc de a magas fény miatt kevésbé észrevehető. De ezt biztosra csak a szakember tudja megítélni. Nem mindegy a gk. színe ,fényezésének állapota,és egyéb tulajdonságai.