Ahhoz képest, hogy ezek csak Tesci-s izzók voltak, sokat is bírtak. Most megint Tescos van benne, de fáj a fogam egy pár H7-es Osram Night Breakerre, meg egy párra H1-esből is.
Most egyelőre úgy néz ki, hogy megoldódott. Bár sem a gyújtáskábelek, sem a gyertyák, sem az üzemanyag és légszűrő cseréje, sem a fojtószelepház tisztítása nem segített. Mivel a diagnosztika sem vitt előrébb, mert a szervíz olvasójával nem volt hajlandó kommunikálni az autóm, bezzeg öcsém ELM-jével meg igen. Így megmozgattam a befecskendező szelepek csatlakozóit, és most egy ideje ( kopogjam le ) tökéletesen teszi a dolgát az autó, rángatás nélkül. Viszont abból, amit te leírtál én az alapjárati motor tisztítását javasolnám, neked azzal lesz gondod nagy valószínűséggel! Nekem meg valami kontakt hibám volt. Bár előtte már szedtem le a csatlakozókat, WD-40et is kapott. Most meg le se szedtem, WD-40et se kapott, mégis jó lett! De ez nem is baj! A lényeg, hogy szuperál, és nem rángat. Viszont nemrég 3 napos eltéréssel égett ki a bal, majd a jobb oldali tompítottam. Ez nem hiba, ennyit bírtak. Csak leírtam, hogy érdekes, hogy ilyen egymáshoz közeli időben égtek ki. Kb. 2,5 évet bírtak.
A gyujtást átnéztem, már egy ideje véletlenszerűen csinálja. Gyergyák azota cserélve lettek, visszatettem a régi gyujtótrafokat is, de egyik se segitett a megoldásban. Mostanában van hogy leállás után (ugyanis ha nincs sebességben, nem rángat hanem leálla a motor) le is fullad, és utánna ha sikerül beinditani, van hogy gázadásra ujra lefullad. Kitisztitottam a FHP-t is. Most a MAP szenzorra gyanakodok, vagy az AC lehet még, más ötletem nincs.
Megoldodott közben a rángatásos problémád? Ha igen akkor segits kérlek hogy mi volt a gond, mert nekem is elöjött mostanában. Inkább melegebb motor esetében.
Szóval a MIL (vagy engine check kinek hogyan tetszik) minden indításkor felvillan. És fel is kell neki, az mutatja, hogy a rendszer működik. Majd indítás után, ha nincsen letárolt hibakód el kell aludnia.
Autó csere előtt állok és egy 2002-es Renault Thalia 1,4 Rn 16V kocsit néztem ki magamnak. Ha lennétek szívesek néhány infót adni a nevezett kocsiról sokat segítenétek a döntés meghozatalában. Fogyasztás, alkatrész árak, megbízhatóság, stb ezekkel kapcsolatos infók érdekelnének.(közel 200000km van a kocsiban.)
Mire figyeljek amikor megnézem, illetve próbálom?
Valami szoftver frissítés történt rajt, ami némi többlet erőt eredményezett.
Gondolhatod, hogy nekem sincs állandóan rádugva, de néha jó, kiolvasni a hibakódot, megnézni a Lambda szondát. Telefonnal könnyű ránézni, nem kell cíholni a laptopot.
Én egyszer próbálkoztam s mivel kiírta hogy az ECU nem támogatja, feladtam. Nekem a „ SCAN MASTER” van meg , majd megpróbálom még egyszer. Igazából tankolástól- tankolásig mérve kijön az átlag „EZ BIZTOS” mert elfogy a benzin. Igy nem boncolgattam a dolgot :)) De kösz hogy szóltál. Viszont hibát kiolvasni s törölni a kütyü kielégitő.
A 2002-es 1,4; 8V is tudja a pillanatnyi és átlagfogyasztást is.
Tud átlag CO2-t, üzemanyag fogyasztást (ccm/min; l/óra), még a beszívott levegő hőmérsékletét, üzemanyag nyomást ... is tudja, annak ellenére, hogy elindításkor hibát jelez, hogy az ECU nem támogatja, de leokézva működik.
Meleg motornál történik a vizsgálat gyújtás ütemben felső holtpontin, illetve a hengerekben akár a hordós kopást is ki lehet mutatni, ha a főtengelyt valamennyire elforgatja az ember. Csak vigyázni kell, ha a hordósságot nézi az ember, közben le kell fékezni a főtengelyt valahogy mert a nyomás lenyomja alsó holtpontra.
A mérés úgy működik, hogy a gyertya helyén 2bar nyomással sűrített levegőt kap a vizsgált henger, és a műszer mutatja, hogy a betáplált levegő hány százaléka veszik el az illesztések mentén. 3 lehetőség van ugye. A kipufogó oldal, a szívó oldal, vagy a forgattyúsház fele. Amerről érezni a levegőt, hogy szökik, arra van a probléma.
Elképzelhető, hogy ott fogy el az olaj. Mindenképp érdemes veszteséget mérni szétszedés előtt, mert ha le lesz szedve a hengerfej a gyűrűk állapotát nem fogja tudni senki sem megmondani. Kijavítjátok a hengerfejet, össze lesz rakva majd kiderül hogy valamelyik gyűrű is esetleg rossz, és lehet előröl kezdeni. Egyszerűbb most lemérni, mert ha rossz akkor ha lent van a hengerfej akkor könnyen ki lehet cserélni a gyűrűket is.
Ezt mondta a szerelő is. Mármint hogy többet ki kellene bírnia 225 ezernél.
Egyébként 10 ezrenként cseréltem benne az olajat. Nem tudom, mit értesz gyári olaj alatt, Total 10W40-et kapott mindig (amióta nálam van).
Az előző tulaj márkaszervízbe hordta, de egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy ott is mindig beletöltötték a "tudomisénmilyen" ELF olajat.
Keresek egy szerelőt, aki tud veszteséget mérni, mert ahol most voltam kompressziót méretni, ott nincs veszteségmérőjük.
Azt mondta, hogy szerinte a 2-es henger azért kormozza a gyertyát, mert az a henger jobban eszi az olajat a többinél, annak ellenére, hogy abban jó a kompresszió.
Az a baj, hogy ahol nem fut a betét a dob felületén ott megrozsdásodik, és akkor már nem elég visszaengedni a pofákat. Bár a kézifék kart sokat erőltetve azért elég jól vissza lehet alaphelyzetbe állítani, és le lehet szedni.