Küldök neked a CD-108-as hajtásmódjairól képeket ,mintegy megerősítvén RS-250 kolléga hozzászólását.Itt van a mechanikus kuplungos,a Rexroth és a Linde hidrosztatikus meghajtás képei.(Hátha valaki mást is érdekel).
Mostmár "csakazért" is előteremtek egyet.Ezek 4-es könyvéből és katalógusából valók.A legalsó meg orosz nyelvűből ,azért nem tudtam hozzáfűzni olyan dolgot ami előrébb vitt volna.
Most minden tökéletes rajt, és ez addig egész biztosan így is lesz mig el nem kezdek vele aratni :-) A váltón 2éve józan paraszt ésszel mindent összehangoltam, azóta jó. A legnagyobb problémám az volt, hogy fent a kabinban nagyon kopott volt a váltókart vezető egység és úgy be lehetett tenni a következő fokozatba, hogy az előzőből kivettem volna. Egyszerre meg két sebességgel nem mehetett szegény :-) Hegesztéssel felraktam a kopást, szépen megköszörültem, most állítom jobb mint új korába. A rajzot inkább előrelátásból keresem, mert minden éven elromlik valami, sajnos.
Köszönöm szépen a felvilágosítást. Én 1990-ben arattam egy nyarat 106-os Dominátorral, még tanuló koromban. Nagyon tetszett,szerintem egy jó gép volt, a motor pedig fölötte volt minőségben a keleti blokkban gyártott motoroknak.
Hát itt most egy kicsit rendbe tesszük a dominátorról korábban leírt, a valóságnak korán sem megfelelő dolgokat. Bár szerintem ezek még nem tartoznak a veteránok táborába de ez nem baj.
Az 108 s és sl betűjelzések a járószerkezet hajtásának módját jelzik (s:tisztán mechanikus, sl: hidrosztatikus), egyálatlán nem a motor típusára utalnak. Ezt a betűjelzést más önjáró Claas típusoknál is alkalmazták pl Jaguár silózók.
a 105-höz képest alapvetően a működési elvben nincs eltérés. még a 108 s és sl széria sem volt az előbb említett 3D rosta mozgató rendszerrel felszerelve alapból, ez csak külön, ráfizetve. Ez már csak a Maxi és Mega típusokon történt meg alapból.
Lényegében a alapkivitelű 108 sl típusok a korábbi 1978 és 1985 között gyártott 106-tól csak apróbb változtatásokban, és a rendelhető opcionális felszerelésekben térnek el, a legnagyobb fejlesztés a Magyar gyártmányú vezetőfülkében volt a két típus között.
Ennyit a dominátorokról és a betűjelzéseikről.
A motorról pedig csak annyit hogy a Rába-2356 HM6 motor korán sem a Rába-180-as motorja. Egy 205 LE teljesítményű kifejezetten a Claas Dominátor 105 és 106, típusokhoz kialakított Rába motor, és még több száz Claas Dominátor kombájn üzemel velük, zöme már elmúlt 20 éves.
A dominátorok között betükkel a beépített motor típusát, ami nem minden esetben mercedes-benz (A spórolósakba 180-as Rába került) nem is birták sokáig, a másik nagy különbség, hogy a rázóasztal szögben egyensúlyozza önamgát ha pl a kombájn dombos vidéken van. Ez egy fontos rendelhető extra akár 2 millió forint is lehet a felára új esetében. Nem gyűlik össze a gabona a rázóasztal egyik oldalára!
A mára előírt szent evangéliummal búcsúzom.Az éjszakai kutatásaimmal odáig fajult a kérdés,hogy rá kellett jönnöm,hogy SZK-4-es be is volt 1 és 2 tárcsás is.Egytárcsással gyártották a 78189 gysz-ig majd a következőket már kéttárcsásra készítették.Bedobok egy egytárcsás és egy kéttárcsás rajzot.Szerintem neked a 6-7-8-as számmal jelölt egysegek szinkronba állításáról lenne szó. (Kuplung kiemelés ,sebváltófék és a kulisszareteszelő beállítása ,összehangolása)Kéttárcsásnál a békák és a hozzá közelebbeső tárcsától mért távolság:42mm. kinyomócsapágy és a békák között 3mm.Most már csak a többi rudazat hossza kellene neked.A könyved biztos írja csak valahogy rá kellene erre az ábrákra ültetni a leírást.
Nem tökéletes a kuplungod? Nincs összhangba a kiemelés és a reteszelés oldása?Addig úgysem nyugszom még megnem találom a szakirodalmat hozzá.Csak abba is legyen meg az ábrás melléklet!!
Szerintem egy Massey Ferguson gyártmányú fémfűrész ( A beleöntött MF jelből gondolom) 15 pénz .Szerintem nem sok egy ilyen ipari műemlékért.(lehet,hogy 12-ért is odaadná)
Köszönöm az igyekezetet! A 4-es 5-ös váltó és híd szerintem egyforma. A 4-es kuplungszerk. 2 tárcsás, az 5-ös egy. Van nekem alkatrészkatalógusom. Azt a bizonyos ábrát azért keresném mert arra való hivatkozással magyarázza el a kezelési utasítás a kuplung beállítástól a sebváltó reteszelő szerk. beállításáig mindent.
Elfelejtettem megírni,hogy elakarja adni a gazdája.Azt mondja ha senkinek nem kell akkor leveszi róla a szíjtárcsákat meg a motort és aztán kuka.Az a baj,hogy részben hely-meg részben pénz kérdés miatt nem vehetem meg.Kevés a rokkant nyugdij, a kórházaskodás is csak a pénzt viszi.
Nem semmi neki még soritanék én is helyet a mühelyben,egyébként mávag regulátor az egyik traktorban üres volt a szabályzóház teljesen,valakinek nagyon kellett
Jobban ment turbóval,de tarlóhántásnál annyira melegedett,hogy leszereltem.Turbó nélkül 10 c fokkal "hidegebb" volt a víz. Az az igazság hogy néhány dolog más a gyári turbós motoron,pl.: a felső vízcső vastagabb, és az én hűtőm is vízkőves lehet 35 év után.