Minden, ami amerikai vasút. Társaságok, vonalak, gőzösök, dízelek, kocsik, még amerikai stílusú modellezés is, meg amit föl sem soroltam, szóval minden...
Szia. én kértem a kollégát a jellegrajz keresésre. A gyártó cég neve helyesen: General Motors Electro-Motive Division alapítva 1922 gyár: London, Ontario. Gyártás éve:1973-74. Vagy még kíváncsi valamire?
Igazából nem kasznira van szükségem, hanem jellegrajzra, mert felhajtottam egy brazil modellt ami kb GT22CW és nagyjából megegyezik a főbb méreteiben a GT26CW-vel. De ha tudnál valamilyen elérhetőséget a srácról azt megköszönném.
Hát, nekem van egy nagy qpac újságom, abban vannak eredeti fotók, meg talán BN terepasztalokról is vannak cikkek. Milyen jellegű táj érdekel? Azt nem igérem, hogy gyorsan keresek meg szkennelek, mert baromira nincs most időm, de ha véletlenül belebotlok ilyenbe, megfontolom a dolgot...
Kár, főleg ez a könyv érdekelne, nagyon jó ötletnek tartom, hogy leírja kb milyenre vegye a tájat aki ilyen asztalt akar építeni, meg milyen házakat szerezzen be... Persze a táj az még egyszerűbb, de pár a tájra igazán jellemző fénykép sosem árthat...
Hát ez az, itt GM van, de te GE-t írtál. A GM az a General Motors, a GE a General Electric, vagyis a két konkurrens cég. Szóval a GM a nyerő (General Motors - Electro Motive Division)...
Semmenyivel sem nagyobbak a távolságok, 1000 km az sivatagban is meg hegyvidéken is 1000 km. Csak az utóbbi egy kicsit hepe-hupás...
Amúgy a BN is jó választás, nekem is tetszik. Itt plusz variációs lehetőség, hogy az egyesült társaságok régi festése jó pár évig még látható volt, nem festettek át rögtön mindent. A három nagy előd: Great Northern (GN), Burlington (CB&Q) és Northern Pacific (NP).
Igazából a BN-ben az tetszik, hogy pont '70-ben jön létre, ami nekem eléggé egybevág az elképzeléseimmel, meg a zöld mozdonyok nagyon pofásak... Lehet hagyom ezt a sivatag dolgot, ott úgyis nagyobbak a távolságok, ahhoz meg nagyobb asztal kéne...
keletet akarok inkább, jobban illik hozzá a sivatagos terep
...itt a Nagy Szovjetuníóra gondoltál? :-))))))))) Az USA-ban nyugaton vannak a sivatagok... Ha viszont sivatag, akkor UP, Santa Fe, Southern Pacific, Rio Grande stb.
Köszi szépen, akkor emiatt nem nagyon kell majd aggódnom :)
Már csak ki kéne találni melyik társaságra álljak rá (keletet akarok inkább, jobban illik hozzá a sivatagos terep), meg pénzt kéne szerezni :D
Nem feltétlenül szeretnék akkora társaságot, mint a UP, és olyan 70-80as éveket szeretnék megjeleníteni. Ahogy láttam a BN erre pont jó, de nagyon hálás volnék, ha pár tippet még tudnátok mondani, utána olvasnék azoknak a társaságoknak is :)
Igen, ez az U50-es, de a Cab-Forward elnevezést még nem hallottam rá alkalmazva. Az, hogy volt-e a BN-nek nem tudom, de akár az UP is eladhatta. De lehet ez is csak a szokásos kamu-modell...
Szerintem az UP gázturbinások nem kószáltak más vasút vonalaira. Volt gázturbinás mozdonya GN-nek is, ez talán megérte a BN korszakot (1970), viszont nincs modellben, bár az N-es kínálatot nem ismerem. Utána köll nézegetni...
Arról, hogy milyen mozdonyok mehetnek/mennek együtt, pontos infóm nincs. Szomszédos vasutak esetén lehetséges, de pl. CP + BNSF vagy CP + CN kombinációt még nem láttam. Az is előfordul, hogy távolabbi társaságtól bérelnek ideiglenesen mozdonyokat.
Gázturbinás téma : előfordulhatott, hogy egy ilyen jószág eltévedt egy BN vonalra ? Mert pl. CN gépekről képeket északon gyakran látni, és nyugaton pedig Frisco-s gépeket BN vonatba sorolva...
Én pl. nem UP-t gyűjtök, bár nemis vagyok kezdő... :-))) Egyedül a gázturbinás(ok)ra tudmék elcsábulni, meg a 8-tengelyes dízelekre (DD40, Alco 855).
A CSX-es gázturbinás szerintem valami hasonló lehet, mint a MÁV-festésű ROCO 215-ös dízel. Nem hiszem, hogy bármelyik gázturbinás megérte volna a CSX korszakot, UP meg akkor sem került volna hozzájuk, legföljebb C&O.
Bár van 1-2 dolog, ami miatt a UP megfontolandó... Pl a Gasturbine, BigBoy, DD40x.... Nomeg a sárga színű gépek jól koszolhatóak :-)
Nagymozdony-szerelmeseknek a BN keveset adhat - volt egypár cab-forwarjuk (GE U50 talán?). A gasturbine miatt bánkódom, abból csak UP meg CSX verziót láttam :-(
Ha nem is 6 db, de talán 3-4 lesz N-esből is, ami kezdésnek jó :)
Ehhez a 15-20 vagonos témához elég egy GP38as vagy már komolyabb dolog kéne hozzá? Lehet, sőt valószínű, hogy előbb valami könnyebb szerelvényt rakok össze, amihez még elég a GP38, aztán majd szép lassan átmegy switcherbe, ha jön a kemény rakomány ;)
Ha kezdésnek egységes vonatot akartsz, akkor arra a legjobb egy BN-es szénvonat :-)
Seljuk:
Igazából maradnék a UPnél ;)
Attól még maradhat az UP-nél. Az Athearn az év végére igér az alábbi modern UP szénszállítóból 6 db 5-ös szettet, ami ugyebár 30 kocsi. Na jó, ez H0-ás...
Nem feltétlenül szeretnék egyébként egységes vonatot, csak nem akarok abba a gyerekbetegségbe esni, mint annak idején, hogy hú ez a vagon nagyon tetszik, legyen egy ilyen, hú az is nagyon tetszik legyen egy olyan is, és akkor összeáll egy nyolc vagonból álló szerelvény, amin van 2 DBAG vagon, 3 SNCF, 1 UP, 1 BN meg egy DR. Persze ezt valószínűleg így felnőttebb fejjel nem követném el, durva példa volt, de értitek a lényegét... :)
Meg ahogy mondtam konkrét ötlet nincs a terepasztalt illetően sem, lehetőleg valami sivatagosabb lapos terepet szeretnék egy kisebb állomással, természetesen bővíthetőre. Ahogy látjátok, nagyon az alapoknál tartok még, csak azért kérdezgetek ennyit, mert nem akarok fölöslegesen pénzt kiadni egy mozdonyra mondjuk, amit aztán nem is használhatok, vagy ilyesmi. Ha lehet ezt a tanulópénzt most kihagynám:)