2004-es Opel Astra G -ben tegnap óta nem ég a tompított. Minden más ok, azaz minden más világít, csak a két első tompított nem (a helyzetjelzők, reflektorok is jók!).
Kormány alatt a biztosítékok ok, izzók rendben az egyiket ki is cseréltem. Multiméterrel rámérve nem is kap feszt.
Valakinek lenne tippje, hogy merre keressem a hibát? Van a tompítotthoz kapcsolórelé?
Köszi!
UI: 1998-as kapcsolási rajzot találtam, de azon nem láttam relét, ott direktben a lámpakapcsolóra van kötve, de a helyzetjelző is (az viszont jó!)
Nincs jó hírem. Ugyanilyen autóm van, 2004-es Astra G, Z14XE motorral. Eleinte nekem is így kezdte, rángatott, főleg hideg és nedves időben. Először azt mondták, hogy nem megy a 3. henger. (A kocsi akkor 4 éves volt, és igen, én is városban használom, igaz rövidebb távokra!). Aztán amikor meghajtottam kicsit jobban, akkor ok volt 1-2 hónapig. Volt, hogy egy őszi 400 km-es táv után egész télen ment gond nélkül. Nyáron sosem volt gond. A követező ősszel ismét előjött. Cseréltek gyújtótrafót is, gyertyát is, semmi értelme. A probléma egyre súlyosabb lett, a hengerek szinte véletlenszerűen nem mentek. Aztán volt, hogy alig bírtam vele menni, lefulladt, alig akart újraindulni (ekkor már két henger nem ment). Aztán az egyik jóbarát szakértő bennfentes azt mondta, hogy ez tipikus Z14XE motorprobléma, a szelepek besülnek, és ha sokat használom így (próbálva "kihajtani" magas forulaton), akkor a katalizátor is szétmehet, mert gyakorlatilag el nem égett üzemanyagot kap. És ez főleg a városi használatnál fordul elő. Kb egy évvel ezelőtt rávettem magamat, hogy az általa ajánlott javítást eszközöljük: azaz be kellett csiszolni a szelepeket. Ráadásul azt is megsúgták, hogy ez a probléma bizonyos chevy modelleknél gyári gond volt, ott a gari ideje alatt előjött sokszor, és akkor gariban megcsinálták. Ja igen, nekem ez a kis beavatkozás egyéb dolgokkal együtt (pl. vezérműszíjcsere) asszem 150e-be került. De azóta legalább jó.
Erős a gyanúm, hogy a szervizek tudnak a problémáról, de mivel konstrukciós hibának tűnik, inkább mismásolják a dolgot.
Mondjuk azt nem értem, hogy miért épp 4 év után jött elő.
Sziasztok!én még uj vagyok itt de segítséget szeretnék kérni!
egy 2004-es g astram van az a gondom vele hogy elindulok és néhány perc mulva 1henger leáll!!!oldalraállok várok egy kicsit utána indítok és minden rendben!!!!szervizlámpa világit de 2nap után elalszik ha leáll a henger akkor villog!!!hibaüzenet kiolvasva azt mondták trafóhiba!én vettem ujjat de ugyan az a hiba!!!gyergya is kicserélve meg a benzinszűrő is!!!!a szerelők csak találgatnak mert ha odaviszem mindig jo ez a hiba heti 3-4-szer fordul elő!!!kérem szépen adjatok tanácsokat nekem arra nincs pénzem hogy most mindent elkezdjek lecserélni!!!!!előre is köszönöm!!!
Opel Astra,Combo,Tigra légtömegmérő Bosch ÚJ! (Alkatrész / Motoralkatrész)
Eladó 1db Bosch gyári új légmennyiségmérő / légtömegmérő. Astra H-ba, Corsaba, Tigrába és egyéb Opel típusokba jó! Bolti ára: 96ezer Ft volt, most ugyanez 105ezer Ft körül mozog.
Bosch cikkszám: 0280218119
Posta másnapra megoldható, személyes átvétel: Veszprémben vagy környékén!
Sziasztok!Segítsetek 2002es z14xe G astrám van,üzemi hőmérsékleten alacsony fordulaton rángat minden sebességi fokozatba,kb 3000töl mint az óra úgy jár,gyári vadi új gyertyák,hibakód nincs,rendszeresen karban van tartva mindent időbe cserélek,nem fogyaszt többet,mint eddig,nem fullad le,pillangószelep kitakarítva.Aki tud segítsen köszönöm.
Szevasz Kunci.Nekem ugyanez a hiba 2002es sedanom van,leírom mi a hiba.A szőnyeg alatt van a fütés elosztója ahol be jön a víz,gondolom előremenő meg visszatérő mint a rendes fűtésnél a házaknál.ez egy müanyag alkatrész négy cső megy bele és a tömitések kifingtak ezért van a víz ott.Orvoslás:két első űlés kivesz,box kivesz,szőnyeg elvág feltárás javítás 3-4nap szárítás majd összerak!Vagy ha nem akarod szétvágni a szőnyeget,ülések ki box ki műszerfal ki,ugyanis a szélvédő aljáig van a szőnyeg.Vagy tömitéseket cserélsz vagy az egészet,a tömitések pár ezer ft-ba kerülnek az egesz 20 ezer ft-ba+munkadíj.Nagyjábol ennyi,az enyémet jövőhéten csinálják.szervízbe kb 40ezerft mindenestől,ha nem javítod meg állni fog a víz,szétrohad a szőnyeg.Remélem segítettem szevasz.
Van az autóban klíma. Májusban még működött rendesen de augusztusban már nem. Feltöltettük, kb. 2 napig megint működött rendesen aztán megint nem hűtötte le a levegőt. Azóta a klíma nem volt kapcsolva. Ez a "rejtélyes" vizesedés november körül kezdődött. Ja és baromira párásodik is az összes ablak. Erről olvastam, hogy meg kell nézni a klímafiltert (amihez meg ki kell szednem majd a kesztyűtartót is), hogy nem vizes-e, illetve a belső keringetőt.
Utóbbi "normális" működését, hogy lehetne leellenőrizni?
Bár nem Astrám van, de mivel a motorok között van átfedés itt is teszek egy próbát a problémámmal. Van egy 97-es B2-es dízel Vectrám, X20DTL, azaz 2.0 DI-s motorral.
Megkaptam ajándékként a check engine lámpát. Hiba kiolvasás megtörtént, EGR szelephiba (szakadt membrán). Ezután ideiglenes megoldásként, pénz hiányában ledugózták. De ugyanúgy jelzi a hibát, ugyanúgy leszabályoz a motor, szervízüzemmódba teszi. Tudna valaki segíteni, hogy mit lehet csinálni, hogy legalább a cseréig mi a megoldás, hogy normálisan lehessen használni a kocsit?
Köszönöm előre is válaszotokat, már nem tudom mit csináljak.
Nekem 2001-es Astra G (kombi) -m van ugyan ez a helyzet. Fogalmam sincs honnan kerülhet oda víz. Végigtapogattam már mindent de a box-nál és a pedáloknál csont száraz minden "csak" az ülés előtt középen vizes. Fagyállós víznek tűnik. Szaga nincs ellenben tapintásra olyan mintha olajos víz lenne. (A kezem csúszik tőle mint a fene). A kiegyenlítő tartályból nem fogy vészesen a hűtőfolyadék, úgyhogy abszolút nem értem. Meg hát a hűtővíz mit keresne a sofőrülés előtt, hogy kerül oda a "semmiből"?
A küszöb takarót meg a kárpitot csak úgy lehetne elbontani ha kiszedem az ülést is amihez se szerszámom se kedvem nincs hacsak nem lesz muszáj.
Az a "jó" benne, hogy csak annyit tudtak kiolvasni, hogy az 1-es henger nem ment. Ráadásul a check engine másnapra kialudt. Most pedig már nem is marad égve. Pihen fél percet, majd utána úgy indul és megy, mintha sosem lett volna semmi baja.
van egy 2004-es Opel Astra Classic II, 1.4-es autóm. Kezdetektől az enyém.
Pár éve jelentkezett a következő hiba. Télen, hideg és főként párás időben az elindulás után pár perccel, az 1-es henger leáll és kigyullad a check engine lámpa. Amikor először jelentkezett ez a hiba, rohantam vele a márkaszervízbe, ahol nem találtak semmit és ami legfurcsább, mikor újraindították, mind a 4 henger szépen ment. Azt mondták, ha megint jelentkezik, álljak félre, állítsam le a motort, várjak és utána minden o.k. lesz. Azt is montdták, hogy néha jkól hajtsam meg és pörgessem a motort, hadd égjen ki minden szutyok...
Ez kb. 3 éve tart. Minden nap legalább 100 km-t megyek vele, nem városi környezetben. Legutóbb elvittem szerelőhöz ismét, mert kicsit durvult a helyzet. Miután leállt az 1-es henger, alig tudtam újra indítani, csak köszörült. 5 napig volt náluk és végül arra jutottak, hogy a gyújtótrafó a hibás. Kicserélték, kipróbálták, azt mondták most már rendben van. Tévedtek.
Mi lehet a baj? Miért indul újra simán, mintha mi sem történt volna, ha várok max. 1 percet?
Segítséget szeretnék kérni, mert már lassan az ingem-gatyám, és az összes idegszálam rámegy az autószerelők próbálkozásaira.
OPEL Corsa B 1999-es és fél éve nem tudják a hibát megoldani a szerelők.
Első hibaként a motor rángatózása volt a probléma, alapjárati motor csere történt, rángatózás megszünt, de az alaphiba ami a mai napig is fenn áll nem szünt meg. 50-60 km , 90-110 km között olyan, mintha beragadna a gázpedál hiába nyomom, lemegy 50-60 km között 40-km-re majd magához tér, és ismét megy, vagy vissza kell váltani. Ez az egyik hibajelenség, amivel még tudnék élni.
Miután az alapjárati motor cserélve lett (nem gyári, utángyártottra), kb. 1-2 hónapra rá, a Tátrából lefelé önálló életre kelt a kocsi, és magától ment, akkor valami besült rajta egy panelen, (állítólag kicserélték 70ezerért-később kiderült, csak megforrasztották).
Ez a hiba, hogy önálló életet élt a kocsi, megszünt. A fenti hiba (km-es) nem.
Majd múlt héten egyszercsak piros lámpánál leállt a kocsi, 10 perc várakozás után beindult, ment kb. 1-2 km-t ismét leállt ismét várakozás, majd 5x-i próbálkozásánál végképp megadta magát, és nem indult be. Elvontatták a szervízbe.
A hibakód olvasónál mindig alapjárati motor hibát jelzett ki, így nem tudtak vele mit kezdeni,de most végre kijelezte, hogy jeladó hiba.
Ok. gondoltam, na végre megszűnik a hiba, 36ezerét csere. Tegnap elhoztam szervízből. Hiba ismét fenn áll. Beragad a bizonyos km-nél, és fékezésnél ismét sárga lámpa kigyullad, visszaesik a fordulat, és le akar állni. Ha gyorsan benyomom a kuplungot és váltok egyet vissza életre kel.
Valakinek akinek sikerült hasonló hibát megoldani írjon légy szíves, mert lassan megőrülök. 60ezer km van a kocsiban, anyumtól kaptam, garázsban tartotta, csak vásárolni járt vele, tehát nem egy agyonstrapált autó.
Hali. Kösz a tippeket, sorra vesszük. Sajnos eddig semmi javulás.
A szénné rohadt bilincs fogságából végül flexszel sikerült kiszabadítani a szűrőt. Szerencsére le lehetett operálni a felxelés előtt az autóról a konzollal együtt.
Azóta kapott új gyújtáselosztót és trafó(?) kábelt, de semmi.
Holnap megy elektronyos szakemberhez.
Az elehet gond, hogy egy korábbi szerelő a 4 közül csak 2 gyertyakábelt cserélt le?
Ja, még annyi adalékot az esethez, hogy olcsó kúton tankolt bele, ezt orvoslandó dyno tabbal etettem a csillagot, de (még) halottnak a csók szindróma esete áll fent...
Nálunk a 92-es 1,6-os Astránk csinálja azt, hogy először is erősen elkezdett gyengülni és kb. 10 litert fogyasztani (a korábbi 6 helyett) kb. 3 hónapja, most meg már ott tartunk, hogy lerobbantunk vele 2-szer.
Amit művel: kb. 20 percig jár a motor, aztán elkezd egyenetlenül járni a motor, kicsit be is remeg, mintha nem minden henger járna, nyeklik-nyaklik, aztán leáll, mintha nem kapna kakaót. Pár perc után újra indítható, de már hamarabb jelentkezik a K.O.
Először az üzemanyagszűrőre tippeltünk, de sztem ha az lenne rommá dugulva, akkor nem lehetne pár perc után újra indítani.
A sógornőmé az autó, már 4 gyertyacserén, gyújtáselosztó relé cserén és egy teljes generátorfelújításon van túl /a kocsi:)/, de egyre csak rosszabb.