Szóval a MIL (vagy engine check kinek hogyan tetszik) minden indításkor felvillan. És fel is kell neki, az mutatja, hogy a rendszer működik. Majd indítás után, ha nincsen letárolt hibakód el kell aludnia.
Autó csere előtt állok és egy 2002-es Renault Thalia 1,4 Rn 16V kocsit néztem ki magamnak. Ha lennétek szívesek néhány infót adni a nevezett kocsiról sokat segítenétek a döntés meghozatalában. Fogyasztás, alkatrész árak, megbízhatóság, stb ezekkel kapcsolatos infók érdekelnének.(közel 200000km van a kocsiban.)
Mire figyeljek amikor megnézem, illetve próbálom?
Valami szoftver frissítés történt rajt, ami némi többlet erőt eredményezett.
Gondolhatod, hogy nekem sincs állandóan rádugva, de néha jó, kiolvasni a hibakódot, megnézni a Lambda szondát. Telefonnal könnyű ránézni, nem kell cíholni a laptopot.
Én egyszer próbálkoztam s mivel kiírta hogy az ECU nem támogatja, feladtam. Nekem a „ SCAN MASTER” van meg , majd megpróbálom még egyszer. Igazából tankolástól- tankolásig mérve kijön az átlag „EZ BIZTOS” mert elfogy a benzin. Igy nem boncolgattam a dolgot :)) De kösz hogy szóltál. Viszont hibát kiolvasni s törölni a kütyü kielégitő.
A 2002-es 1,4; 8V is tudja a pillanatnyi és átlagfogyasztást is.
Tud átlag CO2-t, üzemanyag fogyasztást (ccm/min; l/óra), még a beszívott levegő hőmérsékletét, üzemanyag nyomást ... is tudja, annak ellenére, hogy elindításkor hibát jelez, hogy az ECU nem támogatja, de leokézva működik.
Meleg motornál történik a vizsgálat gyújtás ütemben felső holtpontin, illetve a hengerekben akár a hordós kopást is ki lehet mutatni, ha a főtengelyt valamennyire elforgatja az ember. Csak vigyázni kell, ha a hordósságot nézi az ember, közben le kell fékezni a főtengelyt valahogy mert a nyomás lenyomja alsó holtpontra.
A mérés úgy működik, hogy a gyertya helyén 2bar nyomással sűrített levegőt kap a vizsgált henger, és a műszer mutatja, hogy a betáplált levegő hány százaléka veszik el az illesztések mentén. 3 lehetőség van ugye. A kipufogó oldal, a szívó oldal, vagy a forgattyúsház fele. Amerről érezni a levegőt, hogy szökik, arra van a probléma.
Elképzelhető, hogy ott fogy el az olaj. Mindenképp érdemes veszteséget mérni szétszedés előtt, mert ha le lesz szedve a hengerfej a gyűrűk állapotát nem fogja tudni senki sem megmondani. Kijavítjátok a hengerfejet, össze lesz rakva majd kiderül hogy valamelyik gyűrű is esetleg rossz, és lehet előröl kezdeni. Egyszerűbb most lemérni, mert ha rossz akkor ha lent van a hengerfej akkor könnyen ki lehet cserélni a gyűrűket is.
Ezt mondta a szerelő is. Mármint hogy többet ki kellene bírnia 225 ezernél.
Egyébként 10 ezrenként cseréltem benne az olajat. Nem tudom, mit értesz gyári olaj alatt, Total 10W40-et kapott mindig (amióta nálam van).
Az előző tulaj márkaszervízbe hordta, de egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy ott is mindig beletöltötték a "tudomisénmilyen" ELF olajat.
Keresek egy szerelőt, aki tud veszteséget mérni, mert ahol most voltam kompressziót méretni, ott nincs veszteségmérőjük.
Azt mondta, hogy szerinte a 2-es henger azért kormozza a gyertyát, mert az a henger jobban eszi az olajat a többinél, annak ellenére, hogy abban jó a kompresszió.
Az a baj, hogy ahol nem fut a betét a dob felületén ott megrozsdásodik, és akkor már nem elég visszaengedni a pofákat. Bár a kézifék kart sokat erőltetve azért elég jól vissza lehet alaphelyzetbe állítani, és le lehet szedni.
Hát ezek nem túl bíztató eredmények. Az olajfogyasztás is magas. Attól, hogy nem füstöl még eheti sajnos. Próbáljatok meg még veszteséget mérni, akkor megbontás nélkül ki lehet deríteni, hogy merre megy el a nyomás. A szelepek zárnak rosszul vagy a gyűrűk/hengerfal mellett szökik-e el.
Ha nincs nagyon berohadva, vissza lehet engedni a holtjátékállítót és akkor simán le lehet húzni. Nekem egyszer sikerült az első (már időben az első) csapágy cserénél, a másodiknál már nem és le kellett feszíteni a dobot.
Okos dolgot nem tudok mondani, de nekem az az olajfogyasztás sok!
Az én autómban kicsit több a km, de az nem eszik 10ekm alatt 1dl-t!
A kompresszió hiány a 3-4-es hengernél lehet, hogy "csak" átégett a hf tömítés...
Pl.. unokatesóm járt így diesel autójával. Nem keveredett sem víz sem olaj, csak elment a kompresszió a két hengernél, és nem akart indúlni az autó csak nehezen. A hf. tömítés csere után hibátlan lett.
Most már csak abban reménykedek, hogy nem a gyűrűknél engedi el a kompressziót, mert akkor az anyagi csőd.
Bár enek ellentmond, hogy nem eszi vészesen az olajat (1,5-2 liter /10.000 km) és nem füstöl.
Úgyhogy egyelőre most hengerfej le, mert így látatlanban többet nem tudnak mondani, aztán a többi kiderül a gépműhelyben.
Most a gyenge kompressziótól eltekintve számora még mindig nagyon furcsa a hibajelenség.
Először is, nem fokozatosan jött elő a rángatás, hanem egyik napról a másikra.
A másik pedig az, hogy 2500 rpm felett megindul az autó és megy rendesen minden henger.
(Az mondjuk lehet attól is, hogy az alacson kompressziójú hengerekben csak ilyen fordulatnál épül fel a nyomás rendesen)
Tanácstalan vagyok, de muszáj szétszedetnem, mert így nem lehet vele közlekedni.
Viszont ha arra gondolok, hogy a hengerfej javításra + vezérlés cserére rá kell költenem az autó piaci értékének a negyedét, akkor sírni támad kedvem. :(