Ha megcsinálod megúszhatod hüvely dugó . Ha reped és lekapja a hüvelyt akkor könnyen főtengely és hajtókar csere lehet . Nem beszélve arról hogy minden megtelik fém forgáccsal. Ha repedt könnyen összetörhet és akkor visz mindent.
a zárókupak alatt nincs meg a gumi tömítés, azt nemrég néztem, úgyhogy veszek rá másik kupakot. Más is mondta a hüvelyrepedést, szóltam apunak, bazzeg fater lehet, hogy hüvelyrepedéses. A fater autószerelő, de már 70 éves, ezeket a motorokat magyjából ismeri, de nem dolgozott a szakmájában. Így mindig másik szerelőt hívok, de apunak az a véleménye, hogy ha hüvelyrepedés lenne, akkor " fiam hülye vagy, több lenne a kartellban a víz mint az olaj" -erre amikor állt a gép, a kartellból egy deci olajat leengedtem, egyálltalán nem volt szürke. Mindig nézem az olajat benne, fekete, meg olajszínű, olyan sárgás, szerintem nem régi. Bár én még olajscerét nem csináltam rajta, úgy hoztam el, hogy megcsinálták.
Amúgy neked mi a véleményed ezzel kapcsolatban, hogy ha hüvelyrepedés lenne, akkor összefolyna az olaj a vízzel???
Gyanús nekem egy hüvelyrepedés ami akkor "dolgozik" csak amikor kicsit hajtod a gépet. Hüvely pereme körül néz kicsit körbe. Minket is szívatott így meg repedés.
Szarni bele :D én talajmaróztam 2 napig elment vagy 5-6l víz beállt 85-90°-ra és ment gond nélkül máskor is kilökött ennyi vizet nem olajos nem bugyborékol, szóval csak a kupaknál tud elmenni eddig 1 hónap alatt ment el ez a mennyiség. és akkor figyeltem fel rá h képes 12 óra alatt is kilökni mikor délben már a hűtőrács teteje látszott a gép 85° kinti hőmérséklet 35° mondom majd mutatja az óra ha gáz van addig megyek meglátom mit bír picit még feljebb kúszott gondolom termosztát teljesen kinyitott, mert akkor már nem csak csordogált hanem rendesen ömlött a visszafolyón a víz. nem is töltöttem utána kb 1 hónapig semmi bajom nem volt igaz azóta csak permetezett :D eleinte én is megijedtem, h összefolyt az olajjal leengedő csavar meglazít víz sehol. felöntöttem megtúráztattam nem buborékolt nem volt ötletem mígnem egyszer tele nem vágtam és elkezdtem dolgozni megálltam vele és a túlfolyóján a kupak mellett szépen csepegett lefelé a víz...
Gondoltam felteszem mégegyszer a kérdést, hátha valaki szívén viseli :-)
Szakmai tanács kellene :-D Kíváncsi vagyok, kinek mi a véleménye.
Szóval: a kipufogón megjelent a víz, a motor melegedett, a víz fogyott, a kipufogó gáz ment a vízbe. Az olaj tiszta, a víz nem olajos!
Leszedtük a hengerfejet, új tömítés, ugyanez a jelenség. Elvittem a hengerfejet átvizsgáltatni, véletlenül kétszer annyi nyomással rakta rá a faszi a levegőt, nem bugyborékolt sehol, feltételezem, hogy nem repedt (?) ! Síkraköszörültettem, utána hengerfej vissza.
Szóval most úgy néz ki, hogy a hőmérsékletet tartja, tehát elvileg nem puforogtat bele, de a víz valamiért sokkal lasabban, de fogy. 2-3 üzemóra/ 1 liter kb. 30-35 fok melegben dolgoztam vele. Létezik, hogy a zárókupak szar, és elpárolog? Értelmes választ ha tudna valaki írni, azt megköszönném, hogy kinek mi a véleménye erről? Mert a gép pöccre indul, a hüvelyeknek nincs válla, olajnyomás 3,5 hidegen, melegen 3. Olajat nem eszi, csak attól félek, hogy vízköves lesz, ha mindig utána kellene burogatni. A blokkrepedést szeretném kizárni, mert az lelki terror lenne. Nézegettem a blokk tetejét, amikor a hengerfejet levettük, de semmi repedést nem láttam. Valaki ötletelhetene! KÖSZ!!! :-)
Az összes mtz-s kapcsolót ismerem már. Rendes hálózati 380-as kapcsolóra gondoltam vagy billenőre, vagy oldalra fordítósra, de amíg nem lesz , addig úgy indítok, hogy a két kábelt összeérintem :D, oszt jónapot.
Vagy próbálj szerezni régifajta CCCP-t, vagy ezek az újabb nyomósok esetleg ha eredeti orosz, de lehet az a legjobb ha autósboltba valami teherautóét nézel ,kombájnba ez utóbbi verzió bejött.
Már a tököm tele van a traktoros áramtalanítóükkal. Valamilyen BILLENŐkapcsoló ötlet kéne, ami bírja az áramerősséget, de lehet, hogy bemegyek itt a villanyboltba....