Nem azt az időszakot éljük, hogy csináljunk kínálati menetrendet és majd lesz rajta utas, mindegy hogy sok vagy kevés.
Nem azt az időszakot éljük, hogy minden percre, pöccre ki van fizetve, meg van térítve, lehet miből fejlesztésre fordítani, lehet változtatni, lehet az új igényekre azonnal megfelelni és lehet kísérletezni bizonyos szolgáltatási körökben, aztán meglátjuk hogy alakul.
21. század, elektronikus jegyrendszer, kombinált bérlet és stb... messzire vezet, ha továbbvisszük a szálakat :)
Ismételten, finanszírozás probléma: Miből, honnan, mennyit, és főleg ki adja rá? Mindent be lehet szirupos szalaggal átkötött és ünnepélyesen átvágott dologba csomagolni, de ezt sokan csak úgy szeretik ha ő egy kanyi fityinget nem tett bele. Majd adja rá a pénzt másvalaki. Milyen rugalmasságot gondolsz ilyen helyzetben, ami megoldást adhat?
Helyközivel helyit: számomra a csúcsban nehezen tartható menetidő(forgalmi lámpa hangolások hiánya, közúti forgalom nagysága), és a zsúfoltság jelentkezhet, mint probléma a jelenleginél nagyobb mértékben. Ha aut.-állomásról zsúfoltan indul el a hk. járat, helyközi és valamennyi helyi utassal és a következő megállóban a helyközi utas nem tud felszállni, akkor mi lesz megoldás?
Kezdetben én max. hétvégét tartanám indokoltnak, és az ott jelentkező tapasztalatok alapján gondolnám tovább a lehetőségeket. De nem kezdenék bele a munkanapi csúcsforgalmi időszakba. Még most nyáron sem.
Jó dolog az ütemes, kiszámítható menetrend. Én a Mari néni 2-4 km-es helyi utazási igénye miatt nem tartanám a 10-20-30 km-es helyközi járatok alárendelését célszerűnek, mert ha azt adja ki, hogy 2-4-7 többlet jármű+erre személyzet többlet igény van ugyanazon utazási igény kiszolgálására, akkor azt ki fogja előteremteni?
Kell törekedni a kiszámíthatóságra, csak nem olyan mértékben, ahogy a nyári menetrend készült és lett volna bevezetve. Ütemes volt, elvileg kiszámítható. Csak a műszakos melósok nem tudtak volna beérni műszakkezdésre, a végzősök nem tudtak volna időben visszaindulni, hogy elérjék a helyközi járataikat. És ezen kívül még ki tudja, hogy mit hozott volna magával.
Nem értem, hogy mért kell a 21. században ilyen mereven gondolkodni. Nekem ez a fajta gondolkodás a Volán szintű gondolkodásnak felel meg: "50 éve így van, így jó", legalábbis nekem ezt mondták... Létező eljutási lehetőség??? Hol??? Mikor hétvégén a buszok nagy többsége páratlan 00-30 között jön be és páros 30-45 között megy ki...1,5 órás várakozás. Ez igen.
Amúgy igen, nem rendelném alá, csak mellé és az elővárosi buszokat! A Szabadhídvégi és Paksi járatokat...stb... én sem kapcsolám be ebbe a rendszerbe, teljesen felesleges. CSak az elővárosi buszokat. De persze ilyen kategória még pesten sincs...
A fizetési rendszerrel kapcsolatos felvetésed: megint csak a 21. sz-ban vagyunk. Elektronikus jegyrendszer, kombinált bérletek...stb...
Tudom mind mind pénz, de kezdetben rugalmassággal sok mindent meg lehet oldani. Legyen a helyi járatosoknak csak bérlettel használható a helyközi...nincs jegykiadás. Amúgy is nagy részük bérletes. A helyközi elővárosi buszok igyis úgyis megállnak a helyközi megállókban a felszállók részére, most majd a hátsó ajtót is ki kell nyitni a leszállóknak...na bumm.
Az ütemesség pedig mindennek az alapja. Nem hiszem el, hogy ezt valaki a mai világban megkérdőjelezi ezt....
Nem gondolnám, hogy egy város helyi közlekedéséhez kellene alárendelni egy fél-háromnegyed megyének a helyközi közlekedési rendszerét, létező eljutásokat és csatlakozásokat elverve, csak hogy Mari néni ha 3 megállót utazik, akkor ütemes jelleggel tehesse a városon belül.
Ez egy plusz lenne a jelenlegin felül. Ráadásul minden többlet fizetés nélkül lenne gondolva. A cikkben meg a tarifaemelés gondolatától is rosszul lettek.
A csúcsidőszakban a menetidők még jobban nem tartása, jegy-bérlet helyi-helyközi kiadás kérdésköre felvet némi kérdéseket bennem...
Székesfehérvár - Napi 950, városba érkező helyközi busz kapcsolódhat be a fehérvári tömegközlekedésbe, ugyanakkor több járat indulási időpontjait ritkítják. Mi a két intézkedés summája?
No, most mondjam azt, hogy ezt mondom 5 éve....vagy még több.
CSak egy gond van. Hogy semmit nem fognak a helyközi menetrenden változtatni, tehát elképezlhető, hogy egy azon irányban egyszerre megy ki 3-4 járat majd legalább fél óra szünet. Szóval nem lenne rossz az elgondolás, de mentrend változás nélkül ennek semmi értelme...Szóval?
"Nevetséges, hogy 2013-ban egyre több járat szűnik meg, pénzhiány és kihasználtság végett,"
Szerintem nem nevetséges. Ha te rendelkeznél a pénztárca felett, amelyben nem hogy csak az alján csörög némi apró, hanem nem lenne semmi, akkor te is átgondolod, hogy mely kiadásból húzod beljebb a nadrágszíjat, hogy kevesebb legyen a kiadási oldalon.
Most különösen ez a helyzet.
A tényszerű dolgokat illetően:
Sárbogárd-Szfvár között: 7:42 után munkanapokon 8:45-kor - Pécs-Szfvár - és 9:21-kor - Tamási-Szfvár - is közlekedik járat Szfvárra.
A délutáni etpaban igazad van. Milyen olyan forgalom, utazási igényről van tudomásod, ami a délutáni 2,5 órás szünetben új járatot igényelne? Mennyi utast érinthet szerinted? Fordultál már ezügyben a Volán felé?
Esti időszakban Szfvár-Sárbogárd irányban valóban van 2 órás lyuk 17:35-19:30 között. A 17:35-ös járatot végző autóbusz Sáregresról érkezik Fehérvárra 17:19-kor és indul vissza 16 perc múlva. Kérdéses, hogy variálható-e az indulás és egyéb eljutást/csatlakozást/későbbi járatvégzést borít-e?
Teljesen elkeserít a tömegközlekedés! Gondoltam itt kidühöngöm magam. Bár ettől nem lesz jobb a helyzet. Nevetséges, hogy 2013-ban egyre több járat szűnik meg, pénzhiány és kihasználtság végett, ezzel ellehetetlenítve a távolsági buszos közlekedést. Rengeteg ember kénytelen ingázni lakóhelye és munkahelye között, ki kevesebb ki több kilométert is akár. Mért odafent a kényelmes székben, az iróasztal mögül kell döntést hozni? Mért nem lehet megkérdezni minket, akik ingajáratban élik mindennapjaikat? Ez lenne a rugalmasság?! Én ha nem is nap mint nap, de hetente többször megjárom Székesfehérvár-Sárbogárd útvonalat oda vissza. A helyzet egyre inkább elkeserít.
Sárbogárd - Székesfehérvár : 7:42 és 11:35 között valamint 12:28 és 14/53 között nem lehet bejutni. Ez normális?!
Vonatot is elvették. Napi kettő azt slussz.
A másik problémám, hogy este 6-kor sincs busz., csak vonat. de az 18:01-kor indul, namár most, kinek van esélye elérni, ha az illető 18:00-ig dolgozik. Várhat másfél órát hogy aztán este 20/30-kor haza érhessen.
Gondolom, más vonalon is vannak ilyen problémák. Nem tudom, hova vezet ez az ország.. :(
Sárbogárd: áthaladóban a főúton azért viszonylag nagy forgalom van. Helyin már nincs 260-as, Setrák járnak. VT-s kocsikból napközben 6 fordul meg Bogárdon (Káloz, Sárszentágota, Sáregres, Siófok, Alsószentiván, Dunaújváros), de ezek között van C56-os is.
Mór: igen, 2 után, 14:10-15 és 14:40 körül van műszakváltás. A 280-asok nem Mórra, hanem Pusztavámra járnak műszakváltásra, de mindkettő áthalad Móron.
Nyáron tervezek a térségben több túrát is tenni. Ezekkel kapcsolatban lennének kérdéseim.
- Sárbogárd: mekkor mozgás szokott arrafelé lenni? A helyi járatot még mindig vmi 260-as csinálja, ugye? Menetrendje elérhető? A Transmanos 263-asok gondolom, a főúton és a vasútállomás környékén lőhetők. Kb hány van belőlük ott?
- Ez off lesz: Mór. Itt is kettőkor van műszakváltás? Elvileg van ott még két ex cseh 280-as, azok merre szoktak állni, mozogni?
Név, cím és kapcsolattartási pont(ok) Alba Volán Autóbuszközlekedési Zrt.
Teljes mennyiség: I. rész: Helyközi közforgalmú autóbuszjáratok alvállalkozásban történő üzemeltetése évi 1 200 977,8 - 7,9% km összteljesítménnyel a dokumentációban meghatározottak szerint. Becsült érték: nettó 1 471 197 805,- HUF II. rész: Helyközi közforgalmú autóbuszjáratok alvállalkozásban történő üzemeltetése évi 949 651,1 - 5,76% km összteljesítménnyel a dokumentációban meghatározottak szerint. Becsült érték: nettó 980 514 761,- HUF
A szerződés időtartama vagy a befejezés határideje Kezdés 1.8.2013 Befejezés 31.12.2016
Bírálati szempontok
Az összességében legelőnyösebb ajánlat az alábbiak szerint az alábbiakban megadott részszempontok 1. I. rész esetében: 2. 1. Vállalási ár (Ft/km). Súlyszám 75 3. 2. Autóbuszok maximális életkora (hónap, min. 12, max. 72). Súlyszám 10 4. 3. Alvállalkozó forgalmi technológiájának színvonala, megalapozottsága. Súlyszám 10 5. 4. Előleg mértéke (0-5 %). Súlyszám 5
6. II. rész esetében: 7. 1. Vállalási ár (Ft/km). Súlyszám 75 8. 2. Autóbuszok maximális életkora (hónap, min. 12, max. 120). Súlyszám 10 9. 3. Alvállalkozó forgalmi technológiájának színvonala, megalapozottsága. Súlyszám 10 10. 4. Előleg mértéke (0-5 %). Súlyszám 5
Ajánlattételi vagy részvételi határidő 5.7.2013 - 11:00