Visszakapcsolták Fehérváron az állomási kijelzőket és az automatikus bemondást is.
Úgy tűnik nem lehet küldön vezérelni a kocsiállásokat, de talán a helyzetből kihozták a Volános kollégák amit ki lehetett, igaz 1,5 hét késlekedés után.
A nem aktív kocsiállások kijelzőin a fényerősséget/kontrasztot lecsökkentették, így csak halványan látszik és csak közelről, hogy mutatja a célállomást és indulást az 1-9 kocsiállás.Pozitívnak tartom, hogy sikerült változtatni, egy következő alkalommal reméljük azonnal tudnak majd reagálni.
Annyit esetleg még lehetne segíteni egy következő alkalommal, hogy a nem működő állásoknál a kocsiállás szám "leragasztásra" kerül vagy lefedik valamivel.
Csak egy kis megjegyzés a pályaudvar állapotához. Már amikor elkezdték építeni, akkor lehetett tudni, hogy a térkő burkolata a lehető legrosszabb megoláds, bár tény, hogy olcsó alapból. A térkövet is meg lehet jól csinálnlni, megfelelő alappal és megfelelő kiékeléssel...de itt nem ez volt, úgyanúgy, mint általában az összes magyar út/vasútépítésnél. A lényeg, hogy olcsó legyen.
Akkoriban már alap volt pl. Pesten és más nagyvárosokban is, hogy a buszmegállók, vagy a kimondottan nagy igénybevétellel járó útfelületeken, burkolatokon beton/bazaltbeton burkolat épül (CP 4/3) Lásd: Hatvan buszpu, nagyon sok pesti buszmegálló...stb.
Nem az volt a lényeg a buszpunál, hogy hosszó távon jó legyen a burkolat, hanem hogy olcsó, hiszen, amikor készült a pályaudvar átépítés, már akkor tervezték a pályaudvar áthelyezését a vasúthoz. Szóval így nézve, nem is gond, ez így van rendben .... :)
Az AOA-328-ról és a 2010-2012 között selejtezett ikarus 260 és 280-asok további sorsáról érdeklődnék, hogy el lettek esetleg adva, vagy bontásra/vágásra lettek ítélve?
OFF Közben utánaolvastam Esztergomnak, hogy a vasútállomást át se építik a mostani felújításnál, csak P+R parkolók épülnek. De elvileg lesz ott valami buszforduló is... Igen, bizonyos szempontból rosszabb helyen lesz, ez is igaz. ON
Nem találtam meg a poént a vicces esethez abban sem amit én írtam, abban sem amit te írtál.
Az, hogy szükséges 6 évvel a megépítés után hozzányúlni egy új autóbusz-állomáshoz, nincs itt a fórumon olyasvalaki, aki azt meg tudja ítélni, hogy az anyagot spórolták ki, nem megfelelően lett elvégezve, vagy az állomás alatti alap nem bírja annyira a terhelést, mint kellene.
A térkő fel lesz szedve nagy részén az állomás autóbuszok által használt sávjain, mert ha nem, akkor a buszok fogják megsínyleni és komolyabb károsodások fordulhatnak elő majd később. Ha szükséges valamilyen összeget fordítani erre, akkor tegyék meg ne hagyják, hogy néhány év alatt jelentős állagromáls következzen be.
Az hogy lefestenek ezt-azt és helyre hoznak időközben tönkre tett, megrongált dolgokat, pozitív hozzállásnak tartom. (Egyébként mindez garanciában történik)
Esztergom nem kicsit más tészta. A forráshiányt, városvezetési harcokat nagyon megsínyli a város.
Az állomás maga szinte a legjobb helyen van, azonban élő ember nincsen most, aki megmondja, hogy marad-e ott az állomás, a Tesco mellé kerül, vagy a vasút mellé. Nincs élő ember, aki nyilatkozni tud arról mikor lesz és milyen helyi közlekedése Esztergomnak - főleg miből? - , mert ha kikerül a város központból az állomás, akkor az minden csak nem megoldás. Dél felől érkeznek be a buszjáratok nagyrésze, a vasút szintúgy, nagy "okos" dolog lenne, hogy megálljanak a város déli szélén, az utasok meg 2-3 km-t sétáljanak.
A jelenlegi állomás sok követelménynek nem vagy csak alig felel meg, és főleg városvezetési döntés szükséges a hogyan tovább meséhez.
Vagy egy nagyságrendekkel nagyobb összeggel lehetne csak érezhető változást hozni az állomás állagában és komfortjában - a pént meg majd leakasztják egy amerikai nagybácsitól -, vagy marad az életbe vágó szükséggel toldozás-foltozás.
Mellesleg Dunaújváros 47-48 ezer lakossal rendelkezik, nincsenek kijelzők, hangos ut. rendszer és fedett kocsiállások sem és 1982 óta mióta a jelenlegi helyén van szinte változatlan az egész :)
Ha van egy jó minőségű és állapotú szolgáltatás, akkor ne hagyják leromlani.
"Esztergom állomás meglévő üzemanyag töltő berendezés helyére áthelyezzük a Vértes VOLÁN autóbusz pályaudvart."
De ebből se lesz 2015 előtt semmi, pláne ha megnézzük a vasútfelújítás sebességét, addig meg maradnak a mai helyzetek, és nekem a kevés gyaloglás. :) Többit vagy a másik fórumba, vagy priviben, ne OFF-oljunk tovább.
Arra gondolsz,amelyik konkrétan kb 2006 óta ott áll félkészen a Tesco mellett? Szerintem ilyen szintű város,mint Esztergom,ilyen dolgokkal a háttérben,csak álmodozhat új buszvégállomásról.
Igaz nem Esztergomban,hanem Dorogon ott lesz valami,és elég szépen haladnak is vele.
Senki se felejti el. :) Én azért nem szoktam emiatt soha hőbölögni, sőt én amúgy örülök is a helyzetnek, mert keveset kell gyalogolnom az állomásig. :) Csak érdekességként írtam ezt most ide. Helybelieknek fel se tűnik ez már (így nekem se), csak akkor amikor pl. távol lakó tesz megjegyzéseket, amúgy joggal, mert már 2000 táján is erősen kezdett lepusztulni az állomás.
Most bocsánat, hogy ide OFF-olok, de azért érdekes, hogy mennyire más világban élünk...
Esztergom, 2013, buszvégállomás. Se hangos utastájékoztató rendszer, se kijelzők. Van egy plakát a csövesmelegedőbe utasváróba, amit elfelejtettek frissíteni a júl. 1-ei menetrendváltozással (meg minden megállóba is a jól ismert tábla+A4-es papír kombinációba), épp kollegával voltunk ott, a 16.30-as Bajna-Tatabányaival akart menni, nekem vmi rémlett, hogy mintha pont most hozták volna előrébb ezt a buszt 16.25-re. De megnéztük közösen a plakáton, óra 30 volt kiírva, mondom biztos én emlékszek rosszul. Nagy szerencsénk, hogy előbb odaértünk a buszhoz, mert 16.24-kor már indult is... Jó emlékeztem... Lehetett volna pislogni rendesen, ha nem megyünk oda előbb, hogy hol a busz.
"Azokon jobban látszik az elmúlt 6 év vasfoga..." Ezen jót derültem, nem azért, biztos szükség van a felújításra, de Esztergomba ehhez hasonló felújítás mikor volt? Hát bizony annyak már több évtizede is lehet... Az elmúlt években a takarításon, újratáblázáson és aszfaltozáson kívül semmit nem csináltak. Természetesen "mi" is beázunk, bár talán mostanába annyira nem, mint pár éve, mert a tetőn volt szigeteléscsere, hogy már mégse csöpögjön a sofőrök fejére az esővíz a sofőrtartózkodóban...
"mivel nem parkoló részen, hanem aktív kocsiállásnál rakta le a verdát a gkv kolléga" Teljes mértébke mindennapos eset (legalábbis nálunk). Aki kapja, marja. Főleg reggelenként, 8 előtt figyelhető meg, milyen verseny folyik az üres helyekért. Akinek nem jut, majd megoldja. Szóval jön az induló menetrendszerinti busz, az induló megállóba nem tud megállni. Vagy megáll az út közepén, amit általába a mögötte érkező járművek dudálással köszönnek meg, meg néhány cifra szóval, vagy beáll egy másik épp üresen levő kocsiállásra (akár 4-5 kocsiállással arrébb is, ilyen esetet már jómagam is szívtam meg, hiába van elég nagy tapasztalatom az ügyet illetőleg). Bár mostanába pozitív irányba van talán előrelépés, mert ha épp nem tudott a saját kocsiállásából elindulni, gyakori jelenséggé vált, hogy tesz mégegy kört a buszvégen (ezt azért is teheti, mert így a mögötte feltorlódott kocsik elgalább el tudnak haladni), és ha lát potenciális utazási igényeket sugalló embert, kikiabál neki a sofőr. Az egy megállóval arébb indulás az teljesen természetes, elfogadott jelenség, senkinek fel se tűnik, legalábbis a helyi lakosoknak. Amikor egy idegen jön, akkor van baj. Kollega nézte, hogy 11-esről indul a busz, mondtam is neki, fölösleges megnézni, az csak dísznek írják ki, vagy legfeljebb arra jó, hogy akkor a buszodat vhol a 9-13-as kocsiállás között keresd körülbelül. Aztán végül a 10-esre sikerült beállni neki, ott volt hely.
Kicsit hosszúra sikeredett, meg mégegyszer hozzáteszem: nem azt kérdőjelezem meg, hogy szükség van a fehérvári felújításra, biztos szükség van rá, ha ennyire mondjátok. Meg persze Székesfehérvár nagy megyeszékhely, sok járattal, míg Esztergom csak egy 30 ezer lakosú város, valószínű az esztergomi állapotokat egy óráig se viselnék el ott. Csak sztem eléggé vicces eset ez.
Valószínűleg így "olcsóbb" a rendszer. Vagy ki tudja. :)
Ma is még rengetegen voltak, akik simán várakoztak a nem létező kocsiállásoknál, miközben a munkásemberek kenték az üléseket és oszlopokat a "Frissen festve" övezeten belül. Remélem a 12-es kocsiállás kijelzője is a helyére kerül majd egyszer kb. 1,5 évnyi ferde kilógás után, valamint az oszlop lábazatok és falak is lekenésre fognak kerülni. Azokon jobban látszik az elmúlt 6 év vasfoga... A teetőszerkezet vízátfolyó képességeiről nem is beszélve -> 6-os kocsiállás, már az első hétvégén 2007-ben egy erős zápor hatására korrekt liternyi vizek folytat ott át az utasok nyakába.
A túloldalon a megállók mosása figyelése közben feltűnt, hogy a McDonalds felőli kerékpárút tábláján a kerékpárjel piros csíkkal át lett húzva.
Nagyon kényelmes megoldás a kerékpáros cikázása és állandó csöngetése elkerüléséhez, csak hogy hatékonynak egyáltalán nem lehet nevezni.
Úgy meg főleg nem, hogy a másik oldalról(Vörösmarty tér) semmilyen tábla nincsen, ergo onnan meg eresztve vannak a drótszamarasak a várakozó utaskupacokba. Majd meggyepálják egymást, ha szakad valakinél a cérna.
Tényleg érdekes, hogy a kiírás és a hangos csak ennyire egyszerre működik, és nem lehet az egyiket a másik nélkül működtetni vagy legalább szelektálni.
Utaslemaradás simán előfordult volna az álllomáson ma, mivel nem parkoló részen, hanem aktív kocsiállásnál rakta le a verdát a gkv kolléga, a Volánbusz egyik Bp-Veszprém-Devecser járata meg éppen nem tudott a kocsiállásra beállni és kénytelen volt eggyel előrébb gurulni. A gkv kiszállt és odajött megkérdezni az ott lézengő utasokat - akik csak néztek, de nem kapisgálták, hogy beállt már a buszuk csak 20 méterrel előrébb -, hogy valaki Veszprém felé? Akadt igent mondó jelentkező. Piros pont!
Ez pont ma fogalmazódott meg bennem is, amikor leszálltam a buszról. :) Vagy legalább az óra működhetne, azt nem is értem, miért nem független a jelzésképtől.