Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gyufa 1973 Creative Commons License 2008.10.02 0 0 3855

Köszönöm szépen.

Volt Magyarországon 106-os, vagy 108-as tisztán mechanikus hajtáslánccal?

Előzmény: dutrancs (3853)
B-csabi Creative Commons License 2008.10.02 0 0 3854
Szét ne szedje ha nem kell senkinek akkor magveszem helyileg hol van,
Előzmény: dutrancs (3843)
dutrancs Creative Commons License 2008.10.01 0 0 3853
Küldök neked a CD-108-as hajtásmódjairól képeket ,mintegy megerősítvén RS-250 kolléga hozzászólását.Itt van a mechanikus kuplungos,a Rexroth és a Linde hidrosztatikus meghajtás képei.(Hátha valaki mást is érdekel).
Előzmény: Gyufa 1973 (3849)
dutrancs Creative Commons License 2008.10.01 0 0 3852
Mostmár "csakazért" is előteremtek egyet.Ezek 4-es könyvéből és katalógusából valók.A legalsó meg orosz nyelvűből ,azért nem tudtam hozzáfűzni olyan dolgot ami előrébb vitt volna.
Előzmény: mérnökferi (3851)
mérnökferi Creative Commons License 2008.10.01 0 0 3851
Köszönöm az igyekezetet. Azért ha véletlenül összefutsz azzal a bizonyos ábrával, jussak eszedbe! Köszönöm. Üdv.
Előzmény: dutrancs (3844)
mérnökferi Creative Commons License 2008.10.01 0 0 3850
Most minden tökéletes rajt, és ez addig egész biztosan így is lesz mig el nem kezdek vele aratni :-) A váltón 2éve józan paraszt ésszel mindent összehangoltam, azóta jó. A legnagyobb problémám az volt, hogy fent a kabinban nagyon kopott volt a váltókart vezető egység és úgy be lehetett tenni a következő fokozatba, hogy az előzőből kivettem volna. Egyszerre meg két sebességgel nem mehetett szegény :-) Hegesztéssel felraktam a kopást, szépen megköszörültem, most állítom jobb mint új korába. A rajzot inkább előrelátásból keresem, mert minden éven elromlik valami, sajnos.
Előzmény: dutrancs (3842)
Gyufa 1973 Creative Commons License 2008.10.01 0 0 3849
Köszönöm szépen a felvilágosítást. Én 1990-ben arattam egy nyarat 106-os Dominátorral, még tanuló koromban. Nagyon tetszett,szerintem egy jó gép volt, a motor pedig fölötte volt minőségben a keleti blokkban gyártott motoroknak.
Előzmény: RS-250 (3848)
RS-250 Creative Commons License 2008.10.01 0 0 3848

Hát itt most egy kicsit rendbe tesszük a dominátorról korábban leírt, a valóságnak korán sem megfelelő dolgokat. Bár szerintem ezek még nem tartoznak a veteránok táborába de ez nem baj.

Az 108 s és sl betűjelzések a járószerkezet hajtásának módját jelzik (s:tisztán mechanikus, sl: hidrosztatikus), egyálatlán nem a motor típusára utalnak. Ezt a betűjelzést más önjáró Claas típusoknál is alkalmazták pl Jaguár silózók.

a 105-höz képest alapvetően a működési elvben nincs eltérés. még a 108 s és sl széria sem volt az előbb említett 3D rosta mozgató rendszerrel felszerelve alapból, ez csak külön, ráfizetve. Ez már csak a Maxi és Mega típusokon történt meg alapból.

Lényegében a alapkivitelű 108 sl típusok a korábbi 1978 és 1985 között gyártott 106-tól csak apróbb változtatásokban, és a rendelhető opcionális felszerelésekben térnek el, a legnagyobb fejlesztés a Magyar gyártmányú vezetőfülkében volt a két típus között.

Ennyit a dominátorokról és a betűjelzéseikről.

 

A motorról pedig csak annyit hogy a Rába-2356 HM6 motor korán sem a Rába-180-as motorja. Egy 205 LE teljesítményű kifejezetten a Claas Dominátor 105 és 106,  típusokhoz kialakított Rába motor, és még több száz Claas Dominátor kombájn üzemel velük, zöme már elmúlt 20 éves.

Ennyit a motorról és az élettartamáról.

Gyufa 1973 Creative Commons License 2008.10.01 0 0 3847
Na jó , de mit jelentenek a betűk? És mi van amelyiknél betű sincs?
Előzmény: FügeGLX (3846)
FügeGLX Creative Commons License 2008.10.01 0 0 3846
A dominátorok között betükkel a beépített motor típusát, ami nem minden esetben mercedes-benz (A spórolósakba 180-as Rába került) nem is birták sokáig, a másik nagy különbség, hogy a rázóasztal szögben egyensúlyozza önamgát ha pl a kombájn dombos vidéken van. Ez egy fontos rendelhető extra akár 2 millió forint is lehet a felára új esetében. Nem gyűlik össze a gabona a rázóasztal egyik oldalára!
Előzmény: dutráslaci (3832)
dutrancs Creative Commons License 2008.10.01 0 0 3845
Mi van pléhusz barátunkkal?Régen nem hallatott magáról.Valaki megbántotta netán??
dutrancs Creative Commons License 2008.09.30 0 0 3844
A mára előírt szent evangéliummal búcsúzom.Az éjszakai kutatásaimmal odáig fajult a kérdés,hogy rá kellett jönnöm,hogy SZK-4-es be is volt 1 és 2 tárcsás is.Egytárcsással gyártották a 78189 gysz-ig majd a következőket már kéttárcsásra készítették.Bedobok egy egytárcsás és egy kéttárcsás rajzot.Szerintem neked a 6-7-8-as számmal jelölt egysegek szinkronba állításáról lenne szó.  (Kuplung kiemelés ,sebváltófék és a kulisszareteszelő beállítása ,összehangolása)Kéttárcsásnál a békák és a hozzá közelebbeső tárcsától mért távolság:42mm. kinyomócsapágy és a békák között 3mm.Most már csak a többi rudazat hossza kellene neked.A könyved biztos írja csak valahogy rá kellene erre az ábrákra ültetni a leírást.
Előzmény: mérnökferi (3840)
dutrancs Creative Commons License 2008.09.30 0 0 3843
Most nézem a képet és most jövök rá,hogy nem azt jelenti amire én gondoltam,hisz oda van a neve öntve a karjába.
Előzmény: B-csabi (3839)
dutrancs Creative Commons License 2008.09.30 0 0 3842
Nem tökéletes a kuplungod? Nincs összhangba a kiemelés és a reteszelés oldása?Addig úgysem nyugszom még megnem találom a szakirodalmat hozzá.Csak abba is legyen meg az ábrás melléklet!!
Előzmény: mérnökferi (3840)
dutrancs Creative Commons License 2008.09.30 0 0 3841
Szerintem egy Massey Ferguson gyártmányú fémfűrész ( A beleöntött MF jelből gondolom) 15 pénz .Szerintem nem sok egy ilyen ipari műemlékért.(lehet,hogy 12-ért is odaadná)
Előzmény: B-csabi (3839)
mérnökferi Creative Commons License 2008.09.30 0 0 3840
Köszönöm az igyekezetet! A 4-es 5-ös váltó és híd szerintem egyforma. A 4-es kuplungszerk. 2 tárcsás, az 5-ös egy. Van nekem alkatrészkatalógusom. Azt a bizonyos ábrát azért keresném mert arra való hivatkozással magyarázza el a kezelési utasítás a kuplung beállítástól a sebváltó reteszelő szerk. beállításáig mindent.
Előzmény: dutrancs (3814)
B-csabi Creative Commons License 2008.09.30 0 0 3839
Megtudhatjuk mi az ára ,a kis gépezetnek?És hogy pontosan mi is ez?
Előzmény: dutrancs (3838)
dutrancs Creative Commons License 2008.09.30 0 0 3838
Elfelejtettem megírni,hogy elakarja adni a gazdája.Azt mondja ha senkinek nem kell akkor leveszi róla a szíjtárcsákat meg a motort és aztán kuka.Az a baj,hogy részben hely-meg részben pénz kérdés miatt nem vehetem meg.Kevés a rokkant nyugdij, a kórházaskodás is csak a pénzt viszi.
Előzmény: rali (3836)
B-csabi Creative Commons License 2008.09.30 0 0 3837
Nem semmi neki még soritanék én is helyet a mühelyben,egyébként mávag regulátor az egyik traktorban üres volt a szabályzóház teljesen,valakinek nagyon kellett
Előzmény: dutrancs (3835)
rali Creative Commons License 2008.09.30 0 0 3836
Nagy érték.Mi lesz a sorsa?
Előzmény: dutrancs (3835)
dutrancs Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3835
Ezt találtam valamelyik nap.
dutrancs Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3834
Menjünk már papám!!
dutrancs Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3833
Anyira nem fontos,csak én nem ismerem és arra lennék kíváncsi mi más rajta mint pl: a 105-ön?
Előzmény: dutráslaci (3832)
dutráslaci Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3832
108 SL-t vezettem,abban tudok segíteni,de gondolom hogy a /S en van a hangsúly,amit nem tom mit jelent.
Előzmény: dutrancs (3827)
dutráslaci Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3831
Jobban ment turbóval,de tarlóhántásnál annyira melegedett,hogy leszereltem.Turbó nélkül 10 c fokkal "hidegebb" volt a víz. Az az igazság hogy néhány dolog más a gyári turbós motoron,pl.: a felső vízcső vastagabb, és az én hűtőm is vízkőves lehet 35 év után.
Előzmény: Törölt nick (3823)
dutrancs Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3830
Dokumentálva az állításom.
Előzmény: mérnökferi (3811)
dutrancs Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3829
Minek a regulátora amire szükséged van?
Előzmény: B-csabi (3820)
dutrancs Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3828
Küldök nektek egy képet.(Gondolom mindenki ismeri a jóbarátokat!?).
dutrancs Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3827
Mit tudtok a Claas Dominátor 108 SL/S tip .kombájnról?
Előzmény: dutrancs (3826)
dutrancs Creative Commons License 2008.09.29 0 0 3826
Megpróbálom mégegyszer.
Előzmény: dutrancs (3825)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!