Minden, ami amerikai vasút. Társaságok, vonalak, gőzösök, dízelek, kocsik, még amerikai stílusú modellezés is, meg amit föl sem soroltam, szóval minden...
Én ugyanilyen okokból feladtam a GP38 és GP38-2 kívülről való beazonosíthatóságának felderítését. Más benne a vezérlés... de kívülről... ? Maradtam a jól megszokott mozdonyszám-lista dolognál, de egy gépelszállás miatt most elveszett a valahonnan netről szedett BN-es listám :-(
Ebbe a "vajon melyik Alco gép lehet" dologba én is belefutottam anno. Kaptam egy N-es "undecorated" egyértelműen Alco forgóvázas gépet, Life-Like "gyártmány", de abból a 10-15 évvel ezelőtti időszakból, amikor még Kato, Bachmann cuccok is futottak Life-Like-ként. Addig eljutottam, hogy inkább 630, mint 628, de sehol nem találtam olyan ajtóosztású gépről fotót, amely megegyezett a modellel...így aztán marad dobozban, pedig reménykedtem, kaphat BN-es mozdonyszámot.
Én is erre tippelek, lehet, hogy az egyes vasúttársaságok kérték másképp. Elvileg ennek is van dinamikus fékes meg anélküli változata, ez nem olyan feltűnő, mint a GP vagy SD sorozatnál. Ha lenne sok időm, elkezdenék fotókat öszehasonlítani, de erről az elfoglaltságról most fájó szívvel lemondok...
Nekem az biztos volt, hogy C-628-as, mert a többi általam ismert változat ( C-630, M-630, M-636, M-644) egyes részeletekben jelentősen eltér ettől. Az volt furcsa számomra, hogy egy-két apróbb részletben volt eltérés, mint pl. a vezetőfülke mögötti ajtók száma és mérete, a hátsó nagy szellőző előtt fent lévő kis "ajtó" mérete stb.
Igen, ez tetszik, bár ezt a modellt nem ismerem. Nekem egy régebbi rézmodellnek tűnik, de majd a kollegák kijavítanak. Sajnos a képen nem látszik jól a minőség. Nekem a zorwick-nál látott és megcsodált Lionel modell nagyon bejön...
>A gyártó cég neve helyesen: General Motors Electro-Motive Division alapítva 1922 gyár: London, Ontario. Gyártás éve:1973-74. Vagy még kíváncsi valamire?
Majdnem (mondaná néhány MÁVos a Mániás topikban :-)) )
1922-ben az EMEC (Electro-Motive Engineering Company) alakult, ami nemsokára EMC-re változtatta a nevét (elhagyva az Engineering-et).
Division-né akkor vált, amikor a GM Division-je (osztálya vagy részlege) lett, 1936-ban. Ekkor épült fel a fõ gyára, Chcagotól délre, La Grange-ben.
A kanadai Ontario államban lévõ Londonban a gyár csak akkor vált az EMD fõ gyárává, amikor a La Grange-it megszüntették és lebontották, most, a századforduló környékén.
Ez jópofa :) Mindig is imádtam az ilyen érdekességeket megjeleníteni, más hobbikban is... Viszont asszem mindent be fogok valamilyen mértékben koszoltatni, nem igazán tudok elképzelni egy ilyen csillogó szerelvényt :) Vagyis el tudok, de nem az én asztalomon :D
Sőt... vannak érdekesebb témák is : BN-es szénszállítót láttam, amely festése igencsak "hámlott" és alulról kipiroslott a Bourlinton-os piros és a fehér betűk. Igaz, nem mostani korabeli a téma...
Nagyon sok nem átfestett kocsit is látni még, az biztos, hogy nem kapkodják el. Van még Santa Fe is.
A belinkelt kocsik szólóban vannak, nem szettben... Ha a megadott katalóguszám "xxxxx" és a Stock # most 44-től 49-ig tart, akkor a tényleges katalógusszám, ami a dobozra van írva, az "xxxxx-44", "xxxxx-45" stb. De valószínűleg a legegyszerűbb - legalábbis a kezdetekben -, ha kérsz 6 különböző pályaszámút, aztán vagy van annyi, vagy csak kevesebb, ha valamelyik számmal már elfogyott...
Csak beírod melyik társaság érdekel és kidob egy adag fényképet! Nekem pl Burlington Northernre kidobott 1000et asszem. Érdekes, hogy rengeteg 2006os kép van köztük, és még mennyire nincsenek átfestve a gépek... Vagy én néztem el valamit? :-/
Hát sajnos az N-es InterMountain BN gabonaszállítóból még csak a 49 pályaszám létezik/létezett, jelenleg éppen kapható az utolsó hat, illetve ami megmaradt belőlük. Nem tudom, elég lesz-e a vonathoz? :-)))