Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.01.13 0 0 15466

Hát, ez lenne az alapelképzelés, igény estén ezen kéne farigcsálni.

Előzmény: Törölt nick (15465)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.13 0 0 15465

Miért?

AZ IC 2 perc alatt nem lép egy térközből? Vagy ott állomástávolság van?

 

Ha jóltudom pályavasúték nem komázzák az 5 percnél sűrűbb követést.

 

A Szajol Lökösháza vonalon meddig van most használható 2 vágány, és a jövőben ez hogyna fog változni?

 

Ezt passzolom, valaki hozzáértő majd felhomályosít minket.

 

Nagylapos - Gyoma között még nincs meg a második vágány, csak ez a bibi! :)

 

Éppen azért mondtam, hogy az a feltétele, szóval ez a javaslat csak az utánra szól. Amúgy az mikor fog elkészülni? ha egyáltalán elkészül...

 

Dehogynem :)))))))))))))

 

Én is valami hasonló hozzáállást vennék szívesen, de a mai körülmények közt ez az álom kategória. Meg ugye 2 perc alatt, kb kimegy a bejáraton, meg jó esetben egy térközt meglép. De ha 2 perccel utána menne ki a személy a kijáraton Sárgát kapna még, szóval nem mehetne vmaxxal, bár sztem az a kis lötyögés beleférne a menetidejébe, de a 2 perces követést a pálya biztos megvétózná.

Előzmény: HLP (15459)
alex_86 Creative Commons License 2008.01.13 0 0 15464

Így van szabad menetvonala.

A Keletibe beférne rögtön a Kócsag után 5 perccel, de az egri gyors így kiesne az ütemből Füzesabony után, ráadásul 67-es napokon ott a szolnoki mentesítő is.

10 percre rá a vasárnapi tarjáni miatt felejtős Hn-Keleti között, meg van egy tiszaújvárosi pici is Nyékládházáig.... Utána meg a szolnoki személy miatt foglalt.

 

Csak így jön össze, egyébként munkanapokon gépcsere is van Miskolcon!

 

Előzmény: HLP (15462)
HLP Creative Commons License 2008.01.13 0 0 15462
A 80-ason a páratlan Kócsag után miért nem lehet blokkra indítani a Rákóczit Miskolcról, miért kell ott váratni még 22 percig?
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.13 0 0 15461
"Mondjuk Gyomán helytelenbe menne, hogy Mezőtúrra az IC mögötte érkezzen 2 percre"
Nagylapos - Gyoma között még nincs meg a második vágány, csak ez a bibi! :)
Előzmény: Törölt nick (15458)
D55 Creative Commons License 2008.01.13 0 0 15460

Nekem így jónak tűnik.

 

Na ehhez kéne az, hogy a személy helytelenben induljon, mivel ugynazon a vágányon nem mehet 2 perccel később

Dehogynem :)))))))))))))

Előzmény: Törölt nick (15458)
HLP Creative Commons License 2008.01.13 0 0 15459

perccel. Na ehhez kéne az, hogy a személy helytelenben induljon, mivel ugynazon a vágányon nem mehet 2 perccel később

 

Miért?

AZ IC 2 perc alatt nem lép egy térközből? Vagy ott állomástávolság van?

 

A Szajol Lökösháza vonalon meddig van most használható 2 vágány, és a jövőben ez hogyna fog változni?

Előzmény: Törölt nick (15458)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.13 0 0 15458

Na akkor felrakok egy elképzelést a 120-ra. Persze nem tökéletes, csak valami alapötlet gyanánt.

 

Koncepció: Bp-Békéscsaba kétórás IC ütem, és kétórás Sebesvonati ütem egymásban. A nemzetközi vonatokat ekkor ugye úgy kéne szervezni, hogy ezeket az IC vigye. IC a jelenlegi megállókban megállna, a Sebes pedig Mezőtúrtól Megállna mindenhol. Hogy egy menetvonal kelljen az elővárosban, ezért sem az IC sem a Sebes nem állna meg Szolnokik sehol, szóval Nagykáta és Újszász ignore kategória.

Pestről a jelenlegi óra45-ös indulással indulnának Szolnokra pedig óra04-re érkeznének. Ott lenne a jelenlegi 4 perc tartózkodás. IC tovább Mezőtúrról óra36/37, Gyomai és Mezőberényi megállással óra 21-re érkezne Békéscsabára. Most nem tudom, hogy áll az építkezés arrafeleé, akinek van infúja homályosítson fel, de végig kétvágányú pályára gondolva 120-as sebességre. Talán ez egyszer teljesülni fog. A sebes következő óra Ugyanakkor indulna tovább Szolnokról de Abymot javaslatár megállna Szajolban, Mezőtúr óra36/37 és onnan megállós. Az IC órájában lenne egy személy Szolnokról indul óra45-50 körül és Beérkezik Gyomára óra 30 körül, ahol az IC előz és utána a sebesvonat menetvonalán halad tovább az IC indulása után 2 perccel. Na ehhez kéne az, hogy a személy helytelenben induljon, mivel ugynazon a vágányon nem mehet 2 perccel később és a következő állomáson mehetne vissza a helyesre (elvileg nem lehetetlen, mert akkor vonat nem jönne szembe) és utána rendesen a Sebes menetvonalán menne Békéscsabára

Visszafele az IC indulna BCsabáról  óra 45-kor, a szokásos megállásokkal Mezőtúron óra26/27, előtte indulna Békéscsabáról a személy óra 38-40-kor és Mondjuk Gyomán helytelenbe menne, hogy Mezőtúrra az IC mögötte érkezzen 2 percre. Az IC után óra32-kor menne tovább. A Sebes pedig óra 38-40kor indulna szintén és mezőtúron óra 24/25-kor menne tovább és megállna Szajolban, szolnoktól pedig az IC-vel megyegyező menetvonalon menne tovább.

Persze elvileg ehhez az kéne, hogy meglegyen végig a két vágány, és mezőtúron minimum 3, de legalább 4 vonatfogadó vágány legyen. Ez megoldható lenne-e?

Előzmény: Törölt nick (15457)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.13 0 0 15457

Értem én, hogy ki akarod kerülni a választ...

 

Részben igen, mert jelenleg nem látok olyan körülményt ami indokolná a kérdés feltevését. De ha annyira választ akarsz, akkor maradjon Vajta, Palánk, és Tangelic, inkább mint a meggondolatlan és eltúlzott mértékű megállómegszüntetés. A csatlakozással nem nyernél annyi utast amennyivel pl a Szekszárd Palánkra járó iskolások száma, a Vajtáról és Tengelicről bejárók száma csökkenne.

 

Hát, így legalább a Szekszárdig utazók jó. Az lenne az igazán kérdéses stratégia, ha az alsó részt megcsinálnák, de Nagydorog felett lenne 20-as, mert az mindenkinek menetidőtöbbletet jelentene.

 

Nagyon jó, nyertek vele 10 percet. De többet nyertek volna ha a közvetlen járatokat nem barmioták volna szét. Abból a Pénzből amiből azt átépítették kisebb 60km/h-ra való fellújítással (mivel a 100-as pályán is 60-al megy hála okos menetrendszerkesztőinknek) maradt volna pénz a Szekszárd alatti részen is némi mértékű felújításra, és legalább akkor Bátaszék és Baja felől is nőtt volna a versenyképessége. Most meg ami időt kinyertek az átépítéssel, azt elszarták a menetrenddel.

 

Hopsz, rájöttem a titok nyitjára, te az éves menetrendet nézed valószínűleg fedvény és vágányzári nélkül, én pedig a menetrendi időszak végén érvényes vágányzárit (amivel felül is ragasztottam az évest...)

 

Valóban vágányzári nincs az enyémben, de azt a menetrendet nem kell mérvadónak tekinteni:)

 

Már írtam: tavalyi menetrend +11-12 perccel eltolva.

 

Viszont akkor valamit módisítani kéne az ütemen felüli vagy gyorsítottakon, mivel attól még az utasok nem 12 perccel későbbre fognak munkába járni, de gondolom akkor a 71-en Veresegyházán egészre raknád a szimmetriát

Előzmény: István Gyuri (15451)
alex_86 Creative Commons License 2008.01.13 0 0 15456

A határon túli média a napokban ismét előhozta a vasúti átmenetek esetleges visszaállításának ötletét, a tornanádaskai és az ipolytarnóci került most szóba.

(Sajnos a magyar nyelvű cikket nem mentettem le, így nem tudom belinkelni.)

 

A 94-esre összedobtam egy variációt. A megvalósíthatósága eléggé kétséges lenne a jelenlegi helyzetben, nem csak a használhatatlan pályaszakasz miatt.

Akárhogy számoltam, nem férne bele az egy órába a Sajókeresztúr-Bódvaszilas táv kényelmes kereszttel, így Jósvafő-Aggtelek mrh-t "támasztottam" fel. Enélkül sajnos nem menne, szolgálat kellene ide ismét.

Aztán a Sajóecseg-Tiszai rész is elég húzós lenne ha a 92-es jelenlegi ütemét nézzük, a mindenütt megálló személy nyakán menne az itt gyorsított személy (ezt mondjuk helytelenkedéssel meg lehetne oldani) de a Tiszai-Gömöri állomásköz mindeképp problémás lenne... ennél jobbat nem tudtam kitalálni.

link1

alex_86 Creative Commons License 2008.01.13 0 0 15455

Tulajdonképpen arra gondoltam, hogy Felsőzsolcáig van-e annyi tartalék, ami képes „benyelni” mondjuk a 4,5 perc esetén jelentkező fél perc többletet.

Annyi tartalék mondjuk van benne, csak el lennének verve a páros vonatok (az alapütemben két kereszt van, Novajidrányban és Szikszón).

Számomra egyébként rejtély, miért nem sikerült 120-asra engedélyeztetni anno a pályát, a villamosítás után teljes fel- és alépítmény csere volt, a bizber is megfelelő... gondolom az anyagiak. Pedig a Hidas-Füzesabony személyek a 80-ason végig 120-asok, mehetnének a 90-esen is is vígan annyival.

 

Akkor meglátjuk, mi lesz a „hivatalos” megoldás. (Reméljük, hogy meglátjuk).

Reméljük :) Sűrítés szerintem nem valószínű...

 

 

Előzmény: Abymot (15450)
Aladár46 Creative Commons License 2008.01.13 0 0 15454
FélOFF

"Én látom a szikrát. De valóban nem a következő években lesz ez."
Te már tudsz valamit? Esetleg villanyos lesz a 46-os ? ;)

FélON
Előzmény: István Gyuri (15442)
D55 Creative Commons License 2008.01.13 0 0 15453

És akkor az útjának jelentős részén nem lenne ütemes :)

Ami Téged nem érdekel, ahogy az esti vonatok ütemből való kitérítése sem :)

 

Szerintem az esti is maradjon úgy, ahogy volt, és felejtsük el ezt a 2 perces témát :))

Én azt mondtam, hogy lehetne csökkenteni a menetidőt a kevesebb tartózkodás miatt. Ha már úgysem ütemes, akkor nem tudom, miért maradjon úgy.

Előzmény: István Gyuri (15451)
vöri_ae Creative Commons License 2008.01.13 0 0 15452
"Na mármost lehet én vagyok a vak de én még egy alljcserét sem vettem észre Bátaszék és Szekszárd közt az almúlt pár évben."

Elég sok talpfát (ill. a helyét...) kicseréltek újabbara, vagy betonaljra az utobbi 1-2 évben.
Előzmény: Törölt nick (15445)
István Gyuri Creative Commons License 2008.01.13 0 0 15451

Chabee87: Jó, értem én. Tudom, hogy nehéz a döntés, de jelenleg nem látok arra okot, hogy ezt meg kéne lépni, ez a lényeg, szóval ezt (a jó döntést- ami igazából nem jó) halogathatjuk későbbre is:))

Értem én, hogy ki akarod kerülni a választ...

 

Nameg az is kérdéses startégia, hogy a vonal felét csili vili tényleg über szuper frankóra megcsinálom, a másik felét meg annyira hagyom szétrohadni, hogy lassan már serpáknak kell a vonatot a hátukon cipelniük.

Hát, így legalább a Szekszárdig utazók jó. Az lenne az igazán kérdéses stratégia, ha az alsó részt megcsinálnák, de Nagydorog felett lenne 20-as, mert az mindenkinek menetidőtöbbletet jelentene.

 

98-99-esben a mindenhol megálósak:

Hopsz, rájöttem a titok nyitjára, te az éves menetrendet nézed valószínűleg fedvény és vágányzári nélkül, én pedig a menetrendi időszak végén érvényes vágányzárit (amivel felül is ragasztottam az évest...)

 

több nem lett ahhoz képest.

Ahhoz képest nem, de valójában igen, mert az egyik szobi az csak itt volt belassítva (gondolom szintén ilyen-olyan vágányfelújítási melók miatt), egyébként az szaladós volt.

 

Amúgy továbbra is azt mondom, hogy a pályavasút kezd elkanászodni, és ha valaki nem csap oda egyet akkor elég rossz irányba fognak menni a dolgok.

Na, ez már tartalmában és hangsúlyában is elfogadható :)

 

De akkor már kíváncsivá tettél az ideális megoldás iránt :)

Már írtam: tavalyi menetrend +11-12 perccel eltolva.

 

Viszont nem lenne ekkor órás ütem, hanem 2 db kétórás egymásba ágyazva.

Ez is lehetséges elképzelés, a személyvonatokkal viszont célszerű Békéscsabán óra:20-ra megérkezni, tehát erre is gondolni kell.

 

D55: Akár. De ha úgysem ütemes az utolsó két esti vonat, akkor nyugodtan feszesebbre lehetne venni, nem?

És akkor az útjának jelentős részén nem lenne ütemes :)

Mivel a 2451-es most már bejön a Nyugatiba, ezért a 2458-asnak a fóti keresztje miatt csak innentől kezdve lehetne irtani a menetidejéből, de sok értelme szerintem nincs.

 

A reggeli max. úgy marad, ahogy volt.

Szerintem az esti is maradjon úgy, ahogy volt, és felejtsük el ezt a 2 perces témát :))

Előzmény: Törölt nick (15447)
Abymot Creative Commons License 2008.01.13 0 0 15450

Alex­_86:

„0 perc megállással... De 100-as pályán, 5,1 km + egy felszállás nem nagyon jön össze 4 perc alatt.”

Azt sejtettem, hogy csak a megállóközre ez szűkös. Tulajdonképpen arra gondoltam, hogy Felsőzsolcáig van-e annyi tartalék, ami képes „benyelni” mondjuk a 4,5 perc esetén jelentkező fél perc többletet.

„Hernádszurdok mh. kinyírásával lehetne nyerni annyi időt, hogy egy szupergyors átszállás legyen a 98-ra, de ez nem tudom, jó ötlet lenne-e...”

Ezt én se tartom jó ötletnek. A megállóhelymegszüntetések elburjánzásával általában nem értek egyet (ld. alább).

 

"Jó hírt kell közöljek, az 1-es módosítástól (április 6.) megoldódik a hidasnémeti csatlakozások problémája,"

Akkor meglátjuk, mi lesz a „hivatalos” megoldás. (Reméljük, hogy meglátjuk).

 

István Gyuri:

„Nem a megvalósulthoz képest jelentene pazarlást. Egy rossz "rendszerhez" képest nem érdekel, hogy jobb lenne-e.”

Pedig a jelenlegihez (is) kellene mérni az elképzeléseket.

„Ahogy az leírtam, a jelenleglegi lassújelek mellett és az 1-es vonali össze-vissza menetidők miatt ez nem meglepetés.”

És akkor ez így már jól is van? Ezzel meg van oldva a probléma?

A Tatabánya-Környe lassújelet pedig fel kell számolni, továbbra is azt mondom.

„Ha csak és kizárólag az Oroszlány-BP utasokat vizsgálod, akkor lehet ilyenről beszélni. De a többi ~90%-ra ez nem igaz.”

A teljes (Bp.-Komárom/Oroszlány) rendszer 10%-a az oroszlányi ágnak már kb. 30%-át jelenti, ebből a szempontból tehát már jelentős.

És a reggeli időszakban nem csak és kizárólag Budapestig utazó átszállók vannak.

„Tehát mindent verjünk szét?! :(„

Nem, inkább építsünk! Mármint reggel jó közlekedést Oroszlány felől a „fővonalra”.

 

Kis kiegészítés a 12-es vonalhoz:

Az utastájékoztatás sem megfelelő tapasztalataim szerint Tatabányán. Tegnap megint megfigyeltem (nem először), hogy Budapest felől bejött a vonat, de oroszlány felől még nem volt benn a szerelvény, és semmilyen hangos tájékoztatást nem adtak a Budapest felől érkezőknek, hogy az oroszlányi melyik vágányról fog (majd) indulni.

 

Megszűnt emellett a „Figyelem átszállás” kezdetű felkonferálás is, pedig régebben rendszeres volt a budapesti vonatok érkezésekor, ha Oroszlány vagy Pápa felé csatlakozása volt.

 

Az pedig nem tudom miért kötelező, hogy szétkapcsoláskor az 5a vágány legtávolabbi végéről (a vértesszőlősi kijárattól) indítsák egy dupla szerelvény első felét Oroszlányba, mikor az 5-dik vágány is üres, ahol be lehetne állni a felüljáróhoz, és az egész műveletet ott is el lehetne végezni.

Végül is az utasok azért vesznek jegyet, hogy Oroszlányba vonatozzanak, nem pedig azért, hogy Vértesszőlősre gyalogoljanak.

 

[Azt viszont el kell ismernem, hogy odafigyelést és törekvést is tapasztalok pl. a komáromi irány szűk csatlakozásainak biztosítására: a héten többször láttam 34421-et érkezni Oroszlányból, és 4926 mindig megvárta. Hát sajnos a hangos tájékoztatás itt is olyan lett amilyen, de a szolgálattevő megvárta az átszállókat (egyébként nem is gondoltam, hogy hétköznap este fél nyolckor minden nap lesznek átszállók Oroszlányból Komárom felé – de lettek, ahogyan 4911-ről is szálltak át 34418-ra)].


„Ha ilyet meg lehetne csinálni [4917-et Komáromból 7.02-kor továbbzavarni], akkor a fűzfői előztetést is meg lehetne csinálni.”

Nem értem milyen fűzfői (vagy füzitői) előzésről beszélsz.

"Egy ITF-ben minden második órában ilyen lenne [mint az 5-ös raszterében 34911 csatlakozása Budapest felől]"

Hát ha ilyen lenne… :) Jól megnézted?

 

„Tavaly 9:46-kor érkezett, a Délibe pedig 9:53-ra. Nem tudom elfogadni az érvelést :)”

Az, hogy tavaly sem volt jó, ez még nem ok arra, hogy idén még rosszabb legyen. Ne csak a tavalyi érkezést nézd, hanem hogy van-e jelentősége a 10 órára behordásnak?

 

Általában a 40-42 vonalakon a reggeli gyorsokat annakidején szerintem túl későnre csúsztatták (igaz ez a Dombóvárról jövő 8007-re is), nehogy konkurenciát jelentsenek az IC-knek (amiből három is érkezik 8.55 és 9.36 között Kelenföldre).

„Van, pl. a 9002-es jön akkor ott szembe [Diósdnál].”

Abban az esetben, ha késik.

Különben kb. 9.19-kor el kell haladnia Diósdon (máskülöben Érd felsőig nem elég Kelenföldtől 15 perc, mint pl. 9722-nek), 9.20 kellene indulni szembe a személynek, az IC pedig csak 9.23-9.24 körül érhet ide.

„Ez nem igaz. Helyes vágányról is mehet Háros felől [Kelenföldön] a 14/15-re.”

Jó, igazad van, tulajdnképpen azt akartam mondani, hogy úgyis nmindenképpen ki kell térnie a helyes vágányról előbb-utóbb (de nem ezen fordul meg a dolog).

 

„Tehát már megint mindent verjünk szét egy vonat miatt....”

Nem verünk mi szét semmit. Hanem EN269 veri szét 4817 menetrendjét. Ütem szerint 9.25-re kellene Kelenföldre érnie, ehelyett ér 9.34-re. Ha behozzuk 9.30-ra, azzal csak az ütemtől való eltérést csökkentjük (+9-ről +5-re).

„Szerintem ez így önmagában nem bölcsesség, hanem felesleges általánosítás.”

Lemaradt az idézőjel, utalni akartam arra, „közhely”-nek is értheted.

De a tartalmát komolyan gondoltam: szerintem a cél az egyedi közlekedéssel versenyképes közösségi közlekedés. Ha van egy jellemző időpont, amikorra nagyobb számú utast kell behordani, akkor lehet hogy ehhez kell igazodni a napközbeni ütemtől függetlenül. (Valamikor ilyen „gyűjtőidőpontok” voltak a műszakváltások: 6.00, 14.00, 22.00, ma talán ez az egy maradt, a 7.30 és 8.00 körüli iskola, hivatal- stb. kezdési időpont.)

Tehát ha az érintetteknek ezt nem biztosítjuk, akkor letereljük őket a közösségi járműről. Ha pedig nincs lehetőségük egyéni közlekedésre, akkor pedig felesleges időveszteséget okozunk nekik – megint csak a céllal ellentétesen.

 

„Azon utasok nem annyira örülnek, akik emiatt késik le a vonatukat, és elvesztik a bizalmukat az egész rendszerrel kapcsolatban.”

Két rossz közül szerintem ebben az esetben ez a kisebbik.

 

„Lényegtelen. Amit szabad Jupiternek...”

Az nem lényegtelen, hogy én nem írtam be a vonatszámokat:) helyesebben :(

Tehát: 7400, 35732, 3300.
(Tényleg rájöttél, hogy mire gondolok, vagy csak rutinból válaszoltál?)


"Hát, ugye, ezt nem lenne olyan nehéz kiszámolni... :)"

 

Nekem mégse egyértelmű, különben nem kérdeztem volna. Az alábbit tudom tippelni:

Debr. ind. ptl.40, Macs ptl.58/59, Balmaz ps.12/13, Ohat ps.48/49, Egyek ps.54/ptl.02, Tiszaf.ptl.12/13, Fabony ptl.47.

Fabony ind. ps.13, Tiszaf. ps.47/48, Egyek ps.58/59, Ohat ptl.04/05, Balmaz ptl.40/41, Macs ptl.54/ps.02, Debr. ps.20.

Csak akkor nem tudom, hogyan illeszthetők be a balmazi betétek (hogy ne várjanak ott másfél órát).

És azt se látom, hogy lennének a tiszafüredi csatlakozások (pláne jobbak hogy lennének mint eddig).


„ez első ránézésre működik a leírásod alapján [a 36629 menetrendje].. Bár a 39-est elég koránra kell hoznod (Tiszaeszlár felől a csatlakozásra még figyelni kell), hogy a 10-essel böszörményben meg legyen a kereszt.”

 

Miért kéne a 39-est módosítani?

„Nem tudnak azonos percben indulni [113 és 116 szerelvényei],, mert egy közös váltón át kell menniük. [A 36018-as vonat menetrendjére vonatkozó kérdést] Passzolom”

 

20.30-kor akkor is indulhatna.

A másik kérdés pedig továbbra is kérdés: hogy honnan kerül elő a szerelvénye?

„Elvesztené a csatlakozását Kétegyháza felől. [34317]”

Jelenleg van 35 perc várakozás Makó felől, 7 perc Kétegyháza felől.

A módosítással lenne 29 perc Kétegyháza felől, 5 perc Makó felől.

Jelenleg van Orosházán 92 perc Békéscsaba felé, és 93 perc Hódmező felé.

A módosítással lenne Orosházán 6 perc Békéscsaba felé és 7 perc Hódmező felé.

Tehát inkább nyerne, mint veszítene.

Vonali továbbhaladásra várás Orosházán lenne 1 perc helyett 35 perc – kérdés hogy Tótkomlós felől melyik az erősebb irány: Békéscsaba vagy Szarvas.


”Egyelőre ez úgy látszik, megoldhatatlan [a mindkét irányú szegvári megállás].”
Rókuson keresztkor miért vár mindkét vonat 4-5 percet?


„Igen, mert nagyon kakaskodtak a[Kakaszék] megtartása mellett :))”

Azt nem értem, hogy miért olyan kívánatos cél a megállóhelyek megszüntetése. Pl. azzal se értek egyet, amit Kistőkéről írtál: ha vannak kisdiákok, akik onnan járnak be, miért kellene megszüntetni a megállót?

 

Lehetnek felesleges megállóhelyek is, de ez még nem lehet ok arra, hogy egymást túllicitálva záporozzanak az ötletek a megállóhelyek tömegének megszüntetésére. Nem nézve, hogy így hány utas lesz kizárva az utazás lehetőségéből.

 

Talán lenne értelme egy általános megállóhely-felülvizsgálatnak. Pl. ha épült egy új városrész a vasút mellett, akkor át lett-e oda helyezve a megálló, vagy maradt a régi falutól X km-re. Vagy ha megszűnt az állomás, akkor a helyén funkcionáló megállót nem lehet-e a sínpár településhez közelebbi szakaszára áthelyezni, stb., stb.  A 2b vonalnál már 20 éve felmerült a megállási helyek felülvizsgálata a megváltozott településszerkezet alapján, azóta az ipar területi elhelyezkedése is megváltoz(hat)ott – de nem került rá sor. Egy ilyen felülvizsgálat egész biztosan megállóhely-megszüntetést is eredményezhetne, számos esetben viszont az igénybevevőkhöz közelebbi kiszolgálást (megállást).

 

M41_2202:

"A 130-as vonallal kapcsolatban, ezzel lehetne kezdeni valamit? A 2 óránként Hódmezővásárhelyre közlekedő személyvonat után 3 perccel ér be a zónázó vonat a Keletiből. "

Szerintem nem, bár 7224 és 7216 indulhatna esetleg .55 helyett .00-kor, de egyrészt így is csak 2 perc átszállási idő maradna, ami szerintem Szolnokon egy kicsit kevés (pláne a 100 km-es zónázó járat végállomásánál), és hogy Kunszentmártonra időben odaérjen a keresztre, lehet hogy még egy (homoki? Bagimajori?) megállást is fel kellene adni (nem tudom milyen normaidők vannak Kunszentmártonban).

 

De az így létrejövő két csatlakozás nem hiszem, hogy megoldaná a kérdést, amit az okoz, hogy itt is „féltökűek” (Š IGy) a csatlakozások: Szentes felől a vonatok csatlakoznak a 100-as vonal Nyugatiba kölekedő gyorsvonataihoz, visszafelé ez nem igaz: a debreceni gyorsok páratlan órában érnek Nyugatiból Szolnokra, a 130-as alapütemi vonatai páros óra.55-kor indulnak.

(Mert a 130-as vonatai feles szimmetriával közlekednek, a 100-as gyorsvonati pedig egészes szimmetriával – Gyuri legutóbbi példái alapján végre megértettem, hogy mit jelent az egyik és a másik – meglátjuk, hogy tényleg így van-e?).

 

A páros irány Szolnoki csatlakozásait ki lehetne hozni az egész 130-as vonal +5-tel történő eltolásával (így kicsit felemás csatlakozásrendszer lenne: odafelé a Nyugatiba lehetne érkezni, visszafelé meg a zónázóval a Keletiből lehetne indulni), de ennek meg az az akadálya, hogy ez az 5 perces eltolás végiggördülne a vonalon, és Hómezővh.-Népkerten elvinné a szegedi csatlakozásokat.

 

Viszont 7229 és 6007 csatlakozását meg lehetne csinálni, ha 7210 elébe menne Martfűre a keresztre, így 7229 Szolnokra 6.01-re tudna érni (Ister után indulva Tiszetnyőről). Ha az amúgy is ütemből kilógó 6007 nem állna Cegléden 6 percet, hanem 5 perccel a jelenleginél később indulva Debrecenből 2-2 percet várna Szolnokon (6.06-6.08) és Cegléden (6.30-6.32).

Ezt talán érdemes lenne megcsinálni, mert itt egy kétórás rendszerbe illeszkedő csatlakozás hiányzik jelenleg.

Azt meg el kellene dönteni, hogy akkor a 120a-n 3349 „csatlakozásra nem vár” jelet kapjon, vagy erre is biztosított legyen az ászállás 7229-ről.

De még az is megoldás lehet, hogy semmi más nem változik, csak a 6007 kerül 4 perccel későbbre Szolnok és Cegléd között, így várva be 7229 érkezését.

 

István Gyurihoz: ha az 1-12-es vonalon „óriási probléma” egy véletlenül sikerült 1 perces csatlakozás, akkor 6007/3349 micsoda?

 

Vagy Nagykáta és Újszász között.

 

A 120-as vonalhoz egy észrevétel:

A Szolnokról páros óra 11 perckor induló gyorsvonatokat nem lenne érdemes megállítani Szajolon, a Debrecen felőli csatlakozás biztosítása végett ? (egy-két páratlan órás is szóba jöhetne)

És fordítva, a Szolnokra páros óra 48-53-kor érkezőket?

Előzmény: István Gyuri (15228)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.13 0 0 15449

Amúgy nézegettem azt a 120-ast.

Elképzelés:

 

Kétórás IC ütem Mezőtú, gyoma, mezőberényi megállásokkal és Kétórás sebesvonati ütem, ami Mezőtúrtól vagy Gyomától mindenhol megáll, viszont odáig nem. És az IC órájában egy személyvonat végig, ami Mezőtúron előz az IC, a személy meg mondjuk helytelenből indulna Mezőtúrról és így már Gyomától a Sebesvonat menetvonalán haladna.

Eredménye: Órás kapcsolat Bp-Békéscsaba közt, Órás ütem Mezőtúr-Békéscsaba közt, Kétórás kapcsolat Szolnokról a kismegállókba, és Kétpóra, és órás eljutás Szolnokról Mezőtúrra.

 

Vagy: Hasnem szeretjük a kismegállókat akkor a már korábban felvázolt IC és Sebes, ahol a Sebest megfogom Kétpón, ezzel ő kipipálva, Pusztapó, Csugar, Nagylapos elvileg rendelkezik szilárd burkolatú bekötőúttal, szóval autóbuszos kiszolgálásuk nem lehetetlen, de viszont az IC-re mindenféleképpen kéne akkor a sima 2. osztály is, mert akkor ezzel bonyolódna a Szolnok-Mezőtúr és a Mezőtúr-Békéscsaba (nagyobb települések, viszont így Murony kimaradna :S) másik órás kapcsolat. Viszont nem lenne ekkor órás ütem, hanem 2 db kétórás egymásba ágyazva.

 

D55 Creative Commons License 2008.01.13 0 0 15448

És mi van a hajnali első két-három vonattal? Ott nem akarsz húzni és ütemen felüli vonatot csinálni belőle?

Akár. De ha úgysem ütemes az utolsó két esti vonat, akkor nyugodtan feszesebbre lehetne venni, nem? A reggeli max. úgy marad, ahogy volt.

Előzmény: István Gyuri (15446)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.13 0 0 15447

Olvastam, ezért is írtam, hogy nem értetted a kérdést: mi van (ha akármi miatt) oda kell érnie, akkor hogyan döntenél? Csak, hogy érezd, néha milyen nehéz jól dönteni.

 

Jó, értem én. Tudom, hogy nehéz a döntés, de jelenleg nem látok arra okot, hogy ezt meg kéne lépni, ez a lényeg, szóval ezt (a jó döntést- ami igazából nem jó) halogathatjuk későbbre is:))

 

És Szekszárd felett sem láttál semmilyen változást? Hát, sok fővonalra még annyit sem költöttek, mint erre a részre...

 

Dehogynem, mivel arra járok minden héten. Ha az összmérleget nézzük az utolsó szakasznak semmi értelme nem volt, mert a 100-as pályán mennek 80 helyett 60-al a vonatok. Ebből a pénzből inkább hozták volna fel a Tolna-Bátaszék szakaszt 60-asra végig, azzal többre mentünk volna. Nameg az is kérdéses startégia, hogy a vonal felét csili vili tényleg über szuper frankóra megcsinálom, a másik felét meg annyira hagyom szétrohadni, hogy lassan már serpáknak kell a vonatot a hátukon cipelniük.

 

Előszedtem a kedvedért a 98/99-es menetrendet...

Szerintem Te a hétvégi vonatot is beleszámoltad.

 

Hát mostmár én is előszedtem vagy harmadszor. Tekintsük vizsgálati alapnak a 0.00-tól 8.03-ig terjedő intervallumot. 98-99-esben a mindenhol megálósak: 2119,2129,2319,2339,2229,2317,2117,2227,2327,2127,2337. Ez 11 db

Ma: 2119,2129,2139,2219,2319,2329,2339,2349,2359,2217,2317. Ez is 11db. Tehát több nem lett ahhoz képest. Persze én egy szóval sem mondtam azt, hogy a forgalmasabb megállókból ne lenne több vonat :)) Direkt írtam a hozzászólásomban a kismegálló-t, hogy állításom arra vonatkozik.

 

Egy picit lájtosabban, ha szabad kérnem.

 

Ejnye, hogy neked mekkora igényeid vannak:)) Amúgy továbbra is azt mondom, hogy a pályavasút kezd elkanászodni, és ha valaki nem csap oda egyet akkor elég rossz irányba fognak menni a dolgok.

 

Ez OK, de ez számomra továbbra is csak félmegoldás.

 

Csak tüneti kezelésnek szántam. De akkor már kíváncsivá tettél az ideális megoldás iránt :)

Előzmény: István Gyuri (15446)
István Gyuri Creative Commons License 2008.01.13 0 0 15446

D55: Akkor húzzuk meg!

Ne húzzuk meg, hagyjuk békén :)

 

Csak az éjszakait húznám meg.

És mi van a hajnali első két-három vonattal? Ott nem akarsz húzni és ütemen felüli vonatot csinálni belőle?

Na, hagyjuk a témát...

 

Bélamajor: tehát munkanap csúcsban mindenképp be kellene tenni személyeket sűrítésnek.

Nem emelek vétót ez ellen :)

 

Vagy: az IC után akasztunk egy-két  20-80-ast, hogy pótjegy nélkül is lehessen utazni.

Vegyes IC-ben én is gondolkodtam.

 

125: szerintem a mezőhegyesi csatlakozás nem igazán fontos, az átszállók száma elhanyagolható.

Ebben bíztam, mert nekem ott csúszna egy kicsit szét a "pók".

 

Chabee87: Azt, hogy miért is kell annyira sietnie a 46-on az Usgyinak, hogy a fél vonalat beabáljuk érte?

Olvastam, ezért is írtam, hogy nem értetted a kérdést: mi van (ha akármi miatt) oda kell érnie, akkor hogyan döntenél? Csak, hogy érezd, néha milyen nehéz jól dönteni.

 

Na mármost lehet én vagyok a vak de én még egy alljcserét sem vettem észre Bátaszék és Szekszárd közt az almúlt pár évben.

És Szekszárd felett sem láttál semmilyen változást? Hát, sok fővonalra még annyit sem költöttek, mint erre a részre...

 

Én az írásomban a 98-99-es menetrendet említettem. Abban reggel 8-ig Vácról 11 mindenhol megálló személy indult, míg ma 10, ha a 8.03-ast is oda vesszük akkor 11.

Előszedtem a kedvedért a 98/99-es menetrendet...

Szerintem Te a hétvégi vonatot is beleszámoltad.

Ezzel együtt valós, hogy egy szobi gyorsított ebben az évben be lett lassítva Váctól befelé. Ez korábban és később sem volt így. Én a zónázó bevezetésére gondoltam a több vonatot, ez akkor igaz volt. A gyorsított megállóiból viszont több vonat lett (A csúcsidő széthúzásával), és van még egy-két zónázó is reggelente, amik hatására a helyi vonatokon csökkenhetett az (álló) utasok száma.

 

Kicsit valakinek már meg kéne regulázni ezt a csürhét, mert már időnkénet pofátlanság amit ezek művelnek.

Egy picit lájtosabban, ha szabad kérnem.

 

Az én javaslatomnak konrétan az volt a célja csak, hogy ne legyen Rákospalota-Újpesten félrerakás.

Ez OK, de ez számomra továbbra is csak félmegoldás.

 

De ha a jelenlegit nézzük egyszerűen a Veresi gyorsítottak sehogy sem passzolnak a Váci (igen rövid másfél kétóráig tartó) 20 perces üteméhez.

Hát, elég szoros a program... (idézet az egyik kedvenc előadásomból, a Páratlan páros 1-ből...)

Előzmény: D55 (15443)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.13 0 0 15445

Melyikre gondolsz?

Azt, hogy miért is kell annyira sietnie a 46-on az Usgyinak, hogy a fél vonalat beabáljuk érte?

 

Én látom a szikrát.

 

Biztos most öntik le egy vödör vízzel, nehogy valami lángot fogjon:))

Amúgy ezt a 46-ot nem értem. Minden normális vonalon van valamilyen szintű pályafenntartás. Ha pl a 154-en lesz valami lassújel (leggyakrabban 40-es szokott lennei) akkor jön a Pft és egy bizonyos idő múlva helyreálítják. Na mármost lehet én vagyok a vak de én még egy alljcserét sem vettem észre Bátaszék és Szekszárd közt az almúlt pár évben.

 

Nem nyert :)

 

Már attól függ mihez képest. Én az írásomban a 98-99-es menetrendet említettem. Abban reggel 8-ig Vácról 11 mindenhol megálló személy indult, míg ma 10, ha a 8.03-ast is oda vesszük akkor 11.

 

De gondolom, itt inkább 5 percet szeretnének... :)

 

Én is szeretnék sok mindent:) Gondolom ők meg dolgozni nem szeretnének, csak a pénzt bezsebelni. Kicsit valakinek már meg kéne regulázni ezt a csürhét, mert már időnkénet pofátlanság amit ezek művelnek.

 

Tehát ez a javaslat még nem állítaná vissza 20-20 perces személy-gyorsított rendszert a fővonalon.

 

Az én javaslatomnak konrétan az volt a célja csak, hogy ne legyen Rákospalota-Újpesten félrerakás. De ha a jelenlegit nézzük egyszerűen a Veresi gyorsítottak sehogy sem passzolnak a Váci (igen rövid másfél kétóráig tartó) 20 perces üteméhez.

Előzmény: István Gyuri (15442)
D55 Creative Commons License 2008.01.13 0 0 15443

Már le lett egy párszor írva: a forgalom nem engedi az azonos percben érkezést, indulást. Hasonlóan a Keletihez.
És miért nem, hogy az ég szippantsa őket föl?! ( (C) Gyermekvasút, L. I.-né :) )

 

Egyébként ilyenkor (a keresztek hiánya és az utascsere gyorsasága miatt) már így is vigyázni kell, nehogy korán legyél, 40-nel is tartható a meentrend.
Akkor húzzuk meg!

 

Az esti utolsót pedig még Te is "elfogadtad", hogy mehet korábban.
Azt fogadtam el, hogy nem mehet korábban, hanem induljon később :)

De akkor tényleg facsarjunk már ki belőle még pár percet, ha a rövid utascserék miatt lehet és szerintem tartalékidő sem kell neki.

 

Na, tessék szépen hazamenni, és onnan internetezni :)

Itthon vagyok :)

Néha a suliban netezek pl. óraközi szünetben.

 

Inkább tanulj az érettségidre.

Pa-pa-pa-pa-pa-pa-pa :)

 

De akkor meg napközben nem férnének be a keresztek az alapütemmel és a gyorsítottakkal.

Csak az éjszakait húznám meg.

Előzmény: István Gyuri (15440)
István Gyuri Creative Commons License 2008.01.13 0 0 15442

Chabee87: Meg az enyém sem amit hozzád intéztem :)
Melyikre gondolsz?
 
Meg ki tudja, hogy nem lesz-e tele motorvonatokra is érvényes lassúval.
Van, aki azért nagyjából tudja :)
 
De legalább ha az ember látná a szándék havány szikráját, is, hogy érdemi változás esetleg majd történi majd, de nem.....Jelen állapotban a vonal szép lassan a szétrohadás fele tart.
Én látom a szikrát. De valóban nem a következő években lesz ez.
 
Ha ez az egyetlen kívánságod, akkor talán megerőltethetem magam :))
Van nekem több kívánságom is, de ez tényleg nagyon zavaró.
 
Kismegállóhelyekről, mint az övé több nem lett. A nagyobbakról igen.
Nem nyert :) Reggel minden megállóból több lett a vonat BP felé.
 
Ha 4 perces minimális követést feltételezünk

De gondolom, itt inkább 5 percet szeretnének... :)

 

akkor utána mehetne a betét 18-kor és akkor a gyorsított nem előzne hanem várna két percet és 22-kor menne tovább.
Ez is lehetne, de azt is látnod kell, hogy ez a vonat a reggeli 20 percezésből is ki van már verve Vácról indulásban 2 perccel, illetve Dk-alsó-RP-ÚP között is kapott még egy perecet (az állomáson a 2-re tudják félretenni, ami viszont 20-as), tehát a "régi" rendszerben 3 perccel korábban már ott volt és a veresi gyorsított után 2 perccel lódult meg (papíron).

Tehát ez a javaslat még nem állítaná vissza 20-20 perces személy-gyorsított rendszert a fővonalon.

Előzmény: Törölt nick (15441)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.12 0 0 15441

A kérdés nem erről szólt.

Meg az enyém sem amit hozzád intéztem :)

 

Valamilyen menetrendnek pedig jövő decembertől is lennie kell, ha jók az állapotok, ha nem.

Na igen, csak nem mindegy milyen lesz. Meg ki tudja, hogy nem lesz-e tele motorvonatokra is érvényes lassúval. De legalább ha az ember látná a szándék havány szikráját, is, hogy érdemi változás esetleg majd történi majd, de nem.....Jelen állapotban a vonal szép lassan a szétrohadás fele tart.

 

Egyébként nem lehetne trgár szavak, káromkodások nélkül írogatni? Próbáld meg, hátha sikerül :)

Ha ez az egyetlen kívánságod, akkor talán megerőltethetem magam :))

 

Nem, hogy nincs kevesebb, reggel több van!

 

Kismegállóhelyekről, mint az övé több nem lett. A nagyobbakról igen.

 

Az utolsó mondatod helyes, de mint írtam - sajnos - valóban félre van dobva az egyik személy.

 

Valóban elnéztem:) Amúgy nem értem a dolog miértjét. Lehet én vagyok tájékozatlan, de a Veresi elmegy 14-kor. Ha 4 perces minimális követést feltételezünk, akkor utána mehetne a betét 18-kor és akkor a gyorsított nem előzne hanem várna két percet és 22-kor menne tovább.

Előzmény: István Gyuri (15440)
István Gyuri Creative Commons License 2008.01.12 0 0 15440

Chabee87: Úgy bizony csinálják meg!!
A kérdés nem erről szólt.
 
Ez már olyan szar, hogy erre nemnagyon érdemes tervezni.
Valamilyen menetrendnek pedig jövő decembertől is lennie kell, ha jók az állapotok, ha nem.
Egyébként nem lehetne trgár szavak, káromkodások nélkül írogatni? Próbáld meg, hátha sikerül :)
 
D55: Miért nem lett szimmetrikus?
Már le lett egy párszor írva: a forgalom nem engedi az azonos percben érkezést, indulást. Hasonlóan a Keletihez.
 
Az egy zárójel/két zárójel mit jelent?
Passz.
 
Akár éjjel van, akár nem, az ütemtől korábban közlekedik, tehát a Vácrátót-Vác utas lekésheti. Akkor inkább induljon később a Nyugatiból (feltételes megállással még kevesebb lehetne a menetidő, nem?).
A feltételes megállást ott sem lehet bevezetni, ahol értelme is lenne. Ezen a két percen lovagolni meg teljesen felesleges, minimális utas van ezeken a vonatokon, és szerintem már Őrbottyánból sem volt felszálló, nem hogy a puszta közepéről Vácrátót állomáson.
Egyébként ilyenkor (a keresztek hiánya és az utascsere gyorsasága miatt) már így is vigyázni kell, nehogy korán legyél, 40-nel is tartható a meentrend.
 
Nem értem, hogy miért ne lehetne ilyen utas
Lehet, pl. aki eltévedt az erdőben... Éjfélkor, éjjel egykor még én is kimegyek 4-5 perccel korábban, nehogy az óránk máshogy járjon a mv-ével...
 
azt meg főleg nem, hogy miért nem lehet a Nyugatis indulást 6 perccel későbbre tenni.
Lehet, csak nem fognak neki örülni az utasok. A valódi utasok.
 
rutthin: Nem csak Neked, szerintem is az!
Megnyugodtam :)
 
looksharp: Azt nem értem, miért lett IC
Azért, hogy a nemzetközi utasok hosszú távon minőségi kocsival utazzanak. Gondolom én.
 
Más kérdés, hogy a 120-ason valami értelmes kompromisszunot kellene találni a nemzetközi vonatok és a gyorsok esetében, mert akkora fogalom (vagy igény esélye) nincs a vonalon, hogy órás ütemet megtöltsenek utassal(plusz ugye ott lennének a személyvonatok).
Hát igen, erre lehet megoldás az egyik órában IC, a másikban a 120-on mindenütt megállós gyors. Három vonattípus szerintem itt sem él meg.
 
A jogszabály szerint 7:25-kor lehet kezdeni.
És ekkor is kezdenek Szolnokon?
 
Ahogy én számolom, akármilyen a "menetrend, nem leht úgy megolnai a 125-öst, hogy mind Mezőhegyesen, mind Orosházán, mindpedig Mezőtúron meglegyenek a csatlakozásai
Ha ugyanahhoz a 120-as vonathoz akarsz csatlakozni nem igazán.
 
Az azonban elgondolkodtató, hogy a vonatokon péntek és vasárnap kivételével nem sokan vannak...
Volt bármilyen "kampány" az "ütemes" bevezetéséről? Akkor egyelőre ne várj csodát...
 
Hogyan?
Nem kellene annyiszor kocsit és gépet cserélni Szeged és Bcsaba között. Nem is látom sok értelmét fenntartani mind a két telephelyet...
 
A 140-es személyvonataiban meg lehet őket találni.
És nyáron, hétvégén mi jár ezekben?
 
A fonyódi Ex idei 70-100 fős (lehet, hogy sokat mondtam) utasforgalma elgondolkodtató.
Igen. Nem sok értelme van fenntartani.
 
D55: Elméletileg lekésheti az utas és kellemetlen hajnalig, az első vonatra várni.
Elméletileg. Egyébként pedig a 2458-at lekéső még elérheti a 2468-ast, és nem kell reggelig várnia. Az esti utolsót pedig még Te is "elfogadtad", hogy mehet korábban.
 
bukovaribulcsu: Az index cikkében a szerző értelmetlenül áll, hogy léteznek emberek, akik az ütemes menetrendet utálják. Pedig utas létemre én is ezek közé tartozom.
Nem. Te nem az ütemes menetrendet utálod, hanem azt amit annak neveznek, de valójában egy szétbarmolt dolog (a reggeli időszak, amire joggal lehet panaszkodni).
 
s ráadásul, sok ácsorgással fél óra helyett óráig tart az utazás!
Ezt ne állítsd be úgy, mintha általános lenne. Elég sokat utazok BP-Vác között, és nem tapasztalom ezt a jelentős késést.

No, nem azért kicsi, mert kevesen használják, hanem mert ezt valamikor az átkosba, nem lévén káderja, olyan megállóhelynek nyilvánították, amelynek nincs köze a munkásosztályhoz és ezzel együtt a fejlődéshez.

Hagyjuk ezt az ócska, demagóg dumát... A MÁV-blogban lehet vele egy-két szimpatizánst nyerni vele, de itt hatástalan.

Természetesen Alsógödön is megállhatna a gyorsított vonat a csúcsidőben, csak akkor már a többi helyen is megállhatna ilyen alapon. Ez amellett, hogy megszüntetné a minimális tartalékidejét a vonatnak (ergo az általad is zavaró tényezőnek tartott késéseket növelné), kapacitásproblémákat is felvetne, mert a reggeli csúcsban így is tele vannak ezek a vonatok az alsógödi utasok nélkül is.

Visszasírjuk, amikor átszállás nélkül utazhattunk innen akár még Kismarosra is!

Mint minden menetrendváltozásnak, az ütemes-zónázó bevezetésének is voltak hátrányosan érintett utasai. Ezek 2-5%-ot tettek ki. Ennyit fel lehetett és fel kellett vállalni, az eredmény pedig egy 12-14%-os utasszámnövekedés lett, ami az utóbbi időben sem fordult érzékelhető mértékben negatívba.

Azóta a vonatok nagy része csak üresen ide-oda rohangál

A reggeli csúcsidőben a Vác felé menő vonatok nyilván kihasználatlanabbak, illetve ahogyan már mások is írták vannak az ún. szerelvényvonatok, amikor valóban utas nélkül (hogy minél hamarabb "célhoz érjenek) mennek pl. Szobra vagy Vácra, hogy éppen az Alsógödön is megálló személyvonatnak legyenek a szerelvényei.

Most már Pest felé is átszáll az itt lakó pára, he nem akar hosszú ideig Újpesten rostokolni!
Ez már megint általánosítás. A tavalyi menetrendhez képest egy esetben van visszalépés, amit én is nagyon sajnálok, de ez a Forgalomnak a döntése volt, lehetne és kellene is korrigálni.

De ez csak egy vonatnál van így (igaz, az szinte a legnagyobb utasforgalmú). A másik a Vácról 7:13-kor induló járat eddig is félre állt, mert a "nyakában" van a zónázó és valóban jön az óránkénti ütemes veresi vonat.


de legalább át tud szállni a szerencsétlen egy Veresegyházáról később beérkező vonatra. Mert azt persze mindig előre engedik.
Ez már megint üres demagógia. A veresiek pedig mindig azt reklamálják, hogy nekik meg a fővonali vonatok miatt kell várniuk.... Nincs semmiféle diszkrimináció. A Nyugatiig meg nem álló vonatok mennek (helyesen) előre, a megállósok utánuk.

Mivel nem villamos módjára, látra követéssel haladnak a vonatok, ezért várni kell, amíg az előző elhagyja Istvántelek mh. végénél levő térközt (és a "palotai" gyalogos sorompót is újra lezárják), aztán lehet jelzőt állítani, indítani stb.

Aztán jól teszi a földi azt is, ha a Pest és Vác közötti településről Vácon keresztül utazik Pestre. Így gyakran legalább negyedórát nyer!

Ez megint túlzó általánosítás! Munkanapokon Sződ-Sződligetről és Vác-Alsóról érdemes felmenni Vácra, hogy a zónázóval bejusson gyorsan az utas. Hétvégén már Dunkaesziről is "megéri" (ha éppen lekéste az óránént menő járatot)...

Mert erre járatják a vasúti kocsik selejtjét.
Meg a lajosmizsei, meg részben a nagykátai vonalon, meg a székesfehérvárin, meg a pusztaszabolcsin (mind a két vonal érinti Érdet, ami 60.000-es város, hatalmas forgalommal). Meg ugyanilyen kocsik vannak Győr-Pápa/Veszprém felé is, meg még jó pár helyen.

No aztán nem beszéltem az állandósult késésekről. Ma szerencsém volt. A fél órás úton csak húsz percet késett a vonat.
Határozottan cáfolom az "állandósult" késéseket. Ez csak némelyik vonatra érvényes, ami alapvetően nem az ütemes menetrend hibája, csak a mávon belüi néhány illetékes hibája, amit lehetne javítani.


Magam is ledöbbentem, milyen drámaian lecsökkent erre az utóbbi időben itt az utasforgalom.

Nem tudom, hogy miből veszed ezt, de a fenti "nagyotmondásaid" alapján ennek is ugyanannyi a valóságtartalma.

OFF Egyébként pont az ilyen "nagytudásúak" miatt nem szoktam a MÁV-blogon kommentálni a felvetéseket, mert úgyis mindent jobban tudnak már előre, és mindenki hülye, csak ők nem...ON

 

D55: de az utolsó előtti jól nézne ki, ha a vonali zsembmenetrendben ütemesként szerepelhetne, ha csak két percen múlik.

Na, tessék szépen hazamenni, és onnan internetezni :)

Inkább tanulj az érettségidre.

 

Chabee87: régi menetrendhez képest, lényegesen reggel nincs kevesebb vonat a te megállódból Budapest irányába, szóval a vonataid száma nem csökkent.

Nem, hogy nincs kevesebb, reggel több van! És erősen csökkent a zsúfoltság is, persze a mostani új fordában ez már nem teljesen igaz...

Délután valóban volt olyan időszak, amikor 20 percenként járt a mindenütt megállós vonat, itt 30 perces ütem van helyette. Anno induláskor voltak RP-ÚP-től még betétjáratok Vácra, amit a 48-as indulású veresivel lehetett a Nyugatiból elérni, de az utasok száma csak egy ideig nőtt rajta (a minimálisról max. 100 főig), aztán leszoktak róla, és maradtak a félóránkénti vonatnál.

 

ha megnézed a menetrendet, akkor ott nincs több perces tartózkodás, ha a vonatodat félrerakják, az nem a menetrend hibája, és nem azoké akik megtervezték, hanem azoké akik nem tudják leközlekedtetni őket. Itt a Pályavasút a hibás ebben

Az utolsó mondatod helyes, de mint írtam - sajnos - valóban félre van dobva az egyik személy.

 

Alapvetően, ha a menetrend normálisan van megcsinálva akkor azt tartani lehet

Ez nem ilyen egyszerű. Itt tényleg annyi vonat van, hogy nem lehet másodpercre pontosan közlekedni (a Fót környéki 20-as lassújelek hatásáról most ne is beszéljünk). Mert egyik mv. jobban húzza neki, a másik nem annyira, az egyik vezérlőkocsi/mozdony párosítás ennyit bír, a másik kevesebbet, a jegyvizsgáló hamar ad jelzést, vagy várni kell rá stb. stb. Tehát ebből is "összecsúszhat" két  vonat Palotán, és akkor az egyik már biztos, hogy min. 5 percet bukik (és a mögötte levők is 4, 3, 2 percet csak emiatt.

 

D55: Erre már én is gondoltam és ha ez valóban így van, akkor tényleg illene újraszámolni a menetidőt és még pár percet kihúzni.

De akkor meg napközben nem férnének be a keresztek az alapütemmel és a gyorsítottakkal.

Ezért valóban van tartalék a mindenütt megállósban, éjszaka különösen.

 

gabor144: és ez bizony valóban már-már vérlázító. Eddig befért a 2339 és a 2417 is a gyorsított elé. (Vagy a gyakorlatban nem?) Mostantól miért nem? Nagyon szoros volt? Nincs más megoldás? Pl. senki nem előz semmit, és érkezési sorrendben mennek tovább egymás után térközre? Összutasmenetidőben jobb lenne, nem?

Valóban vérlázító. Ahogy írtam, eddig sem "fért bele" másodperc-pontosan. Az egyik nap ez késett egy kicsivel többet, a másikon a másik. Egyszer ez megy előre, egyszer a másik.

Ki lett adva egy menetrendszerkesztési irányelv, hogy a fejpályaudvarokra márpedig csak 5 percenként érkezhetnek vonatok. Itt 3-4 perc volt (részben a vonalon, részben a nyugatiban) két vonat között, ami a 71-es belazítása miatt (is) még látványosabb lett, és ez lett a "megoldás".

Most van egy papíron jól mutató, normaidőket, irányelveket betartó menetrend, a valóság viszont erőteljesen mást mutat... Hagyni kellett volna a tavalyi menetrendi szerkezetett, csak 11-12 perccel eltolva. Jobban jártak volna az utasok.

Előzmény: Törölt nick (15392)
D55 Creative Commons License 2008.01.12 0 0 15439

Ez jó :)))))))

Ide ITF-es zászló kéne :)

Előzmény: Blöky2 (15438)
Blöky2 Creative Commons License 2008.01.12 0 0 15438

"A megálló előt fékez, körülnéz, hogy van-e utas, ha van, akkor megáll, ha nincs, akkor kigyorsít"

 

A 70-es években a MAHART-nál így oldották meg:

 

Utas jegyet megvesz, partra visszaballag a stégről. Pénztáros (kikötőfőnok? mittomén) nemzeti zászlót felhúz. Hajó kiköt, utas beszáll.

 

Lehet vasúti megoldáson gondolkodni... :)

Előzmény: D55 (15400)
gabor144 Creative Commons License 2008.01.12 0 0 15437
Bukovaribulcsu-nak, ha még benézel ide:

Chabee87 a legtöbb dologra válaszolt, csak néhány kiegészítés:

Az általad látott üresen járkáló vonatok valószínűleg tényleg az üres szerelvények átvitele egyik állomásról a másikra. Ez laikusnak elsőre teljesen értelmetlennek tűnik, de bizonyos esetekben célszerű. Például a vácrátóti vonalon munkanap reggel befelé, délután kifelé az óránkénti személyeken kívül vannak gyorsítottak. Ezek szerelvényét célszerű megállás nélkül a rövid úton (a 70-esen) visszavinni, hogy minél hamarabb fordulhassanak.

Azt én nem tudom, hogy tényleg csak annyi szerelvényvonat van-e, amennyi feltétlenül indokolt, de szakértő olvtársak szerint lehetne kevesebb is. Ez viszont nem az ütemes menetrend szükségszerű hátránya, hanem a szerelvényfordulók szerkesztésének hibája.

A többieknek is:

A rákospalta-újpesti félretevés viszont engem is meglepett, a korábbi menetrendekben csak egy ilyen volt, a reggeli csúcs végén, a reggeli és a napközbeni menetrendi struktúra közti váltáskor a Vácról 7.13-kor (korábban 7.02-kor) induló esetében, ami kvázi egy sűrítő vonat az előző után 10 perccel, az ekkortól már 30 perces követésben.

Most viszont a Vácról 6.45-kor induló 2339-es is maga elé engedi a gyorsítottat Rp-Újpesten, amire át lehet szállni, sőt ha a 71-es vonalról jövő 2417-es (valószínűleg ez miatt nem fér be a 2339-es a gyorsított előtt) csak kicsit késik, tán még arra is. Mindez tényleg a reggeli csúcs kellős közepén, gondolom ezt látja bukovaribulcsu, és ez bizony valóban már-már vérlázító. Eddig befért a 2339 és a 2417 is a gyorsított elé. (Vagy a gyakorlatban nem?) Mostantól miért nem? Nagyon szoros volt? Nincs más megoldás? Pl. senki nem előz semmit, és érkezési sorrendben mennek tovább egymás után térközre? Összutasmenetidőben jobb lenne, nem?
Előzmény: bukovaribulcsu (15411)
D55 Creative Commons License 2008.01.12 0 0 15436
Te mégis félredobnád a gyűjtő/leosztót az IC elől a 100a-n :)
Előzmény: Törölt nick (15435)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.12 0 0 15435

De mégiscsak jobban mutat, ha eggyel kevesebb üf vonat van, nem?

 

Ez lényegtelen, semmit nem számít.

 

Az utas azt nézi és ha azt látja, hogy annyi vonat nem ütemes, akkor nem fog neki tetszeni.

 

Hú és szerinted az fog neki tetszeni, hogy már Megint Állunk Vazze! És még ráadásul vonat sem jön szembe, na ezek a köcsög mávosok már megint szivatnak! És erre azt mondja, hogy fuck you, de az elsőt kb pár másodperc alatt megoldja, hogy megnézi az időpontot. Az utasnak a legidegesítőbb az amikor nem megy a vonat. Az utccsó két vonatból meg csak annyit vesz észre, de jó, 3-4 perccel hamarabb otthon vagyok.

Előzmény: D55 (15434)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!