Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2008.01.11 0 0 15404

Tehát Szolnok az első.

Nézzük tovább: Miskolc, Győr, Szombathely, Debrecen a tippem a következő 4-nek! És ca. ebben a sorrenben! De vajon tényleg így van-e? Túl sokat talán nem tévedek.

 

Más kérdés, hogy kétféle mérce lehetséges!

1. összzutasszám vasúton

2. részesedési arány

 

Ha ez a tipp az arányra vonatkozik, akkor kérném az összutasra vonatkozó vasúti számokat is!

 

 

Előzmény: monor-21 (15393)
Carpy Creative Commons License 2008.01.11 0 0 15403
Érdekelne a "biztos" módszer, amiben mindez "gond nélkül" megy :)
Előzmény: benbe.extra.hu (15402)
benbe.extra.hu Creative Commons License 2008.01.11 0 0 15402
>Ez szerintem pont olyan városi legenda

Legenda vagy nem legenda, az biztos, hogy a zárt peronkapus Shinkansenen gond nélkül meg lehet kétszáz dollárnyi jegyet spórolni úgy, hogy késés esetén az ember a kártérítést is fölmarkolhatja. Hja, a mosolygós japán hölgy mindent elhisz a nagy fehér turistának!
Előzmény: István Gyuri (15391)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.11 0 0 15401

Azért, mert kevés ilyen utas, még nem árt, ha nem késik le a vonatukat.

 

Azért szopassuk a továbbutazókat, hogy az a 0 utas felszállhasson időben. Nem megy onnan akkkor senki Vácra. Feleslegesen meg minek ácsorogjon? Akkor lenne értelme ha lenne akkor utas. De az ilyen éjszakai vonatok javarészt már csak Budapestről hazamenőket visznek. Ki a franc menne éjfélkor meg 1 kor Vácra? Senki. Úgyhogy az értelmetlen az egész.

 

A megálló előt fékez, körülnéz, hogy van-e utas, ha van, akkor megáll, ha nincs, akkor kigyorsít.

 

Mellékvonalon még talán működne, de elővárosban ha van olyan megálló ami napi 2-3 embert jelent azt meg meg kell szüntetni, mert annak semmi értelme, hogy van 2 felszálló egész nap, a többi 20-25 vonathoz meg senki... Meg mire jó a feltételes megállás. Így is Úgyis lassítani meg gyorsítani kell az olykor igen méretes szerelvényt (na jó Bdv csak 4 kocsi, de ezért energiát pazarolni....)

Amúgy meg egy normális elővárosi vonalon normális megállóban budapestről kifele úgyis mindíg száll le utas (jó nem Alagi major, meg Üröm), és így is úgy is meg kéne állni, szóval ezzel a feltételes lószarral nem tudnál ott menetidőt csökkenteni, úgyhogy az egésznek semmi értelme. (Alagi majort ha meg nincs utas meg kell szüntetni oszt' jónapot).

 

Ott nem nyomkodják poénból? :)

 

Csak pl egy egykocsis Bz-n a kaller is látja ám, hogy most ki nyomta meg. Az elővárosi vonaton meg nem. Amúgy meg nemhiszem, hogy lenne olyan épeszű ember aki a feltételes megállásokat engedélyezné az elővárosban. Én biztos nem :))

 

Felőlem az IC-n is lehetne :)

 

Azért IC-ken az a hatalmas veszély nem fenyeget, hogy ilyen hatalmas utasforgalmú megállások legyenek.

Ennyi erővel rakhatnál a repülőkre is ....... Meg tengeralattjárókra...

Előzmény: D55 (15400)
D55 Creative Commons License 2008.01.11 0 0 15400

Felőlem rakosgassák oda ahova akrják..

Gyuri szerint így van jól.

 

Akkor menjél ki Vácrátótra éjfélkor és fogjál belőlük nekem egy csokorral :))

Azért, mert kevés ilyen utas, még nem árt, ha nem késik le a vonatukat.

 

És felszállásjelző???

A megálló előt fékez, körülnéz, hogy van-e utas, ha van, akkor megáll, ha nincs, akkor kigyorsít.

 

Leszállásjelzőt, meg feltételes megállást az a mellékvonalakra találták ki, nem ide.

Ott nem nyomkodják poénból? :)

Felőlem az IC-n is lehetne :)

Előzmény: Törölt nick (15399)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.11 0 0 15399
azt meg főleg nem, hogy miért nem lehet a Nyugatis indulást 6 perccel későbbre tenni.

 

Felőlem rakosgassák oda ahova akrják..

 

Nem értem, hogy miért ne lehetne ilyen utas,

 

Akkor menjél ki Vácrátótra éjfélkor és fogjál belőlük nekem egy csokorral :))

 

Leszállásjelzőre gondoltam :)

 

És felszállásjelző??? Amúgy is az elővárosban sokan vannak a vonaton, meg a megállókban is sokan szállnak fel. Ott nincs helye ilyen bohóckodásnak. Nem beszélve arról, hogy valami hülye úgyis mindíg nyomkodná csak poénból. Leszállásjelzőt, meg feltételes megállást az a mellékvonalakra találták ki, nem ide.

Előzmény: D55 (15396)
looksharp Creative Commons License 2008.01.11 0 0 15398
"De ezen kívül a vonatok megállási rendje (típusa) sem egységes. A Maros nem illik a képbe, mert páros:45-kor gyornak kellene BP-ről indulnia."

A Maros, mint nemzetközi vonat, tudjuk miért került oda, ahol van... 14:45-kor tényleg gyorsnak kellene lennie. Azt nem értem, miért lett IC, a népet lehet vele szivatni: nemzetközi vonat, 390-es pótjeggyel, amit nem fizet vissza a START késés esetén, ezt tudja a forgalom is: ezeket a vonatokat rendeszeresen el verik, lásd a Körös és az Ister esete... Tavaly nem volt olyan eset, hogy amikor ezekkel utaztam, rendesek lettek volna...
Más kérdés, hogy a 120-ason valami értelmes kompromisszunot kellene találni a nemzetközi vonatok és a gyorsok esetében, mert akkora fogalom (vagy igény esélye) nincs a vonalon, hogy órás ütemet megtöltsenek utassal(plusz ugye ott lennének a személyvonatok).
A 6:44-es Szolnoki érkezés: 6:50-re kimászik a kedves diák az épület elé a megállóba, 6:55-7:00 körül indulnak a helyi járatok a belváros és az oktatási intézmények felé, 5-10-15 perc alatt ott is vannak... Azaz 7:00-7:15 között beér az iskolába. A jogszabály szerint 7:25-kor lehet kezdeni.

"A páratlan vonatok most lyukba futnak Orosházán.

Ez a feles és az egészes szimmetriák kavarásának a következménye. Kétórás ütemnél valamelyik vonatról valamelyik irányba rossz lesz a csatlakozás."

Hova raknád a 125-ös vonatait? Időben... Ahogy én számolom, akármilyen a "menetrend, nem leht úgy megolnai a 125-öst, hogy mind Mezőhegyesen, mind Orosházán, mindpedig Mezőtúron meglegyenek a csatlakozásai, legfeljebb úgy, ha valahol egy kicsit megfektetjük pár 10 percre. Az meg senkinek sem jó.

"A 135-ösön az órás ütem szinte kötelező és nagyon adja magát, nem szeretnék kétórás ütemben gondolkodni."
Engem nem zavarna, sőt... Az azonban elgondolkodtató, hogy a vonatokon péntek és vasárnap kivételével nem sokan vannak... Múlt héten pénteken úgy volt 87 utas a 7707-esen, hogy sok vizsgára tartó hallgató utazott vele... Napközben meg 25-30 utas van vonatonként.

"A csörgős vonatokat a személykocsik cseréjére használják. Ez nem baj. Legalább kevesebb a gépmenet és a többletfutás.

Megoldható lenne enélkül is."

Hogyan?

"Ne maradjon Ex, és nem tartom optimális megoldásnak az Ao-s kocsik csak nyári hétvégén történő használatát, mert ugye mit csinál az év többi 330 napján?"
A 140-es személyvonataiban meg lehet őket találni. Ha kerítenének a nyári időszakban IC-kocsikat, szerinted lenne rá igény? 5-6 óra alatt ér le a Balatonra, 350-400 km-es jegy mellé +520 HUF pótjegy... A busz 4,5 óra alatt Siófokon van, 360 km-es jeggyel megoldva a kérdést. Kecskemét esetében még rosszabb a helyzet a vasút esetében...
A fonyódi Ex idei 70-100 fős (lehet, hogy sokat mondtam) utasforgalma elgondolkodtató.

"helyes kifejezés a vonzáskörzet.
Bocsánat, tanár úr :)"

Nem történt semmi, különben pedig: "Cégünk mindig készséggel áll az Ön rendelkezésére..."
Előzmény: István Gyuri (15391)
rutthin Creative Commons License 2008.01.11 0 0 15397

De a kérdésem a fordával kapcsolatban: csak nekem pazarló ez az ingaforduló?

 

Nem csak Neked, szerintem is az!

Előzmény: István Gyuri (15391)
D55 Creative Commons License 2008.01.11 0 0 15396

Jaj, hogy egyem meg annak a Vácrátót-Vác utasnak a pici szívét, aki éjfélkor, meg hajnali egykor megy Várca onnan....

Nem értem, hogy miért ne lehetne ilyen utas, azt meg főleg nem, hogy miért nem lehet a Nyugatis indulást 6 perccel későbbre tenni.

 

Meg elővárosban feltételes megállás......És, hogyan tervezed megvalósítani? Majd a kaller minden megáló előtt végigszaladgál a 4 kocsis BDv-n hogy ugyan van-e leszálló?

Leszállásjelzőre gondoltam :)

Előzmény: Törölt nick (15395)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.11 0 0 15395

Akár éjjel van, akár nem, az ütemtől korábban közlekedik, tehát a Vácrátót-Vác utas lekésheti. Akkor inkább induljon később a Nyugatiból (feltételes megállással még kevesebb lehetne a menetidő, nem?).

 

Jaj, hogy egyem meg annak a Vácrátót-Vác utasnak a pici szívét, aki éjfélkor, meg hajnali egykor megy Várca onnan....

Meg elővárosban feltételes megállás......És, hogyan tervezed megvalósítani? Majd a kaller minden megáló előtt végigszaladgál a 4 kocsis BDv-n hogy ugyan van-e leszálló?

Előzmény: D55 (15394)
D55 Creative Commons License 2008.01.11 0 0 15394

Ezt okozta a nem szimmetrikus menetrendszerkesztés. Alapból 60-60 perc lett volna.

Miért nem lett szimmetrikus? Ezzel hiába érvelek, ha letámadnak a "tisztelt utasok" :)

 

t1-t2-t3 a különböző szintű takarítás lehet, ez régebben a Nt-Kt-Ut volt, hogy most melyik melyik, és mit takar azt nem tudom.

Km- külső mosás lehet

karb - karbantartás, a többi szerintem érthető.

Köszi! Az egy zárójel/két zárójel mit jelent?

 

Vácon a gyarmati személlyel a pókba érkezünk, mögötte és a személyvonat között szeretnéd elindítani ezt a Nyuigatiba?

Mondtam már, hogy a 80-ason menne.

 

Továbbra is ellenzem.

Akár éjjel van, akár nem, az ütemtől korábban közlekedik, tehát a Vácrátót-Vác utas lekésheti. Akkor inkább induljon később a Nyugatiból (feltételes megállással még kevesebb lehetne a menetidő, nem?).

 

Azért arra kíváncsi vagyok, hogy a kétóránkénti ütemes megvalósul-e vagy továbbra is 3,5 órát fognak pihizni a mv-k és vjv-k Hidasnémetiben...

Azért a jó csatlakozásoknak lehetne örülni, nem? :)

Előzmény: István Gyuri (15391)
monor-21 Creative Commons License 2008.01.11 0 0 15393

..looksharp.:..Szolnokon nincsen elővárosi forgalom, elővárosok sincsenek, hiszen a térség még a legnagyobb jóindulattal sem nevezhető agglomerációnak. A helyes kifejezés a vonzáskörzet.

 

..I.Gy...:Bocsánat, tanár úr :)

 

 

xxxxxxxxxxxxx

 

Ez igaz.

 

Viszont az is igaz, hogy Budapestet leszámítva, az ország városai közül Szolnokra a legnagyobb a hivatásforgalomban beutazók között a vasúti utasok aránya.

Kb. 13-15% Pécs, 5-6%-hoz képest vagy Szeged 2-3%-hoz képest.

 

A számok ez ügyben azt hiszem lényegtelenek.

Ami viszont levonható tanulságul, hogy Szolnok város "elővárosi" vagy ha ezt a szót itt nem szeretjük, akkor közeli (50 km) hivatás és egyéb forgalmából háromszor-négyszer nagyobb részt vállal a vasút, mint Miskolc, Debrecen, Szeged, Pécs, Győr esetében.

 

Ennek oka lehet a jó vasúti kapcsolat, vagy a helyi Volán nem kiterjedt hálózat vagy járatsűrűsége.

 

 

Előzmény: István Gyuri (15391)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.11 0 0 15392

De ha úgy teszem fel a kérdést, hogy Bajára már pedig egészre meg KELL érkezni a vonatokkal, és ehhez vagy Sárbogárd-Szekszárd vagy Tolna-Mözs-Baja között kell annyi megállót irtani (100-as, illetve 40-es sebességgel közlekedő Uzsgyikat feltétételezve), akkor miket kellene feladni?

Ha valamelyik ujjadat meg kell harapni mit tennél? (Tudom, legyen felújítva a pálya - de ez most nem alternatíva). Vagy ne legyen Baján csatlakozás Halas felé?

 

Úgy bizony csinálják meg!! Ez már olyan szar, hogy erre nemnagyon érdemes tervezni. Meg ha terveztek is akkor mi a biztosíték arra, hogy egykét év múlva már nem lesz 20-as a motorvonatoknak is? És akkor minden borul. Nem kéne hatalmas felújítás ha megcsinálnák 60-asra már elég lenne az 1 órához Baja-Tolna közt.

Meg miért kéne egészre érkezni?

Ha Pörbölyön van az egészes szimmetria, na meg a 150-en Soltvadkerten és feles pók félegyházán, akkor simán odaérsz mindkettőre. Hova sirtnél??? Akkor sem vagy gyorsabb ha Baján van a szimmetria, mert ha ott van egészes akkor onnan a Soltvadkeriig is 2 óra kell, meg 2 és fél a Félegyházi pókig. Semmilyen érdemi változásod nem lesz akkor ha Bajára rakod a szimmetriát.

És egyik ujjamat sem kell így megharapni.

Amúgy a Baján csatlakozás halas felé nem érintene sok embert amúgy sem. Jelenleg 0 körüli azok száma akik továbbutaznak a Szekszárdi irányba, aki továbbmegy az Dombóvár felé megy.

Meg most a Dombóvári vonatot minek továbbvinni Halas fele? Bátaszéktől kongana az ürességtől az egész, 3 kocsiban kb 10 ember nem mutat jól. Akkor inkább a Sárbogárdit kéne Halas fele toovábbvinni, csak uyge egykét személyhez a halasi oldalban nem lesz elég egy usgyi, lehet oda kéne még egy erősítésnek vagy amibő csúcsban ütemen felülit kiadsz.

 

Igazából az a baj, hogy nem látom pl a 40-50 re mit akarsz. 40-re most IC vagy IC-gyors (mert a 46-ről nemsok értelme van csak IC-re csatlakozni, mert a szar sem fog 520-at fizetni pluszban egy egyórás IC útért) Meg akkor hol legyen a kereszt? Gondolom Sárbogárdon, meg Kaposszekcsőn vagy Sásdon. Az 50-eről hogyan akarsz csatlakozást adni a 41, re és budapest felé Dombóváron?

Na mindegy lényeg a lényeg, én az 50-es vonatait csak Bátaszékig járatnám, nem tovább, mert k*va nagy utasforgalom beli különbség van a halasi és a Dombóvári oldalon. Ha az 50-en a kereszt Máza-Szászvárra jöbbe ki, akkor lenne Bátaszéken tökéletes csatlakozás Baja fele, és az tovább is mehetne Halasig (a sárbogárdi). Ha a kereszt Hidasra jönne ki, akkor meg le lehetne küldeni a Dombóvári személyt Bajáig, gyanítom, hogy a Dombóvár felől jövők nagy részénak célállomása baja lenne, ahogy ma is, a dombóvári megállhatna Dunafürdőn és Pörbölyön és a mögötte kb 15-20 perccel jövő Usgyinak meg már nem kéne.

Előzmény: István Gyuri (15391)
István Gyuri Creative Commons License 2008.01.11 0 0 15391

M41 2152: Arról nem beszélve, hogy a Cegléd-Szolnok közt utazó utas helyét a továbbiakban el lehet adni egy Szolnokon felszálló utasnak, aki mondjuk Debrecenig, vagy Nyíregyig, vagy akár Miskolc Tiszai pu.-ig utazik...

csak szervezés kérdése...

Valóban. Csak szervezés kérdése, hogy Debrecen-Nyíregyháza környékén is legyen mondjuk egy egymilliós nagyváros, ahová Ceglédről-Szolnokról annyian szeretnének utazni, mint Ni-Db felől BP-re.

 

D55 Nyugatiban a ceglédi zónázóról Veresegyház felé 56, a másik irányba 1 perc lett az átszállás? Hogy ezért még mit fogok kapni... :)

Ezt okozta a nem szimmetrikus menetrendszerkesztés. Alapból 60-60 perc lett volna.

 

amicus: Nem tartom eretnekségnek a vonatok kihasználtságába díjszabási alapon történő beavatkozást, de őszintén szólva ezt nem az IC-pótjegynél kezdeném. Egyes szociálpolitikai kedvezményeket ill. díjmentességet korlátoznék csúcsidőn kívülre, de lehet, hogy ezzel egyedül vagyok.

Nem vagy egyedül.

 

Jump424: Nem nyert a négyszeres különbség.
Mert az egyenlet helyesen 130+X és 520+X.

Nem nyert :) Ugyanis ehhez tényleg új utasoknak kellene lenniük.

És én nem egy elképzelt dolgoról beszéltem, hanem annak hatásáról, amikor 130-ról 520-ra nőtt az IC-pótjegy ára, és messze nem lett 75%-os utasszámcsökkenés az adott viszonylatok egy-egy járatán. Tehát a volt kedvezményes IC-pótjegyes utasok jelentős része megmaradt az 520 ellenére is.

De valóban van (ahogyan azt én is leírtam már a legelején) módosító hatások, pl. a kedvezményes IC-pótjegy miatt ül egyáltalán vonatra (vagy utazik többször), és ezért is tartanék jónak egy köztes megoldást egy 250-es pótjegyet. Ennél már nem lenne bevételkiesés. Most az 520-ról 130-ra csökkentésnél szinte biztosan volt ilyen (bár nem vagyok semmilyen adat birtokában, csak a látható utasszámokból tudok kiindulni).

 

Most hogy a különbözeti részre már nincs kedvezmény, a buli a MÁVnak sem éri meg... :)

Ez a "buli" csak az államnak, és rajta keresztül az összes embernek nem érte meg. Nagyon nem tartottam szerencsésnek, még akkor is, ha az állam is ludas, hogy ilyen finanszírozást valósított meg.

 

looksharp: Néhány perces elcsúszások tényleg vannak a gyorsvonatoknál, a nemzetközi vonatok és az egyvágányú szakaszok kavarnak be.

De ezen kívül a vonatok megállási rendje (típusa) sem egységes. A Maros nem illik a képbe, mert páros:45-kor gyornak kellene BP-ről indulnia.

 

Ha készen lesz Békéscsaba állomás és a második vágány Békéscsabáig, a helyzet korrigálható.

Ez nem oldaná meg a 90-80-82-es vonal problémáit.

 

Földrajzi értelemben semmiképpen nem helyes: Szolnokon nincsen elővárosi forgalom, elővárosok sincsenek, hiszen a térség még a legnagyobb jóindulattal sem nevezhető agglomerációnak. A helyes kifejezés a vonzáskörzet.

Bocsánat, tanár úr :)

 

A csíkos Bhv-k eltűnésének nem tudom, mi az oka, az utasok szerették őket, rövid távon nem rossz, hosszabb távon viszont a keskeny ülések miatt kényelmetlen.

Az, amit írtam: én körzetem én kocsim, te körzeted, te kocsid.

 

Kétpó: A 7309 megáll, Szolnokra érkezik 6:44-kor, az iskolásoknak megfelelő.

Hűha, én nem szerettem volna olyan iskolába járni, ahová ilyen korán KELL érkezni...

 

Véleményem szerint az ütemtől reggel és este el lehet térni ahogy ezt még a Te idődben is megtették, például a 94-es vonalon.

A 94-esen többlet járat volt az "én időmben" (Bezzeg, az én időmben...), az ütem megsértése nélkül.

 

Bogárzó miatt most volt utaspanasz, elvileg mindkét irányban 2 vonat majd beg fog állni.

Remek :(

 

A páratlan vonatok most lyukba futnak Orosházán.

Ez a feles és az egészes szimmetriák kavarásának a következménye. Kétórás ütemnél valamelyik vonatról valamelyik irányba rossz lesz a csatlakozás.

 

Ha leállnak, a felszabaduló Bz-kből a 125-ös napközbeni "lyukát" be lehetne tömni.

szerintem nincs szükség többlet eszközre a lyuk betömésére a 125-ösön.

 

127-es és 128-as vonalak: A vésztői Térségi vasút a tavalyi menetrendet kérte. Ennyi.

Hát, én ezt nem így tudom, és nem is így látom.

 

Az átépített 3 km-en a menetidő-megtakarítás kemény 1,5 perc, ezen nem aggódnék, az orosz motorvonat ajtajai sajnos megkövetelnek ennyi tartalékot. A kis megállók kinyírására részebn az órás sűrítés, részben pedig a technológiai idők miatt van szükség

Lehet, hogy félreérthetően (túl röviden?) fogalmaztam anno: a kismegállók irtását támogatom, illetve a 1,5 perces menetidő-megtakarításon sem aggódom, örülök neki, tudom, hogy szükség van rá.

 

Az általad kritizált feles ütem kivitelezhető: az egészes ütem esetében ugye Hódmezővásárhelyen és Telekgerendáson lenne minden vonatkereszt, ebben az esetben az órás sűrítések sántára jönnének ki.

Miért jönne ki sántára?

 

Másik: sokkal több értelme van a kétórás ütemet Orosházára fókuszálni, mint Hódmezővásárhelyre, nagyobb az állomás forgalma és több az átszálló utas is.

A 135-ösön az órás ütem szinte kötelező és nagyon adja magát, nem szeretnék kétórás ütemben gondolkodni.

 

A csörgős vonatokat a személykocsik cseréjére használják. Ez nem baj. Legalább kevesebb a gépmenet és a többletfutás.

Megoldható lenne enélkül is.

 

a 7712 így erősíthető kirándulások időszakában, amikor a szegedi iskolások Szarvasra utaznak. reggel ugyanis nincs usgyi az erőstéshez

Hányszor van ilyen csoportos utazás egy évben? Olyankor legyen csörgős vonat, de egyébként ne pazaroljuk már a gázolajat...

 

A 140-es személyvonataihoz a csatlakozás nem tartom egetverően fontosnak: a 140-es vonalon az említésre méltó utasforgalmú állomásokon az öszvérek megállnak, a többi forgalma meg minimális.

A feles szimmetria miattt minden olyan vonalra való továbbutazáskor jelentkezik a féltökű csatlakozás, mint amit a 140-es személyvonataira mondtam.

 

A személyvonatok kérdését át kellene gondolni

Egyezik.

 

A fonyódi maradjon csak Ex, a bolhás Ao kocsit nem nevezném IC-nek.

Ne maradjon Ex, és nem tartom optimális megoldásnak az Ao-s kocsik csak nyári hétvégén történő használatát, mert ugye mit csinál az év többi 330 napján?

 

A 7130/17130-ra milyen megoldást javasolnál?

A fonyódi induljon korábban pár perccel Szegedről (akár a pénteki záhonyi), és ő álljon félre.

 

A szegedi fordukóidőkről: sajons az IC-kocsik (főleg az első osztály)és az ex-kanizsai AB-k olyan rossz állapotban vannak, hogy gyakran hibásodnak meg menet közben.

Akkor sem ez a megoldás. És mi van a kilazított fordában is meglévő 27 perces fordulásokkal? Olyankor nem romlik el a kocsi? :)

 

A félegyházi oldalban 3 percről 5-re nőttek az átszállási idők. Egy-egy vonat menetideje eltér a többiétől, az okát nem tudom.

Jé, ez utóbbit észre sem vettem.... Érdekes...

 

A feles szimmetria szerintem pont megfelelő itt: mind az átszállások, mind pedig a hivatásforgalom igényeinek megfelelő. Az órás szimmetria, amellett, hogy sokak kedvence, 20 perces-fél órás átszállási időket eredménezne Kiskunfélegyházán.

Nem. Te is kevered a feles pókot és a feles szimmetriát!

Kkfélegyházán a feles pókba érkezhetne egészes szimmetria szerint is a Bz Szentes felől! Csak ekkor Gáteren kellene keresztezni.

 

A 37411 Szentes és Kiskunfélegyháza között közlekedik.

Jogos, köszi a pontosítást.

 

alex_86: Hát igen, az új fajta törzskártyákhoz nem fűzök sok reményt, mert a magamfajta diák, aki alapból 50%os kedvezménnyel utazik, ezt nem fogja megvenni.

Hát igen, lehet, hogy nem Te vagy a célcsoport :)

 

Most vegyünk pl. egy Bp-Miskolc nem kör IC-t, a Bp-ről Füzesabonyig utazók szerintem eddig is többen voltak, mint a Füzesabony-Miskolc közöttiek. Az ő helyüket kedvezményes áron lehetne árusítani, itt az átlagos kihasználtság amúgy sem valami rózsás.

Továbbra is mondom, hogy ezzel a jelenlegi 520-as jegyet váltók is kapnak 390 Ft-nyi "ajándék" kedvezményt.

 

Nem megy ez olyan egyszerűen, egyrészt mit mondasz az utasoknak, akik a páratlannal jönnének? Bocsika, de a másik vonat késik, ezért ezt a vonatot töröljük, várjon egy órát?

Már pedig ez csak így megy. Semmi értelme két-három órán keresztül minden vonatot 20-40 perccel elverni... Az átszálló úgyis egy órás késéssel fog odaérni.

 

Meg aztán a hivatalos "indok"ra is kíváncsi lennék, amely ürügyén ezt lemondanák.

Menetrend szerinti közlekedés helyreállítása lenne az indok.

 

D55: Ezeket a jelöléseket elmagyarázná valaki?

t1-t2-t3 a különböző szintű takarítás lehet, ez régebben a Nt-Kt-Ut volt, hogy most melyik melyik, és mit takar azt nem tudom.

Km- külső mosás lehet

karb - karbantartás, a többi szerintem érthető.

 

papifan: A japán közlekedési miniszter meg 5 perc Shinkansen-késés után mondott le v. öngyilkolt. Már nem ugrik be pontosan. :))))))))

Ez szerintem pont olyan városi legenda, mint a "bezzeg a DB milyen pontos"...

 

Ötcse: Én pedig a késés miatt mindennap lekésem a buszomat, ami nincs is mert a söfőrök saját zsebre dolgozva kimutatták, hogy itt utas sincs, tehát naponta ballagok öt kilómétert az állomás és a házikóm között.  Most akkor ki és mikor sztrájkol ?

Most akkor hogyan késed le a buszodat, ha nincs is?!

 

rutthin: az a helyzet, hogy a Bz-k dögledeznek, és a Start nem kívánja őket javíttatgatni, ezért döntöttek az inga bevetése mellett, Csörgővel!

Hát, ha ez esetleg amiatt volt, mert a GKM az utolsó pillanatig szórakozott a mellékvonalakkal, és esetleg abban "bíztak", vagy azt súgták, hogy 10-15 Bz-t már nem kell fővizsgára küldeni, akkor talán valamit lehet vele magyarázni, de akkor sem itt kellene a Bakonyban bohóckodni a csörgővel...

De a kérdésem a fordával kapcsolatban: csak nekem pazarló ez az ingaforduló?

 

Regionalbahn: Ez a 2819 vajon miért késik rendszeresen?

Lassújelek?

Nem. Műszaki probléma az Uzsgyival. Elég gyakran csak Angyalföldig vagy Óbudáig ment duplán (hátul a dög). Erről viszont a RR CSÁF-nak igazán illene tudnia...

Utóbbi időben kevesebb problémáról tudok.

 

A "hülyék a másik oldalon ülnek".

Ezt biztosan értenem kellene, de mégse értem...

 

Ne akarjátok senkinek azt a maszlagot bemagyarázni, hogy a 70-71-es vonalakon azért katasztrofális a menetrendszerűség a december 10-i eltolás óta, mert az eltolás 11-12 perc helyett csak 10 perccel lett eltolva.

Sohasem állítottam ilyet.

 

A menetidők tarthatóak, sőt most már tartalék is van bennük.

Szerintem a 70-esen eddig is voltak tartalékok. A 71-esen pedig nem Nyugati-Palota végpontja között volt (és van) menetidőhiány, a pótlékolás pedig itt történt.

 

a rengeteg 10 percet meghaladó (!) késés hátterében súlyos szerelvényforduló- és gépészeti problémákat gyanítok, bár részletes vizsgálatra még nem volt időm.

Nem kell hozzá nagy vizsgálat. A 2234-S-2136 saját géppel, Bmx-es szerelvénnyel csak, ha minden stimmel, és rugalmasan állnak hozzá, akkor működik. A 2144-S-2336-os az ingával pedig csak akkor működik, ha Szobról a zónázó előtt elindul (elvileg 20 perce van fordulni), és nem szedik ki a zónázó elől (ezzel annak és a páratlan veresinek 3-5 perces késést okoznak).

És még van egy pár ilyen, de ezt én le is írtam, hogy a hibás, kilazított szerelvényfordulók miatt van reggel sorban állás a Nyugatiban, van, hogy egyáltalán nincs szabad vágány, és "vágányszabadításra vár" a késési ok.

 

Vagy csak én látom úgy, hogy romlott a munkamorál és a szakmai színvonal az utóbbi egy-másfél hónapban ezen a két területen????

Ilyen kapkodás, menetrendváltási káosz után ezen annyira nem csodálkozom.

 

Siemens113: Attól hogy a mostani szolgáltatás egy (szvsz) nem reprezentatív felmérés eredményeképpen "jó" a zircieknek (a semminél minden jobb) az még alapvetően nem ad okot arra hogy nagy mértékű pazarlás follyon.

Na most a jelenlegi 0-5 fős utaslétszám azt mutatja, hogy nem volt túl sikeres az utasok felmérése Zircen... De gondolom, ennek sem lesz személyi következménye.

 

NoZoli: Én csak annyit éreztem belőle, hogy a 2117 Vácon az első vágányra állt, mellette a harmadikon a 22117 (vagy inkább a 2169?) állt. Néhány perc állás után az utastájékoztatás ennyi: "A harmadik vágányról gyorsított személyvonat indul, a vágány mellett kérjük vigyázzanak!". A fürgébbek még át tudtak ugrani arra. És valóban, a vonat eredeti utasai elképedve jöttek rá, hogy tényleg gyorsítottként folytatta útját (akkor mégis a 22117 volt?).

7-én 22117-es nem lehetett, csak a 2169-es.

Arra tippelek, hogy esetleg a vezérlőkocsi megpunnyadt, és körüljárt Vácon a gép, és közben utolértétek.

 

OFF

hivi: Szerintem a második teszt közelebb állhat a valósághoz, mert több konstanst is figyelembe vesz, történetesen bekéri az életkort is.

"Valódi" IQ-tesztnél, nyelv- és kultúrafüggő kérdések nem szerepelhetnek, ugyanazt a tesztet írják a világ minden táján (www.mensa.hu).

A rokonokkal kapcsolatos kérdéseket egyébként is kikérem magamnak, fogalmam sincs a unokahúg-nagybátyjának-keresztbátyjáról, hogy mit jelent... Azért a 144-et még így is elértem :)

ON

 

M41 2202: A 130-as vonallal kapcsolatban, ezzel lehetne kezdeni valamit? A 2 óránként Hódmezővásárhelyre közlekedő személyvonat után 3 perccel ér be a zónázó vonat a Keletiből.

Ha Szolnok-Martfű között csökken a menetidő, akkor lehet kezdeni vele valamit, addig nem.

 

D55: Annak lenne értelme, hogy Usgyi menjen Hatvan-Aszód (S), majd Aszód-Bgyarmat-Bgyarmat-Nyugati-Egom és vissza útvonalon?

Nem.

 

A gyarmati gyors át lenne téve a Nyugatiba és 100-al mehetne és így lenne megoldva az egomi oldalban is az Usgyi-közlekedtetés.

??? Hogy forogna ez az Uzsgyi a Palóc IC-be? Vácon a gyarmati személlyel a pókba érkezünk, mögötte és a személyvonat között szeretnéd elindítani ezt a Nyuigatiba? Hát, sok értelme nem lenne...

 

meglátásom szerint érdemes lenne a páros 22.56-os veresi személyt Őrbottyánban 2 perccel többet álltatni, mert ez még nem nagy menetidőtöbblet, viszont ütemessé tenné a vonatot.

Továbbra is ellenzem.

 

alex_86: Nem lenne lehetetlen, 100-as a pálya. Így lényegéből a 85-ösről eltűnnének az Usgyik, nem tudom, ezt az utazóközönség hogyan fogadná.

Nem örülnének neki, és nem is nyernénk vele semmit. Sőt, a vontatási költség sem csökkenne szerintem.

 

Chabee87 Tengeli, Vajta meg Palánk kell.

Most attól hogy húzol 8-10 percet azzal, hogy Szekszárdon legyen a kereszt azzal nem fogsz lényegileg több utast szerezni, ez már a nem oszt nem szoroz kategória.

Álljanak csak meg ott szépen a vonatok.

Álljanak meg...

De ha úgy teszem fel a kérdést, hogy Bajára már pedig egészre meg KELL érkezni a vonatokkal, és ehhez vagy Sárbogárd-Szekszárd vagy Tolna-Mözs-Baja között kell annyi megállót irtani (100-as, illetve 40-es sebességgel közlekedő Uzsgyikat feltétételezve), akkor miket kellene feladni?

Ha valamelyik ujjadat meg kell harapni mit tennél? (Tudom, legyen felújítva a pálya - de ez most nem alternatíva). Vagy ne legyen Baján csatlakozás Halas felé?

 

Sztem ha megnyitnák újra állomásnak Gyált akkor valahogy lehetne órás ütemest csinálni. Gyáli, Inárcs-Kakucsi és Örkényi kereszttel.

És megnyitnák Inárcs-kakucson a 3. vágányt, mert jelenleg csak az átmenő "üzemel".

 

alex_86: Jó hírt kell közöljek, az 1-es módosítástól (április 6.) megoldódik a hidasnémeti csatlakozások problémája, az indok szerint a lassújelek kigyomlálásával.

Azért arra kíváncsi vagyok, hogy a kétóránkénti ütemes megvalósul-e vagy továbbra is 3,5 órát fognak pihizni a mv-k és vjv-k Hidasnémetiben...

 

v_peti: Ha a pályasebességet emelik 50-re, akkor a menetidő rövidülne. Hiszen eddig is sokan írták, hogy a bejárati jelzőnél várta meg a másik vonat elindulását az érkező vicinális. Tehát a gyakorlatban összejött a dolog, ami elméletben nem.

NEM.

Ha betartották az előírt sebességeket, és az utolsó megállóból nem indult el korábban a Bz, nem érhetett oda.

 

Andó Gergely: Melyik gyorstól van hat perces csatlakozás?

Miskolc-Szerencs között a gyors és a személy "azonos" menetvonalon közlekedik, ezért írtam perjellel (nem a kolostori vezetővel, hanem "/"-jellel.) :)

Egyébként délután én szerettem volna egy ütemen felüli vonatot küldeni Abaújba (az 5254-gyel kiálló eszköz másnap reggeli Szerencsen rohad...), és az már valóban a pesti gyorshoz csatlakozott volna.

 

mcg: S ez esetben engednéd a győri személyt? 5 egység kéne hozzá...:)

???? Én komáromi személyeket szeretnék csak, és Győrig (stokkozva tovább)gyorsvonatokat (Komáromtól megállva).

 

Hol jár felétek bagolyvonat?:)

Én járok sokat a Balaton-partjára.

 

OFF

off - mail megy - on

Nem érkezett meg.

 

kis türelmet,majd beírom...emlékeztess...!

OK. Emlékeztetlek!

ON

Előzmény: M41 2152 (15241)
D55 Creative Commons License 2008.01.10 0 0 15390

De ennyire?
Úgy néz ki. Nem honném, hogy Dombóvár alsóról korábban jöttünk volna el.

 

Hát attól nem lesz utas...ha "csak"...
Ha csak...?

 

Mert a menetideje a távolsági utasok számára botrányos...
Azért annyira nagyon nem botrányos - szerintem.

Előzmény: mcg (15389)
mcg Creative Commons License 2008.01.10 0 0 15389
D55 (15213)
"Úgy, ahogy máskor: laza az mr."
De ennyire?

"Majd, ha csak kétórás gyorsvonat lesz, akkor reméljük, nem :)"
Hát attól nem lesz utas...ha "csak"...

"Fürdőszezonon kívül nem hinném, hogy olyan nagyon nagy távolsági forgalomnak kéne lennie ezen a viszonylaton."
Mert a menetideje a távolsági utasok számára botrányos...

István Gyuri (15228)
"Ha ilyet meg lehetne csinálni, akkor a fűzfői előztetést is meg lehetne csinálni."
Hát én azt tapasztalom,h a komáromi kitérőztetés is nagyon nhezen megy....pedig a fűzfői előztetés nekem is álmom...

"Néha úgy látszik. De ez a jelenlegi rendszerben igaz. LEhet, hogy a kanizsiai pókra annyian rácsobbannak (csobannának), hogy arrafelé lenne több utas."
Ezt nem vitatom...de ugyanígy lehet utast nyerni a másik ágon is...

mcg:Egyébként én azt gondolom,hogy az tasszám nem minden,érdems hozzá megnézni a pénztárakban hagyott bevételt is...
"???"

Értsd: sok helyen a nagy bevétel,s utasszám ellenére átszállásra kényszerülnek a fő útirányokban...mely így a többségnek rossz...

" De minek, ha nem muszáj. Azért az ilyen beforgatásoknak is van egy ésszerű határa.
Nem is akartam ezen túlmenni...

mcg:Hát...azt veszem én észre,hogy napközben a szóló is elég lenne Tatabányán túlra,de még belülre is,ha lenne óránkénti gyors...
"Egyezik."

S ez esetben engednéd a győri személyt? 5 egység kéne hozzá...:)

"És mi az alternatíva?"
lásd pár sorral feljebb....

"De akkor, hogy menne a sok nyaraló (pl. a vasutas) üdülőkbe? ÁTszállással?
Ők mennyi bevételt hoznak? Felőlem mehetnek akár gyalog is....
s még valami: a nyári többletek és az alapütem az 2 különböző dolog...

"Úgy látszik öregszem, nekem az éjszakai bagolyvonat pont jó időben megy még, a hajnali elsőig már nem bírnám :)"
Hol jár felétek bagolyvonat?:)

"Na, tessék, tiszta MÁV-os szemléletű lettél... És most hol van az ügyes menetrend+szerelvényösszeforgatás gondolata?"
Mondtam, az 1es felől...

"??????"
off - mail megy - on

"Elképzelhető, hogy két kétóás ütemet jelentene."
Én is így gondoltam.

"Arra gondolok, hogy a teljes reggeli kínálatot és azokon a helyfoglalások számát kell összehasonlítani az Arrabonától a Kálmán Imréig. (269-ről 919 vagy 43-ra ültek át, és így tovább.)"
Hát szerintem a negyed órával későbbre kerülő K.I.-ről nem nagyon ültek át az 1-1,5 órával korábbiakra...inkább 929-re,mert az most már megbízhatóan beér reggel...

"Megoldási javaslat?"
kis türelmet,majd beírom...emlékeztess...!

"Helytelen vágányra nem lehet menetrendet szerkeszteni, mert már a nevében is benne van, hogy helytelen" (talán nem szó szerinti idézet, de minden esetre egy illetékestől)."
Ez is egy "olyan" illetékes?...:((((

"Elég az 1esre a 120as gyors is...persze ettől még maradjon halbis...
A tartalékidő miatt kell."

Ok,de akkor 120/130-as legyen inkább...
amúgy a mostani lassújelerdőben is max. 5 perc tartalék van...

"ÉS ha éppen a berendezés az 5-re nem akarta a vágányutat?"
Előtte meg a 4-re...hát csúnya berendezés,sehova sem akar vg-utat...:)

v_peti (15387)
"Van egy-két sötétzöld társulat is."
Azok menjenek kommandózni az erdőbe...:)
amicus Creative Commons License 2008.01.10 0 0 15388

Nem kóros, csak deoncentrált :-)

Ha kiírnád teljesen a nevét annak, akire gondolsz, nem lgondolnánk százan százegyfélére. :-)

Előzmény: monor-21 (15386)
v_peti Creative Commons License 2008.01.10 0 0 15387

Van egy-két sötétzöld társulat is.

 

Előzmény: amicus (15385)
monor-21 Creative Commons License 2008.01.10 0 0 15386

Biztosan nagyon fontosnak tartod egyesületedet, de most speciel NEM rólatok volt szó..........................:-)))))

 

Gergőnek igaza van.

A kóros dolgot nem jó eltanulni.

 

 

Előzmény: amicus (15383)
amicus Creative Commons License 2008.01.10 0 0 15385
Dehogyis. Agresszív civilekből viszont nincs sok a pályán :-) (plusz néhány magányos harcos, ugye...)
Előzmény: Andó Gergely (15384)
Andó Gergely Creative Commons License 2008.01.10 0 0 15384
A VEKE-ban terjed az üldözési mánia? Ti minden "................. egyesületben" magatokra ismertek? :))))))
Előzmény: amicus (15383)
amicus Creative Commons License 2008.01.10 0 0 15383

Az agresszív egyesületnek hál' Istennek nem vág a profiljába a gönci tartomány, (ha utánaolvasol, milyen szavakat takarnak a betűk a mozaikszóban, rájöhetsz, hogy miért...), így a menetrend-kurkászásból való kimaradásukból kár bármiféle következtetést levonni.

 

Az "aranyosság"-gal, meg a "nem-agresszív" hozzáállással csak igen rossz társaságban lehet a szakmai tudást helyettesíteni. Meg aztán, olyan döntéshozó is van, akinek kényelmesebb, ha csak aranyos, naív gyerekek hangját kell hallgatnia.

:-)

 

Előzmény: monor-21 (15381)
Andó Gergely Creative Commons License 2008.01.10 0 0 15382
"Ja, a 22 perces csatlakozás az IC-től van, de a gyorstól/miskolci személytől már csak 6 perces csatlakozás van..."

Melyik gyorstól van hat perces csatlakozás?
Előzmény: István Gyuri (15376)
monor-21 Creative Commons License 2008.01.10 0 0 15381

Én tudom.

 

Te szebb vagy.......................:-)))

 

Bödecs Barna egy aranyos, naív gyerek.

De nem agresszív mint........................................az egyesület és elérte, hogy meghallgatják, meghívják.

 

 

Előzmény: bodecsabi (15380)
bodecsabi Creative Commons License 2008.01.09 0 0 15380
Tévedések elkerülése végett Bödecs úr nem én vagyok, habár a nevünk hasonlít :)))

Csabi
Előzmény: monor-21 (15377)
v_peti Creative Commons License 2008.01.09 0 0 15379

Ha a pályasebességet emelik 50-re, akkor a menetidő rövidülne. Hiszen eddig is sokan írták, hogy a bejárati jelzőnél várta meg a másik vonat elindulását az érkező vicinális. Tehát a gyakorlatban összejött a dolog, ami elméletben nem.

 

Előzmény: István Gyuri (15376)
alex_86 Creative Commons License 2008.01.09 0 0 15378

Na erre a marhaságra én is rögtön felfigyeltem, Gúthynétól az ilyeneket már megszokhattuk, de egy szakembertől... :S

Mindenesetre én is kíváncsian várom a beterjesztett változatot, nagyon remélem, az alsó menetrendjéhez nem nyúltak!!!

Előzmény: István Gyuri (15376)
monor-21 Creative Commons License 2008.01.09 0 0 15377

Csak nem ő volt a "szaktanácsadó" a 11-es vonalnál is?

 

De, igen.

Előzmény: István Gyuri (15376)
István Gyuri Creative Commons License 2008.01.09 0 0 15376

alex_86: Jó hírt kell közöljek, az 1-es módosítástól (április 6.) megoldódik a hidasnémeti csatlakozások problémája, az indok szerint a lassújelek kigyomlálásával.

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ.........

Magyarázza már meg valaki Bödecs úrnak, hogy Abaújszántó és Hidas között egy vágány van, keresztézési hely nélkül!

Hihetetlen, hogy egy magát szakmai klubnak nevező egylet egyik vezetője 1,5 éve szajkózhatja ezt a hülyeségét, hogy Szerencsről 10 perccel is korábban indulhatna a vonat, és minden meg lenne oldva.

Ja, a 22 perces csatlakozás az IC-től van, de a gyorstól/miskolci személytől már csak 6 perces csatlakozás van Abaújszántó felé, tehát ezt a nagy szakértő úr bebuktatná a 10 perccel korábban indulással... Csak nem ő volt a "szaktanácsadó" a 11-es vonalnál is?

 

Ettől persze a MÁV is ludas a maga módján (ha valóban mehetne 50-nel 40 helyett), de azért a civil szakértőknek sem kellene mindent elfogadni........ Ahhhhhhhhhh.... Csak felidegesítem magam :(

Előzmény: alex_86 (15375)
alex_86 Creative Commons License 2008.01.09 0 0 15375

Jó hírt kell közöljek, az 1-es módosítástól (április 6.) megoldódik a hidasnémeti csatlakozások problémája, az indok szerint a lassújelek kigyomlálásával.

 

Bővebb riport itt (a 30. perctől érdekes):

http://real1.radio.hu/kossuth/2008/01/09/2008-01-09-k10.ram

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!