Ajtó bezár, 400 Ft átadására felszólít. (Ugyebár utazni akar, azért szállt fel.)Indít, majd a következő megállótól gyalogolhat vissza az otthagyott kocsijához, ami remélhetőleg díjfizetés nélkül parkol, így kaphatja a büntit.
Alig 1 órája buszunk az Attiláról kanyarg a Kiskörútra. Szabad a következő sarki jelző, melynél a busz méreteset vészfékez ésw dudál az előtte egyenesen áthajtó koszos-fehér színű kis autóra. Megyünk tovább. Az Sztknál fölszáll elől egy személy, bekopog a kis ablakon. Kinyílóba 1,5 m-es magasságából lehajolva a 120 centire levő nyíláshoz elkezd üvölteni -még internetet sem tűrő szavakkal szitkozódva:
"... nem fogsz te rám dudálni... legközelebb följelentelek...engedj ki te...!"
Megjegyzem, az utasok ledöbbentek, értetlenül nézték a megalázó pozícióban óbégató agresszív törpöt.
Ha nem lett volna fölháborító, jót röhöghettünk volna a majomparádén.
Nos, biztosan nem neki volt igaza, mert ismereteim szerint, amikor a busz-tram-torl sávon szabad jelzést ad a lámpa, keresztirányban már biztosan tilosat jelez.
Miért volt neki olyan sürgős, hogy a messzebbről észlelt sárgánál gyorsított, hogy a tiloson vadul, szabálytalanul, a tömköz utasainak testi épségét veszélyeztetve átdöngessen?
Arra volt ideje, hogy ilyen rövid távon visszakanyarodva megelőzze a buszt?
+jegyzés:
Aki ilyen kulturálatlanul, durván viselkedik, hogyan kaphat jogsit?
Arra akarok kilikadni, minden csoportban akad 1-2 hasonló dequlturált rém, akivel a békés nagy többség nem tud mit kezdeni, és nem is akar, joggal félve az igazságtalanság, agresszió retorziójától.
És ha ez megépülne, végre nem kéne attól félnünk, hogy megszűnik a 3F.
mert totál életszerű, hogy valaki villamossal menjen bútorboltba, a külföldieknél meg pláne az, hogy eljön Belgrádból Szegedig autóval, aztán felül a 3F-re, hogy megvegye a legújabb Hjölgerfrotten szekrénysort...
Pest környékén van három is, a szerbek, ha akarnak, elmennek addig, de nemsokára betelepülnek Szerbiába, tehát nem lesz szükségük átjárásra. A gazdag ember egyébként se ott vásárol :D
Irodaház, vagy üzem kell cafeteriában bérletet kapó alkalmazottakkal.
Én arról álmodozom, hogy a Budalakk helyén Ikea épül. Közel s távon nincs Ikea (Kecskeméten van egy talán), így az összes határon túli gazdag ide járna. Amúgy is óriási a forgalom, rengetek román és szerb jön Szegedre vásárolni. És ha ez megépülne, végre nem kéne attól félnünk, hogy megszűnik a 3F.
Van nekem is egy álmom, főleg területfejlesztés, de tartalmaz villamost.
Sokszor bosszankodtam, hogy miért nem jönnek SSC-k Szegedre. Közgazdász, és bölcsészképzés van, alacsonyak a munkabérek, bőséges a munkaerő-kínálat, ezzel szemben Pesten azért sírnak, hogy nem akarnak az emberek elmenni 130 nettóért dolgozni.
Sokszor olybá tűnik, hogy a multiknak csak Pestből áll Magyarország, de rábukkantam egy cikkre, hogy mi a bajuk vidékkel. A multinak irodaház kell, az pedig Szegeden nincs. Irodaházat meg nem fognak építeni hozomra, szóval róka fogta csuka.
Ha mégis épülne ilyen irodai, és minőségi lakónegyed, azt a Dorozsmai út-Fonógyári út-Bajai út által behatárolt területen tudom elképzelni, plusz még a Budalakk területe. Ha megvan a talajcsere, és épülnek az épületek, vagy jöhet egy hurok a 3F-es villamosnak, vagy 3F-1-essel összekötve.
10 emeletes épületek, akár felhőkarcolók, kilátás a parkosított tópartokra, villamos. Akár az Infopark.
Csak a kezdőlökést kéne valami baleknak megadni, plusz talajt cserélni, és rájönni a cégeknek, hogy Indiából nem kapnak minőségi munkát.
Az épülő stadion még kevés.
De ebből szerintem 20 év múlva se lesz semmi, addig elvan ott a természet.
Látom, lemaradtam az ötletemmel a cikkről, pedig annyira kézenfekvő:
2-es villamos meghosszabbítása a 3-4-ig, de nagykörúti csatlakozással: külső körút - Szilléri sgt. - Római körút. Onnan a viszonylat továbbmenne a Dugonics térig, majd a kiskörúton a Hősük kapujáig új pályát építve visszacsatlakozna önmagába a Nagyállomás felé.
Ez az (egyébként tetszetős) Anna-kúti és Dugonics téri kétirányú új kapcsolatok kiépítése nélkül is teremtene kerülési lehetőséget a belvároson át, a Budapesti körút - József Attila sugárút csomópontban pedig ízlés (és célszerűség) szerinti kétirányú kapcsolatokat lehetne beépíteni, ott legalább hely lenne rá bőven.
Persze nem lenne olcsó ez sem, és erősen a megvalósulása ellen szól, hogy erre az irányra kiépült most egy új trolibuszvonal. :-)
Bocsánat! Nem tudom mit kavart az index a hozzászólással de talán most kivehető:
Tehát. Az utasok nagytöbbsége természetesnek vesz egy szolgáltatást. A többség fizet is érte. Azt legtöbbször nem szokták megdicsérni aki / ami megszokásból természetes (nem dicsérjük a vízművet, ha folyik a víz a csapból, az áramszolgáltatót, ha van áram stb.) De a tömegközlekedésnél sokan azt is természetesnek veszik (lévén őérte vagyunk, és ő fizet a szolgáltatásért), hogy ha valaki szalad, azt megvárjuk.
Meg lehet nézni, hogy ha nyitva van a fülkeajtó, vagy jól be lehet látni (vagy pl. a nosztalgia villamoson nincs is fülke) többen is beköszönnek a járművezetőnek (még akkor is, ha nincs konkrét szemkontaktus), mert látják az EMBERT. És nem csak a szaladók.
Ez főképp az idősebb korosztályra igaz az ő fiatalságuk idején megtanulták, tisztelni a dolgozókat (oda-vissza). Tavaly karácsonykor volt szerencsém vezetni. Csaknem „csapágyas lett” a fülkeablak, nem volt olyan menetem, amiben valaki (döntően idősebbek) ne adott volna nekem hol egy narancsot, hol egy marék szaloncukrot, almát, csoki mikulást, apróbb kedvességeket. És ezt a vonalon dolgozó kollégáim is elmondhatták, mert ők is kaptak hasonlókat.
De szaladó utas(jelölt)nél/nál ugye nem mindig jön össze a kevesebb több elv. Hisz mi történik/történhet, ha mindig mindenkit megvárunk? 1.: egy nagyobb forgalmú megállóból sosem tudna elindulni a járat. 2.: késés szed össze, ezáltal nem lesz rendes. A járművön lévő emberek (azok, akik esetlegesen ugyanabban a megállóban, időben ott voltak) késnek (az utas nem szeret várni). Így előfordul, hogy többen szenvednek hátrányt abból, ha egy-egy szaladót megvár az adott jármű vezetője. 3.: azt sem veszik sokan tudomásul, hogy a városi közlekedésben vannak olyan időszakok, amikor egyszerűen „nem szabad megvárni” a szaladókat. Itt nem a kora reggeli és vasárnapi „ráérünk-belefér” időszakot értem, hanem azt, amikor a következő kocsi esetlegesen egy megállónyi távolságra sincs. 4.: a legtöbben fel sem fogják, hogy az adott járművet is ember vezeti. Az utast csak az érdekli, jöjjön időben, vegyen fel, vigyen el, és ne zaklasson senki (esetleg dögöljön, meg ha valaki jegyet-bérletet kér).
Sokszor „muszáj” ajtót csukni és elindulni. És ebből aztán van a konfliktus. Meg lehet nézni reggel a forgalmasabb megállókat (Mars tér (5-9-19), Vásárhelyi Pál út (1-2) Anna-kút (1-2 és 3-4) Széchenyi tér (1-2) szinte mindig van szaladó (olyan is, aki képes egy villamos miatt az autók alá szaladni) és aztán kész a baj. Még akkor is, ha a követő csaknem kitol a megállóból.
Ebben sosem lesz igazság!
Mi ezt megszoktuk! Tehát, az utas is ember ( MEG A VEZETŐ IS)!
Hehe hát nem hangzik rosszul, bár sokba kerülne ez tény. Végig füves pálya lenne kivéve a körutak metszésénél. Tehát Szeol pálya, Kereszttöltés, Budapesti krt egészen a 4-es becsatlakozásáig Móravárosi Tescó (Aldi kereszteződésnél). Hozzáteszem, a bicikli utat kicsit beljebb tolva elférne a két vágány. Ha a Vásárhelyin mégse vezetnék ki Alsóváros felé, akkor ott a 2-esbe való beépülés. Így 2A lehetne a Vértói ág, a 2-es meg a Szeol pályai ág. Minden második szerelvény sima 2-es lenne. Ellenben, ha van rá esély hogy megépül a Vásárhelyi Pál úton egészen a 4-es vonalig, akkor 90-es lehetne nyugodtan. Mivel a berajzolt váltók lehetőséget adnak egy hosszú vonalra is, így lehetne például egy folytonos járat. 2A-elindul vértóról, de a Nagyállomáson átmenve egy forduló után menne tovább a 4-es felé, majd nyomvonal szerint Szeolhoz. Ez már bonyolult mondjuk.
Néhány nyugati országban, a most lezárult EU-ciklusban álmodoztak, és megvalósították őket, a Szegedinél jóval gyengébb forgalomra, de az itt kikalkuláltnál jóval több pénzből. :( Most meg nem tudják őket működtetni.
A Budapest által fel nem használt rengeteg EU-pénz egy töredékéből is azért szépen lehetett volna fejleszteni Szegeden.
Például az óvodában a legtöbb kislány arról álmodozik, hogy királykisasszony lesz.
A felnőtté válás egyik lépcsőfoka, úgy valahol 18. életév környékén, hogy az álmokat és a realitásokat külön tudja választani az addig álmodozó.
Ez a cikk se lett volna ab ovo butaság, hogy mindegyik álom után odaírja az álmodozó, hogy 2014 évi árakon ez az álma 14 milliárd HUF, az meg 23 milliárd HUF a harmadik meg 19 milliárd HUF.
A végén csinál egy összesítést, hogy a cikkben felsoroltak teljesüléséhez kell 71 milliárd HUF, és mai ismereteik szerint a következő 7 évben erre Szeged városának lesz 0,6 miliárd HUF-ja.
Hmm...nem rossz nem rossz. De ha már felmerült a 2-es nyomvonala.: 90-nes ként azért elhúznám a Szeol pályához, a kiserdő helyén meg lehetne a végállomás. A jelenlegi bicikliutat arrébb tolni, hogy a 2 vágány elférjen. A másik végállomás pedig a Nagyállomás lenne, megközelítése (zöld nyomvonal) Vásárhelyi Pál utca, Móravárosi krt (4-es becsatlakozás), Vám-tér-nél, Rákóczi utca, Szent Ferenc utca, majd csatlakozás az 1-2-es vonalba jobb kanyarral. A piros csak egyéni elképzelés, hogy a templomosok tudjanak örömet szerezni az utazásban Tarjánból. Talán az alsó város azon részén lévők is betudnák érni ennyivel. :) Igen tudom, ott a 20-as, meg az ívek, stb A másik lehetőség Tiszaparti-villamos (álommarad)
Én ilyenkor az esetek többségében jól hallhatóan csak annyit mondok. "Nincs mit" Van aki észreveszi magát. Szerencsére az esetek kb 20%-a végződik így. Amúgy abszolút normálisak. Ha leghátul száll fel van hogy előre is jön személyesen megköszönni.