Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.01.12 0 0 15423

Az, hogy a vonat vagy ütemes legyen, vagy az ütemtől később közlekedjen, de semmiképpen ne az ütemtől korábban.

 

És szerinted az akkor(éjfél, 1-óra) kit érdekel, vagy zavar?

 

És ennek mi értelme van? Az utolsó vonatot 6 percig álltatni már tényleg értelmetlen lenne, de az utolsó előtti jól nézne ki, ha a vonali zsembmenetrendben ütemesként szerepelhetne, ha csak két percen múlik.

 

Éppen ezért egyiket sem kell álltatni, sem az utolsót, sem az előttit. Meg el is árutad magad ezzel. Tudod az utast nem érdekli, hogy a zsebmenetrend milyen szépen néz ki. A menetrendszerkesztés nem a szépségről szól, hanem arról, hogy az Utas igényeihez alkalmazkodjunk megfelelő határokon belül, hogy számára a legideálísabb menetrendet készítsük a lehetőségeinken belül, hogy minél többet utazzon vonattal. Nem azért hogy szépen mutasson a zsebmenetrend. Az UTAS érdeke akkor, hogy minél hamarabb hazaérjen késő este. Vácra a kutya sem megy, javarészt Budapestről hazautazók vannak olyankor, akiket cseppet sem érdekel az, hogy már 2-6 perc híján nem ütemes, hanem hogy a nyugatiból, és budapest többi megállójából ahonnan levileg még van felszálló ütemesen indul és pluszban pár perccel előbb otthon van és ennyivel korábban mehet aludni. Ez az utas érdeke, nem az, hogy ilyen olyan hülyéskedésekkel, meg később indulással az Éjszaka kellős közepén még 6 percet elvegyél feleslegesen az idejéből. Ez csak a szar paszírozása amit te csinálsz, lényegtelen dolgokon rágódsz feleslegesen, ráadásul olyat akarsz ami mindenkinek jó ( legfőképp neked) csak az UTASNAK nem. Na ez itt a fő baj!

 

Az utolsó vonat menetideje pedig nem változna, csak később idnulna.

 

És minek induljon később? Az ütem nem akkor van!

Előzmény: D55 (15419)
D55 Creative Commons License 2008.01.12 0 0 15422
NA!
Előzmény: Törölt nick (15421)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.12 0 0 15421

Sajnálom azt az embert, aki ennyire hülye...

 

Jajj, hát azért nem lehet mindenki helikopter mint te.

Előzmény: D55 (15413)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.12 0 0 15420

Igen érdekes és szomorú dolgok amiket leírtál, de az a baj, hogy nemigazán vannak kapcsolatban az ütemes menetrenddel, vagy eredendően nem annak a következményei.

Az, hogy megfáztál a vonaton elég szomorú, akkor jobbulást, de gyakran én is megfázom a vonaton, mert láss csodát, a NEM ütemes bajai vonalra is ugyanolyan szar kocsik járnak mint tefeléd.

Azért jobb lett volna ha a a"kis állomás"-t definiáltad volna a hozzászólásodban, mert legalább tudnánk miről van szó konkrétan, de én Alsógöd, Göd, vagy Sződligetre tippelek.

Most előkerestem, egy 1999-es menetrendet, ahol még nem volt ütemes, de ha akarod, előkereshetem a 89'-eset is. Alapvetően a vonal azért lett szétválasztva Vácon, hogy a nem megállós Szobi vonat és az onnan bejárók, valamint a Váciak gyorsan beérhessenek Budapestre, és a Szobtól Budapestig utazók áradatát ne egy, hanem 2 vonat tudja elvini, mivel a Vácról induló hivatott ellátni a Vác-Budapest közti megállókat. A régi menetrendhez képest, lényegesen reggel nincs kevesebb vonat a te megállódból Budapest irányába, szóval a vonataid száma nem csökkent. Ráadásul a menetidőd sem nőtt, tehát a menetrendi kínálatod lényegesen nem romlott. Az, hogy meg ha bemész Vácra és onnan gyorsabban vagy Pesten az egy dolog, mivel a zónázó vonatoknak köszönhetően onnan csökkent a menetidő, hogy a TÁVOLABBRÓL utazóknak gyorsabb legyen, de hangsúlyozom a te megállódból szinte egy perccel sem lett hoszabb a te vonatod menetideje. Az meg hogy átszállással tudsz Kismarosra menni: Ez van. Szerintem számold meg egy nap mennyien mennek Kismarosra tőletek, és azt az utasmennyiséget hasonlítsd össze az egész vasútvonal forgalmával. Na meg te is hányszor mész Kismarosra? Gondolom nem naponta. Nem lehet olyan menetrendet csinálni, hogy mindenkinek jó legyen, a lényeg az, hogy a többségnek jobb legyen, vagy ne legyen rosszabb.

Az Újpesttel gondolom Rákospalota-Újpestre gondoltál. Hát, hogy ott miért rostokolsz azt nem tudom, azt az állomási személyzettől kéne megkérdezni, ugyanais, ha megnézed a menetrendet, akkor ott nincs több perces tartózkodás, ha a vonatodat félrerakják, az nem a menetrend hibája, és nem azoké akik megtervezték, hanem azoké akik nem tudják leközlekedtetni őket. Itt a Pályavasút a hibás ebben és nem a Start (akinek érdeke lenne az ütemes menetrend, és a pályavasút meg pont ellene furkálódik) szóval az sem kizárható, hogy azért vannak a késések, mert valakik elszabotálják a dolgot, de ez sem alapvetően a menetrend hibája. Ugynez a helyzet a késésekkel is.

Alapvetően, ha a menetrend normálisan van megcsinálva akkor azt tartani lehet, de ha valakik pl a forgalomirányítók nem megfelelő odaadással, nem megfelelő tudással, vagy nem megfelelő akarattal végzik a munkájukat, akkor ennek ez lesz az eredménye, de mégegyszer mondom ez nem a menetrend hibája, hanem azoké akik nem végzik megfelelően a munkájukat.

Az utasforgalom sem csökkent drasztikusan, sőt lehet, hogy nőtt, de majd a hozzáértők pontosítanak, azért látsz egykét vonaton kevesebb utast mert több a járat mint régebben, így az utasok több vonat közt oszlanak meg. Meg még olyan vonatokat sem láttam, amik Vácig nem állnak meg és tök üresek lennének. Lehet, hogy például szerelvénymenetet láttál, ami NEM menetrendben meghirdetett vonat, annak a célja az, hogy a szerelvényt átviszik egy másik állomásra ezért nincs rajta utas.

Az, hogy a kocsik koszosak, nincs fűtés megfelelően, meg világítás szerinted mennyiben függ a menetrendtől? Semennyiben. Meg szerinted az ország többi vonalán szép, tiszta, kényelmes, jól fűtött, légkondis kocsik járnak minden vonatban? Na ugye, hogy nem. Máshol sem jobb a helyzet. De ha nem hiszed, menj el pl a Délibe, és nézz meg egykét pusztaszabolcsi, vagy székesfehérvári személyvonatot, vagy a bajai vonatot, hogy hogy néz ki és akkor látni fogod, hogy máshol sem különb a helyzet.

Előzmény: bukovaribulcsu (15411)
D55 Creative Commons License 2008.01.12 0 0 15419

Ezt add be annak aki elhiszi, meg érdekel.

Nem hihető? Részletkérdés, de miért ne legyen úgy?

 

Na ennek mi értelme van?

Az, hogy a vonat vagy ütemes legyen, vagy az ütemtől később közlekedjen, de semmiképpen ne az ütemtől korábban.

 

Vagy legyen teljesen tiszta az ütem, és akkor az utolsó is ugyanúgy menjen, vagy maradjon minden és kész.

És ennek mi értelme van? Az utolsó vonatot 6 percig álltatni már tényleg értelmetlen lenne, de az utolsó előtti jól nézne ki, ha a vonali zsembmenetrendben ütemesként szerepelhetne, ha csak két percen múlik.

 

Az utas érdekeit kell figyelembe vennei, aki minél hamarabb szeretne olyan későn hazaérni, nem pedig azt hogy szép legyen az ábra.

Az ábra nem érdekel. Az utolsó vonat menetideje pedig nem változna, csak később idnulna.

Előzmény: Törölt nick (15418)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.12 0 0 15418

Mivel a mostani elképesztően laza, ez a Sárbogárd-Sásd telejsen korrekt.

 

Akkor legyen.

 

És ha mégis? Ha napközben nem, akkor este miért fogadjuk el az ütemtől korábbi indulást? Elméletileg lekésheti az utas és kellemetlen hajnalig, az első vonatra várni.

 

Ezt add be annak aki elhiszi, meg érdekel.

 

Nem. Nem mondtam, hogy az utolsó vonatnak is ütemesnek kell lennie. Én csak azt mondtam, hogy az utolsó előtti vonatra érdemes lenne azt a 2 percet ráverni, hogy ütemes legyen, de az utolsóra 6 percet már nem. Az ütemtől korábbi indulást viszont akkor is elfogadhatatlannak tartom, ezért indulna később a Nyugatiból, hogy sehonnan ne induljon az ütemtől korábban, így, ha az utas (helytelenül) az ütemes indulásra megy ki, nem kési le, legfeljebb többet vár. Az egységsugarú utasnak nem annyira triviális, hogy Őrbottyánból a vonat mindig 59-kor indul, de figyelem, figyelem, figyelem, a 23.59-es 2 perccel korábban jön és figyelem, figyelem, figyelem, a 0.59-es 6 perccel korábban jön. Hát nem. Ha teljesen eltérően közlekedne az ütemtől, akkor nincs ilyen probléma, de ez a "majdnem ütemes, de nem az, mert korábban jön" vonatnál szerintem sokkal valószínűbb, hogy lekési a tisztelt utas.

 

Itt kardoskodsz azért, hogy húde ütemes legyen az utolsó előtti vonat, míg az utolsó ne legyen ütemes. Na ennek mi értelme van? Ennél még a mostani is jobb. Vagy legyen teljesen tiszta az ütem, és akkor az utolsó is ugyanúgy menjen, vagy maradjon minden és kész. Az utas érdekeit kell figyelembe vennei, aki minél hamarabb szeretne olyan későn hazaérni, nem pedig azt hogy szép legyen az ábra. De úgy néz ki erre a szemléletmódra nálad még várni kell.

Előzmény: D55 (15410)
Infós Creative Commons License 2008.01.12 0 0 15417

"Előjáróban közlöm, a MÁV vezetéséhez sincs semmi közöm."

A butaság sem a vasút vezetőinek privilégiuma.

:-)

Előzmény: bukovaribulcsu (15411)
Infós Creative Commons License 2008.01.12 0 0 15416

Csökkent utasforgalom...

Ez miben nyilvánul meg? Kevesebb ember ül a vonatokon vagy vonaton kevesebb ember van? Mert ugye a vonatok száma változik, így a kettő nem ugyanaz, és így nem is mindegy!

 

Üresen futkározó vonatok...

A bakter akkor is ott ül és akkor is ugyanannyi pénzt kap, ha napi két vonat van, és akkor is, ha folyamatosan dolgozik. Szerinted melyik éri meg jobban az utasnak?

 

Selejt vasúti kocsik...

A BDV motorvonatok tudtommal új állapotban kerültek oda a Ganz gyárából. Tehát a felállás nem az, hogy a vasút oda csoportosítja a lezüllesztett kocsijait, hanem az, hogy a sződligeti, dunakeszi (és a többi) lakosok sikeresen kiverték az üveget, összefújták a vonatot... Bár valóban: ha nem járna vonat, nem is fújnák össze őket. :-)

 

Ugyan nem tudom, hogy honnan jársz, de "Újpest" megállót sem a veresi, sem a szobi oldal nem érinti, másik vasútvonalon van. De te ezt bizonyára jobban tudod. Aztán pedig olyan településnév hazánkban nincs, ami "veresegyházára" alakban helyes lenne. Honnan hová ingázik a levélíró?

 

Fűtés vs. világítás:

Sok-sok panaszkönyvi bejegyzés. Egy fecske nem csinál nyarat, de ha a Startot sikeresen be lehet terhelni, akkor lesz változás. Addig biztos nem. Innen valszeg senki nem fog tudni hatni senkire. Ja: jegyvizsgáló mit szokott mondani?

 

Alantas állomások, megállóhelyek:

Mert ilyenek is vannak: alantas, és kevésbé alantas állomások, megállóhelyek. Ez attól függ, hogy annó Kádárék — 20 évre visszamenőleg és 120 évre előre — hova sorolták őket. (vicc)

 

Átszállás nélkül Kismarosra:

Hány embert érint? Tudom, sokat. De mégis. Kiváncsi lennék.

Előzmény: bukovaribulcsu (15411)
D55 Creative Commons License 2008.01.12 0 0 15415

utóbbin szerintem az ütemes menetrend mehetne

Szerintem az alap, hogy mindenhol ITF legyen :)

Előzmény: 5341 008-0 flirt (15414)
5341 008-0 flirt Creative Commons License 2008.01.12 0 0 15414

Látom, Debrecen a 3.

Épp most gondolkoztam hogy a 107-sen lehetne ritkítani a járatokat mert egyre kevesebb mostanában az utas ráadásul sokszor 10 főért md megy-a bz is tudná helyetesíteni ha a 106-ra olyan vonatfordákat csinálnának.-utóbbin szerintem az ütemes menetrend mehetne.

Előzmény: monor-21 (15412)
D55 Creative Commons License 2008.01.12 0 0 15413
Sajnálom azt az embert, aki ennyire hülye...
Előzmény: bukovaribulcsu (15411)
monor-21 Creative Commons License 2008.01.12 0 0 15412
 

Tehát Szolnok az első.

Nézzük tovább: Miskolc, Győr, Szombathely, Debrecen a tippem a következő 4-nek! És ca. ebben a sorrenben! De vajon tényleg így van-e? Túl sokat talán nem tévedek.

 

Más kérdés, hogy kétféle mérce lehetséges!

1. összzutasszám vasúton

2. részesedési arány

 

Ha ez a tipp az arányra vonatkozik, akkor kérném az összutasra vonatkozó vasúti számokat is!

 

 

 

Rosszul emlékeztem.

Nem Szolnok az első, Szolnok a második.

 

Tessék =

A vizsgált, nyolc vidéki nagyváros elővárosi közlekedésében a vasút szerepvállalásának mértéke :

 

1./ Szombathely…………..= 16 %..............= 14.600 utas/nap

2./ Szolnok……………….= 14,5%..............= 8100 utas/nap

3./ Debrecen………………= 8,9% .............= 7000 utas/nap

4./ Miskolc……………......= 8,5%..............=7900 utas/nap

5./ Székesfehérvár ……..….= 7,1%.............= 3370 utas/nap 

6./ Győr……………..…….= 5,5%............= 3460 utas/nap

7./ Pécs………………..….= 4,4%.............= 4800 utas/nap

8./ Szeged…………….…..= 2,01%...........= 2300 utas/nap.

 

A számok nagyjából pontosak, 2005 évben mértek.

a nagyjából azt jelenti, hogy plusz-mínusz 100-200 fő eltérés lehet.

 

Az adatokat a városok Az akkor esedékes állami városfejlesztési forrásokhoz való hozzájutás miatt zámoltatták ki.

 

Szeretném megemlíteni, hogy véleményem szerint több hiba is van a számokban.

Ez csak magánvéleményem.

 

Amíg szegeden vagy Győrben külön számoltatták a vasúton érkező elővárosi és teljes forgalmat, addíg Szombathelynél a vasútállomás teljes munkanapi, két irányú forgalmát adták meg.

 

A városok vezetői az ilyen eltéréseket általában nem kifogásolják, ha állami pénz megszerzéséről van szó.

 

 

 -

Előzmény: v_peti (15404)
bukovaribulcsu Creative Commons License 2008.01.12 0 0 15411
Az index cikkében a szerző értelmetlenül áll, hogy léteznek emberek, akik az ütemes menetrendet utálják. Pedig utas létemre én is ezek közé tartozom. Előjáróban közlöm, a MÁV vezetéséhez sincs semmi közöm.

 

Azért halogatatom hosszan az írást, mert, ha MÁV-ra gondolok, azonnal összeugrik a gyomrom.

Nemrég kecmeregtem ki egy betegségből, amelyet a MÁV fűtetlen kocsijának köszönhettem. Csak aki végigélte, az tudja meg mondani, milyen hideg tud lenni egy teljesen kihűlt vasúti kocsi, amely késve indul, és ráadásul, sok ácsorgással fél óra helyett óráig tart az utazás! Pedig kínomban már télikabátban álltam az ülőhelyem mellett, mégis dideregtem!

A 70-es vonalon járok naponta. Egy „kis” állomásról szállok fel. No, nem azért kicsi, mert kevesen használják, hanem mert ezt valamikor az átkosba, nem lévén káderja, olyan megállóhelynek nyilvánították, amelynek nincs köze a munkásosztályhoz és ezzel együtt a fejlődéshez. Ez elég volt ahhoz, hogy alantas állomásnak sorolják be.

Pedig valljuk be őszintén, hogy visszasírjuk ezeket a régi időket. Visszasírjuk, amikor átszállás nélkül utazhattunk innen akár még Kismarosra is! Mert aztán jött az „ütemes”, meg az idei decemberi menetrend. Azóta a vonatok nagy része csak üresen ide-oda rohangál, valaha jobb sorsra érdemesült állomásunkon át. Most már Pest felé is átszáll az itt lakó pára, he nem akar hosszú ideig Újpesten rostokolni! Mert bár, az átszállás kényelmetlenséggel, meg időveszteséggel és veszéllyel jár, de legalább át tud szállni a szerencsétlen egy Veresegyházáról később beérkező vonatra. Mert azt persze mindig előre engedik. Meg minden egyebet. Még azt is, ami szemben jön valami az ellenkező vágányon. Akkor is, ha sokkal később kerül az állomásra. Mindezt a reggeli csúcsforgalom teljes kellős közepén!

Aztán jól teszi a földi azt is, ha a Pest és Vác közötti településről Vácon keresztül utazik Pestre. Így gyakran legalább negyedórát nyer!

Ha még ez sem rémiszti el a halandót a vasúttól, akkor a lerobbant, festékkel jól összemaszatolt mocskos kocsik állapota ezt hatásosan megteszi. Mert erre járatják a vasúti kocsik selejtjét. Ezért aztán itt vagy hideg van, vagy túlfűtött a kocsi. A világításról nem is beszélve. Lehet, hogy ezen a járaton kicsavart izzók által el nem fogyasztott árammal kívánják az okosok a MÁV gazdaságosságát helyreállítani? Nem inkább az üresen ide-oda rohangáló nagyszámú vonatot kellene csökkenteni?

No aztán nem beszéltem az állandósult késésekről. Ma szerencsém volt. A fél órás úton csak húsz percet késett a vonat. Mert, mint már említettem, ezeket a vonatokat mindig félreállítják. Bármi is jön, bárhonnan! Így aztán többet áll, mint megy.

Ennyire rosszul dolgozni nem lehet véletlenül. Csak a tudatos lezüllesztés lehet a háttérben. Magam is ledöbbentem, milyen drámaian lecsökkent erre az utóbbi időben itt az utasforgalom.

Lehet, hogy legközelebb – „érdektelenség miatt” ezeket a járatokat fogják leépíteni?

 

D55 Creative Commons License 2008.01.12 0 0 15410

Bár akkor a Sásd-Sárbogárd rész elég feszített lesz, mert jelenleg egy óra a tiszta menetidő köztük Dombóvári megállással.

Mivel a mostani elképesztően laza, ez a Sárbogárd-Sásd telejsen korrekt.

 

A kutya sem fog már akkor felszállni Vác fele.

És ha mégis? Ha napközben nem, akkor este miért fogadjuk el az ütemtől korábbi indulást? Elméletileg lekésheti az utas és kellemetlen hajnalig, az első vonatra várni.

 

De tökmindegy, felőlem akár egy hetet is állhat feleslegesen.

A 2 perc az egy hétnek a 0,02 %-a. Szerintem ennyi még belefér az ütem érdekében.

 

Na ez az ami meg totál hülyeség.

Nem.

 

Saját magadnak mondasz ellent egy szövegrészen belül.

Nem. Nem mondtam, hogy az utolsó vonatnak is ütemesnek kell lennie. Én csak azt mondtam, hogy az utolsó előtti vonatra érdemes lenne azt a 2 percet ráverni, hogy ütemes legyen, de az utolsóra 6 percet már nem. Az ütemtől korábbi indulást viszont akkor is elfogadhatatlannak tartom, ezért indulna később a Nyugatiból, hogy sehonnan ne induljon az ütemtől korábban, így, ha az utas (helytelenül) az ütemes indulásra megy ki, nem kési le, legfeljebb többet vár. Az egységsugarú utasnak nem annyira triviális, hogy Őrbottyánból a vonat mindig 59-kor indul, de figyelem, figyelem, figyelem, a 23.59-es 2 perccel korábban jön és figyelem, figyelem, figyelem, a 0.59-es 6 perccel korábban jön. Hát nem. Ha teljesen eltérően közlekedne az ütemtől, akkor nincs ilyen probléma, de ez a "majdnem ütemes, de nem az, mert korábban jön" vonatnál szerintem sokkal valószínűbb, hogy lekési a tisztelt utas.

Előzmény: Törölt nick (15409)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.12 0 0 15409

Az utolsó előtti vonatnak két perccel kéne többet állnia Őrbottyánban, hogy ütemes vonatnak mondhassuk.

 

És mit nyersz vele??? A kutya sem fog már akkor felszállni Vác fele. De tökmindegy, felőlem akár egy hetet is állhat feleslegesen. Az utas látja kárát, és te meg örvendezhetsz me' nagyon szép a menetrendi ábra.

 

A Bp-ről utazóknak szerintem ez nem nagy hátrány, akárcsak az sem, hogy 6 perccel később indulna az utolsó vonat a Nyugatiból.

 

Na ez az ami meg totál hülyeség. Akkor hol is lesz az ütemes?, mert akkor már véletlenül sem az az út 2/3-ad részében. Saját magadnak mondasz ellent egy szövegrészen belül.

 

És Hatvanból Szolnok felé a tíz órai pókból?

 

Látom pár dologgal te sem vagy tisztában....

 

És ahol napi 50 utas van, amiből 45 az egyik irányba a reggeli csúcsban megy?

 

Mondjál olyan megállót. Olyan megálló meg úgysincs ahonnan reggel van 50 utas utána meg egy sem. Mert akkor utána is fogják használni a vonatot, ha már reggel akkora mértékű a hivatásforgalom, akkor napküözben is lesznek olyanok akik a városab bejárásra fogják használni.

 

Inkább álljunk is meg?

 

Le se lassítson. Ahol ennyire gyér a forgalom elővárosban ott ne álljon meg a vonat.

 

Szerintem aki épeszű, az engedélyezné.

 

Szerinted. Attól függ mit értün épeszűn. Ha már azt is annak értjük akinek van agy a fejében de képtelen használi, akkor lehet. Amúgy meg jelenleg egyetlen feltétele sem adott ennek.

De mindegy. Én ilyen lényegtelen hülyeségeken aztán nem fogok itt vitatkozni. Kérdezzük meg István Gyurit, hogy mi a véleménye a feltételes megállásokról az elővárosban.

Előzmény: D55 (15405)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.12 0 0 15408

Ha Te Kaposszekcsőn keresztezni tudsz a jelenlegi helyzet szerint, akkor az lesz a világ 8. csodája.

 

Viszünk oda repülővágányt:))

 

 

Na a viccet félretéve elnéztem, ez történik mikor hajnali 3 után írogatok be :) Kaposszekcső :=Vásárosdombó. Ott már talán menni fog... Hát vagy talán tényleg meglesz az Sásdon is. Bár akkor a Sásd-Sárbogárd rész elég feszített lesz, mert jelenleg egy óra a tiszta menetidő köztük Dombóvári megállással.

Előzmény: M41-2142 (15406)
D55 Creative Commons License 2008.01.11 0 0 15407
Ja igen, Kaposszekcső az megállóhely.
Előzmény: Törölt nick (15392)
M41-2142 Creative Commons License 2008.01.11 0 0 15406
Gondolom Sárbogárdon, meg Kaposszekcsőn vagy Sásdon.

Ha Te Kaposszekcsőn keresztezni tudsz a jelenlegi helyzet szerint, akkor az lesz a világ 8. csodája. Vagy egyik legnagyobb vasúti balesete :S
Előzmény: Törölt nick (15392)
D55 Creative Commons License 2008.01.11 0 0 15405

Feleslegesen meg minek ácsorogjon?

Az utolsó előtti vonatnak két perccel kéne többet állnia Őrbottyánban, hogy ütemes vonatnak mondhassuk.

A Bp-ről utazóknak szerintem ez nem nagy hátrány, akárcsak az sem, hogy 6 perccel később indulna az utolsó vonat a Nyugatiból.

 

Ki a franc menne éjfélkor meg 1 kor Vácra?

És Hatvanból Szolnok felé a tíz órai pókból?

 

Mellékvonalon még talán működne, de elővárosban ha van olyan megálló ami napi 2-3 embert jelent azt meg meg kell szüntetni, mert annak semmi értelme, hogy van 2 felszálló egész nap, a többi 20-25 vonathoz meg senki...

És ahol napi 50 utas van, amiből 45 az egyik irányba a reggeli csúcsban megy?

 

Úgyis lassítani meg gyorsítani kell az olykor igen méretes szerelvényt (na jó Bdv csak 4 kocsi, de ezért energiát pazarolni....)

Inkább álljunk is meg?

 

Amúgy meg nemhiszem, hogy lenne olyan épeszű ember aki a feltételes megállásokat engedélyezné az elővárosban.

Szerintem aki épeszű, az engedélyezné.

 

Azért IC-ken az a hatalmas veszély nem fenyeget, hogy ilyen hatalmas utasforgalmú megállások legyenek.

Persze, de sok személyvonatnál igen.

Előzmény: Törölt nick (15401)
v_peti Creative Commons License 2008.01.11 0 0 15404

Tehát Szolnok az első.

Nézzük tovább: Miskolc, Győr, Szombathely, Debrecen a tippem a következő 4-nek! És ca. ebben a sorrenben! De vajon tényleg így van-e? Túl sokat talán nem tévedek.

 

Más kérdés, hogy kétféle mérce lehetséges!

1. összzutasszám vasúton

2. részesedési arány

 

Ha ez a tipp az arányra vonatkozik, akkor kérném az összutasra vonatkozó vasúti számokat is!

 

 

Előzmény: monor-21 (15393)
Carpy Creative Commons License 2008.01.11 0 0 15403
Érdekelne a "biztos" módszer, amiben mindez "gond nélkül" megy :)
Előzmény: benbe.extra.hu (15402)
benbe.extra.hu Creative Commons License 2008.01.11 0 0 15402
>Ez szerintem pont olyan városi legenda

Legenda vagy nem legenda, az biztos, hogy a zárt peronkapus Shinkansenen gond nélkül meg lehet kétszáz dollárnyi jegyet spórolni úgy, hogy késés esetén az ember a kártérítést is fölmarkolhatja. Hja, a mosolygós japán hölgy mindent elhisz a nagy fehér turistának!
Előzmény: István Gyuri (15391)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.11 0 0 15401

Azért, mert kevés ilyen utas, még nem árt, ha nem késik le a vonatukat.

 

Azért szopassuk a továbbutazókat, hogy az a 0 utas felszállhasson időben. Nem megy onnan akkkor senki Vácra. Feleslegesen meg minek ácsorogjon? Akkor lenne értelme ha lenne akkor utas. De az ilyen éjszakai vonatok javarészt már csak Budapestről hazamenőket visznek. Ki a franc menne éjfélkor meg 1 kor Vácra? Senki. Úgyhogy az értelmetlen az egész.

 

A megálló előt fékez, körülnéz, hogy van-e utas, ha van, akkor megáll, ha nincs, akkor kigyorsít.

 

Mellékvonalon még talán működne, de elővárosban ha van olyan megálló ami napi 2-3 embert jelent azt meg meg kell szüntetni, mert annak semmi értelme, hogy van 2 felszálló egész nap, a többi 20-25 vonathoz meg senki... Meg mire jó a feltételes megállás. Így is Úgyis lassítani meg gyorsítani kell az olykor igen méretes szerelvényt (na jó Bdv csak 4 kocsi, de ezért energiát pazarolni....)

Amúgy meg egy normális elővárosi vonalon normális megállóban budapestről kifele úgyis mindíg száll le utas (jó nem Alagi major, meg Üröm), és így is úgy is meg kéne állni, szóval ezzel a feltételes lószarral nem tudnál ott menetidőt csökkenteni, úgyhogy az egésznek semmi értelme. (Alagi majort ha meg nincs utas meg kell szüntetni oszt' jónapot).

 

Ott nem nyomkodják poénból? :)

 

Csak pl egy egykocsis Bz-n a kaller is látja ám, hogy most ki nyomta meg. Az elővárosi vonaton meg nem. Amúgy meg nemhiszem, hogy lenne olyan épeszű ember aki a feltételes megállásokat engedélyezné az elővárosban. Én biztos nem :))

 

Felőlem az IC-n is lehetne :)

 

Azért IC-ken az a hatalmas veszély nem fenyeget, hogy ilyen hatalmas utasforgalmú megállások legyenek.

Ennyi erővel rakhatnál a repülőkre is ....... Meg tengeralattjárókra...

Előzmény: D55 (15400)
D55 Creative Commons License 2008.01.11 0 0 15400

Felőlem rakosgassák oda ahova akrják..

Gyuri szerint így van jól.

 

Akkor menjél ki Vácrátótra éjfélkor és fogjál belőlük nekem egy csokorral :))

Azért, mert kevés ilyen utas, még nem árt, ha nem késik le a vonatukat.

 

És felszállásjelző???

A megálló előt fékez, körülnéz, hogy van-e utas, ha van, akkor megáll, ha nincs, akkor kigyorsít.

 

Leszállásjelzőt, meg feltételes megállást az a mellékvonalakra találták ki, nem ide.

Ott nem nyomkodják poénból? :)

Felőlem az IC-n is lehetne :)

Előzmény: Törölt nick (15399)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.11 0 0 15399
azt meg főleg nem, hogy miért nem lehet a Nyugatis indulást 6 perccel későbbre tenni.

 

Felőlem rakosgassák oda ahova akrják..

 

Nem értem, hogy miért ne lehetne ilyen utas,

 

Akkor menjél ki Vácrátótra éjfélkor és fogjál belőlük nekem egy csokorral :))

 

Leszállásjelzőre gondoltam :)

 

És felszállásjelző??? Amúgy is az elővárosban sokan vannak a vonaton, meg a megállókban is sokan szállnak fel. Ott nincs helye ilyen bohóckodásnak. Nem beszélve arról, hogy valami hülye úgyis mindíg nyomkodná csak poénból. Leszállásjelzőt, meg feltételes megállást az a mellékvonalakra találták ki, nem ide.

Előzmény: D55 (15396)
looksharp Creative Commons License 2008.01.11 0 0 15398
"De ezen kívül a vonatok megállási rendje (típusa) sem egységes. A Maros nem illik a képbe, mert páros:45-kor gyornak kellene BP-ről indulnia."

A Maros, mint nemzetközi vonat, tudjuk miért került oda, ahol van... 14:45-kor tényleg gyorsnak kellene lennie. Azt nem értem, miért lett IC, a népet lehet vele szivatni: nemzetközi vonat, 390-es pótjeggyel, amit nem fizet vissza a START késés esetén, ezt tudja a forgalom is: ezeket a vonatokat rendeszeresen el verik, lásd a Körös és az Ister esete... Tavaly nem volt olyan eset, hogy amikor ezekkel utaztam, rendesek lettek volna...
Más kérdés, hogy a 120-ason valami értelmes kompromisszunot kellene találni a nemzetközi vonatok és a gyorsok esetében, mert akkora fogalom (vagy igény esélye) nincs a vonalon, hogy órás ütemet megtöltsenek utassal(plusz ugye ott lennének a személyvonatok).
A 6:44-es Szolnoki érkezés: 6:50-re kimászik a kedves diák az épület elé a megállóba, 6:55-7:00 körül indulnak a helyi járatok a belváros és az oktatási intézmények felé, 5-10-15 perc alatt ott is vannak... Azaz 7:00-7:15 között beér az iskolába. A jogszabály szerint 7:25-kor lehet kezdeni.

"A páratlan vonatok most lyukba futnak Orosházán.

Ez a feles és az egészes szimmetriák kavarásának a következménye. Kétórás ütemnél valamelyik vonatról valamelyik irányba rossz lesz a csatlakozás."

Hova raknád a 125-ös vonatait? Időben... Ahogy én számolom, akármilyen a "menetrend, nem leht úgy megolnai a 125-öst, hogy mind Mezőhegyesen, mind Orosházán, mindpedig Mezőtúron meglegyenek a csatlakozásai, legfeljebb úgy, ha valahol egy kicsit megfektetjük pár 10 percre. Az meg senkinek sem jó.

"A 135-ösön az órás ütem szinte kötelező és nagyon adja magát, nem szeretnék kétórás ütemben gondolkodni."
Engem nem zavarna, sőt... Az azonban elgondolkodtató, hogy a vonatokon péntek és vasárnap kivételével nem sokan vannak... Múlt héten pénteken úgy volt 87 utas a 7707-esen, hogy sok vizsgára tartó hallgató utazott vele... Napközben meg 25-30 utas van vonatonként.

"A csörgős vonatokat a személykocsik cseréjére használják. Ez nem baj. Legalább kevesebb a gépmenet és a többletfutás.

Megoldható lenne enélkül is."

Hogyan?

"Ne maradjon Ex, és nem tartom optimális megoldásnak az Ao-s kocsik csak nyári hétvégén történő használatát, mert ugye mit csinál az év többi 330 napján?"
A 140-es személyvonataiban meg lehet őket találni. Ha kerítenének a nyári időszakban IC-kocsikat, szerinted lenne rá igény? 5-6 óra alatt ér le a Balatonra, 350-400 km-es jegy mellé +520 HUF pótjegy... A busz 4,5 óra alatt Siófokon van, 360 km-es jeggyel megoldva a kérdést. Kecskemét esetében még rosszabb a helyzet a vasút esetében...
A fonyódi Ex idei 70-100 fős (lehet, hogy sokat mondtam) utasforgalma elgondolkodtató.

"helyes kifejezés a vonzáskörzet.
Bocsánat, tanár úr :)"

Nem történt semmi, különben pedig: "Cégünk mindig készséggel áll az Ön rendelkezésére..."
Előzmény: István Gyuri (15391)
rutthin Creative Commons License 2008.01.11 0 0 15397

De a kérdésem a fordával kapcsolatban: csak nekem pazarló ez az ingaforduló?

 

Nem csak Neked, szerintem is az!

Előzmény: István Gyuri (15391)
D55 Creative Commons License 2008.01.11 0 0 15396

Jaj, hogy egyem meg annak a Vácrátót-Vác utasnak a pici szívét, aki éjfélkor, meg hajnali egykor megy Várca onnan....

Nem értem, hogy miért ne lehetne ilyen utas, azt meg főleg nem, hogy miért nem lehet a Nyugatis indulást 6 perccel későbbre tenni.

 

Meg elővárosban feltételes megállás......És, hogyan tervezed megvalósítani? Majd a kaller minden megáló előtt végigszaladgál a 4 kocsis BDv-n hogy ugyan van-e leszálló?

Leszállásjelzőre gondoltam :)

Előzmény: Törölt nick (15395)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.11 0 0 15395

Akár éjjel van, akár nem, az ütemtől korábban közlekedik, tehát a Vácrátót-Vác utas lekésheti. Akkor inkább induljon később a Nyugatiból (feltételes megállással még kevesebb lehetne a menetidő, nem?).

 

Jaj, hogy egyem meg annak a Vácrátót-Vác utasnak a pici szívét, aki éjfélkor, meg hajnali egykor megy Várca onnan....

Meg elővárosban feltételes megállás......És, hogyan tervezed megvalósítani? Majd a kaller minden megáló előtt végigszaladgál a 4 kocsis BDv-n hogy ugyan van-e leszálló?

Előzmény: D55 (15394)
D55 Creative Commons License 2008.01.11 0 0 15394

Ezt okozta a nem szimmetrikus menetrendszerkesztés. Alapból 60-60 perc lett volna.

Miért nem lett szimmetrikus? Ezzel hiába érvelek, ha letámadnak a "tisztelt utasok" :)

 

t1-t2-t3 a különböző szintű takarítás lehet, ez régebben a Nt-Kt-Ut volt, hogy most melyik melyik, és mit takar azt nem tudom.

Km- külső mosás lehet

karb - karbantartás, a többi szerintem érthető.

Köszi! Az egy zárójel/két zárójel mit jelent?

 

Vácon a gyarmati személlyel a pókba érkezünk, mögötte és a személyvonat között szeretnéd elindítani ezt a Nyuigatiba?

Mondtam már, hogy a 80-ason menne.

 

Továbbra is ellenzem.

Akár éjjel van, akár nem, az ütemtől korábban közlekedik, tehát a Vácrátót-Vác utas lekésheti. Akkor inkább induljon később a Nyugatiból (feltételes megállással még kevesebb lehetne a menetidő, nem?).

 

Azért arra kíváncsi vagyok, hogy a kétóránkénti ütemes megvalósul-e vagy továbbra is 3,5 órát fognak pihizni a mv-k és vjv-k Hidasnémetiben...

Azért a jó csatlakozásoknak lehetne örülni, nem? :)

Előzmény: István Gyuri (15391)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!