Keresés

Részletes keresés

LMB-706 Creative Commons License 2013.06.07 0 0 17028

Ó, elnézést. De arra jól emlékeztem, hogy 6 darab van. :) 

Előzmény: Mihál (17027)
Mihál Creative Commons License 2013.06.07 0 0 17027

Nem volt 437. Csak 431-436.

436>675, 433>671, 434>670 nincsenek sorban

Előzmény: LMB-706 (17026)
LMB-706 Creative Commons License 2013.06.07 0 0 17026

Ez a 437? 

Ha igen, akkor sorban lehetnek: 432 - 437 -> 670 - 675. 

Előzmény: Mihál (17025)
Mihál Creative Commons License 2013.06.07 0 0 17025

Akkor már majdnem az összes LLB különjáratozik, méghozzá átszámozva.

Előzmény: LMB-706 (17023)
Mihál Creative Commons License 2013.06.07 0 0 17024

A Setra (LVJ-538) általában áll, de most jár LLB-436 helyett

Szfv. érk. 7.04 és 14.21, ind. 9.30 és 15.25 iskolás napokon

 

Az Alfa (LZY-610)

Szfv. érk. 7.51, ind. 13.30 munkanapokon (közte nem tudom mit csinál)

 

A rövidebb Setra (MEC-948) 2-szer fordul:

érk. 7.06 és 14.11, ind. 11.35 és 16.35

 

És hogy teljes legyen a kép, van még a LAY-891/FLX-429 felváltva

érk. 7.52 és 12.26(?), ind. 9.00(?) és 18.10

A kérdőjeles érdi járatot nem mindig ők csinálják, egyszer LTW-050-et láttam - nem tudom, rendszeres-e.

Előzmény: kovecses_a (17020)
LMB-706 Creative Commons License 2013.06.07 0 0 17023

A minap még a rendszám se létezett, most meg már... :)))) 

 

Előzmény: LMB-706 (17014)
htibor Creative Commons License 2013.06.07 0 0 17022

16:35 stornó, azt a lovasberényi kirohanás után végzi a MEC-948 Setra315NF.

Előzmény: htibor (17021)
htibor Creative Commons License 2013.06.07 0 0 17021

11:35 és 13:30-as Martonvásárin vannak általában, de a 16:35-ösön is lehetséges.

A 8024-es mező munkanapos járatai.

Előzmény: kovecses_a (17020)
kovecses_a Creative Commons License 2013.06.07 0 0 17020

Sziasztok!

 

Valaki meg tudná mondani, hogy a Viszló duplatengelyes buszai mely járatokat csinálják? Van fix fordájuk?

Én kettő buszről tudok: egy dupla alacsonypadlós Setráról, meg egy dupla Alfáról.

 

Előre is köszönöm!

 

Ádám

Mihál Creative Commons License 2013.06.05 0 0 17019

Milyen 433-at? Az már 05.08-án 671 volt (ha LLB-re gondolsz)

 

FLX-LAY reggel 6.15-kor tudnak cserélni Martonban: egyik Tordasra-vissza-utána Fehérvárra (Gárdonyon át), másik 6.30 Szhbatta, stb.

A délelőtti Fehérvár-Érd járatban viszont egyszer LTW-050-et láttam helyettük. Lehet, hogy ez rendszeres?

 

Előzmény: htibor (17017)
LMB-706 Creative Commons License 2013.06.04 0 0 17018

Én is láttam este a 436-ot Bicskén. 

Előzmény: Mihál (17016)
htibor Creative Commons License 2013.06.04 0 0 17017

Pénteken 433-at követtem Felcsúttól Csákvárig.

Ma 17 óra magasságában 672 jött ki különjáratban az M1-M7 közös szakaszon Budapestről.

LXY helyén FLX-LAY duó van utóbbi 2-3 hétben az esti 18:10 Szfvár-Marton járaton.

Előzmény: Mihál (17016)
Mihál Creative Commons License 2013.06.04 0 0 17016

436-ot ma (még?) eredeti számával láttam.

 

MJW-670-et 434-nek, 672-t 431-nek gyanítom egyelőre.

 

432 meg már vagy egy hete eltűnt, LXY jár helyette. Nagy rejtély az egész.

Előzmény: LMB-706 (17013)
Balázs1a Creative Commons License 2013.06.04 0 0 17015

Köszi szépen. :) Bár az ok továbbra is rejtélyes előttem... :)

Előzmény: LMB-706 (17014)
LMB-706 Creative Commons License 2013.06.03 0 0 17014

Rendszám: mjw-670
Gyártmány: IRISBUS
Típus: SFR150
Szin: FEHÉR
A jármű körözés alatt áll? NEM
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki.
Forgalmi adatok: -
Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van

 

674, 675 még nincsenek kiadva, 669 nem busz. 

Előzmény: Balázs1a (17012)
LMB-706 Creative Commons License 2013.06.03 0 0 17013

LLB-436-ot még láttam a múlt héten különjáratban. Hogy tudok örülni ilyenkor... 

Előzmény: Balázs1a (17012)
Balázs1a Creative Commons License 2013.06.03 0 0 17012

Az összes Crossway-t átrendszámozta a Viszló? Minek? 

MJW-671, 672 és 673 biztosan létezik, kétlem, hogy a többi kimaradt volna...

GRY-569 Creative Commons License 2013.06.02 0 0 17011

Szeretem a ketchupot,de ez már tényleg sok.. :-)) Viccet félretéve itt egy fotó róla.

LMF-369 

Plusz még "pár" fotó a tegnapi látogatásomról :-)

 

Előzmény: htibor (17009)
D 20 Creative Commons License 2013.05.31 0 0 17010

Fényezésnek "over"...

Előzmény: htibor (17009)
htibor Creative Commons License 2013.05.31 0 0 17009

LMF-369 egy tonna ketchuppal le van öntve.

(Globus ketchup reklám ruhát kapott)

DUD-554 Creative Commons License 2013.05.29 0 0 17008

HFF-763 felújítva. GMY-396->Sukoró

D 20 Creative Commons License 2013.05.25 0 0 17007

...ExGTU-458 filmbusz lesz elvileg...

Megnéznék egy értelmes (tudom, hogy nem létező) fotósorozatot az átlalakításáról. :)

Balázs1a Creative Commons License 2013.05.25 0 0 17006

Ez csak egy személyes vélemény, de én érzek némi összefüggést a Viszló szüntelenül gyarapodó és a jelenlegi igényeket meghaladó járműparkja és a mostani kiírás között.

Előzmény: htibor (16983)
kovecses_a Creative Commons License 2013.05.25 0 0 17005

1. Egyáltalán nem erről beszéltem. A mostani meglévő menetrendet kell a meglévő utasforgalomhoz igazítani, racionalázálni. Ehhez nem kellenek miliárdok, csak egy kis akarás a volán részéről. Amennyi pénzt elszórtak csili vili menetrendek tervezetére, kirakatberuházásra, elektronikus jegyrendszerre... annak töredékéből lehetett volna egy jó helyközi/helyi menetrendet összerakni. NEM lehet Szfvár határain belül a szolgáltatát/megrendelést így különválasztani. Egyben kell kezelni!

Megmondom őszintén, hogy nagyon régen nem jártam fehérváron, de egyik pénteken volt szerencsém a pénteki sulis csúcsot tanulmányoznom. Tudom, hogy nem hétköznapi csúcs, de hasonlítani ezt is lehet. 12 évvel ezzelőtti helyzethez képes a buszok szinte (sarkítok, de meglepő volt) üresen robogtak ki. Nagyon lecsökkent az utaslátszám.

 

2. Elektronikus jegyrendszer: már egyszer volt rá pénz nem? De már akkor lehetett látni, telhetett tudni, hogy miről szól az a beruházás. Uniós pénz elosztása a barátoknak, lobbiknak teljesen értelmetlen dolgokra. Egy nagyon egyszerű és kölcsékhatékony dologgal lehetne kezdeni a jegyrendszer fejlesztését:

    - ne lehessen jegyet venni a Piactéren a buszon, csak az ablakoknál, és a telepített jegyvételi autómatáknál 6-8 db, hatalmas nagy költséggel...(felszállási idő rövidítése!!, így sincs hely a Piactéren, pláne, ha egy busz 15 perc alatt nem tud beszállítani)

    - a helyközi buszokra a helyisek csak bérlettel szállhatnak fel, mivel úgyis kb. 95% bérletes (amíg a helyközi megállóban a helyközisek szállnak fel, addig a helyiek szállnak le a hátsó ajtónál, nem hiszem, hogy ez többlet idő, de ha mégis, lehet menetrendet korrigálni....csak akarni kell)

    - ezek után lehet elektronikus jegyben gondolkodni

 

3. Menetrend tartása: kell egy nosmális mentrend. Jelzőlámpák hangolás: mi itt a költség? Elvileg szakemberek ülnek a városházán (diplomás építőmérnökök), tehát saját hatáskörben tudjék a programot módosítani. A lámpáknál kell csak az áramkört legyártani...csak akarás, miniális költséggel megoldható. Buszsávok kialakítása szintén kevés pénzből kialakítható...kb két tábla és felfestés... Ez egyike se egetverő költségek, szerintem. NEm arról beszélek, hogy alakítsuk át az összes csomópontot...

 

4. Simán bele lehetne vágni a helyközi beforgatásába. És igen igazad van nem a sárbogárdi, meg dégi, enyingi járatokról beszéltem, (bár hétvégén még ezeket is lehetne úgy alakítani) hanem az elővárosi buszokről. Kár, hogy ezt a fogalamt még pesten sem ismerik  és nem alkalmazzák. Amelyik busz fehérváron belül csak egy két megállóban áll meg (azok általában távolabbra menő buszok, gyakorlatilag városok között, de kvázi fejérmegye határain belülre), azokat nem vonnán be a helyi mentrendbe. Az összes többi jöhet.

 

5. Nagyon nem értünk egyet és úgy látom, hogy nem is érted, hogy miről van szó. NEM Mari néni 2-4 km utazási igénye miatt kell a menetrendet ütemesíteni, hanem, hogy az elővárosokból (alvótelepülések) érkező parszat Béla is tudja, hogy megfelelő időszakban a busz mindig óra 03-kor és 33-kor jön. Legfontosabb irányok:

   - Bicske, Alcsútdoboz, Lovasberény, Pátka

   - Csákvár, Zámoly

   - Sárkeresztes (Mór, Bcsernye, Bodajk, CSákberény, Kincsesbánya....)

   - Szfvár, iszkai elág (Isztimér, Iszka, Kincsesb., Csór, Várpalota)

   - Úrhida, Jenő

   - Szabadbattyán ( Káloz, Polgárdi, Füle, Kisláng)

   - Aba

   - Seregélyes (Szabadegyháza, Sárosd, Nagylók)

   - Szfvár 7es bevezető (Sukoró, Agárd)

Ja, hogy az egésznek van még egy olyan vonazata, hogy fehérváron belül is ütemes...hát ki az a hülye aki nem használná ezt ki??

Többletjármű?? Ki mondta? Az egész fejér megyei menetrendet átdolgoztam, semmi többletbuszra nincs szükség, sőt, esne ki több busz tanszünetben...hogyan. Az egész raiconalizáláson múlik: persze ennek van hátránya és előnye, de a cél nem költségnövelés, hanem csökkentés.

Hátránya: hosszabb menetidő (első sorbana hétvégén és csúcson kívül), átszállás, indulási időpont esetleges negetív irányú változása (egyén függő, olyan soha nincs, hogy mindenkinek jó, de persze a nagy többséget kell figyelmbe venni)

Előny: ha hiszed ha nem: költség takarítás, kiszámítható menetrend, nagyobb eljutási kinálat (többször egy nap)

 

6. Nem tudom, hogy melyik ütemes mentrednrőúl beszélsz? A 40 percesre? Az nem ütemes!!! 40 perc nálam nem ütemes, nem kiszámítható, és ahogy mondod, nem alkalmazható a munkásjáratokhoz. Az ütemesség egy Szfvár jellegő városban az alabbi: 5, 10, 15, 20, 30, 60. És erre a mentrendre is elment egy csomó milió....szóval nincs pénz, dehogy nincs csak nem úgy, nem arra költik el amire kellene.... Pénz arra van amire akarják!

 

 

Előzmény: htibor (17002)
Scatty29 Creative Commons License 2013.05.25 0 0 17004

Pár napig volt csak... Az LGX-165-t helyettesítette sztem (ugy mint pl LXA-993 vagy FKB-885 stb...).

Mind Kombuszos buszok.:)

Előzmény: SanyiM41 2187 (17003)
SanyiM41 2187 Creative Commons License 2013.05.24 0 0 17003

Rendszeresen  megjelenik ott?

Előzmény: Sir Rooth (17000)
htibor Creative Commons License 2013.05.23 0 0 17002

Nem azt az időszakot éljük, hogy csináljunk kínálati menetrendet és majd lesz rajta utas, mindegy hogy sok vagy kevés.

Nem azt az időszakot éljük, hogy minden percre, pöccre ki van fizetve, meg van térítve, lehet miből fejlesztésre fordítani, lehet változtatni, lehet az új igényekre azonnal megfelelni és lehet kísérletezni bizonyos szolgáltatási körökben, aztán meglátjuk hogy alakul.

 

21. század, elektronikus jegyrendszer, kombinált bérlet és stb... messzire vezet, ha továbbvisszük a szálakat :)

Ismételten, finanszírozás probléma: Miből, honnan, mennyit, és főleg ki adja rá? Mindent be lehet szirupos szalaggal átkötött és ünnepélyesen átvágott dologba csomagolni, de ezt sokan csak úgy szeretik ha ő egy kanyi fityinget nem tett bele. Majd adja rá a pénzt másvalaki. Milyen rugalmasságot gondolsz ilyen helyzetben, ami megoldást adhat?

 

Helyközivel helyit: számomra a csúcsban nehezen tartható menetidő(forgalmi lámpa hangolások hiánya, közúti forgalom nagysága), és a zsúfoltság jelentkezhet, mint probléma a jelenleginél nagyobb mértékben. Ha aut.-állomásról zsúfoltan indul el a hk. járat, helyközi és valamennyi helyi utassal és a következő megállóban a helyközi utas nem tud felszállni, akkor mi lesz megoldás?

 

Kezdetben én max. hétvégét tartanám indokoltnak, és az ott jelentkező tapasztalatok alapján gondolnám tovább a lehetőségeket. De nem kezdenék bele a munkanapi csúcsforgalmi időszakba. Még most nyáron sem.

 

Jó dolog az ütemes, kiszámítható menetrend. Én a Mari néni 2-4 km-es helyi utazási igénye miatt nem tartanám a 10-20-30 km-es helyközi járatok alárendelését célszerűnek, mert ha azt adja ki, hogy 2-4-7 többlet jármű+erre személyzet többlet igény van ugyanazon utazási igény kiszolgálására, akkor azt ki fogja előteremteni?

 

Kell törekedni a kiszámíthatóságra, csak nem olyan mértékben, ahogy a nyári menetrend készült és lett volna bevezetve. Ütemes volt, elvileg kiszámítható. Csak a műszakos melósok nem tudtak volna beérni műszakkezdésre, a végzősök nem tudtak volna időben visszaindulni, hogy elérjék a helyközi járataikat. És ezen kívül még ki tudja, hogy mit hozott volna magával.

Előzmény: kovecses_a (17001)
kovecses_a Creative Commons License 2013.05.23 0 0 17001

Nem értem, hogy mért kell a 21. században ilyen mereven gondolkodni. Nekem ez a fajta gondolkodás a Volán szintű gondolkodásnak felel meg: "50 éve így van, így jó", legalábbis nekem ezt mondták... Létező eljutási lehetőség??? Hol??? Mikor hétvégén a buszok nagy többsége páratlan 00-30 között jön be és páros 30-45 között megy ki...1,5 órás várakozás. Ez igen.

 

Amúgy igen, nem rendelném alá, csak mellé és az elővárosi buszokat! A Szabadhídvégi és Paksi járatokat...stb... én sem kapcsolám be ebbe a rendszerbe, teljesen felesleges. CSak az elővárosi buszokat. De persze ilyen kategória még pesten sincs...

 

A fizetési rendszerrel kapcsolatos felvetésed: megint csak a 21. sz-ban vagyunk. Elektronikus jegyrendszer, kombinált bérletek...stb...

Tudom mind mind pénz, de kezdetben rugalmassággal sok mindent meg lehet oldani. Legyen a helyi járatosoknak csak bérlettel használható a helyközi...nincs jegykiadás. Amúgy is nagy részük bérletes. A helyközi elővárosi buszok igyis úgyis megállnak a helyközi megállókban a felszállók részére, most majd a hátsó ajtót is ki kell nyitni a leszállóknak...na bumm.

 

Az ütemesség pedig mindennek az alapja. Nem hiszem el, hogy ezt valaki a mai világban megkérdőjelezi ezt....

 

De beszéljünk róla :))

Előzmény: htibor (16998)
Sir Rooth Creative Commons License 2013.05.23 0 0 17000

Ha jól látom a várpalotai teszkó parkolóba.

Előzmény: SanyiM41 2187 (16999)
SanyiM41 2187 Creative Commons License 2013.05.23 0 0 16999

Merre fotóztad?

Előzmény: Scatty29 (16982)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!