Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dutrancs Creative Commons License 2008.10.05 0 0 3885
Még mindig nemhagylak békén.Most CD-80-asba épített Mercedes OM 352 és Perkins 6.372 -tip. motor képeit küldöm neked(meg akit érdekel).
Előzmény: Gyufa 1973 (3880)
dutrancs Creative Commons License 2008.10.05 0 0 3884
Mire megírtam a választ már ott is volt a megoldás.
Előzmény: dutrancs (3883)
dutrancs Creative Commons License 2008.10.05 0 0 3883
Ez Dutráslaci asztala!!
Előzmény: pléhúsz (3881)
dutráslaci Creative Commons License 2008.10.05 0 0 3882
Gyárilag 105 Ah. a belevaló,de a mai "nagy aksik" ennél jóval többet tudnak.Az enyémben 2 db. 180-as van,de félig lemerülve is elindítja.
Előzmény: pléhúsz (3881)
pléhúsz Creative Commons License 2008.10.05 0 0 3881

Sziasztok!

Ma megpróbáltam két év csipkerózsika álma után beindítani a Dutra 1000-est. Szűrőcsere új vezetékek stb. Az akksik miatt nem jött össze az indítás. Összeszedtem a kisdutrákból két aksit, de azok is kevésnek bizonyultak. A mai indítokból legalább hány amperórást illik venni a hat hengeres csepel motorhoz?

Gyufa 1973 Creative Commons License 2008.10.04 0 0 3880
Köszönöm szépen! Mindíg okosodok valamit!
Előzmény: dutrancs (3879)
dutrancs Creative Commons License 2008.10.04 0 0 3879
ImeAz előbb elfelejtettem betenni.
Előzmény: dutrancs (3878)
dutrancs Creative Commons License 2008.10.04 0 0 3878
Kerestem neked egy mechanikus(variátoros) váltó meghajtásos képet.
Előzmény: Gyufa 1973 (3855)
dutráslaci Creative Commons License 2008.10.03 0 0 3877
Már nincs rajta a turbó,de még nem kizárt hogy visszateszem,ha sikerül új vízhűtőt találni. Azért megörökítettem mielött leszereltem.
Előzmény: Törölt nick (3863)
RS-250 Creative Commons License 2008.10.03 0 0 3876

Köszönöm a jókívánságot, igyekszem a továbbiakban is hasonló szinvonalban foglalkozni a témával. Jó egészséget neked is!

Előzmény: dutrancs (3874)
mérnökferi Creative Commons License 2008.10.03 0 0 3875
Gratulálok, erre tényleg büszke lehetsz!
Előzmény: dutrancs (3866)
dutrancs Creative Commons License 2008.10.03 0 0 3874
Köszönöm a válaszodat.Éppen kb egy órával ezelőtt beszélgettünk Nagy Vili barátommal rólad.Külön köszönet,hogy foglalkozol-foglalkoztál azzal a korral.További sikeres munkát és jó egészséget kívánok hozzá.
Előzmény: RS-250 (3871)
B-csabi Creative Commons License 2008.10.03 0 0 3873
És ezek a dominátorok még ma is elég jó teljesitményekre képesek,párban arattam repcében bérmunkában egy lexionnal és csak jött utánam és csak jött.az igaz hogy az emberkének teli volt a szelelő alja repcével,de az nem a kombájn bűne.
Előzmény: RS-250 (3872)
RS-250 Creative Commons License 2008.10.03 0 0 3872
az 1989-es kép
Előzmény: RS-250 (3871)
RS-250 Creative Commons License 2008.10.03 0 0 3871

Úgy tudom hogy a 106-osból nem volt tisztán mechanikus, viszont a Rendszerváltás környékén 1989-től a 98 és 108 típusból lehetett kapni tisztán mechanikus hajtású "s" változatokat. Ez a kép pl az 1989-es Őszi Bábolnai Szántóföldi gépbemutatón készült. Egy Mechanikus hajtású 98s kombájn látható rajta.

Dutrancs kérdésére válaszolva, sajnos nem volt módomban átélni az említett időszakot csak messziről figyelhettem a magyar mezőgazdaság szerintem legcsodálatosabb és legszinvonalasabb időszakát. De alapos felderítő munkát végeztem a témában és mára már szinte mindenre van rálátásom ami abban az időben történt.

hotib Creative Commons License 2008.10.03 0 0 3870
   Az Expresszen láttam eladó 28 alkatrészeket.
B-csabi Creative Commons License 2008.10.03 0 0 3869
Semmi gond nincs! annál is inkább mert jó helyen van az "öreg"te biztos nem szeded szét,igy megmarad egy kis szelet az utókornak,ha egyáltalán érdekli az utókort egyáltalán?
Előzmény: dutrancs (3868)
dutrancs Creative Commons License 2008.10.03 0 0 3868

Csabi!

 

Van egy rosz hírem számodra.Mikor fiam megtudta,hogy mit síránkozok itt ,másnap reggel kollégájával beállítottak és arra kértek nyissam már ki a kocsi hátsó ajtaját.Kinyitottam,hát nem a fűrészgép volt benne a jóbaráttal aki tartotta,hogy nehogy felboruljon.Volt nagy öröm,kép is készült róla majd beteszem.Így mégis csak az enyém-mienk lett a gép!!Bocs.,de én sem tudtam még akkor.

Előzmény: B-csabi (3854)
dutrancs Creative Commons License 2008.10.03 0 0 3867
Ez viszont jó kérdés.Mai szóval kifejezve" Ezt sem cáfolni sem megerősíteni nemtudom".Annyit viszont tudok,hogy szerintem a technikailag már mire eljutottak ezekhez a szériákhoz(már tömegük-nagyságuk miatt is) nem tartom valószínűnek.Ettől persze lehettek.Én 1982-ben elkerültem a TSz-ből így azután már nem volt annyira rálátásom a témára.Rendszerváltás után meg szabadon hordtak be mindent nyugatról.Az is igaz,hogy azok viszont kis parcella kombájnok voltak zömmel és régiek,amiket már ott lecseréltek.RS-250 kolléga biztos tud ebben segíteni nekünk.
Előzmény: Gyufa 1973 (3855)
dutrancs Creative Commons License 2008.10.02 0 0 3866
Megtaláltam!Nagyon sokat lehetne még mesélni.Ill. nem mese volt hanem igazság,maga a való élet!( a megszólítás ne téveszen meg senkit ,annak idején mindenkit így szólítottak-így tituláltak)Éppen azért mert nem léptem be a pártba nem lettem Kiváló Dolgozó-abban a közegbe.Azért őrzöm nagy tisztelettel ezt a levelet mert ez mindent elárul.
dutrancs Creative Commons License 2008.10.02 0 0 3865
Nagyon jól ismered a témát!!Ezeket te mind megélted,tapasztaltad vagy kutatómunka eredménye?Mert én megéltem abban az időben.A mi TSZ-ünk 1975-be lépett be az IKR-be(vagy akkor még Corn Produktion System-be?) már nem is emlékszem.Voltam Claas vezető és Rába-Steiger szerelő tanfolyamon,és sokat jártam oda (Nagyigmándra) hol alkatrészért hol pedig valamelyik alk.felújító műhelybe.Sok nagyszerű embert ismertem meg közülük a mérnök-tanároktól kezdve az egyszerű de nagyszerű szerelőgárda tagjai közül is.Nembeszélve a kőrzetünk "körzeti "szerelőjéről.Szerettem amit csináltam ,érdekelt minden ami új volt.Azért azzal is elbüszkélkedhetem(hamár így négyszem között vagyunk),hogy egyik évben levelet kapott a TSz elnök az IKR-vezetőinek aláírásával,hogy biztosítsák számomra,hogy előadást tarthassak az ő szervíz szakemberei továbbképzésén arról ,hogy én autódidakta módon hogyan oldom meg a sajátmagam képzését valamint az újításaimról.Emlékszem még apukámtól kértem el az 1200-as Zsigáját,hogy elmenjek Bábolnára az  akkoriban átadott oktatási központba két alkalommal.Könyveimnek persze nagy sikerei  lettek amit magammal vittem.Láttátok volna a műhelyfőnököm fejét milyen lett mikor az ágazatvezető elhozta neki a levelet megmutatni.(Többet ért mint akármilyen Kiváló Dolgozó -kitüntetés).Hozzájutottam az annak idélyén népszerű szervíztájékoztatókhoz is,néha a Kukorica újsághoz is ,valamint résztvettem a TSz-ünk csapatával egyIKR vetélkedőn is Kecskeméten a Technika házában.Harmadikak lettünk.Abban az időben két 80-as és egy 100-as gépünk volt, meg kaptunk egy új 1o5-öst.A 80-asok eléggé kiszuperáltak voltak úgyhogy a cséplőrésztől kezdve a motorjaikon át egész a hidrosztatikus hajtásig bezárólag minden porcikájával meg kellett,hogy -közelebbről is -megismerkedhessük.De ugyan úgy elmondhatom ezeket a Rába-Steigerekről is.De hol vannak már azok az idők??!Amennyiben megtalálom a levelet majd beteszem érdekességképpen.
Előzmény: RS-250 (3858)
dutrancs Creative Commons License 2008.10.02 0 0 3864
Más berkekben ezt a műfajt nevezik úgy,hogy "költői" túlzás!!Mindenesetre szeretettel várom a barátod.Aki neked-az nekem is barátom.
Előzmény: pléhúsz (3859)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.02 0 0 3863
Ja akkor nincs már rajta? Igen meg gondolom egy intercooler is hiányozna róla! Bár szerintem az elhanyagolható! Annyira nem tudom,hogy melyikek voltak a gyári turbós Csepel motorok (csak a Dutráékét ismerem)! Úgy tudom,hogy egy gyári turbós motoron a dugattyú is más anyagból van mint egy szívó motorban,bár ki lehet javítani ha tévedek!
Előzmény: dutráslaci (3831)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.02 0 0 3862
Na nem jött be rendesen a linkelés akkor megpróbálom így!
http://www.youtube.com/watch?v=bpRlLcFa894&feature=related

SZMD motoros Dutra

http://www.youtube.com/watch?v=5rPK2S30AUk

Ez a Dutrás Lacié!
Előzmény: Törölt nick (3861)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.02 0 0 3861
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=5rPK2S30AUk" target="_blank">Itt van</a>Ez meg egy SZMD motoros Dutra
Előzmény: pléhúsz (3860)
pléhúsz Creative Commons License 2008.10.02 0 0 3860
Hol van a video?
Előzmény: Törölt nick (3823)
pléhúsz Creative Commons License 2008.10.02 0 0 3859

Kedves Dutrancs!

Nagy örömmel vettem érkezésed. Látom teljes gázzal hirdeted az igét. Rádszabadítottam dömsödi p-20-as barátom aki belepistult egy csepel teherautóba. Mondtam neki nálad kérhet észt a dologhoz, még nem merészkedett azt hiszem.

Én megsértődi soha, az igaz kíméletlenül be szoktam szólni a talmi dolgokra, tudod az a vadrác vérem. Akkor kívánok jobbakat, vigyázz magadra Te legnépszerűbb.

Fantasztikus apósom volt, mindíg azt mondta a nejének a sánc szélén pusztulnál nélkülem. Hát mi is nélküled.

Előzmény: dutrancs (3845)
RS-250 Creative Commons License 2008.10.02 0 0 3858
Magyarországon 1990-ig az újonnan behozott Claas Dominátor kombájnok közül a 80, 100 és 105, 106 típusok azon példányai kerültek sárga Színben értékesítésre melyeket a Bábolnai Iparszerű Kukoricatermelési Rendszer (IKR) importált taggazdaságai számára. A hagyományos zöld színű változatok már a többi termelési rendszer (KITE, KSZE, BKR, GITR) által kerültek behozatalra.
Előzmény: szobi79 (3857)
szobi79 Creative Commons License 2008.10.02 0 0 3857
Mitől függött, hogy sárga, vagy zöld színű volt a 106-os dominátor?
Előzmény: dutráslaci (3856)
dutráslaci Creative Commons License 2008.10.02 0 0 3856

Teljes mértékben igazad van,én még két képpel tudom kiegészíteni.

 

Jól látható a különbség a két fülke közt.

Előzmény: RS-250 (3848)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!