Keresés

Részletes keresés

etwg Creative Commons License 2006.09.23 0 0 776

Van a neten több roster is ahol minden idevágo adatot megtalálhatsz, mert a wikinek ez aligha lehet a feladata...

 

Keress pl. a www.trainweb.org -on

Előzmény: Seljuk (772)
manhattani Creative Commons License 2006.09.22 0 0 775

>Na ezt nagyon hiányolom a Wikipediában hogy nem írja hogy a nagyobb cégeknél kb meddig voltak üzemben a gépek.

Erről akár egy könyvet is lehetne írni....

 

Pl. a GP4-eseket 1965-től gyártotta az EMD, de a UP-nek 1999-ben még 11 darabja volt, igaz, hogy a D&GW-től került hozzá. És volt neki 3 GP15-öse, amilyet az EMD sosem csinált. Valami régebbi gépből alakították át AC hajtásúra, és új pályaszámot kaptak, mint nálunk néhány V41-es.

Előzmény: Seljuk (772)
Seljuk Creative Commons License 2006.09.22 0 0 774
Néztem az usavasut.hu-n a diorámádat zorwick, elég jópofa az a kis állomás. Jól látom, hogy mattítva van a sín? Az a gáz, hogy én Nesben szeretném ezt most a hely miatt, és azt megcsinálni... Nem kispálya :)
manhattani Creative Commons License 2006.09.22 0 0 773

>Magyar nyelvű irodalom e témában tudomásom szerint egy van a ww.usavasut.hu.
A linkek között sok jó kis oldalt találsz, ...

 

Igen, az nagyon jó kis honlap :-)))

 

Annál is inkább, mert hamarosan rajta lesz a cikksorozat az amerikai terepasztalomról, ami ugyan csak egy kikötői teherpályaudvar, de azért mégis... :-)

De azért zorwick fővonali vonatának lesz egy átmenővágány, a könyvespolcban meg a rejtett tároló.

 

Amerikai terepasztalhoz a legtöbb ötletet, legjobb képeket a Modell Railroaderben lehet találni. Including amerikai sivatagi vonal, amit egy holland csinált...

Előzmény: zorwick (761)
Seljuk Creative Commons License 2006.09.22 0 0 772

"A GP9-es már zűrösebb, mert az 50-es évektől létezik"

 

Na ezt nagyon hiányolom a Wikipediában hogy nem írja hogy a nagyobb cégeknél kb meddig voltak üzemben a gépek. Láttam hogy 50es években kezdtek a GP9esek, dehát...

 

Viszont annak örülök, hogy a GP38-2es beleillik a 70es-80as évekbe (bár ez nem lep meg, mert direkt néztem hogy a 70es évek elején fejezték be a gyártást:) ). Akkor viszont legyen a Union Pacific.

Nagyon buta kérdés következik: egy bizonyos cég mozdonyai csak saját vagonokat húznak? Meg persze a külsős cégek vagonjait, mittomén valami gabonatermelő cégét. De hogy mennyire valószínű hogy egy UP mozdony olyan szerelvényt húz, aminek a fele UPs vagon, negyede mondjuk valami szénkitermelő vállalaté, és a maradék negyed meg mondjuk a Santa Féé?

Soldato Creative Commons License 2006.09.22 0 0 771
Előzmény: bézés (770)
bézés Creative Commons License 2006.09.22 0 0 770
Nem vagyok nagy vasúttársaság tudós,de a két társaság nem a BNFS néven egyesült?
Vagy ez a AT&SF egy újabb verzió?
Én áthidaló megoldásként vontatok Európai kocsikat,vagy mernjen gépmenet?
Előzmény: RhB (769)
RhB Creative Commons License 2006.09.22 0 0 769

Az UP ebből a szempontból jó választás, mert az "ókortól napjainkig" létezik, tehát a különböző korszakokat csak a mozdonytípusok alapján lehet elkülöníteni (még a mozdonyok festése is változatlan). Az is előnye, hogy szinte minden mozdonytípusból volt neki. A 80-as évek és a BNSF egy kicsit nehezen jön össze, mert a BNSF 1995.09.22-én jött létre a Burlington Northern (BN) és a Santa Fe (AT&SF) társaság egyesülésével.

 

A GP38-2 manapság már többnyire kikopott, bár egy-két társaság még használja. Ideális mozdony a 70-es és 80-as évekhez. A BNSF-nél nem tudom mi a helyzet vele, lehet, hogy ezt már csak tolatásra használták.

 

A GP9-es már zűrösebb, mert az 50-es évektől létezik, a 80-as/90-es évekre már nem nagyon maradt, leginkább a kisebb társaságoknál, a nagyoknál többnyire csak átépítve és alárendelt szerepben.

 

Arra általában vigyázni kell, hogy a modellgyártó cégek hajlamosak egy-egy típust olyan verzióban is kihozni, ami sohasem létezett (az én kedvenc társaságomból említve a Canadian Pacific F7-est), illetve az egyes társaságoknál található eltéréseket sem csinálják meg.

Előzmény: Seljuk (768)
Seljuk Creative Commons License 2006.09.22 0 0 768

Először is köszönöm, hogy ennyien válaszoltatok!

A wikipediát már jó ideje nézegetem, és tényleg remek (legalábbis nekem, tudatlannak) az adatbázisuk ezen a téren is.

Igazából alapból ilyen 80as éveket lőttem be, de ahogy írtam, belezavarodtam a festésekbe. Kérdeztétek melyik tetszik legjobban, ilyesmi. Igazából legjobban a BNSF tetszik, ami megfogott még az UP. Mindenképp ilyen nagyobb vállalatokban szeretnék gondolkodni, mert egyenlőre egy tök szimpla valamit szeretnék csak és gondolom ilyen gépekkel az ember gyakrabban is fut össze.

Ugyanezen az elven tovább haladva döntöttem úgy, hogy talán így kezdésnek egy roadswitcher lenne a legjobb. GP38-2, GP9? Ilyesmi, egyenlőre itt tartok...

 

üdv.

Seljuk

RhB Creative Commons License 2006.09.22 0 0 767
Ja, még az is lehet, hogy Epoche 3-asak azok a MÁV kocsik...
Előzmény: zorwick (765)
RhB Creative Commons License 2006.09.22 0 0 766

Biztos szegény bézés is azon emészti magát, hogy mit tegyen a BN SD70-ese mellé?

:-)))))))

Előzmény: zorwick (763)
zorwick Creative Commons License 2006.09.22 0 0 765
bézés kolléga SD70-el húzat magyar kocsikat:))
RhB Creative Commons License 2006.09.22 0 0 764

...Atlas gyárt megfelelő modelleket...

 

Ja igen, és ha már találtál néhány neked tetsző mozdonytípust, akkor ez alapján is be lehet lőni a korszakot és vasutakat... Szóval kérdezz bátran!

Előzmény: Seljuk (760)
zorwick Creative Commons License 2006.09.22 0 0 763
Mi az hogy megmondjuk:))))))))

Mindenki azt kapcsol össze amit akar:))) Max jól meg lesz kritizálva!;)
RhB Creative Commons License 2006.09.22 0 0 762

Előszőr is ez az Epoche beosztás a német vasúthoz kötődik, bár a többi európaira is alkalmazzák, viszont az USA-val kapcsolatban felejtsd el!

 

Az Epoche V alapján feltételezem, hogy a 90-es évektől kezdve érdekel a dolog. Bár az is lehet, hogy ez csak azért van, mert nincs infód. :-))) Azt ne várd senkitől, hogy a "ki kit mikor vett meg" témába belebonyolódjon, mert akkor itt 40-oldalas hozzászólások lesznek. (Amúgy ez a folyamat még az "Epoche V" alatt is javában zajlott/zajlik. Ráadásul még újak is alakulnak.) Inkább kérdezz konkrétan, melyik vasút(ak) festése tetszik, aztán majd megmondjuk, hogy jönnek ki egymással...

 

Irodalom... Hmmmmmm, ez nem könnyű, előbb tudni kellene, mi érdekel? Általában éredemes a wikipedia-t nézegetni és buzgón használni a "Search" funkciót. Na meg a Google is hasznos lehet....

Előzmény: Seljuk (760)
zorwick Creative Commons License 2006.09.22 0 0 761
Olyan weboldalt sajnos nem tudok, hogy hogyan csináljunk Ep. V-ös amerikai terepasztalt könnyen-gyorsan, de egy két tippet innen bizonyosan kaphatsz. :)))

Mindenképp tájékozódj a neten a mai gépparkról, nézegess sok-sok képet. Linket nem kell irnom, csak a gugliba írj bár keresőszót, aztán onnantól már dominóelv:)

Magyar nyelvű irodalom e témában tudomásom szerint egy van a www.usavasut.hu.
A linkek között sok jó kis oldalt találsz, az írások, képek segítenek tájékozódni.

Próbáld meg kialakítani mi az ami érdekel konkrétan, mert ez egy eléggé szerteágazó téma. Egyet megígérhetek, hogy innen bizonyosan sok segítséget fogsz kapni.

Sok sikert
Előzmény: Seljuk (760)
Seljuk Creative Commons License 2006.09.22 0 0 760

Szervusztok!

 

Teljesen új vagyok itt, és biztosan járatlanabb is a témában mint Ti, de szeretnék készíteni -egyenlőre elméleti síkon pénz hiányában- egy amerikai jellegű terepasztalt (USA). Ha tudtok valami tanácsot, segítséget adni, esetleg irodalmat ajánlani (főleg neten) kérlek írjatok a panzertiger@vipmail.hu e-mail címre! Odáig jutottam eddig, hogy az Atlas gyárt megfelelő modelleket, de belekavarodtam a festésekbe, és abba, hogy melyik vállalat melyiket vette meg, emiatt úgy döntöttem, a biztonság kedvéért epoch V-öst csinálnék...

 

Köszi szépen a segítséget,

Seljuk

zorwick Creative Commons License 2006.09.21 0 0 759
Mind a 4 tengely hajtott, 5-pólosú motorral, két lendkerékkel, kadee kapcsolókkal, izzós első világítással.
Előzmény: bézés (758)
bézés Creative Commons License 2006.09.21 0 0 758
Megkérdezhetem ,hogy mind a 4 tengely hajtott,és lendkerekes,és hány pólusu motor van benne?
Köszönöm.
Előzmény: zorwick (757)
zorwick Creative Commons License 2006.09.21 0 0 757
A www.usavasut.hu-n, a modell menüpont alatt a zorwick galériákban találsz pár képet.
20.000 HUF az ára.
Előzmény: bézés (756)
bézés Creative Commons License 2006.09.20 0 0 756
Engem lehet,hogy érdekelne a Bachmann,tudnál róla képet küldeni és árat?
Előzmény: zorwick (742)
bézés Creative Commons License 2006.09.20 0 0 755
Jó nem reménykedem,de ha esetleg valami neked nemm kell./tudom olyan nincs/
Az olaj helyett inkább zsírt javasolnék, akkor nem úszik minden,van speciális Roco zsír.
Előzmény: RhB (739)
cs1014 Creative Commons License 2006.09.20 0 0 754
Köszönöm!

:-)
Előzmény: k.novotny (753)
k.novotny Creative Commons License 2006.09.20 0 0 753
Igen kedves uram őn nyert, őné a bőgre, amelyet a Népjóléti Minisztériumben lehet átvenni:-)))
Előzmény: cs1014 (751)
cs1014 Creative Commons License 2006.09.20 0 0 752
Előzmény: cs1014 (751)
cs1014 Creative Commons License 2006.09.20 0 0 751
Nyertem :-))
Előzmény: cs1014 (750)
cs1014 Creative Commons License 2006.09.20 0 0 750
Kubbbbbbbbbaaaaaaaaaaaaaaa
Előzmény: cs1014 (749)
cs1014 Creative Commons License 2006.09.20 0 0 749
DF7C, a Peking, Február 7. mozdonygyár terméke.

Hogy hol?

Na azt nem tudom.
Előzmény: cs1014 (747)
k.novotny Creative Commons License 2006.09.20 0 0 748
Igen... a bőgre füle már a tied, már csak a fotó készitésének a helyét kéne megtalálni....
Előzmény: cs1014 (747)
cs1014 Creative Commons License 2006.09.20 0 0 747
Előzmény: k.novotny (746)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!