No, most mondjam azt, hogy ezt mondom 5 éve....vagy még több.
CSak egy gond van. Hogy semmit nem fognak a helyközi menetrenden változtatni, tehát elképezlhető, hogy egy azon irányban egyszerre megy ki 3-4 járat majd legalább fél óra szünet. Szóval nem lenne rossz az elgondolás, de mentrend változás nélkül ennek semmi értelme...Szóval?
"Nevetséges, hogy 2013-ban egyre több járat szűnik meg, pénzhiány és kihasználtság végett,"
Szerintem nem nevetséges. Ha te rendelkeznél a pénztárca felett, amelyben nem hogy csak az alján csörög némi apró, hanem nem lenne semmi, akkor te is átgondolod, hogy mely kiadásból húzod beljebb a nadrágszíjat, hogy kevesebb legyen a kiadási oldalon.
Most különösen ez a helyzet.
A tényszerű dolgokat illetően:
Sárbogárd-Szfvár között: 7:42 után munkanapokon 8:45-kor - Pécs-Szfvár - és 9:21-kor - Tamási-Szfvár - is közlekedik járat Szfvárra.
A délutáni etpaban igazad van. Milyen olyan forgalom, utazási igényről van tudomásod, ami a délutáni 2,5 órás szünetben új járatot igényelne? Mennyi utast érinthet szerinted? Fordultál már ezügyben a Volán felé?
Esti időszakban Szfvár-Sárbogárd irányban valóban van 2 órás lyuk 17:35-19:30 között. A 17:35-ös járatot végző autóbusz Sáregresról érkezik Fehérvárra 17:19-kor és indul vissza 16 perc múlva. Kérdéses, hogy variálható-e az indulás és egyéb eljutást/csatlakozást/későbbi járatvégzést borít-e?
Teljesen elkeserít a tömegközlekedés! Gondoltam itt kidühöngöm magam. Bár ettől nem lesz jobb a helyzet. Nevetséges, hogy 2013-ban egyre több járat szűnik meg, pénzhiány és kihasználtság végett, ezzel ellehetetlenítve a távolsági buszos közlekedést. Rengeteg ember kénytelen ingázni lakóhelye és munkahelye között, ki kevesebb ki több kilométert is akár. Mért odafent a kényelmes székben, az iróasztal mögül kell döntést hozni? Mért nem lehet megkérdezni minket, akik ingajáratban élik mindennapjaikat? Ez lenne a rugalmasság?! Én ha nem is nap mint nap, de hetente többször megjárom Székesfehérvár-Sárbogárd útvonalat oda vissza. A helyzet egyre inkább elkeserít.
Sárbogárd - Székesfehérvár : 7:42 és 11:35 között valamint 12:28 és 14/53 között nem lehet bejutni. Ez normális?!
Vonatot is elvették. Napi kettő azt slussz.
A másik problémám, hogy este 6-kor sincs busz., csak vonat. de az 18:01-kor indul, namár most, kinek van esélye elérni, ha az illető 18:00-ig dolgozik. Várhat másfél órát hogy aztán este 20/30-kor haza érhessen.
Gondolom, más vonalon is vannak ilyen problémák. Nem tudom, hova vezet ez az ország.. :(
Sárbogárd: áthaladóban a főúton azért viszonylag nagy forgalom van. Helyin már nincs 260-as, Setrák járnak. VT-s kocsikból napközben 6 fordul meg Bogárdon (Káloz, Sárszentágota, Sáregres, Siófok, Alsószentiván, Dunaújváros), de ezek között van C56-os is.
Mór: igen, 2 után, 14:10-15 és 14:40 körül van műszakváltás. A 280-asok nem Mórra, hanem Pusztavámra járnak műszakváltásra, de mindkettő áthalad Móron.
Nyáron tervezek a térségben több túrát is tenni. Ezekkel kapcsolatban lennének kérdéseim.
- Sárbogárd: mekkor mozgás szokott arrafelé lenni? A helyi járatot még mindig vmi 260-as csinálja, ugye? Menetrendje elérhető? A Transmanos 263-asok gondolom, a főúton és a vasútállomás környékén lőhetők. Kb hány van belőlük ott?
- Ez off lesz: Mór. Itt is kettőkor van műszakváltás? Elvileg van ott még két ex cseh 280-as, azok merre szoktak állni, mozogni?
Név, cím és kapcsolattartási pont(ok) Alba Volán Autóbuszközlekedési Zrt.
Teljes mennyiség: I. rész: Helyközi közforgalmú autóbuszjáratok alvállalkozásban történő üzemeltetése évi 1 200 977,8 - 7,9% km összteljesítménnyel a dokumentációban meghatározottak szerint. Becsült érték: nettó 1 471 197 805,- HUF II. rész: Helyközi közforgalmú autóbuszjáratok alvállalkozásban történő üzemeltetése évi 949 651,1 - 5,76% km összteljesítménnyel a dokumentációban meghatározottak szerint. Becsült érték: nettó 980 514 761,- HUF
A szerződés időtartama vagy a befejezés határideje Kezdés 1.8.2013 Befejezés 31.12.2016
Bírálati szempontok
Az összességében legelőnyösebb ajánlat az alábbiak szerint az alábbiakban megadott részszempontok 1. I. rész esetében: 2. 1. Vállalási ár (Ft/km). Súlyszám 75 3. 2. Autóbuszok maximális életkora (hónap, min. 12, max. 72). Súlyszám 10 4. 3. Alvállalkozó forgalmi technológiájának színvonala, megalapozottsága. Súlyszám 10 5. 4. Előleg mértéke (0-5 %). Súlyszám 5
6. II. rész esetében: 7. 1. Vállalási ár (Ft/km). Súlyszám 75 8. 2. Autóbuszok maximális életkora (hónap, min. 12, max. 120). Súlyszám 10 9. 3. Alvállalkozó forgalmi technológiájának színvonala, megalapozottsága. Súlyszám 10 10. 4. Előleg mértéke (0-5 %). Súlyszám 5
Ajánlattételi vagy részvételi határidő 5.7.2013 - 11:00
2 héttel ezelőtt láttam a 756-ot reggel 32-es járatban. illetve egyszer délután egy másikat 16-oson . Most már az SN Volvok dübörögnek, igaz az ex. mórit nem látni... Hiába rosszul áll a helyi állomány, de a helyközi sem tökéletes.
Ó, ez meglepett! Rendszeresen megyek arra, de nekem is kimaradt, hogy átkerül a túloldalra a "pályaudvar". Az egyik megállótáblát láttam lentről, de őszintén szólva azt hittem, hogy helyi járatos fejlesztés lesz. A buszállomás mostani helyén pedig vártam a "csodát".
Mihál topiktársnak: köszi a pontosítást, én még ott ragadtam le, hogy az FLX helyén jár az MGJ.
Igazad van, én is melléfogásnak tartom, gondok lesznek belőle.
Az eredeti terv szerint az állomásépület oldalán (Baracska felé, ahol korábban a teherrakodó épület volt) alakították volna ki, a túloldalon szgk-parkoló lett volna. Aztán egyszer csak látom, építenek vmit a túloldalon, és sehogyse akar parkoló kinézete lenni. Akkor beszéltem egy önkorm. képviselő ismerősömmel, h. mi ez, hát meg kellett cserélni - mondja - most már így lesz, nincs mit tenni.
Nem szeretnék azoknak a ráckeresztúriaknak a helyében lenni, akik még látják benn állni a vonatukat, de mire a busz körbekacskaringózik, már hűlt helye lesz. Vagy akiknek a jegyvásárlás és a vonatra szállás között kell választani emiatt.
Nem tudom, hogyan mennek ezek a dolgok, de el tudom képzelni, hogy a környező települések lakóinak érdekeit senki nem képviseli a martonvásári önkormányzat és a beruházó közti vitákban, amelyek egyébként meglehetősen hevesek, pl. az állomásépület felújítása/fel nem újítása vagy a beázó aluljáró üzemeltetésre való átvétele/át nem vétele tárgyában.