M41 2152: Arról nem beszélve, hogy a Cegléd-Szolnok közt utazó utas helyét a továbbiakban el lehet adni egy Szolnokon felszálló utasnak, aki mondjuk Debrecenig, vagy Nyíregyig, vagy akár Miskolc Tiszai pu.-ig utazik...
csak szervezés kérdése...
Valóban. Csak szervezés kérdése, hogy Debrecen-Nyíregyháza környékén is legyen mondjuk egy egymilliós nagyváros, ahová Ceglédről-Szolnokról annyian szeretnének utazni, mint Ni-Db felől BP-re.
D55: Nyugatiban a ceglédi zónázóról Veresegyház felé 56, a másik irányba 1 perc lett az átszállás? Hogy ezért még mit fogok kapni... :)
Ezt okozta a nem szimmetrikus menetrendszerkesztés. Alapból 60-60 perc lett volna.
amicus: Nem tartom eretnekségnek a vonatok kihasználtságába díjszabási alapon történő beavatkozást, de őszintén szólva ezt nem az IC-pótjegynél kezdeném. Egyes szociálpolitikai kedvezményeket ill. díjmentességet korlátoznék csúcsidőn kívülre, de lehet, hogy ezzel egyedül vagyok.
Nem vagy egyedül.
Jump424: Nem nyert a négyszeres különbség.
Mert az egyenlet helyesen 130+X és 520+X.
Nem nyert :) Ugyanis ehhez tényleg új utasoknak kellene lenniük.
És én nem egy elképzelt dolgoról beszéltem, hanem annak hatásáról, amikor 130-ról 520-ra nőtt az IC-pótjegy ára, és messze nem lett 75%-os utasszámcsökkenés az adott viszonylatok egy-egy járatán. Tehát a volt kedvezményes IC-pótjegyes utasok jelentős része megmaradt az 520 ellenére is.
De valóban van (ahogyan azt én is leírtam már a legelején) módosító hatások, pl. a kedvezményes IC-pótjegy miatt ül egyáltalán vonatra (vagy utazik többször), és ezért is tartanék jónak egy köztes megoldást egy 250-es pótjegyet. Ennél már nem lenne bevételkiesés. Most az 520-ról 130-ra csökkentésnél szinte biztosan volt ilyen (bár nem vagyok semmilyen adat birtokában, csak a látható utasszámokból tudok kiindulni).
Most hogy a különbözeti részre már nincs kedvezmény, a buli a MÁVnak sem éri meg... :)
Ez a "buli" csak az államnak, és rajta keresztül az összes embernek nem érte meg. Nagyon nem tartottam szerencsésnek, még akkor is, ha az állam is ludas, hogy ilyen finanszírozást valósított meg.
looksharp: Néhány perces elcsúszások tényleg vannak a gyorsvonatoknál, a nemzetközi vonatok és az egyvágányú szakaszok kavarnak be.
De ezen kívül a vonatok megállási rendje (típusa) sem egységes. A Maros nem illik a képbe, mert páros:45-kor gyornak kellene BP-ről indulnia.
Ha készen lesz Békéscsaba állomás és a második vágány Békéscsabáig, a helyzet korrigálható.
Ez nem oldaná meg a 90-80-82-es vonal problémáit.
Földrajzi értelemben semmiképpen nem helyes: Szolnokon nincsen elővárosi forgalom, elővárosok sincsenek, hiszen a térség még a legnagyobb jóindulattal sem nevezhető agglomerációnak. A helyes kifejezés a vonzáskörzet.
Bocsánat, tanár úr :)
A csíkos Bhv-k eltűnésének nem tudom, mi az oka, az utasok szerették őket, rövid távon nem rossz, hosszabb távon viszont a keskeny ülések miatt kényelmetlen.
Az, amit írtam: én körzetem én kocsim, te körzeted, te kocsid.
Kétpó: A 7309 megáll, Szolnokra érkezik 6:44-kor, az iskolásoknak megfelelő.
Hűha, én nem szerettem volna olyan iskolába járni, ahová ilyen korán KELL érkezni...
Véleményem szerint az ütemtől reggel és este el lehet térni ahogy ezt még a Te idődben is megtették, például a 94-es vonalon.
A 94-esen többlet járat volt az "én időmben" (Bezzeg, az én időmben...), az ütem megsértése nélkül.
Bogárzó miatt most volt utaspanasz, elvileg mindkét irányban 2 vonat majd beg fog állni.
Remek :(
A páratlan vonatok most lyukba futnak Orosházán.
Ez a feles és az egészes szimmetriák kavarásának a következménye. Kétórás ütemnél valamelyik vonatról valamelyik irányba rossz lesz a csatlakozás.
Ha leállnak, a felszabaduló Bz-kből a 125-ös napközbeni "lyukát" be lehetne tömni.
szerintem nincs szükség többlet eszközre a lyuk betömésére a 125-ösön.
127-es és 128-as vonalak: A vésztői Térségi vasút a tavalyi menetrendet kérte. Ennyi.
Hát, én ezt nem így tudom, és nem is így látom.
Az átépített 3 km-en a menetidő-megtakarítás kemény 1,5 perc, ezen nem aggódnék, az orosz motorvonat ajtajai sajnos megkövetelnek ennyi tartalékot. A kis megállók kinyírására részebn az órás sűrítés, részben pedig a technológiai idők miatt van szükség
Lehet, hogy félreérthetően (túl röviden?) fogalmaztam anno: a kismegállók irtását támogatom, illetve a 1,5 perces menetidő-megtakarításon sem aggódom, örülök neki, tudom, hogy szükség van rá.
Az általad kritizált feles ütem kivitelezhető: az egészes ütem esetében ugye Hódmezővásárhelyen és Telekgerendáson lenne minden vonatkereszt, ebben az esetben az órás sűrítések sántára jönnének ki.
Miért jönne ki sántára?
Másik: sokkal több értelme van a kétórás ütemet Orosházára fókuszálni, mint Hódmezővásárhelyre, nagyobb az állomás forgalma és több az átszálló utas is.
A 135-ösön az órás ütem szinte kötelező és nagyon adja magát, nem szeretnék kétórás ütemben gondolkodni.
A csörgős vonatokat a személykocsik cseréjére használják. Ez nem baj. Legalább kevesebb a gépmenet és a többletfutás.
Megoldható lenne enélkül is.
a 7712 így erősíthető kirándulások időszakában, amikor a szegedi iskolások Szarvasra utaznak. reggel ugyanis nincs usgyi az erőstéshez
Hányszor van ilyen csoportos utazás egy évben? Olyankor legyen csörgős vonat, de egyébként ne pazaroljuk már a gázolajat...
A 140-es személyvonataihoz a csatlakozás nem tartom egetverően fontosnak: a 140-es vonalon az említésre méltó utasforgalmú állomásokon az öszvérek megállnak, a többi forgalma meg minimális.
A feles szimmetria miattt minden olyan vonalra való továbbutazáskor jelentkezik a féltökű csatlakozás, mint amit a 140-es személyvonataira mondtam.
A személyvonatok kérdését át kellene gondolni
Egyezik.
A fonyódi maradjon csak Ex, a bolhás Ao kocsit nem nevezném IC-nek.
Ne maradjon Ex, és nem tartom optimális megoldásnak az Ao-s kocsik csak nyári hétvégén történő használatát, mert ugye mit csinál az év többi 330 napján?
A 7130/17130-ra milyen megoldást javasolnál?
A fonyódi induljon korábban pár perccel Szegedről (akár a pénteki záhonyi), és ő álljon félre.
A szegedi fordukóidőkről: sajons az IC-kocsik (főleg az első osztály)és az ex-kanizsai AB-k olyan rossz állapotban vannak, hogy gyakran hibásodnak meg menet közben.
Akkor sem ez a megoldás. És mi van a kilazított fordában is meglévő 27 perces fordulásokkal? Olyankor nem romlik el a kocsi? :)
A félegyházi oldalban 3 percről 5-re nőttek az átszállási idők. Egy-egy vonat menetideje eltér a többiétől, az okát nem tudom.
Jé, ez utóbbit észre sem vettem.... Érdekes...
A feles szimmetria szerintem pont megfelelő itt: mind az átszállások, mind pedig a hivatásforgalom igényeinek megfelelő. Az órás szimmetria, amellett, hogy sokak kedvence, 20 perces-fél órás átszállási időket eredménezne Kiskunfélegyházán.
Nem. Te is kevered a feles pókot és a feles szimmetriát!
Kkfélegyházán a feles pókba érkezhetne egészes szimmetria szerint is a Bz Szentes felől! Csak ekkor Gáteren kellene keresztezni.
A 37411 Szentes és Kiskunfélegyháza között közlekedik.
Jogos, köszi a pontosítást.
alex_86: Hát igen, az új fajta törzskártyákhoz nem fűzök sok reményt, mert a magamfajta diák, aki alapból 50%os kedvezménnyel utazik, ezt nem fogja megvenni.
Hát igen, lehet, hogy nem Te vagy a célcsoport :)
Most vegyünk pl. egy Bp-Miskolc nem kör IC-t, a Bp-ről Füzesabonyig utazók szerintem eddig is többen voltak, mint a Füzesabony-Miskolc közöttiek. Az ő helyüket kedvezményes áron lehetne árusítani, itt az átlagos kihasználtság amúgy sem valami rózsás.
Továbbra is mondom, hogy ezzel a jelenlegi 520-as jegyet váltók is kapnak 390 Ft-nyi "ajándék" kedvezményt.
Nem megy ez olyan egyszerűen, egyrészt mit mondasz az utasoknak, akik a páratlannal jönnének? Bocsika, de a másik vonat késik, ezért ezt a vonatot töröljük, várjon egy órát?
Már pedig ez csak így megy. Semmi értelme két-három órán keresztül minden vonatot 20-40 perccel elverni... Az átszálló úgyis egy órás késéssel fog odaérni.
Meg aztán a hivatalos "indok"ra is kíváncsi lennék, amely ürügyén ezt lemondanák.
Menetrend szerinti közlekedés helyreállítása lenne az indok.
D55: Ezeket a jelöléseket elmagyarázná valaki?
t1-t2-t3 a különböző szintű takarítás lehet, ez régebben a Nt-Kt-Ut volt, hogy most melyik melyik, és mit takar azt nem tudom.
Km- külső mosás lehet
karb - karbantartás, a többi szerintem érthető.
papifan: A japán közlekedési miniszter meg 5 perc Shinkansen-késés után mondott le v. öngyilkolt. Már nem ugrik be pontosan. :))))))))
Ez szerintem pont olyan városi legenda, mint a "bezzeg a DB milyen pontos"...
Ötcse: Én pedig a késés miatt mindennap lekésem a buszomat, ami nincs is mert a söfőrök saját zsebre dolgozva kimutatták, hogy itt utas sincs, tehát naponta ballagok öt kilómétert az állomás és a házikóm között. Most akkor ki és mikor sztrájkol ?
Most akkor hogyan késed le a buszodat, ha nincs is?!
rutthin: az a helyzet, hogy a Bz-k dögledeznek, és a Start nem kívánja őket javíttatgatni, ezért döntöttek az inga bevetése mellett, Csörgővel!
Hát, ha ez esetleg amiatt volt, mert a GKM az utolsó pillanatig szórakozott a mellékvonalakkal, és esetleg abban "bíztak", vagy azt súgták, hogy 10-15 Bz-t már nem kell fővizsgára küldeni, akkor talán valamit lehet vele magyarázni, de akkor sem itt kellene a Bakonyban bohóckodni a csörgővel...
De a kérdésem a fordával kapcsolatban: csak nekem pazarló ez az ingaforduló?
Regionalbahn: Ez a 2819 vajon miért késik rendszeresen?
Lassújelek?
Nem. Műszaki probléma az Uzsgyival. Elég gyakran csak Angyalföldig vagy Óbudáig ment duplán (hátul a dög). Erről viszont a RR CSÁF-nak igazán illene tudnia...
Utóbbi időben kevesebb problémáról tudok.
A "hülyék a másik oldalon ülnek".
Ezt biztosan értenem kellene, de mégse értem...
Ne akarjátok senkinek azt a maszlagot bemagyarázni, hogy a 70-71-es vonalakon azért katasztrofális a menetrendszerűség a december 10-i eltolás óta, mert az eltolás 11-12 perc helyett csak 10 perccel lett eltolva.
Sohasem állítottam ilyet.
A menetidők tarthatóak, sőt most már tartalék is van bennük.
Szerintem a 70-esen eddig is voltak tartalékok. A 71-esen pedig nem Nyugati-Palota végpontja között volt (és van) menetidőhiány, a pótlékolás pedig itt történt.
a rengeteg 10 percet meghaladó (!) késés hátterében súlyos szerelvényforduló- és gépészeti problémákat gyanítok, bár részletes vizsgálatra még nem volt időm.
Nem kell hozzá nagy vizsgálat. A 2234-S-2136 saját géppel, Bmx-es szerelvénnyel csak, ha minden stimmel, és rugalmasan állnak hozzá, akkor működik. A 2144-S-2336-os az ingával pedig csak akkor működik, ha Szobról a zónázó előtt elindul (elvileg 20 perce van fordulni), és nem szedik ki a zónázó elől (ezzel annak és a páratlan veresinek 3-5 perces késést okoznak).
És még van egy pár ilyen, de ezt én le is írtam, hogy a hibás, kilazított szerelvényfordulók miatt van reggel sorban állás a Nyugatiban, van, hogy egyáltalán nincs szabad vágány, és "vágányszabadításra vár" a késési ok.
Vagy csak én látom úgy, hogy romlott a munkamorál és a szakmai színvonal az utóbbi egy-másfél hónapban ezen a két területen????
Ilyen kapkodás, menetrendváltási káosz után ezen annyira nem csodálkozom.
Siemens113: Attól hogy a mostani szolgáltatás egy (szvsz) nem reprezentatív felmérés eredményeképpen "jó" a zircieknek (a semminél minden jobb) az még alapvetően nem ad okot arra hogy nagy mértékű pazarlás follyon.
Na most a jelenlegi 0-5 fős utaslétszám azt mutatja, hogy nem volt túl sikeres az utasok felmérése Zircen... De gondolom, ennek sem lesz személyi következménye.
NoZoli: Én csak annyit éreztem belőle, hogy a 2117 Vácon az első vágányra állt, mellette a harmadikon a 22117 (vagy inkább a 2169?) állt. Néhány perc állás után az utastájékoztatás ennyi: "A harmadik vágányról gyorsított személyvonat indul, a vágány mellett kérjük vigyázzanak!". A fürgébbek még át tudtak ugrani arra. És valóban, a vonat eredeti utasai elképedve jöttek rá, hogy tényleg gyorsítottként folytatta útját (akkor mégis a 22117 volt?).
7-én 22117-es nem lehetett, csak a 2169-es.
Arra tippelek, hogy esetleg a vezérlőkocsi megpunnyadt, és körüljárt Vácon a gép, és közben utolértétek.
OFF
hivi: Szerintem a második teszt közelebb állhat a valósághoz, mert több konstanst is figyelembe vesz, történetesen bekéri az életkort is.
"Valódi" IQ-tesztnél, nyelv- és kultúrafüggő kérdések nem szerepelhetnek, ugyanazt a tesztet írják a világ minden táján (www.mensa.hu).
A rokonokkal kapcsolatos kérdéseket egyébként is kikérem magamnak, fogalmam sincs a unokahúg-nagybátyjának-keresztbátyjáról, hogy mit jelent... Azért a 144-et még így is elértem :)
ON
M41 2202: A 130-as vonallal kapcsolatban, ezzel lehetne kezdeni valamit? A 2 óránként Hódmezővásárhelyre közlekedő személyvonat után 3 perccel ér be a zónázó vonat a Keletiből.
Ha Szolnok-Martfű között csökken a menetidő, akkor lehet kezdeni vele valamit, addig nem.
D55: Annak lenne értelme, hogy Usgyi menjen Hatvan-Aszód (S), majd Aszód-Bgyarmat-Bgyarmat-Nyugati-Egom és vissza útvonalon?
Nem.
A gyarmati gyors át lenne téve a Nyugatiba és 100-al mehetne és így lenne megoldva az egomi oldalban is az Usgyi-közlekedtetés.
??? Hogy forogna ez az Uzsgyi a Palóc IC-be? Vácon a gyarmati személlyel a pókba érkezünk, mögötte és a személyvonat között szeretnéd elindítani ezt a Nyuigatiba? Hát, sok értelme nem lenne...
meglátásom szerint érdemes lenne a páros 22.56-os veresi személyt Őrbottyánban 2 perccel többet álltatni, mert ez még nem nagy menetidőtöbblet, viszont ütemessé tenné a vonatot.
Továbbra is ellenzem.
alex_86: Nem lenne lehetetlen, 100-as a pálya. Így lényegéből a 85-ösről eltűnnének az Usgyik, nem tudom, ezt az utazóközönség hogyan fogadná.
Nem örülnének neki, és nem is nyernénk vele semmit. Sőt, a vontatási költség sem csökkenne szerintem.
Chabee87: Tengeli, Vajta meg Palánk kell.
Most attól hogy húzol 8-10 percet azzal, hogy Szekszárdon legyen a kereszt azzal nem fogsz lényegileg több utast szerezni, ez már a nem oszt nem szoroz kategória.
Álljanak csak meg ott szépen a vonatok.
Álljanak meg...
De ha úgy teszem fel a kérdést, hogy Bajára már pedig egészre meg KELL érkezni a vonatokkal, és ehhez vagy Sárbogárd-Szekszárd vagy Tolna-Mözs-Baja között kell annyi megállót irtani (100-as, illetve 40-es sebességgel közlekedő Uzsgyikat feltétételezve), akkor miket kellene feladni?
Ha valamelyik ujjadat meg kell harapni mit tennél? (Tudom, legyen felújítva a pálya - de ez most nem alternatíva). Vagy ne legyen Baján csatlakozás Halas felé?
Sztem ha megnyitnák újra állomásnak Gyált akkor valahogy lehetne órás ütemest csinálni. Gyáli, Inárcs-Kakucsi és Örkényi kereszttel.
És megnyitnák Inárcs-kakucson a 3. vágányt, mert jelenleg csak az átmenő "üzemel".
alex_86: Jó hírt kell közöljek, az 1-es módosítástól (április 6.) megoldódik a hidasnémeti csatlakozások problémája, az indok szerint a lassújelek kigyomlálásával.
Azért arra kíváncsi vagyok, hogy a kétóránkénti ütemes megvalósul-e vagy továbbra is 3,5 órát fognak pihizni a mv-k és vjv-k Hidasnémetiben...
v_peti: Ha a pályasebességet emelik 50-re, akkor a menetidő rövidülne. Hiszen eddig is sokan írták, hogy a bejárati jelzőnél várta meg a másik vonat elindulását az érkező vicinális. Tehát a gyakorlatban összejött a dolog, ami elméletben nem.
NEM.
Ha betartották az előírt sebességeket, és az utolsó megállóból nem indult el korábban a Bz, nem érhetett oda.
Andó Gergely: Melyik gyorstól van hat perces csatlakozás?
Miskolc-Szerencs között a gyors és a személy "azonos" menetvonalon közlekedik, ezért írtam perjellel (nem a kolostori vezetővel, hanem "/"-jellel.) :)
Egyébként délután én szerettem volna egy ütemen felüli vonatot küldeni Abaújba (az 5254-gyel kiálló eszköz másnap reggeli Szerencsen rohad...), és az már valóban a pesti gyorshoz csatlakozott volna.
mcg: S ez esetben engednéd a győri személyt? 5 egység kéne hozzá...:)
???? Én komáromi személyeket szeretnék csak, és Győrig (stokkozva tovább)gyorsvonatokat (Komáromtól megállva).
Hol jár felétek bagolyvonat?:)
Én járok sokat a Balaton-partjára.
OFF
off - mail megy - on
Nem érkezett meg.
kis türelmet,majd beírom...emlékeztess...!
OK. Emlékeztetlek!
ON