A Ganzoknak is csak az A végükön van URH. Némelyik körutas kocsinak van a B végén DIR is, de ez nem jellemző annyira. A többi Ganzon csak DIR van a B végen. Magyarán ott vagyunk, ahol a part szakad.
Kicsit elvinném a témát másfele egy kérdéssel: Ki tudja hogy mik és mi célt szolgálnak a Moszkva tér Móricz fele menő vágányai mellé kiszerelt, piros, lámpa szerü képződmények? Testre hasonlít egy lámpára, ám a közepén egy müanyag kidudorodás van. Kicsit hasonlít a 61es Csörsz utcai megállójánál található, hasonló sárga szerkezetre, ez még alig hallhatóan kattog is (Moszkva tériről 5letem nincs hogy kattog-e a villamos hangosabb). Szóval valakinek valami 5let?
csak mert én is olyan voltam tegnap mint aki soha nem járt arra, nem találtam meg elsőre az induló 3ast, mert automatice előre indultam a leszálló helyről a KF úton a 3ashoz
"Ahogy az előttem szóló is jelezte: a BKV üzemi területének egy része utasok számára megnyitott, de attól még nem közterület. "
Itt nem akartam tovább bonyolítani a dolgot, de létezik magán, xxx és közterület. A tárgy xxx inkább esik közelebb a közterülethez mint a magánhoz, ezért írtam azt. Az xxx jellemzője például hogy sokkal kevesebb jogod van kizárni valakit onnan, ha mégis megteszed parelhető vagy, és még egy csomó nyalánkság ami a közszolgáltatásból következik...
Nem is mondasz hülyeséget, itt a topikokon már nem egyszer volt arról szó, hogy pölö a Bartók Béla úti vonalakon micsoda fejetlenség tud előfordulni, épp a DIR köcsögségei miatt. Talán az URH itt jól jönne...
Passz. Végülis ha az ICS-kben benne maradnak a rádiók, akkor jók lesznek a -mostmég- UV-s vonalak irányítására is. (A legtöbb csatolt UV-nak csak az egyik végén van rádió, szóval kb. olyan, mintha nem is lenne....)
SZTK lámpával valami kapcsolatban lehet a központi.Lehet, hogy ez orbitális hülyeség, de megfigyelésem alapján eddig ez jött le.Azóta szar a lámpaprogam központban, mióta ott nem működik az SZTK-nál a lámpa.
Egyébként teljesen mindegy, hogy jól működik e vagy sem. Ha jól működik, akkor a Berda József utcai lámpa fogja meg a villamost.Ha Munkásotthon utcai lámpa fog meg, akkor meg pont eléri a vili a zöldet és nem ott kell várakoznia.Tehát...ugyan ott vagy, ahol a part szakad.Várakozni kell..:)
Először is elnézést kérek, hogy folyton Újpesttel jövök, de itt közlekedem nap mint nap, és itt veszek észre legtöbbször dolgokat. Mostani kérdésem annyi lenne, hogy ki volt az az ügyes, aki új lámpaprogramot csinált Újpest-központba? A villamos elindul a Lehel felé menő megállóból a zöld jelzésre, és a szembejövő peron végénél tilos jelzést kap. Nem tudom, mért ehhez nyúltak, mért nem a Tél utcai, vagy az István téri lámpához, ahol csak az "ügyesebb" vezérek tudják tartani a zöld hullámot. Viszont az SZTKnál már napok óta ki van kapcsolva a lámpa, különösebb fennakadást még nem láttam, azonban érezhetően gyorsabb így a Görgey utca.
Nem. Csak nem a járófelület teljes keresztmetszetén, hanem két annál sokkal rövidebb (amilyen széles a felhegesztés) szakaszon súrlódik, és koptatja a kereket.
Igazából arra próbáltam rámutatni, hogy a felhegesztés nem feltétlen gányolás, igénytelenkedés. Szerintem ár-érték arányban ha a Kft csinálja, akkor a legjobb megoldás.
Csak kiegészítésként jut eszembe, hogy egy ismerősöm a balatoni nyaralóját a nyolvanas évek végén cipősdobozból, marhamájkonzervdobozból (majd fényezett) és plexiből készített álmegfigyelővel látta el, amely bizonyos bűnözői körökkel szemben állítólag hatékonynak bizonyult :-)
Az viszont télleg a kopás miatt lett felhegesztve. Amúgy nem biztos, hogy gányolásnak kellene hívni. Pontosabban attól függ ki csinálja. Ha A, aki kevésbé ügyesek, viszont egy fillérbe se kerül, mert a munkabérük folyamatosan fizetve van :-), akkor igencsak zörgős lesz, viszont ha B, aki kicsit profibb mint A, akkor az eredmény egész jó. Több pénzbe kerül, mint az A megoldás, de nagyságrendekkel olcsóbb mint a sínszál csere (ebben az idióta RAFS vágányban), és nem kell lassújel, míg előkerül az a nagyságrendekkel több pénz :-)
A sarunyomást egy 5 kilós súllyal kell beállítani. Ez nem karbantartási hiányosság, hanem előírás, amit nem viszonylatokra állapítanak meg. A lánchídi vagy a hűvösvölgy aluljáróban biztos merevebb a felsővezeték, és ott se törik el. Mellesleg ha levennéd a sarunyomást, azzal az áramszedés biztonságát csökkenttenéd, valszeg nagyobb lenne a helyi melegedés is.
Nem feltétlen az elkopottra. Asszem az már a beépítéskor is olyan volt. Szűk ívekben kevés a kerék kúpossága, ezért mindenképp elmarad a tiszta gördülés, így kisebb a súrlódó felület.
Jóreggelt! Ti biztos tudtok nekem segíteni. Szeretném letölteni valahonnan a villamos csöngetésének a hangját.. na nem az ajtózáródást jelzőt, hanem a "dudát" :-) Megvan valamelyikőtöknek?