Ma megpróbáltam két év csipkerózsika álma után beindítani a Dutra 1000-est. Szűrőcsere új vezetékek stb. Az akksik miatt nem jött össze az indítás. Összeszedtem a kisdutrákból két aksit, de azok is kevésnek bizonyultak. A mai indítokból legalább hány amperórást illik venni a hat hengeres csepel motorhoz?
Köszönöm a válaszodat.Éppen kb egy órával ezelőtt beszélgettünk Nagy Vili barátommal rólad.Külön köszönet,hogy foglalkozol-foglalkoztál azzal a korral.További sikeres munkát és jó egészséget kívánok hozzá.
És ezek a dominátorok még ma is elég jó teljesitményekre képesek,párban arattam repcében bérmunkában egy lexionnal és csak jött utánam és csak jött.az igaz hogy az emberkének teli volt a szelelő alja repcével,de az nem a kombájn bűne.
Úgy tudom hogy a 106-osból nem volt tisztán mechanikus, viszont a Rendszerváltás környékén 1989-től a 98 és 108 típusból lehetett kapni tisztán mechanikus hajtású "s" változatokat. Ez a kép pl az 1989-es Őszi Bábolnai Szántóföldi gépbemutatón készült. Egy Mechanikus hajtású 98s kombájn látható rajta.
Dutrancs kérdésére válaszolva, sajnos nem volt módomban átélni az említett időszakot csak messziről figyelhettem a magyar mezőgazdaság szerintem legcsodálatosabb és legszinvonalasabb időszakát. De alapos felderítő munkát végeztem a témában és mára már szinte mindenre van rálátásom ami abban az időben történt.
Semmi gond nincs! annál is inkább mert jó helyen van az "öreg"te biztos nem szeded szét,igy megmarad egy kis szelet az utókornak,ha egyáltalán érdekli az utókort egyáltalán?
Van egy rosz hírem számodra.Mikor fiam megtudta,hogy mit síránkozok itt ,másnap reggel kollégájával beállítottak és arra kértek nyissam már ki a kocsi hátsó ajtaját.Kinyitottam,hát nem a fűrészgép volt benne a jóbaráttal aki tartotta,hogy nehogy felboruljon.Volt nagy öröm,kép is készült róla majd beteszem.Így mégis csak az enyém-mienk lett a gép!!Bocs.,de én sem tudtam még akkor.
Ez viszont jó kérdés.Mai szóval kifejezve" Ezt sem cáfolni sem megerősíteni nemtudom".Annyit viszont tudok,hogy szerintem a technikailag már mire eljutottak ezekhez a szériákhoz(már tömegük-nagyságuk miatt is) nem tartom valószínűnek.Ettől persze lehettek.Én 1982-ben elkerültem a TSz-ből így azután már nem volt annyira rálátásom a témára.Rendszerváltás után meg szabadon hordtak be mindent nyugatról.Az is igaz,hogy azok viszont kis parcella kombájnok voltak zömmel és régiek,amiket már ott lecseréltek.RS-250 kolléga biztos tud ebben segíteni nekünk.
Megtaláltam!Nagyon sokat lehetne még mesélni.Ill. nem mese volt hanem igazság,maga a való élet!( a megszólítás ne téveszen meg senkit ,annak idején mindenkit így szólítottak-így tituláltak)Éppen azért mert nem léptem be a pártba nem lettem Kiváló Dolgozó-abban a közegbe.Azért őrzöm nagy tisztelettel ezt a levelet mert ez mindent elárul.
Nagyon jól ismered a témát!!Ezeket te mind megélted,tapasztaltad vagy kutatómunka eredménye?Mert én megéltem abban az időben.A mi TSZ-ünk 1975-be lépett be az IKR-be(vagy akkor még Corn Produktion System-be?) már nem is emlékszem.Voltam Claas vezető és Rába-Steiger szerelő tanfolyamon,és sokat jártam oda (Nagyigmándra) hol alkatrészért hol pedig valamelyik alk.felújító műhelybe.Sok nagyszerű embert ismertem meg közülük a mérnök-tanároktól kezdve az egyszerű de nagyszerű szerelőgárda tagjai közül is.Nembeszélve a kőrzetünk "körzeti "szerelőjéről.Szerettem amit csináltam ,érdekelt minden ami új volt.Azért azzal is elbüszkélkedhetem(hamár így négyszem között vagyunk),hogy egyik évben levelet kapott a TSz elnök az IKR-vezetőinek aláírásával,hogy biztosítsák számomra,hogy előadást tarthassak az ő szervíz szakemberei továbbképzésén arról ,hogy én autódidakta módon hogyan oldom meg a sajátmagam képzését valamint az újításaimról.Emlékszem még apukámtól kértem el az 1200-as Zsigáját,hogy elmenjek Bábolnára az akkoriban átadott oktatási központba két alkalommal.Könyveimnek persze nagy sikerei lettek amit magammal vittem.Láttátok volna a műhelyfőnököm fejét milyen lett mikor az ágazatvezető elhozta neki a levelet megmutatni.(Többet ért mint akármilyen Kiváló Dolgozó -kitüntetés).Hozzájutottam az annak idélyén népszerű szervíztájékoztatókhoz is,néha a Kukorica újsághoz is ,valamint résztvettem a TSz-ünk csapatával egyIKR vetélkedőn is Kecskeméten a Technika házában.Harmadikak lettünk.Abban az időben két 80-as és egy 100-as gépünk volt, meg kaptunk egy új 1o5-öst.A 80-asok eléggé kiszuperáltak voltak úgyhogy a cséplőrésztől kezdve a motorjaikon át egész a hidrosztatikus hajtásig bezárólag minden porcikájával meg kellett,hogy -közelebbről is -megismerkedhessük.De ugyan úgy elmondhatom ezeket a Rába-Steigerekről is.De hol vannak már azok az idők??!Amennyiben megtalálom a levelet majd beteszem érdekességképpen.
Ja akkor nincs már rajta? Igen meg gondolom egy intercooler is hiányozna róla! Bár szerintem az elhanyagolható! Annyira nem tudom,hogy melyikek voltak a gyári turbós Csepel motorok (csak a Dutráékét ismerem)! Úgy tudom,hogy egy gyári turbós motoron a dugattyú is más anyagból van mint egy szívó motorban,bár ki lehet javítani ha tévedek!
Nagy örömmel vettem érkezésed. Látom teljes gázzal hirdeted az igét. Rádszabadítottam dömsödi p-20-as barátom aki belepistult egy csepel teherautóba. Mondtam neki nálad kérhet észt a dologhoz, még nem merészkedett azt hiszem.
Én megsértődi soha, az igaz kíméletlenül be szoktam szólni a talmi dolgokra, tudod az a vadrác vérem. Akkor kívánok jobbakat, vigyázz magadra Te legnépszerűbb.
Fantasztikus apósom volt, mindíg azt mondta a nejének a sánc szélén pusztulnál nélkülem. Hát mi is nélküled.
Magyarországon 1990-ig az újonnan behozott Claas Dominátor kombájnok közül a 80, 100 és 105, 106 típusok azon példányai kerültek sárga Színben értékesítésre melyeket a Bábolnai Iparszerű Kukoricatermelési Rendszer (IKR) importált taggazdaságai számára. A hagyományos zöld színű változatok már a többi termelési rendszer (KITE, KSZE, BKR, GITR) által kerültek behozatalra.