Képzeljétek,a ragasztóval kapcsolatba jutott eszembe,hogy úgy 1997 -táján az egyik nagybátyánk azt mondta szétfagyasztotta valakinek a TL-30-asának a blokkját és segítsünk már neki abban ,hogy hogyan lehetne leggyorsabban,legolcsóbban megjavítani.Öcsémmel a ragasztás mellett döntöttünk.Felmentünk Pestre (mi parasztgyerekek) és vettünk jónagy tubus kétkomponenses fémragasztót gondolván,hogy csak kerüljön a kezeink közé az a motor majd"MI" megmutatjuk.Mint ahogy nálatok úgy nálunk se jelentkezett a bácsikánk.Teltek -múltak az évek és mikor tényleg kellett volna a ragasztó nagy mellénnyel felbontottuk és már használhatatlan volt az egyik komponense.Láttátok volna milyen képet vágtunk-egy kissé leesett az állunk!Ilyen is van abba a bizonyos pakliba.De volt olyan is ,hogy egyik télen-mikor máskor- szétfagyasztott egyik munkatársunk egy MAZ tgk által vontatott mixer Leyland motorját, illetve csak kifelé történt repedés.Jól kigyököltük megérdesítettűk és zsírtalanítottuk a felületet,vágtunk egy kis lemez darabkát bekentük ragasztóval ,feltapasztottuk és az adagolótól kiékeltük.Másnapra már jók voltunk az olympián ,mert máshol nem nyomta szét és mehetett dolgozni,nem folyt a vize.
Ezzel nem azt mondom ,hogy nem lehet meghegeszteni ,csak a hegesztés meg a gépmunka hosszasabb is drágább is.Volt olyan motorblokk amit úgy meghegesztettek,hogy ovális lett a hüvely fészke és felfúrták,beleragasztottak egy fémperselyt és az fogta a vizet,a gumi gyűrű ott tömített.
Én is megragasztanám.Mint írtátok, jól kitisztítani és kigyökölni-fém tiszta és zsír mentes legyen.Keresni kell egy jó fajta, mondjuk Araldit fémragasztót, bekenni vele és áldás -békesség.( a fém ragasztó kategórián belül alumínium ragasztóra gondolok.).A vigyázás pedig a szét fagyás elleni védelmet jelenti.A vízszivattyú mögött nem repedt el? Azt szereti legjobban ott a legvékonyabb.
Azt elfelejtettem megírni,hogy én is hegesztetni akartam,de nem fért oda az AWI pisztoj. Csak úgy tudták volna +hegeszteni,hogy az oldalát kivágja,belül készrehegeszti,utána meg visszahegeszti az oldalát. Ezt meg én nem akartam.
Az enyém ugyan így volt elrepedve. Két komponensű ragasztóval megkentem,és rányomtam egy alu lemezt,amit elötte beszabtam arra a helyre.(persze alapossan megtisztítottam elötte rotormaróval).2 éve fagyálló van benne és abszolút nem folyik le a karterba.
Meg szeretném kérdezni, mit jelent az, hogy "vigyáz rá"? Mert nekem is hegesztett blokkom van, és érdekel, hogy tönkre mehet-e, mondjuk a hajtástól, vagy csak arra kell vigyázni, hogy nehogy újra szétfagyjon
Vagy meghegeszteti,szerintem meg lehet vagy csere azt kell mérlegelje hogy mennyiért talál üres blokkot és hogy mi a hegesztés ára de én a hegesztés mellet vagyok mert ha vigyáz rá akkor örök élet
Nah szóval látszik hogy Dutrancs Mester visszatért közénk, sok érdekes téma van, így legalább én is tanulhatok pár dolgot! :)
Most hogy kicsit kevesebb a meló, jobban nekifekhetek a gépnek! Szeretném ha tavaszra már pöfögne...
A minap összeszórtam a hidraulika szivattyút. Sajnos a nyomóoldali vezetékem hiányzik! Mielőtt belekezdenék fabrikálni egyet, gondoltam megkérdezem nincs e valakinek feleslegben, esetleg mintának. Az alkatrészkatalógusban szereplő képen nem egészen egyértelmű milyennek is kellene lennie. Ilyen lett, és ide kellene a cső:
sziasztok! szeretném ha valaki segítene. Egy barátomnak van egy David Brown 885 -ös traktorja lejárt műszakival. Azt szeretném kérdezni,hol tudnám meg a traktor aránylag részletes műszaki leírását adatait letölteni? segítségetek előre isköszönöm:Gábor
A kép dátum nem jó időpontot mutat.( Gondoltam ha már traktoros téma akkor felteszem az unokámat is amint a szomszéd kisfiú viszi az "egytengelyesen")!
Szóban megemlítem,hogy szombaton Monoron a szüreti sokadalom alkalmából volt veterán traktor találkozó és felvonulás.Szerencsére -már végre- találkozhattam Lévay Sándorral.Elbeszélgettünk a világ folyásáról.Sokat nem akarlak benneteket untatni,felsorolom a résztvevő gépeket.
John Deere
Mc Cormic Deering
MTZ-50
MTZ-80
Utos-45
Fürge
Massey fergusson kombájn
R-4000-es Landini
Fordson
Steyr
Fendt-Farmer
GS-35-ösök
UE-28
Fiat
Van pár képem,de nem tudok választani belőle,hogy melyiket tegyem be.Ma már nincs kedvem a kép kicsinyítgetésekhez.
A pangás elkerülésére küldök nektek egy AC-400 gabonakombájn (aratócséplőgép) hidraulikaszivattyújának metszeti képét.Tkp.-en egybe volt a tartály,a szivattyú és a vezérlőtömb , az első hídra volt szerelve és egy kerékpárlánc hajtotta.Mindez 1954-ben!Azután mikor legelőszőr 1975-ben egy Claas Dominátor -80-on megláttuk,hogy a hidr. szív. be van építve a tartályba el voltunk csodálkozva,hogy milyen ötletes!!!Amennyiben valakit érdekel még valamilyen szerkezeti megoldása szivesen válaszolok rá.-vagy legalább is megpróbálok.1971-ben együtt arattam egy akkor idős bácsival aki nagyon sokat mesélt nekem a magyar kombájnokról.Az udvarán volt egy hatalmas rakás "ócskavas",ami mint később megtudtam Balaton vagy valamilyen más Magyar kombájn alkatrészei voltak.Mikor meghallottam,hogy meghalt elmentem körülnézni a fiához és a feleségéhez de az alkatrészeket már leadták a MÉH-be.Pár öreg szakkönyv a padláson és egy négyhengeres gyújtómágnes azért a tulajdonomba vándorolt.