Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Köhike Creative Commons License 2015.02.05 0 0 59384

Hát igen. :) De ne legyünk ilyen rosszindulatúak, mondjuk azt, hogy "kiégett". :D

Előzmény: Garfield007 (59383)
Garfield007 Creative Commons License 2015.02.05 0 0 59383

És hogy nem vették ki az izzót, mert állandóan világított...

Előzmény: Köhike (59382)
Köhike Creative Commons License 2015.02.05 0 0 59382

Húúúú.. Nem volt egyszerű kibogozni....

Szóval a MIL (vagy engine check kinek hogyan tetszik) minden indításkor felvillan. És fel is kell neki, az mutatja, hogy a rendszer működik. Majd indítás után, ha nincsen letárolt hibakód el kell aludnia. 

Előzmény: Kelegy (59381)
Kelegy Creative Commons License 2015.02.05 0 0 59381
Erre varhatok mire segit valaki mert meg en is alig tudom elolvasni szoval a lenyeg hogy gyujtasnal felgyullad e nektek a Környezet védelmi visszajelzo az a motor alak?
Kelegy Creative Commons License 2015.02.05 0 0 59380
Bocs nem tudom miért így...
Kelegy Creative Commons License 2015.02.04 0 0 59379
Ăśdv mindenkinek!
Holnap megveszek egy nagyon jo állapotú 1.4 8v rt 2002 évjáratú thaliat, a kérdésem az hogy akinek ilyen típusú kocsija van, megfigyelte esetleg azt hogy mikor a gyújtást ráadja és az "összes" visszajelző lámpa felgyullad, akkor a "Környezetvédelmi visszajelzo" lámpa (az a motorra emlékeztető) is felgyullad e vagy csak akkor ha gond van.
Néztünk másik Renault ugyanezzel a muszerfallal ott sem gyullad ki gyujtasnal...
Előre is köszönöm ha tud valaki segiteni...
sünsanyi Creative Commons License 2015.02.04 0 0 59378

Szép estét mindenkinek!

Autó csere előtt állok és egy 2002-es Renault Thalia 1,4 Rn 16V kocsit néztem ki magamnak. Ha lennétek szívesek néhány infót adni a nevezett kocsiról sokat segítenétek a döntés meghozatalában. Fogyasztás, alkatrész árak, megbízhatóság, stb ezekkel kapcsolatos infók érdekelnének.(közel 200000km van a kocsiban.)

Mire figyeljek amikor megnézem, illetve próbálom?

Valami szoftver frissítés történt rajt, ami némi többlet erőt eredményezett.

 

Papalac Creative Commons License 2015.02.04 0 0 59377

Az átlagnak ki kell jönni :D

Gondolhatod, hogy nekem sincs állandóan rádugva, de néha jó, kiolvasni a hibakódot, megnézni a Lambda szondát. Telefonnal könnyű ránézni, nem kell cíholni a laptopot.

Előzmény: janobá (59376)
janobá Creative Commons License 2015.02.04 0 0 59376

Én egyszer próbálkoztam s mivel kiírta hogy az ECU nem támogatja, feladtam. Nekem a „ SCAN MASTER” van meg , majd megpróbálom még egyszer. Igazából  tankolástól- tankolásig mérve kijön az átlag „EZ BIZTOS” mert elfogy a benzin. Igy nem boncolgattam a dolgot :))  De kösz hogy szóltál. Viszont hibát kiolvasni s törölni a kütyü kielégitő.

Előzmény: Papalac (59375)
Papalac Creative Commons License 2015.02.04 0 0 59375

A 2002-es 1,4; 8V is tudja a pillanatnyi és átlagfogyasztást is.

Tud átlag CO2-t, üzemanyag fogyasztást (ccm/min; l/óra), még a beszívott levegő hőmérsékletét, üzemanyag nyomást ... is tudja, annak ellenére, hogy elindításkor hibát jelez, hogy az ECU nem támogatja, de leokézva működik.

 

Előzmény: janobá (59326)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.03 0 0 59374

Csak kiváncsi lenék ha most rátennék a számitogépre mert mijen adatokat ir.Hálistenek a legnagyobb hidegben is indul és megy.

Előzmény: Anonymus23 (59325)
Papalac Creative Commons License 2015.02.03 0 0 59373

Lejön az a dob. Jó hosszú csavarhúzó kell és egy kis nőgyógyászkodás, szokás szerint.

Előzmény: ÖregMackó (59360)
Köhike Creative Commons License 2015.02.03 0 0 59372

Értelemszerűen a gyújtás sorrendet követve egymás után mind a 4 hengert végigmérve.

Előzmény: Köhike (59371)
Köhike Creative Commons License 2015.02.03 0 0 59371

Meleg motornál történik a vizsgálat gyújtás ütemben felső holtpontin, illetve a hengerekben akár a hordós kopást is ki lehet mutatni, ha a főtengelyt valamennyire elforgatja az ember. Csak vigyázni kell, ha a hordósságot nézi az ember, közben le kell fékezni a főtengelyt valahogy mert a nyomás lenyomja alsó holtpontra.

Előzmény: opeter70 (59369)
Köhike Creative Commons License 2015.02.03 0 0 59370

A mérés úgy működik, hogy a gyertya helyén 2bar nyomással sűrített levegőt kap a vizsgált henger, és a műszer mutatja, hogy a betáplált levegő hány százaléka veszik el az illesztések mentén. 3 lehetőség van ugye. A kipufogó oldal, a szívó oldal, vagy a forgattyúsház fele. Amerről érezni a levegőt, hogy szökik, arra van a probléma.

Előzmény: opeter70 (59369)
opeter70 Creative Commons License 2015.02.03 0 0 59369

Még egy utolsó kérdés:

A veszteségmérésnél hogy derül ki, hogy a gyűrűnél, vagy a szelepeknél engedi-e el a nyomást?

Előzmény: Köhike (59368)
Köhike Creative Commons License 2015.02.03 0 0 59368

Nincs mit.

Előzmény: opeter70 (59367)
opeter70 Creative Commons License 2015.02.03 0 0 59367

Ok. Köszönöm szépen a tanácsokat!

 

Előzmény: Köhike (59366)
Köhike Creative Commons License 2015.02.03 0 0 59366

Elképzelhető, hogy ott fogy el az olaj. Mindenképp érdemes veszteséget mérni szétszedés előtt, mert ha le lesz szedve a hengerfej a gyűrűk állapotát nem fogja tudni senki sem megmondani. Kijavítjátok a hengerfejet, össze lesz rakva majd kiderül hogy valamelyik gyűrű is esetleg rossz, és lehet előröl kezdeni. Egyszerűbb most lemérni, mert ha rossz akkor ha lent van a hengerfej akkor könnyen ki lehet cserélni a gyűrűket is.

Előzmény: opeter70 (59365)
opeter70 Creative Commons License 2015.02.03 0 0 59365

Ezt mondta a szerelő is. Mármint hogy többet ki kellene bírnia 225 ezernél.

Egyébként 10 ezrenként cseréltem benne az olajat. Nem tudom, mit értesz gyári olaj alatt, Total 10W40-et kapott mindig (amióta nálam van).

Az előző tulaj márkaszervízbe hordta, de egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy ott is mindig beletöltötték a "tudomisénmilyen" ELF olajat.

 

Keresek egy szerelőt, aki tud veszteséget mérni, mert ahol most voltam kompressziót méretni, ott nincs veszteségmérőjük.

Azt mondta, hogy szerinte a 2-es henger azért kormozza a gyertyát, mert az a henger jobban eszi az olajat a többinél, annak ellenére, hogy abban jó a kompresszió.

 

Előzmény: Köhike (59364)
Köhike Creative Commons License 2015.02.03 0 0 59364

225ezer nem sok. Annál sokkal többet ki kell bírnia, ha folyamatosan megkapta a gyári olajakat, és odafigyeltek egy kicsit rá.

Előzmény: opeter70 (59359)
Köhike Creative Commons License 2015.02.03 0 0 59363

Az a baj, hogy ahol nem fut a betét a dob felületén ott megrozsdásodik, és akkor már nem elég visszaengedni a pofákat. Bár a kézifék kart sokat erőltetve azért elég jól vissza lehet alaphelyzetbe állítani, és le lehet szedni.

Előzmény: ÖregMackó (59360)
Köhike Creative Commons License 2015.02.03 0 0 59362

Veszteségméréssel könnyen ki lehet deríteni merre van a probléma.

Előzmény: Törölt nick (59358)
Köhike Creative Commons License 2015.02.03 0 0 59361

Hát ezek nem túl bíztató eredmények. Az olajfogyasztás is magas. Attól, hogy nem füstöl még eheti sajnos. Próbáljatok meg még veszteséget mérni, akkor megbontás nélkül ki lehet deríteni, hogy merre megy el a nyomás. A szelepek zárnak rosszul vagy a gyűrűk/hengerfal mellett szökik-e el.

Előzmény: opeter70 (59357)
ÖregMackó Creative Commons License 2015.02.03 0 0 59360

Ha nincs nagyon berohadva, vissza lehet engedni a holtjátékállítót és akkor simán le lehet húzni. Nekem egyszer sikerült az első (már időben az első) csapágy cserénél, a másodiknál már nem és le kellett feszíteni a dobot.

Előzmény: Papalac (59356)
opeter70 Creative Commons License 2015.02.03 0 0 59359

225 ezer van a motorban. Ahhoz képest szerintem nem annyira sok.

Volt nekem már olyan autóm, ami igazán zabálta az olajat. 1000 km-enként fél litert kellett utánatölteni. :)

 

Egyébként ettől félek én is, mert ha generálozni is kell, akkor inkáb felgyújtom. :)

Vagy vegyek bele egy komplett motort? Mondjuk az meg a legnagyobb lutri a világon.

Nincs mese. Le kell szedni a hengerfejet, azután lehet többet tuni.

Reménykedem én is benne, hogy "csak" egy átégett tömítés, egy megragadt szelep, vagy kitámasztó hidrotőke lesz a ludas.

 

Előzmény: Törölt nick (59358)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.03 0 0 59358

Hali!

 

Okos dolgot nem tudok mondani, de nekem az az olajfogyasztás sok!

Az én autómban kicsit több a km, de az nem eszik 10ekm alatt 1dl-t!

A kompresszió hiány a 3-4-es hengernél lehet, hogy "csak" átégett a hf tömítés...

Pl.. unokatesóm járt így diesel autójával. Nem keveredett sem víz sem olaj, csak elment a kompresszió a két hengernél, és nem akart indúlni az autó csak nehezen. A hf. tömítés csere után hibátlan lett.

Előzmény: opeter70 (59357)
opeter70 Creative Commons License 2015.02.03 0 0 59357

Most jöttem meg a kompressziómérésről.

El vagyok teljesen keseredve. :(

1. henger: 9,5

2. henger: 9,5 (ez a henger kormozza a gyertyát!)

3. henger: 7

4. henger: 5 (!!!) :(

 

Most már csak abban reménykedek, hogy nem a gyűrűknél engedi el a kompressziót, mert akkor az anyagi csőd.

Bár enek ellentmond, hogy nem eszi vészesen az olajat (1,5-2 liter /10.000 km) és nem füstöl.

Úgyhogy egyelőre most hengerfej le, mert így látatlanban többet nem tudnak mondani, aztán a többi kiderül a gépműhelyben.

 

Most a gyenge kompressziótól eltekintve számora még mindig nagyon furcsa a hibajelenség.

Először is, nem fokozatosan jött elő a rángatás, hanem egyik napról a másikra.

A másik pedig az, hogy 2500 rpm felett megindul az autó és megy rendesen minden henger.

(Az mondjuk lehet attól is, hogy az alacson kompressziójú hengerekben csak ilyen fordulatnál épül fel a nyomás rendesen)

 

Tanácstalan vagyok, de muszáj szétszedetnem, mert így nem lehet vele közlekedni.

Viszont ha arra gondolok, hogy a hengerfej javításra + vezérlés cserére rá kell költenem az autó piaci értékének a negyedét, akkor sírni támad kedvem. :(

 

 

 

Előzmény: Köhike (59349)
Papalac Creative Commons License 2015.02.03 0 0 59356

Első vagy hátsó, merthogy más a technika.

Kerékcsapágyra nincs előírás. Amikor zajos, akkor illik cserélni.

Nekem még csak hátsó csapágyakkal volt gondom. Azokat könnyebb cserélni.

Itt egy videó róla:

https://www.youtube.com/watch?v=FBImZeqlCi4&spfreload=10

Mondjuk én még nem láttam, hogy vésővel verték volna ki a csapágyat. Megfelelő átmérőjű cső, jó nagy kalapács vagy sajtoló berendezés kell hozzá.

A kerékcsavar és a dob sem szokott ilyen könnyen lejönni :D

 

 

Előzmény: Hajrá Thalia (59355)
Hajrá Thalia Creative Commons License 2015.02.03 0 0 59355

Helló!

A kerékcsapágy mennyi megtett kilóméter körül esedékes cserére, és mi a technikája?

Előre köszönöm az infókat.

Szép napot!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!