Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dutrancs Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3825
Elmentem ma keresgélni SZK-5-ös után ,de azt már "eltüzelték"! Kicsit elkéstem.De ennek ellenére nem volt hiábavaló a munkám mert a következő szakirodalommal bővítettem a repertoáromat-gyűjteményemet.:
Előzmény: mérnökferi (3811)
rali Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3824
Óóó!

Nem is jutok szóhoz - miért nem szóltál, ha megismertél?
Előzmény: _nyunyuka (3822)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3823
Azt meg is hiszem,de látszik rajta! Mi is ilyen könnyebb munkára használjuk már csak a 28-ast,20 évvel ezelőtt meg bérbe szántottunk még vele (2 fejes csővázassal)! Mióta ráraktad a turbót mennyivel bír többet? Láttam a szántásos videót,fantasztikus! :-)
Előzmény: dutráslaci (3812)
_nyunyuka Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3822

Ott, ahol ezt is fotóztad. Azok eredeti kasznisok.

 

Ami kint állt, letakarva: http://www.kisvasut.hu/view_cikk.php?id=267

 

Ez kicsit odébb: http://www.kisvasut.hu/view_cikk.php?id=270

 

Két egyforma nincs belőlük...

Előzmény: rali (3821)
rali Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3821
Miféle telephelyen?
Előzmény: _nyunyuka (3819)
B-csabi Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3820
Emberek ha esetleg valakinek lenne egy ilyen regulátora valami véletlen folytán akkor jelezze.
_nyunyuka Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3819

A telephelyen van még egy üzemképes Slavia-motoros és egy dög MIB-motoros példány belőle.

 

Ez is MIB-motoros. Nemcsak csilléket, hanem nyerstégla-szállító kocsikat vontattak (sőt, van még működő téglagyár,ahol manapság is vontatnak is vele).

 

Lehet akármekkora sár, ez csak megy és megy.

Előzmény: rali (3809)
_nyunyuka Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3818

Ha már kértétek a beszámolót az akcióról:

 

A kuplung felőli hengerfejet levettem. A másikba beleküldtem az olajat, megindult és kinyomta a másik perselyt, hüvelyestől. Utána át a másik hengerre, a megmozdítottat kidrótkorongoztam. A kuplung felőli dugattyú meg se moccant, szépen lefolyt a benyomott anyag a karterbe. Marad a kikötős-perselyösszetöröős módszer, ezekért nem kár, lemezesen rozsdásak.

 

Szerencse a szerencsétlenségben,hogy pont a víz mentette meg a főtengelyt, az alulra került, a fáradtolajban úsztak a csapágyak, így sértetlenek.

 

Tavaszig hagyom a csudába, teleöntöttem az egész motort használt hajtóműolajjal, meg lekötöttem fóliával. Nem ez a gép a legfontosabb most, hogy menjen.

Előzmény: dutrancs (3789)
dutrancs Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3817
De korán keltél,vagy le sem feküdtél?
Előzmény: haflinger (3816)
haflinger Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3816
Előzmény: csepel fan (3810)
dutrancs Creative Commons License 2008.09.28 0 0 3815
A másik vezérelőtömbbel Orosz autógréderen találkoztam a Bp.Hárosi laktanyából vette meg egy Kft és azt újítottam fel,valamikor 1990,vagy 91.-ben. valami Dz-o99 vagy valami hasoló tip. volt.Az MTZ topikba annak a motorját tettem be azt a hat hengeres kismotorosat.
Előzmény: mérnökferi (3811)
dutrancs Creative Commons License 2008.09.28 0 0 3814
SzK-5-ről semmim sincs mert a mi TSz-ünkbe nem volt.Van különbség az SZK-4 es váltó és híd között?Mert azt tudnák küldeni.Igérem neked utána járok és elküldöm a rajzokat vagy képeket,csak meg kell csinálni a benti gépemet mert nem jó.Most a műhelyből írok és itt nincs szkennelőm.
Előzmény: mérnökferi (3811)
dutrancs Creative Commons License 2008.09.28 0 0 3813
Köszi a képet,nagyon rendes vagy!!
Előzmény: rali (3809)
dutráslaci Creative Commons License 2008.09.28 0 0 3812

Volt rajt munka bőven:

AZ UE-28 ast is használom,könnyebb munkákra.Pl.:vetés,permetezés...

Előzmény: Törölt nick (3808)
mérnökferi Creative Commons License 2008.09.28 0 0 3811
Ez megvan nekem is. Fantasztikus gépkönyv gyűjteményed lehet! A másik szelep nélküli vezérlőtömbbel hol találkoztál?
Azt szeretném megkérdezni, hogy a "KEZELÉSI UTASÍTÁS A NYIVA SZK-5 TÍPUSÚ önjáró arató-cséplő géphez" című (Agrotröszt 1974) kiadványhoz szerintem mellékletként tartozó "43.ábrád" nincs meg véletlenül? Ez tartalmazza a sebességváltót, tengelykapcsolót, első hidat. Ez az én könyvemből hiányzik. Nagyon örülnék, ha ez meglenne neked v. valakinek és megkaphatnám valamilyen formába. Előre is köszönöm a "szorgos keresést" :-)
Előzmény: dutrancs (3805)
csepel fan Creative Commons License 2008.09.28 0 0 3810
Az első munkahelyemen a Közútnál aszfaltos reizereket húztak a nagy Dutrák.Tele
rotyogó anyaggal 12 T volt,ha jól emlékszem.Fönt dohogott a kéthengeres Slavia
dieselmotor keverte a kását az üstben,alul meg a tűzszekrénybe fújta be a lángot,
hogy ki ne hűljön.Az idősebbek még emlékezhetnek a látványra és a szagra.A traktorosok nem kímélték a gépeket mert kölcsönzött gépek voltak.Ennek ellenére
elég jól bírták.
rali Creative Commons License 2008.09.28 0 0 3809
Ez meg csillemzogató mozdonyka, máma képeztem le Kemencén.





Előzmény: dutrancs (3806)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.27 0 0 3808
Értem,ezért is kérdezek már olyat aki jobban tudja,mivel az öregem nem hajtott nagy Dutrát! Volna itt egy eladó nem olyan messze tőlem,és megvenném hobbi célra ha volna miből,de így csak "elképzelem" sajnos! A te ezresed nagyon jó bőrben van,de a kis Dutrát is használod pölö? Veteránkiállításokra gondolom jársz? Ha egyszer véletlen eljutok oda kerülni is lehet a "járművekkel"?
Előzmény: dutráslaci (3807)
dutráslaci Creative Commons License 2008.09.27 0 0 3807
Nálunk a Tsz-ben a nagydutrák bizony sokat mentek.A 3 falu határát(közös tsz volt) 2 D4K-B szántotta meg 3 szor! Mert akkoriban ahogy öregapánk mesélte 3szor szántottak:tarlóhántás,keverőszántás,őszi mély szántás. 1 gépen két traktoros volt és 12 óráztak,csak vasárnap délben álltak meg vele. Magyarul a Dutra motorja vasánap délig ki sem hült.Mégis bírta!Az ő emlékei szerint kb. másfél évente hoztak bele egy új motort,és akkor egyidejüleg az egész gépet feljavították.Ezen kívül silót tiportak,gréderezték az utakat,télen havat toltak,magyarán egész évben dolgoztak.
Előzmény: Törölt nick (3800)
dutrancs Creative Commons License 2008.09.26 0 0 3806
Nem veterán traktor,de aki szereti a mozdonyokat és a velük kapcsolatos leírásokat azoknak figyelmébe ajánlom ezt a kis könyvecskét.(Bobi ! Neked meg van ?).
dutrancs Creative Commons License 2008.09.26 0 0 3805
Természetesen a ZIL darudnak a hidr. kapcsolási rajza.
Előzmény: mérnökferi (3803)
dutrancs Creative Commons License 2008.09.26 0 0 3804
Az volt az egyik amin láttam ill. találkoztam vele.
Előzmény: mérnökferi (3803)
mérnökferi Creative Commons License 2008.09.26 0 0 3803
Igazad van "dutrancs" kolléga. A Zil darumon van ilyen a szelepes mellett.
Előzmény: dutrancs (3784)
_nyunyuka Creative Commons License 2008.09.25 0 0 3802
A szétfagyasztott motor is alkatrészbánya lett. Ami szintén a Te érdemed, hogy anno beindult...
Előzmény: csepel fan (3798)
_nyunyuka Creative Commons License 2008.09.25 0 0 3801

Nem felejtettem el, a Te ötleted alapján toltam meg a Hondát. Érdekes, annál elég volt egy fúrás utána, csak felületi rozsda volt.

 

Dutrancs mester szavaival: több havat lep...tél, mint én. Eszembe nem jutott volna belenyomni az olajat, pedig jópár csapágyat, fogaskereket fel-és letoltam a benti szerszámmal.

 

A szétfagyasztott blokk helyett vettük Ózdon a másik motort, résztulajdonos vagyok benne. Nem hagyom, hogy az illető megismételje.

Előzmény: csepel fan (3798)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.25 0 0 3800
Most lehet,hogy hülyeséget kérdezek,de a 6 hengeres Dutrákat mikre használták régen? Azt tudom,felénk jobban disztillerezésre, pótot húzgálni satöbbi! De az öregem szerint nem bírták a huzamosabb hajtást! (szelepek,hengerfej) Különben szerintem a 2 hengereseket találták el legjobban! :-)
Mr.omnibusz Creative Commons License 2008.09.25 0 0 3799

 

 Jó, hogy itt vagy ! Szeretnék neked küldeni egy DVD-t veresegházi találkozóróll. kérem hivj fel   06 20 93 46 291  köszönöm.

Előzmény: dutrancs (3753)
csepel fan Creative Commons License 2008.09.25 0 0 3798
A hanyagságból szétfagyasztottat kifelejtetted a felsorolásból.A hajtókar lekötést úgy
értettem,hogy a felfelé mozdulóra nem teszed fel a hengerfejet,hadd nyomja ki henger
persellyel együtt.Aztán úgy kell vele cselekedni,mint a dorogi PUCH hajtány hengereivel.Az olajos kinyomás ötletét tőlem kaptad telefonon,tetszik ahogy reklámozod.
FügeGLX Creative Commons License 2008.09.25 0 0 3797
Jahh én nem arra gondoltam, azzal már csőtörőztünk is a múlt héten:D
Előzmény: _nyunyuka (3796)
_nyunyuka Creative Commons License 2008.09.25 0 0 3796

Hallottam, kár lenne a trakit is szétbontani. Azért köszönöm!

 

Most van két mozdony, két átforgatható motorral, plusz ez a szétrohadt motor. MÉH-telepről egy új blokk (mert akad még olyan idióta barom az országban, aki kidobja), plusz egy kopott, de még nem köszörült főtengely.

 

A fő vontatási feladatokat úgyis a négyhengeres gépek végzik.

Előzmény: FügeGLX (3795)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!