Nem biztos, mert ha szabályzási ablakon belül marad akkor a többi hengert hozzászegényíti. :) És a lambdánál már pont jó lesz a keverési arány. Persze ez sem jobb, mintha a katalizátort tenné tönkre, mert azt az egy hengert kivéve amelyikben többet ad az injektor szegény keverékkel fog üzemelni ami meg beégeti a szelepeket, mivel sokkal magasabb a gázok hőmérséklete. Ha meg már elveszti a kontrollt a keverékképzés felett utána jön amit írtál.
Pont ez a problémám nekem is. Hogy a valós állapotot tükrözi-e a mérés.
Mondjuk azzal, amit az első szerelő mért (9.5, 9.5, 7, 5) gyakorlatilag "jártányi ereje" sem kéne, hogy legyen az autónak. Márpedig megy szépen. Az eredeti 98 ló már biztos nincs meg benne, de nem érzem gyengének, erőtlennek.
Nekem reálisabbnak tűnik a második (12, 12, 12, 10,5) mérés.
Az első szerelő mérésénél ott voltam, sem a légszűrőt nem vette le, sem a befecskendező biztosítékát nem vette ki. kellett volna? A padlógázas indítózás gyertyák nélkül megvolt.
A második szerelő mérésénél nem voltam ott, azokat az értékeket csak az ő elmondásából tudom, de nem látom okát annak, hogy miért kamuzott volna.
Főleg annak fényében, hogy simán "lehúzhatott" volna egy hengerfej felújítással, meg gyűrűzéssel, mert látatlanban (elmondásom alapján) először neki is ez volt az első diagnózisa.
Az már csak az ő korrektségén múlt, hogy megolodotta nekem olcsón.
Sőt mivel a jövő héten megyek hozzá vissza vezérlés cserére, direkt rákérdeztem, és megerősített abban, hogy nem kell megbontani a motort, még a vezérlés csere okán sem.
Mivel én is bizonytalan vagyok, azt hiszem el fogok menni egy harmadik szerelőhöz egy kompresszió mérésre.
Egyébként az a 10.5 elég határeset már. Kérdés, hogy ez a mérés most a valós állapotot tükrözi-e. Mivel a többi henger szépen 12bar végnyomást tud. De ezt csak zárójelben jegyeztem meg.
Úgy kell mérni, hogy a befecskendezés biztosítékát ki kell szedni, leszedni a légszűrőt, majd végigmérni a hengereket úgy, hogy az ember padlógázt nyom, hogy a pillangószelep teljesen nyitva legyen. És végigmenni mind a 4 hengeren. Nem tudom ezen mit lehetett elrontani.
Ott valamit nagyon elmért a másik szerelő a kompresszión akkor. Mert ettől nem javul meg, amit javított rajta. De legalább végigmért mindent mielőtt szétszedte.
Nem tudom emlékszik-e még valaki, kb 2 hete írtam ide olyan problémával, hogy a motor kihagy, rángat, erőtlen, 3 hengerzik.
Elvittem egy hozzám közeli szerelőhöz, aki kompressziót mért és sorrendben 9.5, 9.5, 7 és 5-ös kompressziót állapított meg a hengerekben.
A szerelő azt mondta (és itt is azt a tippet kaptam), hogy az alacsony kompresszió a szelepek beégése miatt lehet, esetleg kitámaszt valamelyik hidrotőke. Ráadásul a 2. henger (amelyikben jó volt a kompresszió) kormozta a gyertyát.
Lélekben már felkészültem egy hengerfej felújításra vezérlés cserével együtt és még egy esetleges gyűrűzésre is.
Azóta megszületett a megoldás:
Őrült nagy szerencsém volt, hogy az a szerelő nem tudta elvállalni rövid időn belül a motor szétbontását, ezért egy ismerős által ajánlott másik szerelőhöz vittem az autót.
Először ő is hengerfej felújításra tippelt, de szerencsére előtte lelkiismeretesen átvizsgálta a motor többi részegységét is és pár nap alatt megjavította a motort.
Kiderült, hogy csak 1 gyújtótrafót kellett cserélni (én a kormos gyertya okán teljesen másik hengerben cserélgettem a trafót), valamint az injektor sort kellett kipucolni. Mindössze enyi volt a baja. A gyertya kormozást is az injektor okozta.
Kérdezhetnétek (mint ahogy én is kérdeztem a szerelőt), hogy akkor most mi a helyzet a kompresszióval.
Nos, ő azt állítja, hogy az előző szerelő rosszul mérte a kompressziót, mert állítólag nem mindegy, hogy hogy mérik.
(Ezt mondjuk nem értem, remélem valakinek van rá ötlete). Az ő mérése alapján 12, 12, 12, 10.5 lett a kompresszió.
Egy valami tény: Ma délután hoztam el az autót, rángatás, torpanás, hengerkihagyás nincs, alapjáraton a fordulatszámmérőt mintha odaragasztották volna kb 600-as értékre, az autó pedig újra megy, mint az "ördög". :)
És mindezért elkért 11.000 ft-ot (beleértve a bontott trafó árát is). :)
Persze vezérlést azért majd kell cserélni, mert már 110.000 km van benne, de az egy betervezett dolog.
Jövő héten viszem is vissza hozzá.
Elnézést, hogy ilyen hosszú voltam, de most boldog vagyok, mert lélekben már készültem a 6 számjegyű javítási számlára.
Nem, én felhasználó vagyok, pár éve végigmentem ezen a kálvárián. Végülis nem kálvária, mert 3 nap szétszedéssel, összerakással együtt, csak hát a lóvé...
Egyet értek .van egy ismerösöm egy auto gyilkos kannás gázolajat nyomja a Tháliába és 90000km-enként cserél injektorokat de azt mondta neki igy is megéri mert az auto megkeresi neki bőven .Azt mondja nem eszik mi den auto 5-litert utánfutoval megrakva .Azért ezt mindenki tudja egy dci nagyon keveset eszik.Kinek mi mire esküszik.Ezen nap hosszat vitatkozhatnánk de soha nem érnénk a végére.
Lehet termosztát vagy akár ect szenzor is. Érdemes megnézni hány fokosnak látja a vizet, után lehet tovább nyomozni, hogy tényleg annyi, vagy sem. És az hideg, vagy normális.
Sok további hibamentes kilómétert, és egészséget kívánok! A rozsdásodás ellen meg üregvédelemmel szuper jól fel lehet venni a harcot. Én 2 évente kifújom az autóinkat viasszal.
Én már maradok a 8 szelepes , 2002 -es kiadásnál 88000 km-el ,ami garantált, nem tekert óra szerint.
Mostanság kap egy vezérműszíj szettet,1-2 éven belül egy kipufogósort, szükség szerint gömbtámaszokat,szűrők ,olaj és mehet tovább szándékom szerint évekig.
Kaszni nem rohad, 5000-10000km-t hajtom éves átlagban,így szerintem hosszú jövője van nálam(persze ha én be nem adom a kulcsot,mert a 70 év se kevés ami az én kilométerórámba van).