Vicc, ahogy kinéz a 'Y-395... Ha ennyire nincs tartalék kocsi Dújv-ban, akkor hadd ne értsük, hogy miért volt kötelező azonnal kihajítani a BAG-225-öt pl...
A Pozsonyin kora délelőtt óta áll egy 24-es viszonylatban kölekedő Volvo csuklós, aminek a bal hátsó kereke egyszerűen kiesett, vagy nem tudom, hogy mi történt vele, de a kasztni alól kb 25 cm-t kilóg.
Ma délelőtt mentem föl Pestre a 7-esen, Martonban állt a központban a kistérségis nemtulipános kisbusz. Ahogy megláttam még messziről: "na, csak a szokásos", viszont amikor majdnem leestem a robogóról: megláttam a menetrend szerinti feliratos táblát a szélvédő mögött. Most akkor ezmiez? Beviszlósodott, az önk. beszállt helyibe vagy csak a nap poénját láttam?
Visszakapcsolták Fehérváron az állomási kijelzőket és az automatikus bemondást is.
Úgy tűnik nem lehet küldön vezérelni a kocsiállásokat, de talán a helyzetből kihozták a Volános kollégák amit ki lehetett, igaz 1,5 hét késlekedés után.
A nem aktív kocsiállások kijelzőin a fényerősséget/kontrasztot lecsökkentették, így csak halványan látszik és csak közelről, hogy mutatja a célállomást és indulást az 1-9 kocsiállás.Pozitívnak tartom, hogy sikerült változtatni, egy következő alkalommal reméljük azonnal tudnak majd reagálni.
Annyit esetleg még lehetne segíteni egy következő alkalommal, hogy a nem működő állásoknál a kocsiállás szám "leragasztásra" kerül vagy lefedik valamivel.
Csak egy kis megjegyzés a pályaudvar állapotához. Már amikor elkezdték építeni, akkor lehetett tudni, hogy a térkő burkolata a lehető legrosszabb megoláds, bár tény, hogy olcsó alapból. A térkövet is meg lehet jól csinálnlni, megfelelő alappal és megfelelő kiékeléssel...de itt nem ez volt, úgyanúgy, mint általában az összes magyar út/vasútépítésnél. A lényeg, hogy olcsó legyen.
Akkoriban már alap volt pl. Pesten és más nagyvárosokban is, hogy a buszmegállók, vagy a kimondottan nagy igénybevétellel járó útfelületeken, burkolatokon beton/bazaltbeton burkolat épül (CP 4/3) Lásd: Hatvan buszpu, nagyon sok pesti buszmegálló...stb.
Nem az volt a lényeg a buszpunál, hogy hosszó távon jó legyen a burkolat, hanem hogy olcsó, hiszen, amikor készült a pályaudvar átépítés, már akkor tervezték a pályaudvar áthelyezését a vasúthoz. Szóval így nézve, nem is gond, ez így van rendben .... :)
Az AOA-328-ról és a 2010-2012 között selejtezett ikarus 260 és 280-asok további sorsáról érdeklődnék, hogy el lettek esetleg adva, vagy bontásra/vágásra lettek ítélve?
OFF Közben utánaolvastam Esztergomnak, hogy a vasútállomást át se építik a mostani felújításnál, csak P+R parkolók épülnek. De elvileg lesz ott valami buszforduló is... Igen, bizonyos szempontból rosszabb helyen lesz, ez is igaz. ON
Nem találtam meg a poént a vicces esethez abban sem amit én írtam, abban sem amit te írtál.
Az, hogy szükséges 6 évvel a megépítés után hozzányúlni egy új autóbusz-állomáshoz, nincs itt a fórumon olyasvalaki, aki azt meg tudja ítélni, hogy az anyagot spórolták ki, nem megfelelően lett elvégezve, vagy az állomás alatti alap nem bírja annyira a terhelést, mint kellene.
A térkő fel lesz szedve nagy részén az állomás autóbuszok által használt sávjain, mert ha nem, akkor a buszok fogják megsínyleni és komolyabb károsodások fordulhatnak elő majd később. Ha szükséges valamilyen összeget fordítani erre, akkor tegyék meg ne hagyják, hogy néhány év alatt jelentős állagromáls következzen be.
Az hogy lefestenek ezt-azt és helyre hoznak időközben tönkre tett, megrongált dolgokat, pozitív hozzállásnak tartom. (Egyébként mindez garanciában történik)
Esztergom nem kicsit más tészta. A forráshiányt, városvezetési harcokat nagyon megsínyli a város.
Az állomás maga szinte a legjobb helyen van, azonban élő ember nincsen most, aki megmondja, hogy marad-e ott az állomás, a Tesco mellé kerül, vagy a vasút mellé. Nincs élő ember, aki nyilatkozni tud arról mikor lesz és milyen helyi közlekedése Esztergomnak - főleg miből? - , mert ha kikerül a város központból az állomás, akkor az minden csak nem megoldás. Dél felől érkeznek be a buszjáratok nagyrésze, a vasút szintúgy, nagy "okos" dolog lenne, hogy megálljanak a város déli szélén, az utasok meg 2-3 km-t sétáljanak.
A jelenlegi állomás sok követelménynek nem vagy csak alig felel meg, és főleg városvezetési döntés szükséges a hogyan tovább meséhez.
Vagy egy nagyságrendekkel nagyobb összeggel lehetne csak érezhető változást hozni az állomás állagában és komfortjában - a pént meg majd leakasztják egy amerikai nagybácsitól -, vagy marad az életbe vágó szükséggel toldozás-foltozás.
Mellesleg Dunaújváros 47-48 ezer lakossal rendelkezik, nincsenek kijelzők, hangos ut. rendszer és fedett kocsiállások sem és 1982 óta mióta a jelenlegi helyén van szinte változatlan az egész :)
Ha van egy jó minőségű és állapotú szolgáltatás, akkor ne hagyják leromlani.