Ez úton is szeretném még egyszer megköszönni mindazoknak, akik az ország különböző pontjairól eljöttek és részt vettek a találkozón és megtiszteltek minket! Mint ahogy Csaba is írta, sajnos mindent lehet alakítani, de az időjárásra nem tudtam hatni. Reménykedem, hogy akik most jelen voltak, Ők legközelebb is eljönnek, valamint újabb autókkal és Tulajdonosaikkal is bővül a részvevők létszáma! Remélem mindenki jól érezte magát.
Hoppácska, nekem is van egy kis gondom a világítás ki-bekapcsolásával. Csakhogy ebben a 2002-es modellben állandóan világít a tompított ha jár a motor. Gondoltam az automatika van bekapcsolva, de kikapcsolni meg nem lehet. Hiába nyomom a gombot a kezelésiben leírtak szerint, nem történik semmi. Mondjuk ez a jobbik eset, mert így biztosan nem felejtem el bekapcsolni, de akkor is...
Jóreggelt mindenkinek. Tán emlékeztek, volt egy hosszabb hibalistám (4101hsz.) a járgánnyal (C5-III Tourer, 2.0HDi prestige+aut.). Tegnapra sikerült megoldani az összes fennálló problémát.
1. ) motor olajfolyás: a márkaszerviz elsődleges diagnózisa szerint hátsó főtengely-szimmering a ludas. Motor-váltó ki, széthúz, 13 munkaóra, 4 liter aut. váltóolaj, stb... Egy szimmering viszont nem szokott csak úgy tönkremenni ennyi idő alatt, ezért megnézettem egy Peugeot-szervizben is. Ők lemosták és csápos emelőn megjáratták a motort. Ekkor látszott, hogy a turbót az intercoolerrel összekötő cső repedt, amikor jön a töltőnyomás, könnyezi ki az olajat. 15eFt-os alkatrész. :) A citroenesekkel kicseréltettem (fizetős volt), most várom, hogy fog-e olaj fogyni.
2.) a CH méltányosságban átvállalta a két első gólyaláb (folyt az olaj mindkettőből) cseréjének netto anyagköltségét, csak a munkadíjat kellett fizetnem a javításért.
3.) a CH méltányosságban átvállalta a lyukas klímahűtő cseréjének teljes anyag- és munkadíját, csak a klíma gáztöltetét (15eFt) kellett kifizetnem.
Így most van klímám és nem folyik sem a motor-, sem a hidraulika-olaj. Mindezt az eredeti sokszázezres ajánlat töredékéért. Megérte 2-3 emailt váltani a kereskedővel és a CH-val is! Most egy kicsit visszatért a márkába vetett hitem. Nézegetem a DS5-öt következőnek... :)
Amit nem sikerült megoldani: a nappali menetfény (DRL). Minden paramétere "enabled", a lámpatestben benne van az izzója, a kezelési útmutatóban benne van, hogyan kell bekapcsolni, mégsem működik. A BSI nem tudja? A menüt lapozgatva egyszerűen nem kínálja fel azt a menüpontot, ahol választhatnék, hogy ki/be. Emiatt egy kicsit szomorú vagyok, mert enélkül az automata (sötétedésérzékelő) világításkapcsoló is értelmét veszti.
Ha már ott volt, kicseréltettem az elkopott első fékbetéteket is (81ekm-nél, eredeti garnitúra volt). Érdekes, hogy hátul már a harmadik garnitúra van benne (40, illetve 77ezernél cseréltek, mert elérte a vas a tárcsát).
Köszi a választ. Természetesen nem hűtővíz nélkül járattam. Visszatöltöttem, ami lefolyt, úgy járattam. Második alkalommal leengedett hűtőfolyadékot is visszatöltöttem (átszűrve), mert nem láttam értelmét annak, hogy keveredjen a régi az újjal. Még 110 ezer km vezéműszíj cseréig, vagy öt év. Addig szerinted megőrzi korroziógátló képességét? Szerintem nem. A gép most 5 éves.
"Nincs "véletlenül" valakinek az ajtódobozokat helyükön tartó kettő darab rugó?"
Hopp... Én nem is tudtam, hogy ott lenne rugó, nekem sokszor "kiesik" az ajtódoboz nyitáskor. Legutóbb valamivel kibéleltem, hogy ne nyíljon, de elég nagy szégyen ez a konstrukció a Citroentől..
Citroen C5-ös kombihoz (2001-> modell) való Thule 1244 tetőcsomagtartó újszerű állapotban olcsón eladó, ha valakit érdekel. A készlet tartalmazza a komplett rendszert: 4 db felfogató a gumitalpakkal, 2 db rúd, stb... Jó a tetőléc nélküli és tetőléces modellekre is. Ár és részletek privát levélben. A képen a felfogatás és a gumitalp látható.
Hát ezt nagyon nem csináltad jól leengedett hűtővizzel járatni a motort, hmm hmm ...
A vezérműszij cseréjekor cserélendő a vizpumpa ilyenkor kifolyik a viz 90% ekkor friss fagyállóval ill desztvizzel kell fetölteni .
Nem fog több kifolyni mert benne van a motorblokkban ill a radiátorban , nem kell azt cserélgetn,i a gyári bőven elmegy a vezérléscseréig , arra figyelj ,hogy aluhütőbe való fagyállót tégy bele (no tesco auchan stb)
C5 II tulaj vagyok, időszerűnek gondoltam a hűtőfolyadék lecserélését. Az istenért sem folyt le a régi folyadék, csak kb. 5 liter. Arra gondoltam beindítom, és max fűtésre teszem, hogy kinyissa a fűtés csapot. Kb 2 percig járt így, majd leengedtem a hűtővizet, de így is csak a fele, 5 liter folyt ki. Na most mit nem csináltam jól? Kérlek segítsetek!
C5 SX 2002-s. Az esőérzékelő menet közben elvben felhúzza az ablakot, ha esőt érzékel. Ez álltában nem működik? Jól jönne ebben a napos-zivataros időben, nyugodtan hagyhatnám kicsit lehúzott ablakkal a parkolóban.
Szia az elv jó de a kivitel szar egy ilyen szintű autónál azért többet várnék de sajnos ezek a mai autók tele vannak ilyen spórólos ötletekkel és szar kivitelezéssel.
Szia, ez nem buta megoldás, nagyonis okos, ha arról van szó, hogy hogyan takarítsunk meg egy elektromotort hogy 2 eurot lefaragjunk a gyártási költségekből. Más autónál is szívtam már vele...
Ismét felteszem a találkozó plakátját, ugyan már fel raktam egy hónapja.
A plakáton szereplőkhöz annyit tennék még hozzá, hogy a találkozón részt vesz a Citroen Wallis (Ciwa Kft.), mint szponzorunk és rendezünk egy 10 kérdésből álló kvízjátékot, valamint hoznak egy 3. generációs C5-öt.
Akvízjáték témája: A Citroen márka, a C5 típus és végül, de nem utolsó sorban a Citroen Wallis!
Bármi egyéb kérdés felmerülne, akkor szívesen állok a rendelkezésetekre.