"a halványsárga füst a kéményből pedig a tűz igazán magas hőmérsékletét jelzi"
idézet a szakhonlapról, brit vasutak, a miltoni vasúti baleset leírásából.
Ez a sárga füst nagy fűtőértékű szén magas hőfokon elégéséből származik.
Mikor a fűtő számottevő mennyiségű szenet dob a tűzre, a füst sűrű fekete lesz. (Ez igaz akkor is, ha pakurás mozdonynál tüzelőanyagot nyomnak az égéstérbe, ekkor a füst még feketébb lesz, mint szénnél.)
Kis szakértői segítségre lenne szükségem, remélem tudtok segíteni. Adott a sztori, hogy egy algoritmust szeretnék megírni szimulációhoz ami valósághűen visszaadja a kéményen távozó füst színét illetve mennyiségét. Hangsúly a színeken van.
Tehát összességében milyen tényezők befolyásolják, hogy mikor kormol a gép és mikor fehér ill. színtelen a füst? Elsősorban univerzális dolgok érdekelnek, tehát nem szeretnék külön kitérni a pakurás ill egyéb tüzelőanyagoktól való függésre. Az majd esetleg egy későbbi verzióban.
Illetve még egy dolog: a kazánszellőzés mechanikusan pl 424-es esetében (gondolom általánosságról itt nem sok értelme van beszélni) reteszelve van-e a gőzszabályzóval vagy minden esetben külön nyitható?
Válaszokat szívesen fogadom itt is, de a zadravecz.adam'kukac'gmailpontcom címen is.
Ez pontosan igaz . Részleteiben kívántam volna a dologgal foglalkozni ,sőt a közeljövőben rá is szánom magam a 324 es és 327 es gépezeti dolgainak pontos összehasonlítására ,mert elvileg és ezt most tényleg kihangsúlyozva elvileg mondom nem biztos ,hogy lehetetlen volna a 324 es hengeröntvényeit használni . Az is tény ,hogy ehhez nagyon pontos összehasonlítások kellenek . Másirányú jelenlegi elfoglaltságom miatt most erre az idő nem alkalmas Most egy olyan könyvon dolgozom ami szerintem minden tisztelt fórumtársat érdekelni fog .Kis türelmet kérek és kellemes meglepetéssel fogunk szolgálni .
Az általad felsoroltakon kívül még döntő kérdés a dugattyú és a tolattyú tengelyének egymáshoz, és a kerethez képesti térbeli helyzete: a hengertalpak mérete, a hengertalpakhoz képest a henger elhelyezkedése, a be- és kiömlőcső csonkok átmérője, azok milyen szöget zárnak be a függőlegeshez képest...
Az ugye az "új" 327-es hengeröntvény rajza? Az elvileg szimmetrikus, tehát csak egy forma kell hozzá (bár lehet, hogy a régi, aszimmetrikusat is egy formával készítették, kivehető betétekkel - nem vagyok szakértő a témában).
A 327 es és az iker 324 es hengeröntvényei kísértetiesen hasonlóak a szükséges hengerátmérő meg persely kérdése lökethossz azt hiszem azonos ,de ezt most csak úgy mellékesen mondom .
1961. augusztus 5-én 1 óra 9 perckor a K/7719. számú vonatot továbbító, Szeged fűtőház állagába tartozó 327,042 pályaszámú egyenes állású mozdony kb. 45-50 km/h sebességgel horzsolódott a 7761. számú kezelő tehervonattal Martfűn. A sérülései mértékéről nincs infóm, de mivel két kocsit is oldalára borított és ripityára tört, feltételezem, hogy a gép sem "úszta meg szárazon".