De, nagy gáz, ha 35perc helyett 15perc is lehetne menetidő. Én csak azt akartam ezzel kérdezni, hogy most miért nem lenne közvetlen vonat Bp.re. De már megírtad, hogy Komárom-Baja ütem lenne. Nincs a MÁVnak valami részletes fejlesztési, pályafelújítási ütemterve 2008-ra, ami a neten is elérhető?
Nem én azt tudom, hogy az utasnak a 10 perc mit ér.
Ha ez a 10 perc kell ahhoz, hogy jó csatlakozás legyen, akkor közvetve bár, de nagyon sokat jelenthet.
Mikor összehasonlítja, hogy vonat vagy Busz akkor a kettő tényleges menetidejét nézi a többség.
Pedig úgy igazságos, ha nagyjából egy helyről mérjük a két szolgáltató menetidejét. Akkor legyen 2.15, viszont akkor a busz sem annyi, amennyi, hanem legalább egy huszassal több, mert el kell jutni a Népligetig a belvárosból (a Keleti márpedig a belvárosban van).
Hogyne, még az csak hiányozna, hogy a busz Nagytétényről indul, a vonat meg Óbudáról, aztén még jó, hogy kevesebb a busz menetideje :)
Ráadásul Kelenföld lényegesen rosszabban közelíthető meg Bp belvárosából mint a Népliget.
Azért taén nem lényegesen (legfeljebb most, a metróépítés miatt).
2-3 perc már az IC kereszttel elmegy meg 2-3 amíg elindulsz az IC után.
IC érkezik Bogárdra egészkor, indul tovább 1-kor, a személy meg utána 4-kor. Ez 4 perc.
Akkor meg már mé nem áll meg mindegyik?
Mert amit naponta 1-2-szer ki lehet feszíteni, azt ütemben nem biztos, mert borulna a rendszer.
Akkor meg már mé nem áll meg mindegyik?
Munkába- és iskolábajáráshoz szerintem tökéletes lehet.
Usgyik lennének a személyek,ez mennyire biztos? Inkább Desirot! :)
A 100-as szakaszok (Komárom-Baja(-Kiskunhalas) ütem lenne, tehát van, ahol lehet menni 100-al) miatt szerintem Usgyi lenne a legjobb, ami Szentesről forogna be. Munkanapokon a 23 Desiróból 21-nek fordája van a 2-esen, úgyhogy ez egyelőre nem menne :)
Maradnak az IP-k? Nem, de a Sugovica igen (szerintem).
Bátaszék-Szekszárd +20perc miért nagy gáz, nem lesz felújítás 2008-ban? Szerinted ha 20 perccel lenne több a menetidő, az nem lenne gáz? A pályafelújításban pedig senki nem hisz, amíg a felújított vonal nincs legalább három napja átadva :)
Mennyi lenne így a menetidő? Szekszárd-Bátaszék változatlanul kb. 35.
Pécs-Bp. között VegyesIC-k lesznek, mint Bp.-Szeged között?
Sajnos nem, amennyire én tudom. A 140-esen a sok helyi utas miatt megérte ezt megcsinálni, itt visznont hatalmas bevételkiesést okozna, ha mindenki a gyorsvonati részbe ülne.
Lenne még pár kérdésem: 1. Usgyik lennének a személyek,ez mennyire biztos? Inkább Desirot! :) 2. Maradnak az IP-k? 3. Bátaszék-Szekszárd +20perc miért nagy gáz, nem lesz felújítás 2008-ban? 4. Mennyi lenne így a menetidő? 5. Pécs-Bp. között VegyesIC-k lesznek, mint Bp.-Szeged között?
Honnan tudod Te, hogy nálam (vagy az ITF-brigádnál) az a 10 perc mit ér?
Nem én azt tudom, hogy az utasnak a 10 perc mit ér. Bajáról utazónak édes keveset.
Egyéni szociális probléma :)
Ha a buszt a Népligettől mérjük, akkor a vonatot Kelenföldtől, mert a belvároshoz kb. ugyanannyira van közel e két hely.
Tehát, aki busszal megy mondjuk a Keleti környékéről, annak ugyanúgy el kell jutnia a Népligetig, mint ahogy a vonatnak is a Keletitől Kelenföldig.
Ez az egész megközelítés hülyeség. Az onnan kell nézni a menetodőt, ahonnan az utasok többsége jön. Hiába reklámozod a kelenföldet, ha az emberek jó része már a keletiben felszáll. Nekik aztán mondhatod, hogy kelenföldről egy óra, mikor még ott rohadnak negyed órát a vonaton előtte. Utast aztán ilyen nem hatja meg. Meg az átlagember nem mérlegel olyat, hogy most mennyi idő odajutni. Mikor összehasonlítja, hogy vonat vagy Busz akkor a kettő tényleges menetidejét nézi a többség. Ráadásul Kelenföld lényegesen rosszabban közelíthető meg Bp belvárosából mint a Népliget.
Inkább 4 :)
2-3 perc már az IC kereszttel elmegy meg 2-3 amíg elindulsz az IC után.
Tehát Keleti-Szekszárd 2.20-nál több vmivel.
Szerinterm ilyenkor már a vasút vonzóbb, már csak a kényelem és a kétórás ütem miatt is.
Busz is van annyi, amennyi kell. És arról nem kell átszállni. Az meg hogy kétórás ütem fantasztikus. Van napi 10 busz, szóval még számban is veri a vonatot. Ja és egy délelőtti lyukat leszámítva még sűrűbben is jár, és pont akkor van több busz, mikor több az utas. Érdekesség kevéért Szekszárdról meg napi 16 db autóbusz van.
Nem akarom elkiabálni magam, de szerintem napi 1-2 ütemes vonatot még meg lehetne alternatívozni ezzel a néhány többletmegállással, na meg gondolom, úgyis szükség lenne a bejárás miatt üf vonatokra, amik ezt kiszolgálnák.
Akkor meg már mé nem áll meg mindegyik? Napi egy-két megállás nem szolgáltatás. Egyébként is sietsz valahova azzal a személyvonattal, hogy ennyire írtasz mindent? Vagy csak mindíg rábuksz valami hülyeségre amin rágódsz egy jó darabig, mint az esti váci személyen?
Röviden így lenne: kétórás személyvonati ütem, ritkított megállókkal. Közvetlen vonat sajnos nem lehetne, mert a Szekszárd-Bátaszék szakaszon emeletes, 20/40-es lassújel van, ami miatt csörgővel a menetidő kb. +20 perc. Az Usgyi pedig nem férne be egykönnyen az elővárosba, mert gyékényesi gyors is lenne, ami a nagyok szerint (szerintem is) fontosabb. Sárbogárdon jó csatlakotás lenne a Bp-Pécs IC-hez.
Ami nincs. A 46-on majd szépen megy mindenki busszal végig a megszüntetett megállókból.
Na bumm. Sok utast nem vesztünk. Vedd úgy, mintha a váci és az esztergomi oldalban az utasszámnövekedés idén nem 2, hanem 1,9 % lenne :)
(Az adatokat én találtam ki.)
Lehet, hogy nem onnan Pécsről kéne megmondani a frankót.
Lehet, hogy Te olyan vagy, mint némelyik MÁV-os, akinek egyetlen érve van: "nekem X éves szakmai tapasztalatom van/ ott lakom a vonal mellett, úgyhogy csak nekem lehet igazam, ez legyen elég...".
Attól, hogy 10 percet húzol rajta még nem érsz el semmit, nem lesz sehol sem sokkal jobb a csatlakozásod.
Honnan tudod Te, hogy nálam (vagy az ITF-brigádnál) az a 10 perc mit ér?
Onnan nézve az időt, mivel az utasok többsége a keletiből jön
Egyéni szociális probléma :)
Ha a buszt a Népligettől mérjük, akkor a vonatot Kelenföldtől, mert a belvároshoz kb. ugyanannyira van közel e két hely.
Tehát, aki busszal megy mondjuk a Keleti környékéről, annak ugyanúgy el kell jutnia a Népligetig, mint ahogy a vonatnak is a Keletitől Kelenföldig.
Sárbogárd minimum 5-6 perc átszállás
Inkább 4 :)
Tehát Kelenföld-Bogárd (IC-vel) és Bogárd-Szekszárd is 1-1 óra.
Érdemi különbség nincs, a busz 3.25-3.30-al szemben+ átszállás.
Szerinterm ilyenkor már a vasút vonzóbb, már csak a kényelem és a kétórás ütem miatt is.
A kismegálókhoz. Na majd megnézem, honnan pótolod azt a naponkénti 40 bejáróst aki Szekszárd-Palánkig megy a középiskolába, meg akik Tengelicről és Vajtáról járnak be.
Nem akarom elkiabálni magam, de szerintem napi 1-2 ütemes vonatot még meg lehetne alternatívozni ezzel a néhány többletmegállással, na meg gondolom, úgyis szükség lenne a bejárás miatt üf vonatokra, amik ezt kiszolgálnák.
Nem igazán értem, hogy most milyen ütemes menetrendet szeretnétek 46.-on megvalósítani(tervezgetni). Ha valaki elmagyarázná itt vagy a [Bátaszék és környéke] topicban, annak nagyon örülnék. Szerintem a legfontosabb, a minél kisebb menetidő és a közvetlen eljutás Bp.-re. Ez pár éve meg is valósult az Expresszek formájában, akkor sokan használták. Azóta csak romlott a helyzet, így sokan átpártoltak a buszra. Egy kivétel mégis csak van, a vasárnap délutáni Desiro, azt sokan szeretik, a fent leírtak miatt.
Csak Gyurit tudom idézni: rendszerszinten kell vizsgálni az ilyen kérdéseket. Nagyon sok, kis forgalmú megállóhely esetén sokkal többen nyernek egy ilyen megállás-megszüntetéssel,,
Ezt a rendszerszintű hablatyot hagyd akkorra, ha majd ennek a 46-on értelme is lesz. Az, hogy most megállok-e egykét helyen az lényegileg nem befolyásol semmit. Nem kell sietni, még ütemesben sem lesznek olyan szoros csatlakozások, hogy erre lenne szükség. Az a pár liter megspórolt gázolaj meg csepp a tengerben.
"Az okát árul már el, hogy miért is kéne a fél vonal megállóit megszüntetni? Sok utast pedig kétórás közvetlen Pesti vonattal nyernél."
Csak Gyurit tudom idézni: rendszerszinten kell vizsgálni az ilyen kérdéseket. Nagyon sok, kis forgalmú megállóhely esetén sokkal többen nyernek egy ilyen megállás-megszüntetéssel,, mint vesztenek. Sőt, lehet, hogy a megszüntetett megállók mentén lakók is jobban járnak a faluban x helyen megálló busszal, mint (jó esetben) a falu szélén megálló vonattal.
A 30-as vonalon pl. Nagyrécse: az állomás váltószemélyzetén meg pár horgászon kívül senki sem használja, sok vonatnál 0 az utascsere, mégis megáll ott napi 16 vonat.
Ilyen megoldásokra akad példa másutt is, például a nálunk "kicsit" nagyobb népsűrűségű Hollandiában. Amersfoort és Apeldoorn között pl harmincvalahány kilométeren nincs utasfogalomra megnyitott hely. Számos vonalon, ahol a vasút "rossz helyen van" a településekhez képest, nem vonattal szolgálják ki a falvakat, még a legsűrűbben lakott területeken is látni olyat, hogy a vonat átrobog peron nélküli állomásokon, és a távolban látszik a falu. (Ilyen pl. Lissé Leiden mellett, Mook Nijmegennél)
Gotthard, Arlberg vonalakat említhetném kicsit közelebb, az Arlbergen pl. egyáltalán nincs helyi vonatközlekedés Bludenz és Landeck között. (mondjuk itt üzemi kényszer is közrejátszhatott: a mindenütt megálló vonatok elég negatívan hatnak a pályakapacitásra, amire a sok teher és a jórészt egyvágányú vonal miatt szükség is van)
Mert összességében így lenne jobb, az átszállások, valamint a Bp-Tolna/Szekszárd/Baja eljutás fontosabb.
Lehet, hogy nem onnan Pécsről kéne megmondani a frankót. Attól, hogy 10 percet húzol rajta még nem érsz el semmit, nem lesz sehol sem sokkal jobb a csatlakozásod. És anyi utast egy 10 perces gyorsítással nem fogsz szerezni mint amennyit elvesztesz.
Bp-Szekszárd, átszállással, két óra alatt szerintem még mindig több utast vonz, mint amennyi a kismegállókban felszáll/leszáll
Ez meg honnan jött ki? BP Keleti-Sárbogárd 1.25 (Onnan nézve az időt, mivel az utasok többsége a keletiből jön), Sárbogárd minimum 5-6 perc átszállás, Sárbogárd-Szekszárd 1óra. Ez a tudomány jelenlegi állása szerint 2.30. Még Szekszárdig ok-s is, de Bajára meg tök mindegy, hogy 3.30 vagy 3.40. Érdemi különbség nincs, a busz 3.25-3.30-al szemben+ átszállás.
A kismegálókhoz. Na majd megnézem, honnan pótolod azt a naponkénti 40 bejáróst aki Szekszárd-Palánkig megy a középiskolába, meg akik Tengelicről és Vajtáról járnak be.
Azért ez általában nem igaz, ha marad buszos ráhordás. Ettől függetlenül lehet, hogy érdemes azt a pár falut föladni, ha nyerni lehet helyette értékesebb dolgokat.
Értem, ezek szerint neked az a fő problémád a vegyes IC-vel, hogy csökken a pótjegyeladás. Ez is egy jogos szempont.
Részben igen. Én olyan helyeken, ahol a pályaállapotok lehetővé teszik az IC és a gyors/sebes/személyvonati forgalom szétválasztását ott megtenném. Persze a 140-en sztem, ez kényszermegoldás, de ott nemnagyon lehet jelenleg mást csinálni, csak ha lenne végig két vágány. De pl a csabai oldalban belátható időn belül ez a feltétel adott lesz.
Mert Veresen azért még akad felszálló, és akkor nekik így egész napra megmaradt az ütem, és csak ott van igazából eltérés, ahol már tényleg elvétve akad felszálló, és ott is csak pár perces eltérés, ami az órák eltérő járása miatt az "időben" kimenő utasoknak nem jelent majd problémát.
Ezért mondtam, hogy induljon később a Nyugatiból.
Nem cél, hogy Vácra előbb érjen. Nem valódi célállomás az utasok szemében.
Mármint a Bp-Vác utasok szemében nem.
Úgy látszik, azért Te sem akarod, hogy lekéssék az utasok a vonatot :)
De ezek szerint csak akkor érdekel, ha elegen vannak...
Még mindig úgy gondolom, hogy erre megoldás lenne, ha később indulna a Nyugatiból.
Nem. Több vonal esetében is ezt látom megoldásnak a Dunántúlon.
Hát, ezzel nem győztél meg:) Más a felfogásunk. Egy fél vonal kiirtása számomra túl nagy ár.
Amúgy akkor mondjál már példát erre a dologra a Dunántúlom, ha már itt tartunk.
46-os biztos nem az.
Szerintem nem km-arányos kellene gondolkodni, hanem kihasználtság-arányosan inkább.A pótjegy árát úgy kell meghatározni, hogy ne "akarja" mindenki megfizetni, mert akkor megint helyjegyhiány alakul ki csúcsidőben vagy akár azon kívül is.
Egyetértek a kihasználtság arányossággal. De azért nem a 120-ason fenyeget az a veszély, hogy minden IC tömve közlekedjen. Cél az, hogy minél többen legyenek rajta, és ha ezt pótjegycsökkentéssel el lehet érni akkor azt kell. Még 300-as pótjegynél is többletbevétel a MÁV-nak. Persze, ha a Pénteki, vagy vasárnapi IC-k tele lennének amúgy is, akkor persze azokon a járatokon lehet az 520-as, de kihasználatlanabb időszakokban, nyugodtan mehet a csökkentés.
Mivel teljesen más nemzetközi vonatok, kocsik közlekednek idén, ezért idén másként kell számolni a km-futásokat (pl. Rákóczi kevesebb kocsival van, másként vannak a Kassa-Ms-Fa személyben futó kocsik is, azok pl. Somoskőújfaluig járnak pl.).
Ami benne van a menetrendben az már nem igazán fog szerintem változni, hacsak nincs földindulás...
Hát, azért amire kitérőből (és így inkább két sárgával) meglódul a személy, addigra az IC-nek már egy térközt meg kell lépnie 120-szal szaladva (a második felhívásig biztosan), szóval ezt én nem érzem reális veszélynek.
Chabee87: Vagy végső esetben veled ellentétben feladnám az ütemest és kész.
Nem. Több vonal esetében is ezt látom megoldásnak a Dunántúlon.
Miért szerinted ha azt kapod, hogy készülj fel a következő vörös előtti megállásra akkor logikus gyorsítani mint a meszes?
Nem 2000 tonnás tehervonatról van itt szó egy dimbes-dombos vonalon, hanem egy néhány kocsis személyről az Alföldön.
Utánaszámolva az én verziómmal sem lenne több napi 27-nél, szóval lényegesen nagy különbség nem lenne.
Egyetértek.
Meg pl a Díjszabásban én bevezetném a kilóméter arányos IC pótdíjat. Azért 130 km-ért nem is kérnék el 520-at mondjuk csak inkább 300-at.
Szerintem nem km-arányos kellene gondolkodni, hanem kihasználtság-arányosan inkább.
Én mint diák (kispénzű) biztos adnék érte ha csak 300-al kerülne többe.
A pótjegy árát úgy kell meghatározni, hogy ne "akarja" mindenki megfizetni, mert akkor megint helyjegyhiány alakul ki csúcsidőben vagy akár azon kívül is.
D55: De még mindig nem magyaráztad el, hogy ha ez a két esti vonat úgysem ütemes, akkor miért ne lehetne az állásidőkön tovább húzni?
Mert Veresen azért még akad felszálló, és akkor nekik így egész napra megmaradt az ütem, és csak ott van igazából eltérés, ahol már tényleg elvétve akad felszálló, és ott is csak pár perces eltérés, ami az órák eltérő járása miatt az "időben" kimenő utasoknak nem jelent majd problémát.
Ugyanakkor indulna meg a Nyugatiból, mint most, csak kevesebbet állna a megállókban, így előbb Vácra érne.
Nem cél, hogy Vácra előbb érjen. Nem valódi célállomás az utasok szemében.
Mennyi utas van ezeken a vonatokon?
Viszonylag kevés, P-SZo este kicsit többen. 2458-ason kb. 80, 2468-ason kb. 30. A szobin az egy órával később menő vonaton van ilyen utasmennyiség.
alex_86: Bár ebben a Vércse is ludas volt, ezt nem vitatom, de a helyzet ugyaz lenne, ennél szerintem jobb a jelenlegi verzió.
Egyetértek. Anno a Sí-IC egy kényszer megoldás volt. Előbb volt meg a megállapodás a sí-IC beindításáról (és cserébe a balatoni kassai IC-ről), minthogy az ITF alapja fixálva lettek volna, és a szlovákok nem akartak/tudtak elmozdulni, hogy ne kör-IC-nél érkezzen a vonat.
Hát ha még ismernéd a mozdonyfordákat
Érdekelnének :)
Így talán ez kedvezőbb megoldás, mint egy Miskolc-Hidas gépmenet vagy két gépes szerelvény. Persze szervezés kérdése az egész.
Gépmenet tényleg nem kell, odáig, hogy 5334-533, illetve 5344-5313 teljesen OK.
De Ms-on nem kellene lecserélni, felmegy Pestig, aztán visszajön pl. egy teherrel.
Gépészeti szempontból ez nem feltétlenül lesz ez jó... No de ez már OFF dolog.
Meg kell mindegyik gépet becsülni. Szorosabb fordáknál pedig kevesebb trágya gépet kellene kiadni.