Keresés

Részletes keresés

SanyiM41 2187 Creative Commons License 2013.05.24 0 0 17003

Rendszeresen  megjelenik ott?

Előzmény: Sir Rooth (17000)
htibor Creative Commons License 2013.05.23 0 0 17002

Nem azt az időszakot éljük, hogy csináljunk kínálati menetrendet és majd lesz rajta utas, mindegy hogy sok vagy kevés.

Nem azt az időszakot éljük, hogy minden percre, pöccre ki van fizetve, meg van térítve, lehet miből fejlesztésre fordítani, lehet változtatni, lehet az új igényekre azonnal megfelelni és lehet kísérletezni bizonyos szolgáltatási körökben, aztán meglátjuk hogy alakul.

 

21. század, elektronikus jegyrendszer, kombinált bérlet és stb... messzire vezet, ha továbbvisszük a szálakat :)

Ismételten, finanszírozás probléma: Miből, honnan, mennyit, és főleg ki adja rá? Mindent be lehet szirupos szalaggal átkötött és ünnepélyesen átvágott dologba csomagolni, de ezt sokan csak úgy szeretik ha ő egy kanyi fityinget nem tett bele. Majd adja rá a pénzt másvalaki. Milyen rugalmasságot gondolsz ilyen helyzetben, ami megoldást adhat?

 

Helyközivel helyit: számomra a csúcsban nehezen tartható menetidő(forgalmi lámpa hangolások hiánya, közúti forgalom nagysága), és a zsúfoltság jelentkezhet, mint probléma a jelenleginél nagyobb mértékben. Ha aut.-állomásról zsúfoltan indul el a hk. járat, helyközi és valamennyi helyi utassal és a következő megállóban a helyközi utas nem tud felszállni, akkor mi lesz megoldás?

 

Kezdetben én max. hétvégét tartanám indokoltnak, és az ott jelentkező tapasztalatok alapján gondolnám tovább a lehetőségeket. De nem kezdenék bele a munkanapi csúcsforgalmi időszakba. Még most nyáron sem.

 

Jó dolog az ütemes, kiszámítható menetrend. Én a Mari néni 2-4 km-es helyi utazási igénye miatt nem tartanám a 10-20-30 km-es helyközi járatok alárendelését célszerűnek, mert ha azt adja ki, hogy 2-4-7 többlet jármű+erre személyzet többlet igény van ugyanazon utazási igény kiszolgálására, akkor azt ki fogja előteremteni?

 

Kell törekedni a kiszámíthatóságra, csak nem olyan mértékben, ahogy a nyári menetrend készült és lett volna bevezetve. Ütemes volt, elvileg kiszámítható. Csak a műszakos melósok nem tudtak volna beérni műszakkezdésre, a végzősök nem tudtak volna időben visszaindulni, hogy elérjék a helyközi járataikat. És ezen kívül még ki tudja, hogy mit hozott volna magával.

Előzmény: kovecses_a (17001)
kovecses_a Creative Commons License 2013.05.23 0 0 17001

Nem értem, hogy mért kell a 21. században ilyen mereven gondolkodni. Nekem ez a fajta gondolkodás a Volán szintű gondolkodásnak felel meg: "50 éve így van, így jó", legalábbis nekem ezt mondták... Létező eljutási lehetőség??? Hol??? Mikor hétvégén a buszok nagy többsége páratlan 00-30 között jön be és páros 30-45 között megy ki...1,5 órás várakozás. Ez igen.

 

Amúgy igen, nem rendelném alá, csak mellé és az elővárosi buszokat! A Szabadhídvégi és Paksi járatokat...stb... én sem kapcsolám be ebbe a rendszerbe, teljesen felesleges. CSak az elővárosi buszokat. De persze ilyen kategória még pesten sincs...

 

A fizetési rendszerrel kapcsolatos felvetésed: megint csak a 21. sz-ban vagyunk. Elektronikus jegyrendszer, kombinált bérletek...stb...

Tudom mind mind pénz, de kezdetben rugalmassággal sok mindent meg lehet oldani. Legyen a helyi járatosoknak csak bérlettel használható a helyközi...nincs jegykiadás. Amúgy is nagy részük bérletes. A helyközi elővárosi buszok igyis úgyis megállnak a helyközi megállókban a felszállók részére, most majd a hátsó ajtót is ki kell nyitni a leszállóknak...na bumm.

 

Az ütemesség pedig mindennek az alapja. Nem hiszem el, hogy ezt valaki a mai világban megkérdőjelezi ezt....

 

De beszéljünk róla :))

Előzmény: htibor (16998)
Sir Rooth Creative Commons License 2013.05.23 0 0 17000

Ha jól látom a várpalotai teszkó parkolóba.

Előzmény: SanyiM41 2187 (16999)
SanyiM41 2187 Creative Commons License 2013.05.23 0 0 16999

Merre fotóztad?

Előzmény: Scatty29 (16982)
htibor Creative Commons License 2013.05.23 0 0 16998

Nem gondolnám, hogy egy város helyi közlekedéséhez kellene alárendelni egy fél-háromnegyed megyének a helyközi közlekedési rendszerét, létező eljutásokat és csatlakozásokat elverve, csak hogy Mari néni ha 3 megállót utazik, akkor ütemes jelleggel tehesse a városon belül.

 

Ez egy plusz lenne a jelenlegin felül. Ráadásul minden többlet fizetés nélkül lenne gondolva. A cikkben meg a tarifaemelés gondolatától is rosszul lettek.

 

A csúcsidőszakban a menetidők még jobban nem tartása, jegy-bérlet helyi-helyközi kiadás kérdésköre felvet némi kérdéseket bennem...

Előzmény: kovecses_a (16996)
htibor Creative Commons License 2013.05.23 0 0 16997

FMH cikke a témában:

 

Székesfehérvár - Napi 950, városba érkező helyközi busz kapcsolódhat be a fehérvári tömegközlekedésbe, ugyanakkor több járat indulási időpontjait ritkítják. Mi a két intézkedés summája?

http://feol.hu/hirek/fehervar-buszmenetrend-jaratsurites-vagy-ritkitas-1544621

Előzmény: htibor (16995)
kovecses_a Creative Commons License 2013.05.23 0 0 16996

No, most mondjam azt, hogy ezt mondom 5 éve....vagy még több.

CSak egy gond van. Hogy semmit nem fognak a helyközi menetrenden változtatni, tehát elképezlhető, hogy egy azon irányban egyszerre megy ki 3-4 járat majd legalább fél óra szünet. Szóval nem lenne rossz az elgondolás, de mentrend változás nélkül ennek semmi értelme...Szóval?

 

 

Előzmény: htibor (16995)
htibor Creative Commons License 2013.05.23 0 0 16995

Hozzunk egy kis témát be a topicba. :)

 

Helyi járatcsökkentések, regionális járatokkal helyi utazások végzése, tarifaemelés július 1-től tervezve:

Székesfehérvár, holnapi közgyűlésre előterjesztési dokumentum

 

 

BENczúr utca Creative Commons License 2013.05.21 0 0 16994

Valóban, elvileg valamelyiknek ott kell lennie (talán FLR-454), de több alkalommal is voltam ott, és nem láttam.

Előzmény: Vargabandi (16993)
Vargabandi Creative Commons License 2013.05.21 0 0 16993

Merciből láttam csuklóst is bogárdon.

Előzmény: BENczúr utca (16989)
htibor Creative Commons License 2013.05.20 0 0 16992

Székesfehérvár

Testület: Közgyűlés

Dátum: 2013.05.24.

 

23./ Javaslat a helyi autóbusz-közlekedéssel kapcsolatos intézkedések megtételére

Sorszám: 235/2013. (V.24.)

 

(Előterjesztést még nem tartalmaz a meghívó)

htibor Creative Commons License 2013.05.20 0 0 16991

Kedves Lizkó!

 

"Nevetséges, hogy 2013-ban egyre több járat szűnik meg, pénzhiány és kihasználtság végett,"

Szerintem nem nevetséges. Ha te rendelkeznél a pénztárca felett, amelyben nem hogy csak az alján csörög némi apró, hanem nem lenne semmi, akkor te is átgondolod, hogy mely kiadásból húzod beljebb a nadrágszíjat, hogy kevesebb legyen a kiadási oldalon.

Most különösen ez a helyzet.

 

A tényszerű dolgokat illetően:

Sárbogárd-Szfvár között: 7:42 után munkanapokon 8:45-kor - Pécs-Szfvár -  és 9:21-kor - Tamási-Szfvár - is közlekedik járat Szfvárra.

A délutáni etpaban igazad van. Milyen olyan forgalom, utazási igényről van tudomásod, ami a délutáni 2,5 órás szünetben új járatot igényelne? Mennyi utast érinthet szerinted? Fordultál már ezügyben a Volán felé?

 

Esti időszakban Szfvár-Sárbogárd irányban valóban van 2 órás lyuk 17:35-19:30 között. A 17:35-ös járatot végző autóbusz Sáregresról érkezik Fehérvárra 17:19-kor és indul vissza 16 perc múlva. Kérdéses, hogy variálható-e az indulás és egyéb eljutást/csatlakozást/későbbi járatvégzést borít-e?

Előzmény: Lizkó (16990)
Lizkó Creative Commons License 2013.05.20 0 0 16990

Teljesen elkeserít a tömegközlekedés! Gondoltam itt kidühöngöm magam. Bár ettől nem lesz jobb a helyzet. Nevetséges, hogy 2013-ban egyre több járat szűnik meg, pénzhiány és kihasználtság végett, ezzel ellehetetlenítve a távolsági buszos közlekedést. Rengeteg ember kénytelen ingázni lakóhelye és munkahelye között, ki kevesebb ki több kilométert is akár. Mért odafent a kényelmes székben, az iróasztal mögül kell döntést hozni? Mért nem lehet megkérdezni minket, akik ingajáratban élik mindennapjaikat? Ez lenne a rugalmasság?! Én ha nem is nap mint nap, de hetente többször megjárom Székesfehérvár-Sárbogárd útvonalat oda vissza. A helyzet egyre inkább elkeserít. 

Sárbogárd - Székesfehérvár : 7:42 és 11:35 között valamint 12:28 és 14/53 között nem lehet bejutni. Ez normális?! 

Vonatot is elvették. Napi kettő azt slussz. 

A másik problémám, hogy este 6-kor sincs busz., csak vonat. de az 18:01-kor indul, namár most, kinek van esélye elérni, ha az illető 18:00-ig dolgozik. Várhat másfél órát hogy aztán este 20/30-kor haza érhessen. 

 

Gondolom, más vonalon is vannak ilyen problémák. Nem tudom, hova vezet ez az ország.. :( 

BENczúr utca Creative Commons License 2013.05.19 0 0 16989

Fedvény: Setrán kívül kocka Merci is helyizik.

Előzmény: BENczúr utca (16988)
BENczúr utca Creative Commons License 2013.05.19 0 0 16988

Sárbogárd: áthaladóban a főúton azért viszonylag nagy forgalom van. Helyin már nincs 260-as, Setrák járnak. VT-s kocsikból napközben 6 fordul meg Bogárdon (Káloz, Sárszentágota, Sáregres, Siófok, Alsószentiván, Dunaújváros), de ezek között van C56-os is.

 

Mór: igen, 2 után, 14:10-15 és 14:40 körül van műszakváltás. A 280-asok nem Mórra, hanem Pusztavámra járnak műszakváltásra, de mindkettő áthalad Móron.

Előzmény: 266-60 (16986)
LMB-706 Creative Commons License 2013.05.19 0 0 16987

A bogárdi helyijáraton már nincs 260-as, csak egy 200-as Setra, de azt meg ne próbáld kilőni amúgy se, a sofőrje miatt. 

Előzmény: 266-60 (16986)
266-60 Creative Commons License 2013.05.19 0 0 16986

 

Sziasztok!

 

Nyáron tervezek a térségben több túrát is tenni. Ezekkel kapcsolatban lennének kérdéseim.

 

- Sárbogárd: mekkor mozgás szokott arrafelé lenni? A helyi járatot még mindig vmi 260-as csinálja, ugye? Menetrendje elérhető? A Transmanos 263-asok gondolom, a főúton és a vasútállomás környékén lőhetők. Kb hány van belőlük ott?

- Ez off lesz: Mór. Itt is kettőkor van műszakváltás? Elvileg van ott még két ex cseh 280-as, azok merre szoktak állni, mozogni?

 

Előre is köszönöm a segítséget

htibor Creative Commons License 2013.05.18 0 0 16985

"Ez kb. a teljes helyközi kilométer?"

Nem éppen kb. 12-13%-a.

 

'Ha ez megvalósul nézhetek augusztustól új munkahelyet, esetleg átvesz az alvállakozó?'

Attól függően hogy mely vonal mely járatai szerepelnek a kiírásban és lesz-e nyertes ajánlat.

Előzmény: autóbusz gépkocsivezető (16984)
autóbusz gépkocsivezető Creative Commons License 2013.05.18 0 0 16984

Lehet, hogy kicsit késő van már de ezt jól értem???

Ez kb. a teljes helyközi kilométer?

Ha ez megvalósul nézhetek augusztustól új munkahelyet, esetleg átvesz az alvállakozó? Ezer meg egy kérdésen pörög az agyam....

Előzmény: htibor (16983)
htibor Creative Commons License 2013.05.18 0 0 16983

Hoppá, hoppá...

 

 

HU-Székesfehérvár: Közúti tömegközlekedési szolgáltatások
2013/S 096-164229
Ajánlati/részvételi felhívás – Egyes ágazatokban

Név, cím és kapcsolattartási pont(ok)
Alba Volán Autóbuszközlekedési Zrt.

Teljes mennyiség:
I. rész:
Helyközi közforgalmú autóbuszjáratok alvállalkozásban történő üzemeltetése évi 1 200 977,8 - 7,9% km összteljesítménnyel a dokumentációban meghatározottak szerint.
Becsült érték: nettó 1 471 197 805,- HUF
II. rész: Helyközi közforgalmú autóbuszjáratok alvállalkozásban történő üzemeltetése évi 949 651,1 - 5,76% km összteljesítménnyel a dokumentációban meghatározottak szerint.
Becsült érték: nettó 980 514 761,- HUF

A szerződés időtartama vagy a befejezés határideje
Kezdés 1.8.2013 Befejezés 31.12.2016

Bírálati szempontok

Az összességében legelőnyösebb ajánlat az alábbiak szerint az alábbiakban megadott részszempontok
1. I. rész esetében:
2. 1. Vállalási ár (Ft/km). Súlyszám 75
3. 2. Autóbuszok maximális életkora (hónap, min. 12, max. 72). Súlyszám 10
4. 3. Alvállalkozó forgalmi technológiájának színvonala, megalapozottsága. Súlyszám 10
5. 4. Előleg mértéke (0-5 %). Súlyszám 5

6. II. rész esetében:
7. 1. Vállalási ár (Ft/km). Súlyszám 75
8. 2. Autóbuszok maximális életkora (hónap, min. 12, max. 120). Súlyszám 10
9. 3. Alvállalkozó forgalmi technológiájának színvonala, megalapozottsága. Súlyszám 10
10. 4. Előleg mértéke (0-5 %). Súlyszám 5

Ajánlattételi vagy részvételi határidő
5.7.2013 - 11:00

TED link: ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:164229-2013:TEXT:HU:HTML

Scatty29 Creative Commons License 2013.05.17 0 0 16982

Ex AIJ-227

 

bpi-119 Creative Commons License 2013.05.17 0 0 16981

DUD-554 Creative Commons License 2013.05.15 0 0 16980

HHR-811->KÁLOZ, GZH-057->KINCSESBÁNYA, BPG-677->ENYING,DUD-496->ENYING

htibor Creative Commons License 2013.05.09 0 0 16979

Tesztelhetők a Székesfehérvár helyi járati közlekedésére készített menetrendi és térképes kereső programok

Székesfehérvár - menetrendi és térképes kereső

 

htibor Creative Commons License 2013.05.08 0 0 16978

Köszönjük az rdsz. csere infót! :)

Előzmény: Mihál (16977)
Mihál Creative Commons License 2013.05.08 0 0 16977

Ma viszont ismét HIY-428 jött.

 

Továbbá LLB-433 > MJW-671 számra váltott.

Előzmény: htibor (16974)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.04 0 0 16976

Ki vannak vonva a forgalomból! Jó párat szét is szedtek!

Előzmény: Terramoto (16970)
bis1one Creative Commons License 2013.05.03 0 0 16975

KJR-756-ot láttad? Ez egész biztos?

Előzmény: DUD-554 (16973)
htibor Creative Commons License 2013.05.03 0 0 16974

GZH-057 fehérvári kocsi lett.

 

Ma délután 1163-on dolgozott, 12:35-kor Szfvár-Bp, 15:00-kor vissza. :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!