1. Egyáltalán nem erről beszéltem. A mostani meglévő menetrendet kell a meglévő utasforgalomhoz igazítani, racionalázálni. Ehhez nem kellenek miliárdok, csak egy kis akarás a volán részéről. Amennyi pénzt elszórtak csili vili menetrendek tervezetére, kirakatberuházásra, elektronikus jegyrendszerre... annak töredékéből lehetett volna egy jó helyközi/helyi menetrendet összerakni. NEM lehet Szfvár határain belül a szolgáltatát/megrendelést így különválasztani. Egyben kell kezelni!
Megmondom őszintén, hogy nagyon régen nem jártam fehérváron, de egyik pénteken volt szerencsém a pénteki sulis csúcsot tanulmányoznom. Tudom, hogy nem hétköznapi csúcs, de hasonlítani ezt is lehet. 12 évvel ezzelőtti helyzethez képes a buszok szinte (sarkítok, de meglepő volt) üresen robogtak ki. Nagyon lecsökkent az utaslátszám.
2. Elektronikus jegyrendszer: már egyszer volt rá pénz nem? De már akkor lehetett látni, telhetett tudni, hogy miről szól az a beruházás. Uniós pénz elosztása a barátoknak, lobbiknak teljesen értelmetlen dolgokra. Egy nagyon egyszerű és kölcsékhatékony dologgal lehetne kezdeni a jegyrendszer fejlesztését:
- ne lehessen jegyet venni a Piactéren a buszon, csak az ablakoknál, és a telepített jegyvételi autómatáknál 6-8 db, hatalmas nagy költséggel...(felszállási idő rövidítése!!, így sincs hely a Piactéren, pláne, ha egy busz 15 perc alatt nem tud beszállítani)
- a helyközi buszokra a helyisek csak bérlettel szállhatnak fel, mivel úgyis kb. 95% bérletes (amíg a helyközi megállóban a helyközisek szállnak fel, addig a helyiek szállnak le a hátsó ajtónál, nem hiszem, hogy ez többlet idő, de ha mégis, lehet menetrendet korrigálni....csak akarni kell)
- ezek után lehet elektronikus jegyben gondolkodni
3. Menetrend tartása: kell egy nosmális mentrend. Jelzőlámpák hangolás: mi itt a költség? Elvileg szakemberek ülnek a városházán (diplomás építőmérnökök), tehát saját hatáskörben tudjék a programot módosítani. A lámpáknál kell csak az áramkört legyártani...csak akarás, miniális költséggel megoldható. Buszsávok kialakítása szintén kevés pénzből kialakítható...kb két tábla és felfestés... Ez egyike se egetverő költségek, szerintem. NEm arról beszélek, hogy alakítsuk át az összes csomópontot...
4. Simán bele lehetne vágni a helyközi beforgatásába. És igen igazad van nem a sárbogárdi, meg dégi, enyingi járatokról beszéltem, (bár hétvégén még ezeket is lehetne úgy alakítani) hanem az elővárosi buszokről. Kár, hogy ezt a fogalamt még pesten sem ismerik és nem alkalmazzák. Amelyik busz fehérváron belül csak egy két megállóban áll meg (azok általában távolabbra menő buszok, gyakorlatilag városok között, de kvázi fejérmegye határain belülre), azokat nem vonnán be a helyi mentrendbe. Az összes többi jöhet.
5. Nagyon nem értünk egyet és úgy látom, hogy nem is érted, hogy miről van szó. NEM Mari néni 2-4 km utazási igénye miatt kell a menetrendet ütemesíteni, hanem, hogy az elővárosokból (alvótelepülések) érkező parszat Béla is tudja, hogy megfelelő időszakban a busz mindig óra 03-kor és 33-kor jön. Legfontosabb irányok:
- Bicske, Alcsútdoboz, Lovasberény, Pátka
- Csákvár, Zámoly
- Sárkeresztes (Mór, Bcsernye, Bodajk, CSákberény, Kincsesbánya....)
- Szfvár, iszkai elág (Isztimér, Iszka, Kincsesb., Csór, Várpalota)
- Úrhida, Jenő
- Szabadbattyán ( Káloz, Polgárdi, Füle, Kisláng)
- Aba
- Seregélyes (Szabadegyháza, Sárosd, Nagylók)
- Szfvár 7es bevezető (Sukoró, Agárd)
Ja, hogy az egésznek van még egy olyan vonazata, hogy fehérváron belül is ütemes...hát ki az a hülye aki nem használná ezt ki??
Többletjármű?? Ki mondta? Az egész fejér megyei menetrendet átdolgoztam, semmi többletbuszra nincs szükség, sőt, esne ki több busz tanszünetben...hogyan. Az egész raiconalizáláson múlik: persze ennek van hátránya és előnye, de a cél nem költségnövelés, hanem csökkentés.
Hátránya: hosszabb menetidő (első sorbana hétvégén és csúcson kívül), átszállás, indulási időpont esetleges negetív irányú változása (egyén függő, olyan soha nincs, hogy mindenkinek jó, de persze a nagy többséget kell figyelmbe venni)
Előny: ha hiszed ha nem: költség takarítás, kiszámítható menetrend, nagyobb eljutási kinálat (többször egy nap)
6. Nem tudom, hogy melyik ütemes mentrednrőúl beszélsz? A 40 percesre? Az nem ütemes!!! 40 perc nálam nem ütemes, nem kiszámítható, és ahogy mondod, nem alkalmazható a munkásjáratokhoz. Az ütemesség egy Szfvár jellegő városban az alabbi: 5, 10, 15, 20, 30, 60. És erre a mentrendre is elment egy csomó milió....szóval nincs pénz, dehogy nincs csak nem úgy, nem arra költik el amire kellene.... Pénz arra van amire akarják!