Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2014.07.30 0 0 57741

Így hirtelen két szempont:

 

"a halványsárga füst a kéményből pedig a tűz igazán magas hőmérsékletét jelzi"

idézet a szakhonlapról, brit vasutak, a miltoni vasúti baleset leírásából.

Ez a sárga füst nagy fűtőértékű szén magas hőfokon elégéséből származik.

 

Mikor a fűtő számottevő mennyiségű szenet dob a tűzre, a füst sűrű fekete lesz. (Ez igaz akkor is, ha pakurás mozdonynál tüzelőanyagot nyomnak az égéstérbe, ekkor a füst még feketébb lesz, mint szénnél.)

Előzmény: ZazA[vm15] (57740)
ZazA[vm15] Creative Commons License 2014.07.30 0 0 57740

Sziasztok!

Kis szakértői segítségre lenne szükségem, remélem tudtok segíteni. Adott a sztori, hogy egy algoritmust szeretnék megírni szimulációhoz ami valósághűen visszaadja a kéményen távozó füst színét illetve mennyiségét. Hangsúly a színeken van.

 

Tehát összességében milyen tényezők befolyásolják, hogy mikor kormol a gép és mikor fehér ill. színtelen a füst? Elsősorban univerzális dolgok érdekelnek, tehát nem szeretnék külön kitérni a pakurás ill egyéb tüzelőanyagoktól való függésre. Az majd esetleg egy későbbi verzióban.

 

Illetve még egy dolog: a kazánszellőzés mechanikusan pl 424-es esetében (gondolom általánosságról itt nem sok értelme van beszélni) reteszelve van-e a gőzszabályzóval vagy minden esetben külön nyitható?

 

Válaszokat szívesen fogadom itt is, de a zadravecz.adam'kukac'gmailpontcom címen is. 

További szép estét nektek!

Törölt nick Creative Commons License 2014.07.30 0 0 57739

Üdv.! Eladó könyvek.Mail publikus.

6000 Ft.

 

6000 Ft.

 

3000 Ft.

 

 

 

Zsivany2 Creative Commons License 2014.07.30 0 0 57738

Ő kocsida?

 

https://www.flickr.com/photos/42309484@N03/14595963500/in/photostream/

fantal Creative Commons License 2014.07.29 0 0 57737

Ésszerű kooperációval ki lehetne hozni egy üzemképes gépet.

Előzmény: gyoparOHs (57730)
Mágus23 Creative Commons License 2014.07.29 0 0 57736

ÜDV!

Hálásan köszönöm !! Szuper az anyag !!

Előzmény: Felek Ferenc (57729)
Mágus23 Creative Commons License 2014.07.29 0 0 57735

Ücv ! Nagyon köszönöm ,máris nézem

Előzmény: Felek Ferenc (57729)
Mágus23 Creative Commons License 2014.07.29 0 0 57734

Üdvözletem !

Ez pontosan igaz . Részleteiben kívántam volna a dologgal foglalkozni ,sőt a közeljövőben rá is szánom magam a 324 es és 327 es gépezeti dolgainak pontos összehasonlítására ,mert elvileg és ezt most tényleg kihangsúlyozva elvileg mondom nem biztos ,hogy lehetetlen volna a 324 es hengeröntvényeit  használni . Az is tény ,hogy ehhez nagyon pontos összehasonlítások kellenek . Másirányú jelenlegi elfoglaltságom miatt most erre az idő nem alkalmas  Most egy olyan könyvon dolgozom ami szerintem minden tisztelt fórumtársat érdekelni fog .Kis türelmet kérek és kellemes meglepetéssel fogunk szolgálni .

Előzmény: rm40 (57733)
rm40 Creative Commons License 2014.07.29 0 0 57733

Az általad felsoroltakon kívül még döntő kérdés a dugattyú és a tolattyú tengelyének egymáshoz, és a kerethez képesti térbeli helyzete: a hengertalpak mérete, a hengertalpakhoz képest a henger elhelyezkedése, a be- és kiömlőcső csonkok átmérője, azok milyen szöget zárnak be a függőlegeshez képest...

Előzmény: Mágus23 (57723)
rm40 Creative Commons License 2014.07.29 0 0 57732

Igen, az 1938-as tolattyú-légszelepes kivitel 1951-es módosítással és valóban mindkét oldalra jó.

Előzmény: rezgaras (57728)
Felek Ferenc Creative Commons License 2014.07.29 0 0 57731

 

Jövőre lesz 30 éve, hogy megszűnt a közforgalmú menetrend szerinti gőzvontatás hazánkban: igazán körbepöföghetné az országot valamelyik lokomotív...

gyoparOHs Creative Commons License 2014.07.29 0 0 57730

Közel...edik  Orosházához. A terv szerint az ősszel meg is érkezik...

Egy Ipartörténeti Alapitvány terve,hogy megmentse a csúnya lángvágós bácsiktól...

Előzmény: fantal (57716)
Felek Ferenc Creative Commons License 2014.07.29 0 0 57729

Szervusz! Az itt megadott email címedre ment két levél MÁV 328, ügyben!

Előzmény: Mágus23 (57723)
rezgaras Creative Commons License 2014.07.29 0 0 57728

Az ugye az "új" 327-es hengeröntvény rajza? Az elvileg szimmetrikus, tehát csak egy forma kell hozzá (bár lehet, hogy a régi, aszimmetrikusat is egy formával készítették, kivehető betétekkel - nem vagyok szakértő a témában).

 

Előzmény: rm40 (57726)
rm40 Creative Commons License 2014.07.28 0 0 57727

Reménykedjünk! :)

Előzmény: fantal (57721)
rm40 Creative Commons License 2014.07.28 0 0 57726

Sajnos csak hasonló, de nem azonos...

Részletes, méretezett rajz van, létező öntvény tudtommal sajnos nincs.

Előzmény: Mágus23 (57723)
siófoki35 Creative Commons License 2014.07.28 0 0 57725

már hogy ilyen horvát

Előzmény: siófoki35 (57724)
siófoki35 Creative Commons License 2014.07.28 0 0 57724

nekem 424-eses bélyeg van :)

Előzmény: V63 151 (57720)
Mágus23 Creative Commons License 2014.07.28 0 0 57723

ÜDV!

 

A 327 es és az iker 324 es hengeröntvényei kísértetiesen hasonlóak a szükséges hengerátmérő meg persely kérdése lökethossz azt hiszem azonos ,de ezt most csak úgy mellékesen mondom .

Adott esetben esetleg 324 1527 hengerei ?

Előzmény: rm40 (57719)
Mágus23 Creative Commons License 2014.07.28 0 0 57722

ÜDV!

Bizony igazad van !!!

 

Remélem Isten kegyelméből lesz még annyi hogy összehozzunk egy csapatot a 327 es feltámasztására

Előzmény: fantal (57721)
fantal Creative Commons License 2014.07.28 0 0 57721

Éppen azon agyalok, hogy ez egy fedett helyen tartott, máig üzemelő (igaz kis nyomáson üzemelő) kazán...

 

A 327.141-esben egy 25 éve szabad ég alatt tartott, lefosztott, kilágyított, pakurássá  alakított kazán van...

 

Ezzel a most előkerült kazánnal gyökeresen megnőne egy esetleges talpraállítás esélye... (Kéz biliből kivesz :) )

Előzmény: rm40 (57719)
V63 151 Creative Commons License 2014.07.28 0 0 57720

Köszönöm. Az interneten is nézegettem róla képeket és meglepő hogy ha angolul írom be sokkal több találatot ad ki rá. Még 601-es bélyeget is találtam.

Előzmény: Mágus23 (57717)
rm40 Creative Commons License 2014.07.28 0 0 57719

Két hengeröntvényt is találhatna már valaki... :)

Előzmény: fantal (57716)
Felek Ferenc Creative Commons License 2014.07.28 0 0 57718

MÁV 327,042 - 1943-ban Szombathelyen, 1946-ban még külföldön. 1956.II.1.-én Szegeden honos, S. 1965.V.3.

Előzmény: gyoparOHs (57713)
Mágus23 Creative Commons License 2014.07.28 0 0 57717

ÜDV !

A cikk egyébként kiemelkedően jó a képanyagról nem is beszélve !

Köszönet a Vasút & Modell munkatársainak !

Előzmény: Schmidt-féle túlhevítő (57715)
fantal Creative Commons License 2014.07.28 0 0 57716

Hm, merre van ez a kazán? Ha nem akarod így nyilvánosan leírni, jöhet az itteni nyilvános emailra...

Előzmény: gyoparOHs (57713)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2014.07.28 -1 0 57715

Megveszed a Vasút&Modell ez évi első számát. Tele van 601-es fényképekkel.

Előzmény: V63 151 (57712)
Bárdos Imre Creative Commons License 2014.07.28 0 0 57714

1961. augusztus 5-én 1 óra 9 perckor a K/7719. számú vonatot továbbító, Szeged fűtőház állagába tartozó 327,042  pályaszámú egyenes állású mozdony kb. 45-50 km/h sebességgel horzsolódott a 7761. számú kezelő tehervonattal Martfűn. A sérülései mértékéről nincs infóm, de mivel két kocsit is oldalára borított és ripityára tört, feltételezem, hogy a gép sem "úszta meg szárazon".

Előzmény: gyoparOHs (57713)
gyoparOHs Creative Commons License 2014.07.28 0 0 57713

Üdvözletem az itteni Szakértőknek!

 

Ma dolgom volt egy gőzkazánnal  ami ma már csak melegvizes..

 

 

a következő táblát  leltem rajta: 

 

        Pályaszám   3720

 

        Kazánszám   327  042

 

        MÁVAG   1914

 

        Fővizsga lejár  1967.  II.  24.

 

    ( nekem az az érzésem, hogy a pálya és a kazánszám fel van cserélve...)

 

 Kérdésem mit lehet tudni az előéletéről ?

V63 151 Creative Commons License 2014.07.28 0 0 57712

Üdv!

 

Esetleg tudnátok képeket küldeni a 601-es gőzmozdonyról? Szeretném ezt a csodás mozdonyt modellben megörökíteni a jövőben

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!