Keresés

Részletes keresés

HLP Creative Commons License 2008.01.15 0 0 15503

Balaton mindkét partján lehetne végezni egy nagyobb megállóirtást.

 

Tiltakozom. Az az adott vasút szempontjából a vasút megszünésével egyenlő.Nem volt elég a 14+ki tudja hány vonal még?

 

Előzmény: D55 (15501)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.15 0 0 15502

Mi a problémád a 46-ossal? Kevés utas elpártol és megy busszal, sok utast pedig megnyerhetünk.

 

Az okát árul már el, hogy miért is kéne a fél vonal megállóit megszüntetni? Sok utast pedig kétórás közvetlen Pesti vonattal nyernél.

Előzmény: D55 (15501)
D55 Creative Commons License 2008.01.15 0 0 15501

Amúgy akkor mondjál már példát erre a dologra a Dunántúlom, ha már itt tartunk.

Én is mondanék :)

Szerintem a 46-oson, Bogárd és Dombóvár között, valamint a Balaton mindkét partján lehetne végezni egy nagyobb megállóirtást.

 

Mi a problémád a 46-ossal? Kevés utas elpártol és megy busszal, sok utast pedig megnyerhetünk.

Előzmény: Törölt nick (15498)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.15 0 0 15500

Értem, ezek szerint neked az a fő problémád a vegyes IC-vel, hogy csökken  a pótjegyeladás. Ez is egy jogos szempont.

 

Részben igen. Én olyan helyeken, ahol a pályaállapotok lehetővé teszik az IC és a gyors/sebes/személyvonati forgalom szétválasztását ott megtenném. Persze a 140-en sztem, ez kényszermegoldás, de ott nemnagyon lehet jelenleg mást csinálni, csak ha lenne végig két vágány. De pl a csabai oldalban belátható időn belül ez a feltétel adott lesz.

Előzmény: Törölt nick (15497)
D55 Creative Commons License 2008.01.15 0 0 15499

Mert Veresen azért még akad felszálló, és akkor nekik így egész napra megmaradt az ütem, és csak ott van igazából eltérés, ahol már tényleg elvétve akad felszálló, és ott is csak pár perces eltérés, ami az órák eltérő járása miatt az "időben" kimenő utasoknak nem jelent majd problémát.

Ezért mondtam, hogy induljon később a Nyugatiból.

 

Nem cél, hogy Vácra előbb érjen. Nem valódi célállomás az utasok szemében.

Mármint a Bp-Vác utasok szemében nem.

 

Úgy látszik, azért Te sem akarod, hogy lekéssék az utasok a vonatot :)

De ezek szerint csak akkor érdekel, ha elegen vannak...

Még mindig úgy gondolom, hogy erre megoldás lenne, ha később indulna a Nyugatiból.

Előzmény: István Gyuri (15494)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.15 0 0 15498

Nem. Több vonal esetében is ezt látom megoldásnak a Dunántúlon.

 

Hát, ezzel nem győztél meg:) Más a felfogásunk. Egy fél vonal kiirtása számomra túl nagy ár.

Amúgy akkor mondjál már példát erre a dologra a Dunántúlom, ha már itt tartunk.

46-os biztos nem az.

 

Szerintem nem km-arányos kellene gondolkodni, hanem kihasználtság-arányosan inkább.A pótjegy árát úgy kell meghatározni, hogy ne "akarja" mindenki megfizetni, mert akkor megint helyjegyhiány alakul ki csúcsidőben vagy akár azon kívül is.

 

Egyetértek a kihasználtság arányossággal. De azért nem a 120-ason fenyeget az a veszély, hogy minden IC tömve közlekedjen. Cél az, hogy minél többen legyenek rajta, és ha ezt pótjegycsökkentéssel el lehet érni akkor azt kell. Még 300-as pótjegynél is többletbevétel a MÁV-nak. Persze, ha a Pénteki, vagy vasárnapi IC-k tele lennének amúgy is, akkor persze azokon a járatokon lehet az 520-as, de kihasználatlanabb időszakokban, nyugodtan mehet a csökkentés.

Előzmény: István Gyuri (15494)
István Gyuri Creative Commons License 2008.01.15 0 0 15496

Mivel teljesen más nemzetközi vonatok, kocsik közlekednek idén, ezért idén másként kell számolni a km-futásokat (pl. Rákóczi kevesebb kocsival van, másként vannak a Kassa-Ms-Fa személyben futó kocsik is, azok pl. Somoskőújfaluig járnak pl.).

Ami benne van a menetrendben az már nem igazán fog szerintem változni, hacsak nincs földindulás...

Előzmény: HLP (15495)
HLP Creative Commons License 2008.01.15 0 0 15495
A sí IC ezévi elmaradása nem veszélyezteti a nyári Hernád Dunántúlra közlekedését?
Előzmény: István Gyuri (15494)
István Gyuri Creative Commons License 2008.01.15 0 0 15494

Bélamajor: pl.: EVM-120

Hát, azért amire kitérőből (és így inkább két sárgával) meglódul a személy, addigra az IC-nek már egy térközt meg kell lépnie 120-szal szaladva (a második felhívásig biztosan), szóval ezt én nem érzem reális veszélynek.

 

Chabee87: Vagy végső esetben veled ellentétben feladnám az ütemest és kész.

Nem. Több vonal esetében is ezt látom megoldásnak a Dunántúlon.

 

Miért szerinted ha azt kapod, hogy készülj fel a következő vörös előtti megállásra akkor logikus gyorsítani mint a meszes?

Nem 2000 tonnás tehervonatról van itt szó egy dimbes-dombos vonalon, hanem egy néhány kocsis személyről az Alföldön.

 

Utánaszámolva az én verziómmal sem lenne több napi 27-nél, szóval lényegesen nagy különbség nem lenne.

Egyetértek.

 

Meg pl a Díjszabásban én bevezetném a kilóméter arányos IC pótdíjat. Azért 130 km-ért nem is kérnék el 520-at mondjuk csak inkább 300-at.

Szerintem nem km-arányos kellene gondolkodni, hanem kihasználtság-arányosan inkább.

 

Én mint diák (kispénzű) biztos adnék érte ha csak 300-al kerülne többe.

A pótjegy árát úgy kell meghatározni, hogy ne "akarja" mindenki megfizetni, mert akkor megint helyjegyhiány alakul ki csúcsidőben vagy akár azon kívül is.

 

D55: De még mindig nem magyaráztad el, hogy ha ez a két esti vonat úgysem ütemes, akkor miért ne lehetne az állásidőkön tovább húzni?

Mert Veresen azért még akad felszálló, és akkor nekik így egész napra megmaradt az ütem, és csak ott van igazából eltérés, ahol már tényleg elvétve akad felszálló, és ott is csak pár perces eltérés, ami az órák eltérő járása miatt az "időben" kimenő utasoknak nem jelent majd problémát.

 

Ugyanakkor indulna meg a Nyugatiból, mint most, csak kevesebbet állna a megállókban, így előbb Vácra érne.

Nem cél, hogy Vácra előbb érjen. Nem valódi célállomás az utasok szemében.

 

Mennyi utas van ezeken a vonatokon?

Viszonylag kevés, P-SZo este kicsit többen. 2458-ason kb. 80, 2468-ason kb. 30. A szobin az egy órával később menő vonaton van ilyen utasmennyiség.

 

alex_86: Bár ebben a Vércse is ludas volt, ezt nem vitatom, de a helyzet ugyaz lenne, ennél szerintem jobb a jelenlegi verzió.

Egyetértek. Anno a Sí-IC egy kényszer megoldás volt. Előbb volt meg a megállapodás a sí-IC beindításáról (és cserébe a balatoni kassai IC-ről), minthogy az ITF alapja fixálva lettek volna, és a szlovákok nem akartak/tudtak elmozdulni, hogy ne kör-IC-nél érkezzen a vonat.

 

Hát ha még ismernéd a mozdonyfordákat

Érdekelnének :)

 

Így talán ez kedvezőbb megoldás, mint egy Miskolc-Hidas gépmenet vagy két gépes szerelvény. Persze szervezés kérdése az egész.

Gépmenet tényleg nem kell, odáig, hogy 5334-533, illetve 5344-5313 teljesen OK.

De Ms-on nem kellene lecserélni, felmegy Pestig, aztán visszajön pl. egy teherrel.

 

Gépészeti szempontból ez nem feltétlenül lesz ez jó... No de ez már OFF dolog.

Meg kell mindegyik gépet becsülni. Szorosabb fordáknál pedig kevesebb trágya gépet kellene kiadni.

Előzmény: Törölt nick (15485)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.14 0 0 15493

1040 az, hidd el nekem, az ember általában vissza is szokott jönni, ha elmegy valahová :-)

Te magad írod, hogy a vegyes IC-nél nem sokan választják az IC részt (ezt tapasztalom én is), ezek szerint a: nyugodt halk utazás, kultúrált környezetben, klímával azért nem éri meg túl sok embernek a + 520/1040 forintot.

 

1. Mondtam, hogy csökkenteni lehetne a pótdíjat, úgy népszerűbb lenne.

2. Ha egy vonaton belül van pótjegyes, meg nem pótjegyes rész, akkor sokan a nem pótjegyesbe ülnek. De itt csak IC rész lenne kétóránként. Szóval aki akkor akar utazni, az nem tud átülni a másik részbe.

Előzmény: Törölt nick (15489)
v_peti Creative Commons License 2008.01.14 0 0 15492

Ipolytarnóc felé, viszont pofon egyszerű lenne. Nem értem, hogy miért nem valósult meg már 15 éve!

 

Előzmény: alex_86 (15456)
D55 Creative Commons License 2008.01.14 0 0 15491

Most már elárulhatom, hogy anno én is javasoltam ezt a 2 perces megállást sbb.hu, de ő nagyon bölcsen nem hagyta meggyőzni magát, és be kellett látnom, igaza volt. Tedd ezt Te is :)

Ezt tettem. De még mindig nem magyaráztad el, hogy ha ez a két esti vonat úgysem ütemes, akkor miért ne lehetne az állásidőkön tovább húzni?

 

Mert 1-2 utas kivételével mindenki BP-en száll fel erre két esti vonatra. A többiek pedig úgyis kimennek időben, nehogy a mv. órája és a saját óra között 2 perces eltérés legyen a "rossz" irányba.

???

Ugyanakkor indulna meg a Nyugatiból, mint most, csak kevesebbet állna a megállókban, így előbb Vácra érne.

Mennyi utas van ezeken a vonatokon?

Előzmény: István Gyuri (15483)
looksharp Creative Commons License 2008.01.14 0 0 15490
Szeged-Rókus állomáson helyszíni állítású váltók vannak, a technológiai idő Rendező felől 4 perc, Algyő felől 6 perc. A két vonat bejárati ideje között minimum 3 perc kell, hogy legyen az eltérés. Azaz vagy az egyik vonat vár 10 percet az állomáson, a másik pedig "halad", vagy mindegyik meg van fektetve 4-5 percre.
Előzmény: Abymot (15450)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.14 0 0 15488

Az én alapvető problémám a kétóránként IC rendszerrel, hogy honnan veszünk hozzá utasokat csúcsidőn kívül? Ez nem a nyíregyházi oldal, itt a délelőtti páros IC-k pl. nyugodtan közlekedhetnek majd 1 A + kocsma +1 B összeállításban, szerintem.

 

Na pont az lenne a lényege, hogy ha az IC utasok még kevesen is vannak, de ott lógnak rajta a nemzetközi kocsik a nemzetközi utasokkal. Van annyi nemzetközi járat a vonalon, hogy minden kétóránkénti IC-re jutna valamilyen külföldi úticél, szóval az oda utazó utasokat is hozzáadva sztem korántsem lenne olyan kevés utas.

 

Persze lehet majd utasokat gyűjteni úgy is,  (és ez az amitől igazán félek), hogy a csatlakozó vonatok majd az IC-khez lesznek igazítva (125, 127, 128, 121), nem tudom mennyire lesz ez jó.

 

Én azért ezeket a gyorshoz igazítanám. Ráhordás talán lesz Gyula meg Orosháza felől Békéscsabán.

 

Végülis mit kapsz majd +1040 forintért mondjuk Gyoma - Bp viszonylatban? Légjavítót / légkondit. OK. Ez egy. Biztos ülőhelyet? Pénteki / vasárnapi csúcson kívül ez most sem probléma a sima gyorsokon sem. A kevesebb megállás miatt negyed órával kevesebb menetidőt? Ez egy kétórás utazásnál, ahol mondjuk 3 óra a teljes eljutási időd, nem sokat számít.

 

Nyugodt halk utazást, kultúrált környezetben, klímával.

Az inkább 520, de nem csúcsban lehet kedvezményeket is adni. Biztos lennének olyanok akik az IC-t választanák. Meg azért az IC és a gyorsvonati kocsik közt is van ám különbség. Amúgy ha jól tudom a Dunakeszis IC kocsikat is már rendes klímával szerelték fel időközben, vagy megkettőzött légjavítóval.

Mondom, itt nem csak az IC a cél, hanem ezzel egyben vinnéd a nemzetközi vonatokat is, amelyekre esetenként csak 1-2-3 IC kocsit kéne rakni a belföldi forgalomra.

Meg pl a Díjszabásban én bevezetném a kilóméter arányos IC pótdíjat. Azért 130 km-ért nem is kérnék el 520-at mondjuk csak inkább 300-at. Sok embernek azért a 300 forint nem egy nagy költség. De itt persze nem a nyugdíjasok meg a munkanélküliek a célcsoport. Én mint diák (kispénzű) biztos adnék érte ha csak 300-al kerülne többe.

 

Aláírom, most is vannak, akik ragaszkodnak az IC-hez, de nagyon sok embernek számít az az 1040 forint, főleg ha hetente kell kiadnia, tehát ha nem kényszeríted, nem fog IC-zni.

 

Szerintem a kétóránkénti gyors viszonylag elég kényszerítő erő.

Előzmény: Törölt nick (15486)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.14 0 0 15487

Ha mégis húzni kellene a fontos megállókból is, akkor mit döntenél? Húzni vagy inkább az ütemes menetrendet feladni vagy mit tennél?

 

Akkor sem abálnék be egy fél vasútvonalat, ha a hátam mögött két SS katona állna a tarkómnak szegezett géppisztojjal. Akkor máshol kell lazítani a rendszeren lehetőség szerint, nem csak az adott vonalat nyúzni. Vagy végső esetben veled ellentétben feladnám az ütemest és kész. Ha csak így megy akkor ezt tenném.

 

Csak azt nem látom, hogy miért van erre szükség? Álljon 3 percet csak Szolnokon (nem érdekel, hogy ott váltanak a mv-k vagy vjv-k), és máris meg van oldva a kérdés.

 

Felőlem mehet így is akkor, csak azért tekintettem kiindulási alapnak a 4 percet Szolnokon, mert azt hittem biztos megvan annak is az értelme.

 

És már megint jövök a kérdésemmel: ha decemberre nem készül el, akkor milyen menetrend legyen?

 

Valami átmeneti. Ezt nem annak szántam. Majd gondolkozok rajta:)

 

Miért is nem?

 

Miért szerinted ha azt kapod, hogy készülj fel a következő vörös előtti megállásra akkor logikus gyorsítani mint a meszes?

 

 

 

Más: Kritikát kaptam, hogy az én rendszeremben túl sok lenne a vonat a 120-on. Most megszámoltam, pl a Szolnok-Mezőtúr szakaszon van nap mint nap 23 vonat. Utánaszámolva az én verziómmal sem lenne több napi 27-nél, szóval lényegesen nagy különbség nem lenne.

Előzmény: István Gyuri (15483)
alex_86 Creative Commons License 2008.01.14 0 0 15484

Alapvetően nem rossz, de plusz eszközt igényel, hacsak a 92-vel nem lehet esetleg összeboronálni.
Ez lenne most a legkevesebb, sajnos az elvi feltélelei sem adottak, csak távlati tervként említettem meg. Aztán a túloldalon is van egy-két Tornáig közlekedő "Bz" szerelvény Kassáról, elvben azt össze lehetne forgatni a magyarral... de ez egyelőre csak álom marad.

 

Az IC és az páratlan egri között még el tudna kavircolni, ha nem lenne a szegedi vonat ott. Tavaly a sí-IC is így járt.
Az a poprádi IC eléggé szerencsétlen volt tavaly is, rendszeresen elverte az egri gyorsot. Bár ebben a Vércse is ludas volt, ezt nem vitatom, de a helyzet ugyaz lenne, ennél szerintem jobb a jelenlegi verzió.

 

Na, ezt gyorsan el kell felejteni, hogy ezért ne lehessen menetrendet módosítani!
Nem akartam erre hivatkozni, csak tényként közöltem, hogy nem feleslegesen áll ott az a szerelvény :)
Hát ha még ismernéd a mozdonyfordákat, a páratlant füzesabonyi beósok viszik Miskolctól (hétvégén Hidastól). Hidasig az 5334-el jön le a Szili, a "párjára" munkanapokon a gyorsított gépe fordul, így ez a gép marad a Rákóczira. Miskolctól a másik mozdony az 5053-as szerelvénymenetéről furdul (ez elvben nem gond, mert az egészet úgyis vissza kell cibálni Füzesabonyból).

Így talán ez kedvezőbb megoldás, mint egy Miskolc-Hidas gépmenet vagy két gépes szerelvény. Persze szervezés kérdése az egész.

 

a miskolci beós sziliknél is el fog jönni ez az idő - remélem, nagyon hamar.
Gépészeti szempontból ez nem feltétlenül lesz ez jó... No de ez már OFF dolog.

Előzmény: István Gyuri (15483)
István Gyuri Creative Commons License 2008.01.14 0 0 15483

Abymot: Pedig a jelenlegihez (is) kellene mérni az elképzeléseket.
Lehet, de ha az enyémnél nem jobb akkor...

És akkor ez így már jól is van? Ezzel meg van oldva a probléma?
Nem mondtam egy szóval sem.

A Tatabánya-Környe lassújelet pedig fel kell számolni, továbbra is azt mondom.
Valamennyit érdemes kiszedni, de ha csak az 1-es vonali menetidőkkel variálunk már akkor is sokat lehetne javítani.

A teljes (Bp.-Komárom/Oroszlány) rendszer 10%-a az oroszlányi ágnak már kb. 30%-át jelenti, ebből a szempontból tehát már jelentős.
Ezt nem értem.

És a reggeli időszakban nem csak és kizárólag Budapestig utazó átszállók vannak.
Tudom, vannak az Alsógalláig utazó tömegek :)

Nem, inkább építsünk! Mármint reggel jó közlekedést Oroszlány felől a „fővonalra”.
Sajnálom, nem érzem szükségszerűnek, hogy feltétlenül közvetlen legyen ez az összeköttetés, mert túl nagy áldozatokat jelent.

Végül is az utasok azért vesznek jegyet, hogy Oroszlányba vonatozzanak, nem pedig azért, hogy Vértesszőlősre gyalogoljanak.
Már megint csak az oroszlányi utasokra gondolsz.... Lehet, hogy a másik egységre nincs mozdonyvezető, tehát ha az 5-ön akadna szét, akkor "örökre ott maradna", és nem lehetne oda vonatot fogadni.

Nem értem milyen fűzfői (vagy füzitői) előzésről beszélsz.
A füzitői előztetés lehetetne az alternatívája a személyvonatok tatabányai félreállításának. De ha ezt nem szerkeszti ki a Forgalom, akkor ne szövögess olyan álmokat, amiket leírtál.

Hát ha ilyen lenne… :) Jól megnézted?
Megnéztem, nem láttam semmi furcsát, bár lehet, hogy rosszul néztem.

Ne csak a tavalyi érkezést nézd, hanem hogy van-e jelentősége a 10 órára behordásnak?
Budapest esetében, elővárosban nem érzem ennek ekkora súlyát.

Általában a 40-42 vonalakon a reggeli gyorsokat annakidején szerintem túl későnre csúsztatták (igaz ez a Dombóvárról jövő 8007-re is), nehogy konkurenciát jelentsenek az IC-knek (amiből három is érkezik 8.55 és 9.36 között Kelenföldre).
Ebben van valami.

Abban az esetben, ha késik.
Jogos, elnéztem.

Különben kb. 9.19-kor el kell haladnia Diósdon (máskülöben Érd felsőig nem elég Kelenföldtől 15 perc, mint pl. 9722-nek), 9.20 kellene indulni szembe a személynek, az IC pedig csak 9.23-9.24 körül érhet ide.
Hát, ez a 3-4 perccel mögötte jövő IC is már egy kicsit necces, mert Nt-Diósd is SH-s állomás, de egyébként is így egy jó félórára kizárod, hogy Kelenföldről a reggeli csúcs után meginduljanak a dunai tehervonatok, szóval szerintem felejtős.

Nem verünk mi szét semmit. Hanem EN269 veri szét 4817 menetrendjét. Ütem szerint 9.25-re kellene Kelenföldre érnie, ehelyett ér 9.34-re. Ha behozzuk 9.30-ra, azzal csak az ütemtől való eltérést csökkentjük (+9-ről +5-re).
Továbbra is mondom: ha ennél a vonatnál meg lehet húzni a meentidőt, akkor a többi tatabányai vonatnál is, és akkor már eleve más 1-es ábrát lehet készíteni ,pl. 269-cel nyilván nem előztetünk 10 perces félreállítással...

(Tényleg rájöttél, hogy mire gondolok, vagy csak rutinból válaszoltál?)
Nem volt nehéz rájönni, mert ismert volt a probléma és a példa is...

Debr. ind. ptl.40, Macs ptl.58/59, Balmaz ps.12/13, Ohat ps.48/49, Egyek ps.54/ptl.02, Tiszaf.ptl.12/13, Fabony ptl.47.
Perces eltérésekkel erről van szó. A másik irányt meg felesleges leírnod, ha szimmetrikus az ábra :)

Csak akkor nem tudom, hogyan illeszthetők be a balmazi betétek (hogy ne várjanak ott másfél órát).
Úgy, hogy Hortobágyig jártak volna az eredeti tervek szerint, a lerövidítés is csak kényszer.

És azt se látom, hogy lennének a tiszafüredi csatlakozások (pláne jobbak hogy lennének mint eddig).
Nem az a fő csapásirány.

Miért kéne a 39-est módosítani?
Bocs, összekeverte a 29-essel (mert miért is ne legyenek össze-visszaszámozva a reggeli vonatok...),
A kismegállók kiszedésénél az a kérdés, hogy vannak-e Böszörménybe vagy Hajdúnánásba bejárók onnan, egyébként ahogy írtam meggondolandó a javaslat, és nem rémlik, hogy anno miért is alakult ez így. Persze lehet, hogy van rá logikus magyarázat :)

A másik kérdés pedig továbbra is kérdés: hogy honnan kerül elő a szerelvénye?
Melyiknek?

Tehát inkább nyerne, mint veszítene.
Lehet ezen rágódni, én sok értelmét a jelenlegi dél-alföldi "rendszernek" nem látom. Valószínűleg az lenne a megoldás, ha egy-egy vonalat feladnánk, és máris jobban járna mindenki.

Rókuson keresztkor miért vár mindkét vonat 4-5 percet?
Gondolom a helyszíni állítású váltók miatt, így is elég necces szerintem a kereszt.

Azt nem értem, hogy miért olyan kívánatos cél a megállóhelyek megszüntetése.
Mert sok esetben ez az akadálya egy rendszer kiépítésének.

Pl. azzal se értek egyet, amit Kistőkéről írtál: ha vannak kisdiákok, akik onnan járnak be, miért kellene megszüntetni a megállót?
Ha ezen múlik, hogy lehet-e órás ütem Szolnok-Martfű-Szentes között, akkor inkább hagyni kell ezt veszni (ha esetleg úgyis van "párhuzamos" buszjárat).

Nem nézve, hogy így hány utas lesz kizárva az utazás lehetőségéből.
Busszal utazhat.

Talán lenne értelme egy általános megállóhely-felülvizsgálatnak.
Ezzel szerintem "mindenki" egyetért.
A megállóáthelyezésekhez a hivatalok álláspontjának és előírásainak is meg kellene változnia.

Mert a 130-as vonatai feles szimmetriával közlekednek, a 100-as gyorsvonati pedig egészes szimmetriával – Gyuri legutóbbi példái alapján végre megértettem, hogy mit jelent az egyik és a másik – meglátjuk, hogy tényleg így van-e?).
Igen, úgy látszik, megértetted. Örülnék, ha még sokan megértenék ezt a "hivatalos" helyeken is.

Ha az amúgy is ütemből kilógó 6007 nem állna Cegléden 6 percet
Tavaly még csak 4-et állt, idén lett elbarmolva a 100a. És Szolnoktól az óra 4-es indulás az alapütem, azt kéretik nem barmolni, pláne, hogy jön a "nyakán" az IC (sőt, talán még 1-2 perccel korábbra is jöhet az IC, hogy lazább legyen a ceglédi átszállás). Tehát efelé nem mennék el.

Azt meg el kellene dönteni, hogy akkor a 120a-n 3349 „csatlakozásra nem vár” jelet kapjon, vagy erre is biztosított legyen az ászállás 7229-ről.
Természetesen munkanapokon ne várjon csatlakozásra, hétvégén várhat 5 percet, annyit a kisebb utasforgalom miatt be tud hozni.

De még az is megoldás lehet, hogy semmi más nem változik, csak a 6007 kerül 4 perccel későbbre Szolnok és Cegléd között, így várva be 7229 érkezését.
Nem nyert, mert Szolnoktól párhuzamosan kellene jönnie a két vonatnak.

ha az 1-12-es vonalon „óriási probléma” egy véletlenül sikerült 1 perces csatlakozás, akkor 6007/3349 micsoda?
Az 1-es azért érzem nagy problémának, mert jelenleg garantált a késés Oroszlány felől.
A 6007/3349 problémája eddig nem jelentkezett, mert érvényben volt a 0 perces csatlakozásra várás, és munkanapokon ott volt 20 percenként a többi vonat.
Bár szerintem továbbra is érvényben vannak az idióta csatlakozásra várási idők...

A Szolnokról páros óra 11 perckor induló gyorsvonatokat nem lenne érdemes megállítani Szajolon, a Debrecen felőli csatlakozás biztosítása végett ? (egy-két páratlan órás is szóba jöhetne)
Köszi, hogy felhívtad rá a figyelmemet. Érzetem én, hogy valami nem tetszik ebben az új 120-asban... Láttam, hogy meg van húzva a gyors, és szerintem valahol nem férne bele a rendszerbe a plusz megállás (vagy csatlakozásnál, vagy az egyvágányú résznél.)

És fordítva, a Szolnokra páros óra 48-53-kor érkezőket?
Brummm... a 100-as továbbra is egészes szimmetriával működik, tehát ezt felesleges írni.

D55: Ami Téged nem érdekel, ahogy az esti vonatok ütemből való kitérítése sem :)

Most már elárulhatom, hogy anno én is javasoltam ezt a 2 perces megállást sbb.hu, de ő nagyon bölcsen nem hagyta meggyőzni magát, és be kellett látnom, igaza volt. Tedd ezt Te is :)

 

Én azt mondtam, hogy lehetne csökkenteni a menetidőt a kevesebb tartózkodás miatt. Ha már úgysem ütemes, akkor nem tudom, miért maradjon úgy.

Mert 1-2 utas kivételével mindenki BP-en száll fel erre két esti vonatra. A többiek pedig úgyis kimennek időben, nehogy a mv. órája és a saját óra között 2 perces eltérés legyen a "rossz" irányba.

 

Aladár46: Te már tudsz valamit?

Én úgy érzem, már elég sok mindent tudok :)

 

Esetleg villanyos lesz a 46-os ? ;)

Nem tartom elképzelhetőnek.

 

alex_86: Reméljük :) Sűrítés szerintem nem valószínű...

Sajnálom.

 

A 94-esre összedobtam egy variációt.

Alapvetően nem rossz, de plusz eszközt igényel, hacsak a 92-vel nem lehet esetleg összeboronálni.

 

Chabee87: De ha annyira választ akarsz, akkor maradjon Vajta, Palánk, és Tangelic, inkább mint a meggondolatlan és eltúlzott mértékű megállómegszüntetés.

Még mindig nem érted :)

Ha mégis húzni kellene a fontos megállókból is, akkor mit döntenél? Húzni vagy inkább az ütemes menetrendet feladni vagy mit tennél?

 

Viszont akkor valamit módisítani kéne az ütemen felüli vagy gyorsítottakon, mivel attól még az utasok nem 12 perccel későbbre fognak munkába járni, de gondolom akkor a 71-en Veresegyházán egészre raknád a szimmetriát

OFF Veresegyház a város neve ON

Az utasok egy része le tudja nyelni a 12 percet, a másik része pedig az eggyel korábbival fog utazni. Ez lehet, hogy valaki jobb lesz, mert most pl. csak kis késsé esetén ért be.

 

Na ehhez kéne az, hogy a személy helytelenben induljon, mivel ugynazon a vágányon nem mehet 2 perccel később

Indulni elvileg indulhat, az érkezésnél van 4 perces limit, illetve fejállomáson 5 perc - ha jól rémlik.

Csak azt nem látom, hogy miért van erre szükség? Álljon 3 percet csak Szolnokon (nem érdekel, hogy ott váltanak a mv-k vagy vjv-k), és máris meg van oldva a kérdés.

 

HLP: A 80-ason a páratlan Kócsag után miért nem lehet blokkra indítani a Rákóczit Miskolcról, miért kell ott váratni még 22 percig?

Mert ott van a vasárnapi Miskolc-Szeged vonat és így is eléggé zsúfolt ilyenkor Füzesabony... Persze elméletileg helytelenben elmehetne mellette, de az azért necces.

 

alex_86: A Keletibe beférne rögtön a Kócsag után 5 perccel, de az egri gyors így kiesne az ütemből Füzesabony után

Nem. Az IC és az páratlan egri között még el tudna kavircolni, ha nem lenne a szegedi vonat ott. Tavaly a sí-IC is így járt.

 

Csak így jön össze, egyébként munkanapokon gépcsere is van Miskolcon!

Na, ezt gyorsan el kell felejteni, hogy ezért ne lehessen menetrendet módosítani!

A Trakciónak ki kell szolgálni a megrendelőit, ha Ms-on két perc maradna, akkor úgy kell csinálni a fordákat, hogy ez megoldható legyen.

Egyébként a V63-as topikban már készülnek a nyíri beós Gigantok búcsúztatására, hamarosan a miskolci beós sziliknél is el fog jönni ez az idő - remélem, nagyon hamar.

 

Chabee87: Éppen azért mondtam, hogy az a feltétele, szóval ez a javaslat csak az utánra szól. Amúgy az mikor fog elkészülni? ha egyáltalán elkészül...

És már megint jövök a kérdésemmel: ha decemberre nem készül el, akkor milyen menetrend legyen?

 

Sárgát kapna még, szóval nem mehetne vmaxxal

Miért is nem?

 

Bélamajor: Békéscsabáig kétvágányú lesz.

De, ha a bal vágány marad 80-as a "régi" kétvágányú részeken, akkor a szimemtrikus menetrendi elképzelés bukik (ha ide "kereszt" kerülne).

 

HLP: Hétköznap Szlit cserélnek Miskolcon? Idő van rá, de minek?

Gondolom, hogy a beós gép a helyére kerüljön...

 

Chabee87: Azt a kis második vágányt használják egyáltalán Nagylaposig?

Elég gyakran. ÉS nem csak tehervonatok. Pl. IC746 is.

 

Bélamajor: Szajol: őszintén szólva, tavaly, amikor kitűnőek voltak a kapcsolatok, akkor sem igazán láttam átszállót.

Volt ez propagálva?

 

felváltva vegyes IC és sebes, Szolnokig nem állna meg egyik sem,

Nagykátát nem tartanám jónak teljesen elfelejteni. Míg Újszászon a vasúti vezetésnek vannak érdekeltségei, pedig azt inkább el kellene felejteni, pláne a szégyenteljes Tisza és Ister szolgálati megállással együtt. (Tényleg, ha a páratlan Ister késik, akkor a delikvensek késnek a munkahelyükről? És ha ilyenkor késhetnek, mert a mezei gyorsítottal mennek, akkor máskor miért nem mehetnek azzal?)

 

Chabee87: De ez csak az én véleményem, István Gyuri biztos mást gondol.

nincs végleges álláspontom :)

De bennem is ilyen verziók forognak.

Előzmény: Abymot (15450)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.14 0 0 15482

Alapvetően tetszik a rendszer, csak azzal kapcsolatban vannak erős kétségeim, hogy indokolt-e személy Mezőtúron túl, hiszen a személyt lényegében csak annak a néhány kis állomásnak az utasainak kell eltartania. 

 

Neked is igazad van. Murony meg Csárdaszállás összesen 2000 lakos. Azért csináltam ilyenre, mert legalább Gyoma-Békéscsaba szakaszon kijön órás személyvonati ütem így, nekem az jobban tetszik, míg én nem szeretem kavarni az IC-t a gyorssal össze vissza. Én annyira nem támogatom, az IC gyorsot, jó a szegedi oldalban a pályaadottságok miatt van az, de itt van/lesz 2 vágány. Így legalább az IC-kbe bele lehetne integrálni a Határon túlra menő vonatokat is és nem állítanánk meg őket minden bokorban. Lenne, egy nemzetközi rész, ami tetszőleges kocsiösszeállítású a távolabbra menő kocsikkal(Bukarest, Marosvásárhely), meg hozzájuk csapnánk 2-3 IC kocsit ami vinné a belföldi forgalmat és megvagyunk. Meg lehetne ez a Helykontingenses 390-es pótdíjrendszer belföldiben. Vagy pl a BP-Arad forgalomban teljes helyjegykötelesség belföldi és helyi utazásnál is.

 

Szerintem ez az IC dolog így működne. Nemzetközi utasoknak lényegesen nem lenne drágább, mert nekik most is helyjegyet kel venniük, meg ugye a román oldalon is helyjegyköteles rapidként járnak az Aradra Temesvárra menők. Belföldiben meg lenne 2 órás IC, ami elég nagy szolgáltatásbeli javulás lenne, ezt jól lehetne reklámozni.

Alapvetően, azért nem szeretem a vegyes IC-t mert akkor senki nem lesz az IC részen. Így legalább a belföldi és a nemzetközi utasokból csak össze lehetne kaparni egy rövid IC-re való utast. Ezek vinnék a Pannonia, Maros, Kőrös, Ister, Traianus vonatokat.

Meg ugye esetleg a Sebeseket meg le lehetne tolni Kötegyánig személyben, és így Gyulára is lenne közvetlen vonat Pestről.

 

Alapvetően a te verziód sem rossz. A kétórás IC ütemet IC-gyorsnak gondolod ha jól gondolom. Persze így kevesebb vonatot járatsz, viszont rendes órás ütem sehol sincs. Meg ugye csúcsban kellenek betétjáratok, szóval eszközt nem takarítunk meg csak a nap felében nem járatjuk őket.

 

Vagy még egy ötlet: Szegedi típusú vegyes IC óránként, Mezőtúrtól mindenhol megállva + Szolnok-Mezőtúr személyek kétóránként, vagy akár ritkábban.

 

Háát csak ekkor már túl sok a megállás. 520-as IC pótjegy melé nem adhatsz Csárdaszállási, meg Muronyi megállást:) Meg azért a nemzetközieket sem kéne minden bokorban megfogni. De viszont Gyomától tényleg szép órás ütem lenne.

 

De ez csak az én véleményem, István Gyuri biztos mást gondol.

 

Persze a kisebb állomások tényleges forgalma és a keresztek "kijövetele" alapján lehet ezt igazán eldönteni.

 

Ez alapvetően már teljes Békéscsabáig kétvágányú pályához készült. Szerintem a végleges menetrendet csak a kétvágányúsítás után kéne bevezetni. És kihasználni vele a pálya adottságait.

Előzmény: gabor144 (15478)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.13 0 0 15479

Kösz a tájékozatatást :)

 

Szajol átépítése folyamatban

Nyáron is folyamatban volt, ezek szeront még mindíg :O?

 

onnan Mezőtúrig két vágány (új),

:))))

 

Mezőtúr - Nagylapos jobb 120, bal 60, onnan Gyomáig még egyvágány,

Azt a kis második vágányt használják egyáltalán Nagylaposig?

 

Gyoma - Murony jobb 120, bal lassúmenetes, változó 50 és 80 között, Muronytól bal kizárva.

Na akkor ez megmagyarázza a páratlan személyek 12 perces menetidejét Csárdaszállás és Gyoma közt.

 

és talán a Mtúr - Gyoma szakaszé is, tehát záros határidőn belül eljutnak Csabáig.

Hallottam olyanokat, hogy Szajol-Mezőtúr részen valami megállóhely kitérő lett vagy állomásból lett kitérő/megállóhely? Átépítés után Nagylapos marad álomás?

Előzmény: Törölt nick (15469)
gabor144 Creative Commons License 2008.01.13 0 0 15478

Alapvetően tetszik a rendszer, csak azzal kapcsolatban vannak erős kétségeim, hogy indokolt-e személy Mezőtúron túl, hiszen a személyt lényegében csak annak a néhány kis állomásnak az utasainak kell eltartania. 

 

Mezőtúron túl a kétóránként IC (mai megállásokkal) + kétóránként sebes (Mezőtúrtól kifelé mindenhol megállva) már ad egy alapütemet minden megállóba. A kisebbekbe kétórásat, a nagyobbakba kvázi órásat, mert a páros és a páratlan óra perce között lenne pár perc eltérés, de nekem ez bőven belefér. A többi megállóba tán elég lenne személy csak munkanap csúcsidőben a legkurrensebb időpontokban, hogy akkor óránkéntire sűrítse a kiszolgálást. Ja és mindez csak ha a keresztek kijönnek.

 

Vagy még egy ötlet: Szegedi típusú vegyes IC óránként, Mezőtúrtól mindenhol megállva + Szolnok-Mezőtúr személyek kétóránként, vagy akár ritkábban. Ekkor Mezőtúron túl a személy felejthető. Persze a kisebb állomások tényleges forgalma és a keresztek "kijövetele" alapján lehet ezt igazán eldönteni.

 

 

 

*** Más: ***

 

Most olvastam az EBFÖ-n, hátha nem csak nekem új: Német vasúti menetrendek Pdf-táblázatokban, vonalhálózati térképekkel, helységnevek szerint is lehet keresni:

 

http://kursbuch.bahn.de/hafas/kbview.exe 

 

A struktúra alapvetően országos ITF, de bizony található perceltérés, nem is kevés, sőt délelőtti lyukak is, meg tele van egymás komplementerei korlátozásokkal, amik az időszakos perceltéréseket jelzik, jól megnehezítve az érthetőséget.   

 

 

Előzmény: Törölt nick (15466)
gw Creative Commons License 2008.01.13 0 0 15477

no ez éppen nem erre akart válasz lenni...

Előzmény: gw (15476)
gw Creative Commons License 2008.01.13 0 0 15476

mert nincs masina. a 18 Gorillának jelenleg 14 napos fordája van, általában 1 mindig főműhelyben van, 1 időszakos javításon, 1 éppen valamilyen hasfájás miatti javításon, 1 marad tartalék (jó esetben, ha az is éppen nem javít). ezek után még a 80-asra is jöjjön egy? :)

Előzmény: HLP (15474)
alex_86 Creative Commons License 2008.01.13 0 0 15475
A fordakészítőket kérdezd :)
Előzmény: HLP (15474)
HLP Creative Commons License 2008.01.13 0 0 15474
Hétköznap Szlit cserélnek Miskolcon? Idő van rá, de minek?
Előzmény: alex_86 (15471)
alex_86 Creative Commons License 2008.01.13 0 0 15473

Jogos :)

Ugyanúgy van minden, mint eddig volt, ha nincs Gorilla, jön 362/363.

Előzmény: gw (15472)
gw Creative Commons License 2008.01.13 0 0 15472
jut még oda Gorilla?
Előzmény: alex_86 (15471)
alex_86 Creative Commons License 2008.01.13 0 0 15471

Nem, az 15705-ös Ms-Sl (Szeged) vonatról van szó.

V43-ast cserélnek Miskolcon, Gorilla egyelőre csak Hidasig jár be a nemzetközi vonatokkal.

Előzmény: HLP (15470)
HLP Creative Commons License 2008.01.13 0 0 15470

Kösz.

ráadásul 67-es napokon ott a szolnoki mentesítő is.

Nem somoskőújfalui?

 

egyébként munkanapokon gépcsere is van Miskolcon!

Miért, akkor bejön a Gorilla?

 

A Bemet miért nem Gorilla viszi, nem arról volt szó?

 

Előzmény: alex_86 (15464)
D55 Creative Commons License 2008.01.13 0 0 15468

Jaj! Nemámhogy ábrát készítenél :)

Jó, igaz, így is átlátható, de nem annyira.

Előzmény: Törölt nick (15466)
D55 Creative Commons License 2008.01.13 0 0 15467

Ha jóltudom pályavasúték nem komázzák az 5 percnél sűrűbb követést.

A helytelenkedést sem. Szerintem csak a Forgalom ilyen "okos".

 

De ha 2 perccel utána menne ki a személy a kijáraton Sárgát kapna még, szóval nem mehetne vmaxxal, bár sztem az a kis lötyögés beleférne a menetidejébe, de a 2 perces követést a pálya biztos megvétózná.

Nem biztos, hogy megvétózná. Mintha így lett volna a palóc IC a tavalyi mr-ben, Aszódon.

Előzmény: Törölt nick (15465)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!