Na igen, de ha visszaemlékszel akkor a régi swift tanksapkáján a "minimum 91-es oktánszám" felirat szerepelt, közvetlenül az "ólommentes üzemanyag" szöveg alatt.. Legalábbis az én 1993-as autómon tuti. Én is jártam 98-as benzinnel a régi swifttel, de nekem tekergetés nélkül is megvolt a kisebb fogyasztás tőle. A mostaninál kipróbáltam pár ilyen csodabenzint, már nem emlékszem melyikkel, de mintha halkabb lett volna kissé, mást nem tapasztaltam a magasabb áron kívül.Néha hosszabb pályázás előtt szoktam 98-as benzint tankolni, inkább csak placebo gyanánt.
Mióta megnyílt a csömöri Auchannál a benzinkút kizárólag ott tankolok az esetek 99,9%-ban. Soha semmilyen panaszom nem volt, 6 liter (5,7-6,5l/100km attól függően mennyire nehéz a lábam) körüli fogyasztásom van Bp-i forgalomban. Holnap tankolok, a fogyasztásmérő 6,1-en áll és általában jót mutat, vagy 1 decivel többet.
A tanker amiről töltik az Auchanét, az megy a közeli MOL és OMV kútra is, legalábbis itt nálunk. Az ár meg a két neves kút alatt van kb 10ft-al állandóan, a prémium benzinekhez képest már nem is mondom mennyivel olcsóbb. Sokan fikázzák az Auchanos benzint, nekik valószínűleg saját labor van a kocsiban és nem csak jó magyar szokás szerint leszólják, mert olcsó. :)
az új swiftnél nem nagyon vettem észre különbséget a 98-as meg a 95ös benzin közt. Még fogyasztásban se.
Pedig ebben már van kopogásérzékelő, így elvileg az ECU megtanulhatná a magasabb oktánszámú benzint, és magasabb előgyújtással optimálisabb lehetne a motor hatásfoka. Ez általában úgy működik, hogy a motorvezérlő tolja ki az előgyújtást folyamatosan, de ahogy kopogást érzékel visszavesz belőle, majd utána egy szűkebb sávban megint csak próbálkozik a minimális emeléssel. Nos ha ez a sáv kellően kicsi, akkor van rá esély, hogy egy jobb kompressziótűrésű üzemanyaggal jobb hatásfokkal működjön a motor. Az már más kérdés, hogy ezt nehéz kimutatni, illetve az sincs meg nekem, hogy milyen gyakran és milyen lépésekben próbálgatja ezt a vezérlő egység. Simán lehet, hogy egy tank 98-as után se éri el azt az előgyújtás értéket, amit a 98-as elbírna.
A régi swiftem pl. 8-as előgyújtással 98-as benzinnel jellemzően 0,5-1 literrel fogyasztott kevesebbet ugyanolyan körülmények közt.
Itt ugye nincs kopogásérzékelő, így az előgyújtás beálításhoz marad a jóöreg gyújtáselosztó tekergetés, és a stroboszkóp lámpa.
Főleg a Pestiektől kérdezném, hogy hol lehet a nagyfaluban jó áron kapni Castrol Taf-x 75-90-es váltóolajat. Ugyani lassan elérkezik az ideje a cserének és itt vidéken 3200-3500e ft alatt nem nagyon lehet kapni literjét. Így a "jó árat" 2500 ft körül értem.
A gyári botot én is eltörtem. Nem vettem le a mélygarázs parkolójában,és gondolom a liftajtó letörte.:-(( Próbáltam mán pár darabot,hosszabbat,rövidebbet,simát,spirálost,de mind rosszabb az eredetinél. Majd nekem is a bontóban,vagy amit mán ráköltöttem,lehet olcsóbban kaptam volna a márkaszervízben is.
Na ja. Csak egy kisebb helyen, ahol egymás nyakában vannak, még hülyébben néz ki, egy cégen belül. Meg kellett volna néznem, mert pár kilóméterrel bentebb is van egy harmadik Lukoil kút.
Nem csak autópályán. Egyszer néztem, Kecskeméten, az 44-es főút melletti Lukoil-nál volt 10 Ft-al drágább a benzin, mint a tőle 3 km-re , a békéscsabai úton lévő Lukoil kúton.
Semmi, ősi benzinkutas divat, hogy az autópályák közelében, első sorban kifelé irányban akár 20-30%-kal is drágább a benzin. Ez Németo.-ban is így van, nem csak itt Balkánon.
Még 10ft bevételt a zsebedből a semmiért :) Ez a 100-as oktán még mindig eladható drágáért úgy tűnik... De miért jobb, hogy nagyobb a kompressziótűrése, mint ami kell? Hacsak nincs emelve a motor kompressziója, semmit sem ér.
A Készenlétiekkel szemben lévő Shell kúton tankoltam nitro+ racing-et..(swift 1.5 GS 2005)... az Egérúton kifelé látom a MOL totemoszlopán, hogy az EVO 10 Ft-al drágább, mint a Shell legdrágább 100-asa...
Bár amikor én mentem, nem semi slick gumik voltak rajta, hanem utcai sport gumik, így a célegyenes végén pont ledadogott 3.ba már nem érdemes felváltani 4.be, de slick gumival úgy hallottam akkora különbség van a célegyenesre fordító kanyarsebességekben, hogy felváltanak 4.be a célegyenes végén.
Nem megbántani akarlak de nem lehet, hogy éppen Te ülsz fostalicskában, aminek tök mindegy milyen minőséget vagy éppen moslékot adsz úgyis mindig ugyanannyit zabál? :)
Attól tartok, hogy Nachstern olvtárs fizetése nagyságrendekkel kevesebb a 200 ezernél.:-)) Bár euróban azért az semhangozhat rosszul.:-))) Mellesleg a Százhalombattáról Ausztria felé járó mozdonyokból legfeljebb 25 kV-ot lehet csapolni gázolaj helyett, és ez elég megrázó élmény lehet.:-)