Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

DGabee85 Creative Commons License 2015.02.08 0 0 59392

Ahhoz képest, hogy ezek csak Tesci-s izzók voltak, sokat is bírtak. Most megint Tescos van benne, de fáj a fogam egy pár H7-es Osram Night Breakerre, meg egy párra H1-esből is.

Előzmény: Papalac (59390)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.08 0 0 59391

Hali!

 

Szomszédom autóján ugyanezen hibajelenségnél az első lambda szonda volt a hibás. Többet is evett az autója. A "MIL" lámpád nem világít?

Előzmény: t1szabcsi (59387)
Papalac Creative Commons License 2015.02.08 0 1 59390

Tervezett meghibásodás (élettartam). Nekem is kb. ennyit bírtak a gyárik és 1 héten belül kiégett mindkettő :D

Előzmény: DGabee85 (59389)
DGabee85 Creative Commons License 2015.02.08 0 0 59389

Hello!

 

Most egyelőre úgy néz ki, hogy megoldódott. Bár sem a gyújtáskábelek, sem a gyertyák, sem az üzemanyag és légszűrő cseréje, sem a fojtószelepház tisztítása nem segített. Mivel a diagnosztika sem vitt előrébb, mert a szervíz olvasójával nem volt hajlandó kommunikálni az autóm, bezzeg öcsém ELM-jével meg igen. Így megmozgattam a befecskendező szelepek csatlakozóit, és most egy ideje ( kopogjam le ) tökéletesen teszi a dolgát az autó, rángatás nélkül. Viszont abból, amit te leírtál én az alapjárati motor tisztítását javasolnám, neked azzal lesz gondod nagy valószínűséggel! Nekem meg valami kontakt hibám volt. Bár előtte már szedtem le a csatlakozókat, WD-40et is kapott. Most meg le se szedtem, WD-40et se kapott, mégis jó lett! De ez nem is baj! A lényeg, hogy szuperál, és nem rángat. Viszont nemrég 3 napos eltéréssel égett ki a bal, majd a jobb oldali tompítottam. Ez nem hiba, ennyit bírtak. Csak leírtam, hogy érdekes, hogy ilyen egymáshoz közeli időben égtek ki. Kb. 2,5 évet bírtak.

Előzmény: t1szabcsi (59385)
Papalac Creative Commons License 2015.02.05 0 0 59388

Magyarul nincs alapjárat.

Porlasztó tisztítás, tömítések ellenőrzése.

Alapjárati motor tisztítás!

Előzmény: t1szabcsi (59387)
t1szabcsi Creative Commons License 2015.02.05 0 0 59387

Szia

 

A gyujtást átnéztem, már egy ideje véletlenszerűen csinálja. Gyergyák azota cserélve lettek, visszatettem a régi gyujtótrafokat is, de egyik se segitett a megoldásban. Mostanában van hogy leállás után (ugyanis ha nincs sebességben, nem rángat hanem leálla a motor) le is fullad, és utánna ha sikerül beinditani, van hogy gázadásra ujra lefullad. Kitisztitottam a FHP-t is. Most a MAP szenzorra gyanakodok, vagy az AC lehet még, más ötletem nincs.

Előzmény: Köhike (59386)
Köhike Creative Commons License 2015.02.05 0 0 59386

Nézd át a gyújtást először. Gyertyák, kábelek.

Előzmény: t1szabcsi (59385)
t1szabcsi Creative Commons License 2015.02.05 0 0 59385

Szia DGabee85!

 

Megoldodott közben a rángatásos problémád? Ha igen akkor segits kérlek hogy mi volt a gond, mert nekem is elöjött mostanában. Inkább melegebb motor esetében.

Előzmény: DGabee85 (57277)
Köhike Creative Commons License 2015.02.05 0 0 59384

Hát igen. :) De ne legyünk ilyen rosszindulatúak, mondjuk azt, hogy "kiégett". :D

Előzmény: Garfield007 (59383)
Garfield007 Creative Commons License 2015.02.05 0 0 59383

És hogy nem vették ki az izzót, mert állandóan világított...

Előzmény: Köhike (59382)
Köhike Creative Commons License 2015.02.05 0 0 59382

Húúúú.. Nem volt egyszerű kibogozni....

Szóval a MIL (vagy engine check kinek hogyan tetszik) minden indításkor felvillan. És fel is kell neki, az mutatja, hogy a rendszer működik. Majd indítás után, ha nincsen letárolt hibakód el kell aludnia. 

Előzmény: Kelegy (59381)
Kelegy Creative Commons License 2015.02.05 0 0 59381
Erre varhatok mire segit valaki mert meg en is alig tudom elolvasni szoval a lenyeg hogy gyujtasnal felgyullad e nektek a Környezet védelmi visszajelzo az a motor alak?
Kelegy Creative Commons License 2015.02.05 0 0 59380
Bocs nem tudom miért így...
Kelegy Creative Commons License 2015.02.04 0 0 59379
Ăśdv mindenkinek!
Holnap megveszek egy nagyon jo állapotú 1.4 8v rt 2002 évjáratú thaliat, a kérdésem az hogy akinek ilyen típusú kocsija van, megfigyelte esetleg azt hogy mikor a gyújtást ráadja és az "összes" visszajelző lámpa felgyullad, akkor a "Környezetvédelmi visszajelzo" lámpa (az a motorra emlékeztető) is felgyullad e vagy csak akkor ha gond van.
Néztünk másik Renault ugyanezzel a muszerfallal ott sem gyullad ki gyujtasnal...
Előre is köszönöm ha tud valaki segiteni...
sünsanyi Creative Commons License 2015.02.04 0 0 59378

Szép estét mindenkinek!

Autó csere előtt állok és egy 2002-es Renault Thalia 1,4 Rn 16V kocsit néztem ki magamnak. Ha lennétek szívesek néhány infót adni a nevezett kocsiról sokat segítenétek a döntés meghozatalában. Fogyasztás, alkatrész árak, megbízhatóság, stb ezekkel kapcsolatos infók érdekelnének.(közel 200000km van a kocsiban.)

Mire figyeljek amikor megnézem, illetve próbálom?

Valami szoftver frissítés történt rajt, ami némi többlet erőt eredményezett.

 

Papalac Creative Commons License 2015.02.04 0 0 59377

Az átlagnak ki kell jönni :D

Gondolhatod, hogy nekem sincs állandóan rádugva, de néha jó, kiolvasni a hibakódot, megnézni a Lambda szondát. Telefonnal könnyű ránézni, nem kell cíholni a laptopot.

Előzmény: janobá (59376)
janobá Creative Commons License 2015.02.04 0 0 59376

Én egyszer próbálkoztam s mivel kiírta hogy az ECU nem támogatja, feladtam. Nekem a „ SCAN MASTER” van meg , majd megpróbálom még egyszer. Igazából  tankolástól- tankolásig mérve kijön az átlag „EZ BIZTOS” mert elfogy a benzin. Igy nem boncolgattam a dolgot :))  De kösz hogy szóltál. Viszont hibát kiolvasni s törölni a kütyü kielégitő.

Előzmény: Papalac (59375)
Papalac Creative Commons License 2015.02.04 0 0 59375

A 2002-es 1,4; 8V is tudja a pillanatnyi és átlagfogyasztást is.

Tud átlag CO2-t, üzemanyag fogyasztást (ccm/min; l/óra), még a beszívott levegő hőmérsékletét, üzemanyag nyomást ... is tudja, annak ellenére, hogy elindításkor hibát jelez, hogy az ECU nem támogatja, de leokézva működik.

 

Előzmény: janobá (59326)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.03 0 0 59374

Csak kiváncsi lenék ha most rátennék a számitogépre mert mijen adatokat ir.Hálistenek a legnagyobb hidegben is indul és megy.

Előzmény: Anonymus23 (59325)
Papalac Creative Commons License 2015.02.03 0 0 59373

Lejön az a dob. Jó hosszú csavarhúzó kell és egy kis nőgyógyászkodás, szokás szerint.

Előzmény: ÖregMackó (59360)
Köhike Creative Commons License 2015.02.03 0 0 59372

Értelemszerűen a gyújtás sorrendet követve egymás után mind a 4 hengert végigmérve.

Előzmény: Köhike (59371)
Köhike Creative Commons License 2015.02.03 0 0 59371

Meleg motornál történik a vizsgálat gyújtás ütemben felső holtpontin, illetve a hengerekben akár a hordós kopást is ki lehet mutatni, ha a főtengelyt valamennyire elforgatja az ember. Csak vigyázni kell, ha a hordósságot nézi az ember, közben le kell fékezni a főtengelyt valahogy mert a nyomás lenyomja alsó holtpontra.

Előzmény: opeter70 (59369)
Köhike Creative Commons License 2015.02.03 0 0 59370

A mérés úgy működik, hogy a gyertya helyén 2bar nyomással sűrített levegőt kap a vizsgált henger, és a műszer mutatja, hogy a betáplált levegő hány százaléka veszik el az illesztések mentén. 3 lehetőség van ugye. A kipufogó oldal, a szívó oldal, vagy a forgattyúsház fele. Amerről érezni a levegőt, hogy szökik, arra van a probléma.

Előzmény: opeter70 (59369)
opeter70 Creative Commons License 2015.02.03 0 0 59369

Még egy utolsó kérdés:

A veszteségmérésnél hogy derül ki, hogy a gyűrűnél, vagy a szelepeknél engedi-e el a nyomást?

Előzmény: Köhike (59368)
Köhike Creative Commons License 2015.02.03 0 0 59368

Nincs mit.

Előzmény: opeter70 (59367)
opeter70 Creative Commons License 2015.02.03 0 0 59367

Ok. Köszönöm szépen a tanácsokat!

 

Előzmény: Köhike (59366)
Köhike Creative Commons License 2015.02.03 0 0 59366

Elképzelhető, hogy ott fogy el az olaj. Mindenképp érdemes veszteséget mérni szétszedés előtt, mert ha le lesz szedve a hengerfej a gyűrűk állapotát nem fogja tudni senki sem megmondani. Kijavítjátok a hengerfejet, össze lesz rakva majd kiderül hogy valamelyik gyűrű is esetleg rossz, és lehet előröl kezdeni. Egyszerűbb most lemérni, mert ha rossz akkor ha lent van a hengerfej akkor könnyen ki lehet cserélni a gyűrűket is.

Előzmény: opeter70 (59365)
opeter70 Creative Commons License 2015.02.03 0 0 59365

Ezt mondta a szerelő is. Mármint hogy többet ki kellene bírnia 225 ezernél.

Egyébként 10 ezrenként cseréltem benne az olajat. Nem tudom, mit értesz gyári olaj alatt, Total 10W40-et kapott mindig (amióta nálam van).

Az előző tulaj márkaszervízbe hordta, de egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy ott is mindig beletöltötték a "tudomisénmilyen" ELF olajat.

 

Keresek egy szerelőt, aki tud veszteséget mérni, mert ahol most voltam kompressziót méretni, ott nincs veszteségmérőjük.

Azt mondta, hogy szerinte a 2-es henger azért kormozza a gyertyát, mert az a henger jobban eszi az olajat a többinél, annak ellenére, hogy abban jó a kompresszió.

 

Előzmény: Köhike (59364)
Köhike Creative Commons License 2015.02.03 0 0 59364

225ezer nem sok. Annál sokkal többet ki kell bírnia, ha folyamatosan megkapta a gyári olajakat, és odafigyeltek egy kicsit rá.

Előzmény: opeter70 (59359)
Köhike Creative Commons License 2015.02.03 0 0 59363

Az a baj, hogy ahol nem fut a betét a dob felületén ott megrozsdásodik, és akkor már nem elég visszaengedni a pofákat. Bár a kézifék kart sokat erőltetve azért elég jól vissza lehet alaphelyzetbe állítani, és le lehet szedni.

Előzmény: ÖregMackó (59360)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!