Minden, ami amerikai vasút. Társaságok, vonalak, gőzösök, dízelek, kocsik, még amerikai stílusú modellezés is, meg amit föl sem soroltam, szóval minden...
Teljesen új vagyok itt, és biztosan járatlanabb is a témában mint Ti, de szeretnék készíteni -egyenlőre elméleti síkon pénz hiányában- egy amerikai jellegű terepasztalt (USA). Ha tudtok valami tanácsot, segítséget adni, esetleg irodalmat ajánlani (főleg neten) kérlek írjatok a panzertiger@vipmail.hu e-mail címre! Odáig jutottam eddig, hogy az Atlas gyárt megfelelő modelleket, de belekavarodtam a festésekbe, és abba, hogy melyik vállalat melyiket vette meg, emiatt úgy döntöttem, a biztonság kedvéért epoch V-öst csinálnék...
Jó nem reménykedem,de ha esetleg valami neked nemm kell./tudom olyan nincs/ Az olaj helyett inkább zsírt javasolnék, akkor nem úszik minden,van speciális Roco zsír.
Az a baj, hogy néhány forgóvázon a kerék eléri a szélét a forgóváznak. Ezt kell orvosolni. Egy kocsi esetében pedig valamiért az egyik tengelyvég magasabban ül mint a másik fele ezért billeg az egész forgóváz. Ez a kocsi siklik is.
Az ívnek jónak kell lennie, R5 a minimum, nekem R6-os van, habár le kéne már cserélni a próbakört valami R8-ra.
Amúgy a sebességet néztem, semennyivel sem lassabb a nehéz szerelvénnyel, mint önmagában. Van erő a kicsikékben. Egy F3-as is vígan elhúzza. Habár érdekes, hogy a 3 egység sebessége között kis különbség azért van. Lehet hogy egy hosszabb bejáratás segítene a dolgon.
Egy esetben, mikor kanyarból indult, tehát szorult is az egész, szívfájdalom nélkül kitépte a baggage csatolóját a müanyag patentből, nem tört, csak kitépte. De a mozdonyok simán indultak, a kerekek nem pörögtek ki észrevehetően:)
Ezért N-ezek :-) És még a volt jugó kocsikból is össze lehet 25-30 kocsit rakni, egy jó pályán azok is elmennek. Az új Kato vagonok (pl a szénszállító hopper-ek) elég brutális futással rendelkeznek, azokból simán össze lehet rakni akár hagyományos Roco pályán is ennyit...
Ehhez az is hozzájárul, hogy emlékezetem szerint a próbapályádon az ívek igencsak a javallott minimumon vannak, és ilyen hosszú szerelvény mindkét vége kanyarban van. Viszont ha a mozdony mégis vígan elhúzta, akkor nincs olyan nagy baj, én pont ettől féltem egy kicsit. Na majd ha egyszer nagy leszek, az enyémet is meghajtom...
A másik dolog az, hogy pl. a Valtersz a személykocsiknál javasolja a tengelyek csúcsára egy csöpp olajat, hogy könnyebben guruljon. Lehet, hogy ez itt is segítene. Viszont ha utána szarabbul megy, ne engem szídj! :-)))
Tegnap este összeraktam az F3-asok + 8 Cz kocsi szerelvényt, járattam 20 percig körbe-körbe. Nagyon baba volt. Ez a 8 kocsi viszont iszonyatos nehéz. Valamiért nem futnak tökéletesen, pedig hát Brodvéj! Ennyi pénzért maguktól kéne menniük:)
Nézegettem mindeféle fotókat, de csak az E5-öst láttam ilyen csillogó változatban. A többi színe nehezen meghatározható fehér-ezüst-világosszürke valami...
Megnéztem az e-bay kínálatot ,elgondolkodtató. Így képen elég szép vonatok, kocsik ,gépek.sőt komplett terepasztalok is vannak. Akinek kis helye van szerintem annak jó,meg akinek nagy annak mégjobb mert isz onyatos vasutüzemet lehet lemodellezni. Meg szerintem bőven elég a vonatokra 20-25 kocsi így is jól mutat. Ha esetleg az áttérésed miatt megválnál egy két HO-ás modelledtől légy szíves szólj.
>Fura, hogy ezek nem fényes "rozsdamentes acéllemez"-ből vannak, hanem ezüst/szürke festésűek.
Az EMD egyetlen mozdonyon alkalmazott rozsdamentes acélt, egy E7-esen, díszítésül, a "GM Train of Tomorrow" mozdonyán, ami később a UP-hez került, az meg leszedte róla...
Igaz, hogy egy csikos verzióval, de találtam neked hirtelen egy AB és egy A mozdonyt összesen 210 -ért plussz a járulékok. 6012/6013 + 6001 pályaszámmal