Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dutrancs Creative Commons License 2008.10.07 0 0 3915
Amennyiben elég maradandó alakváltozás állt be a furat átmérőjének kőrkörösségében akkor nem ússzátok meg a gépmunkát.
Előzmény: bobekTLF (3913)
dutrancs Creative Commons License 2008.10.07 0 0 3914
Képzeljétek,a ragasztóval kapcsolatba jutott eszembe,hogy úgy 1997 -táján az egyik nagybátyánk azt mondta szétfagyasztotta valakinek a TL-30-asának a blokkját és segítsünk már neki abban ,hogy hogyan lehetne leggyorsabban,legolcsóbban megjavítani.Öcsémmel a ragasztás mellett döntöttünk.Felmentünk Pestre (mi parasztgyerekek) és vettünk jónagy tubus kétkomponenses fémragasztót gondolván,hogy csak kerüljön a kezeink közé az a motor majd"MI" megmutatjuk.Mint ahogy nálatok úgy nálunk se jelentkezett a bácsikánk.Teltek -múltak az évek és mikor tényleg kellett volna a ragasztó nagy mellénnyel felbontottuk és már használhatatlan volt az egyik komponense.Láttátok volna milyen képet vágtunk-egy kissé leesett az állunk!Ilyen is van abba a bizonyos pakliba.De volt olyan is ,hogy egyik télen-mikor máskor- szétfagyasztott egyik munkatársunk egy MAZ tgk által vontatott mixer Leyland motorját, illetve csak kifelé történt repedés.Jól kigyököltük megérdesítettűk és zsírtalanítottuk a felületet,vágtunk egy kis lemez darabkát bekentük ragasztóval ,feltapasztottuk és az adagolótól kiékeltük.Másnapra már jók voltunk az olympián ,mert máshol nem nyomta szét és mehetett dolgozni,nem folyt a vize.
Előzmény: rali (3912)
bobekTLF Creative Commons License 2008.10.07 0 0 3913

Tiszteletem!

 

Érdekes módon arra semmi nyoma fagyásnak, 2x is megnéztem...

Amúgy a repedés végett az egyik fészeknek már alapból elnyomódott a furata...csak azt kell megnézni, hogy megfogja e ott a vizet a ragasztó.

Bár majd a tulaj eldönti hogy mit is akar.

Kecskemét túl messze van...

Előzmény: dutrancs (3908)
rali Creative Commons License 2008.10.07 0 0 3912
Diamant Metallkleber.
Előzmény: dutrancs (3908)
rali Creative Commons License 2008.10.07 0 0 3911
Jó megoldásnak tartom.
Előzmény: dutrancs (3909)
rali Creative Commons License 2008.10.07 0 0 3910
Kecskeméten.
Előzmény: bobekTLF (3907)
dutrancs Creative Commons License 2008.10.07 0 0 3909
Ezzel nem azt mondom ,hogy nem lehet meghegeszteni ,csak a hegesztés meg a gépmunka hosszasabb is drágább is.Volt olyan motorblokk amit úgy meghegesztettek,hogy ovális lett a hüvely fészke és felfúrták,beleragasztottak egy fémperselyt és az fogta a vizet,a gumi gyűrű ott tömített.
Előzmény: dutrancs (3908)
dutrancs Creative Commons License 2008.10.07 0 0 3908
Én is megragasztanám.Mint írtátok, jól kitisztítani és kigyökölni-fém tiszta és zsír mentes legyen.Keresni kell egy jó fajta, mondjuk Araldit fémragasztót, bekenni vele és áldás -békesség.( a fém ragasztó kategórián belül alumínium ragasztóra gondolok.).A vigyázás pedig a szét fagyás elleni védelmet jelenti.A vízszivattyú mögött nem repedt el? Azt szereti legjobban ott a legvékonyabb.
Előzmény: rali (3906)
bobekTLF Creative Commons License 2008.10.07 0 0 3907

És ez a "nálunk" merre van ha kérdezhetem?

Előzmény: rali (3906)
rali Creative Commons License 2008.10.07 0 0 3906
Nálunk van egy nagyon jókezű fickó.
Előzmény: bobekTLF (3903)
rali Creative Commons License 2008.10.07 0 0 3905
Ha elég vastag a maró, akkor nem kell.
Előzmény: _nyunyuka (3904)
_nyunyuka Creative Commons License 2008.10.07 0 0 3904
A repedés végeit meg ki kell fúrni! (Hogy ne terjedjen tovább.)
Előzmény: rali (3900)
bobekTLF Creative Commons License 2008.10.07 0 0 3903

Hát én is amellett vagyok hogy javítás, csak ahogy Laci is írta, kapásból arra gondoltam hogy hogyan férnek oda a pisztollyal...

Lehet marad valami fémragasztó...

Tényleg a cég ahol csináltattam már nem vállal, nincs valakinek valami jó bejáratott helye ahol precízen hegesztenek???

Amúgy köszi a válaszokat...esetleg hidraulika cső ügyben valaki???

Előzmény: dutráslaci (3902)
dutráslaci Creative Commons License 2008.10.07 0 0 3902
Azt elfelejtettem megírni,hogy én is hegesztetni akartam,de nem fért oda az AWI pisztoj. Csak úgy tudták volna +hegeszteni,hogy az oldalát kivágja,belül készrehegeszti,utána meg visszahegeszti az oldalát. Ezt meg én nem akartam.
Előzmény: dutráslaci (3901)
dutráslaci Creative Commons License 2008.10.07 0 0 3901
Az enyém ugyan így volt elrepedve. Két komponensű ragasztóval megkentem,és rányomtam egy alu lemezt,amit elötte beszabtam arra a helyre.(persze alapossan megtisztítottam elötte rotormaróval).2 éve fagyálló van benne és abszolút nem folyik le a karterba.
Előzmény: bobekTLF (3896)
rali Creative Commons License 2008.10.07 0 0 3900
Szármaróval szét kell kapni a repedést, becsületesen átvarrni, precíz gépmunkát neki és örök élet.
Előzmény: B-csabi (3898)
Gyufa 1973 Creative Commons License 2008.10.07 0 0 3899

Szia!

 

Meg szeretném kérdezni, mit jelent az, hogy "vigyáz rá"? Mert nekem is hegesztett blokkom van, és érdekel, hogy tönkre mehet-e, mondjuk a hajtástól, vagy csak arra kell vigyázni, hogy nehogy újra szétfagyjon

Előzmény: B-csabi (3898)
B-csabi Creative Commons License 2008.10.07 0 0 3898
Vagy meghegeszteti,szerintem meg lehet vagy csere azt kell mérlegelje hogy mennyiért talál üres blokkot és hogy mi a hegesztés ára de én a hegesztés mellet vagyok mert ha vigyáz rá akkor örök élet
Előzmény: bobekTLF (3897)
bobekTLF Creative Commons License 2008.10.07 0 0 3897
Jah jól nézett ki ahogy javították annó, legalább 5 tubus epokitt el volt kenve a hüvelyeken meg a repedéseken...
Előzmény: bobekTLF (3896)
bobekTLF Creative Commons License 2008.10.07 0 0 3896

És még egy gyors kérdés!

Egy ismerős szétkapta a blokkját, ami fagyás miatt már régóta szivatta. Kérdezte tőlem hogy szerintem érdemes lenne e javítgatni.

Hát erre hirtelen nem tudtam mit mondani...nekem elég ratyinak tűnik.

Szerintetek???

Nem látszik a képen egészen jól a repedés, ezért kipontoztam merre halad.

Mindkét hüvely mellett megindult...

 

bobekTLF Creative Commons License 2008.10.07 0 0 3895

Tiszteletem a Szakiknak!

 

Nah szóval látszik hogy Dutrancs Mester visszatért közénk, sok érdekes téma van, így legalább én is tanulhatok pár dolgot! :)

Most hogy kicsit kevesebb a meló, jobban nekifekhetek a gépnek! Szeretném ha tavaszra már pöfögne...

A minap összeszórtam a hidraulika szivattyút. Sajnos a nyomóoldali vezetékem hiányzik! Mielőtt belekezdenék fabrikálni egyet, gondoltam megkérdezem nincs e valakinek feleslegben, esetleg mintának. Az alkatrészkatalógusban szereplő képen nem egészen egyértelmű milyennek is kellene lennie. Ilyen lett, és ide kellene a cső:

 

HG911 Creative Commons License 2008.10.07 0 0 3894
sziasztok! szeretném ha valaki segítene. Egy barátomnak van egy David Brown 885 -ös traktorja lejárt műszakival. Azt szeretném kérdezni,hol tudnám meg a traktor aránylag részletes műszaki leírását adatait letölteni? segítségetek előre isköszönöm:Gábor
dutrancs Creative Commons License 2008.10.06 0 0 3893
Nagyon szívesen.
Előzmény: Mr.omnibusz (3891)
dutrancs Creative Commons License 2008.10.06 0 0 3892
A kép dátum nem jó időpontot mutat.( Gondoltam ha már traktoros téma akkor felteszem az unokámat is amint a szomszéd kisfiú viszi az "egytengelyesen")!
Előzmény: dutrancs (3890)
Mr.omnibusz Creative Commons License 2008.10.06 0 0 3891

 

Köszönjük !!!

Előzmény: dutrancs (3890)
dutrancs Creative Commons License 2008.10.06 0 0 3890
Csak nem bírtam ki,hogy 2-2-t ne tegyek föl.A "tónus"- beli különbségek érzékeltetésére.Ilyen az élet.
dutrancs Creative Commons License 2008.10.06 0 0 3889

Szóban megemlítem,hogy szombaton Monoron a szüreti sokadalom alkalmából volt veterán traktor találkozó és felvonulás.Szerencsére -már végre- találkozhattam Lévay Sándorral.Elbeszélgettünk a világ folyásáról.Sokat nem akarlak benneteket untatni,felsorolom a résztvevő gépeket.

John Deere

Mc Cormic Deering

MTZ-50

MTZ-80

Utos-45

Fürge

Massey fergusson kombájn

R-4000-es Landini

Fordson

Steyr

Fendt-Farmer

GS-35-ösök

UE-28

Fiat

Van pár képem,de nem tudok választani belőle,hogy melyiket tegyem be.Ma már nincs kedvem a kép kicsinyítgetésekhez.

dutrancs Creative Commons License 2008.10.06 0 0 3888
A pangás elkerülésére küldök nektek egy AC-400 gabonakombájn (aratócséplőgép) hidraulikaszivattyújának metszeti képét.Tkp.-en egybe volt a tartály,a szivattyú és a vezérlőtömb , az első hídra volt szerelve és egy kerékpárlánc hajtotta.Mindez 1954-ben!Azután mikor legelőszőr 1975-ben egy Claas Dominátor -80-on megláttuk,hogy a hidr. szív. be van építve a tartályba el voltunk csodálkozva,hogy milyen ötletes!!!Amennyiben valakit érdekel még valamilyen szerkezeti megoldása szivesen válaszolok rá.-vagy legalább is megpróbálok.1971-ben együtt arattam egy  akkor idős bácsival aki nagyon sokat mesélt nekem a magyar kombájnokról.Az udvarán volt egy hatalmas rakás "ócskavas",ami mint később megtudtam Balaton vagy valamilyen más Magyar kombájn alkatrészei voltak.Mikor meghallottam,hogy meghalt elmentem körülnézni a fiához és a feleségéhez de az alkatrészeket már leadták a MÉH-be.Pár öreg szakkönyv a padláson és egy négyhengeres gyújtómágnes azért a tulajdonomba vándorolt.
Gyufa 1973 Creative Commons License 2008.10.06 0 0 3887
Az ilyen képekkel nem zavarsz, köszönöm.
Előzmény: dutrancs (3885)
B-csabi Creative Commons License 2008.10.06 0 0 3886
Hűűű de nagy a pangás!,azért megkérdem Egy dutrás haveromnak kellene egy kisdutra felni előre ha esetleg volna valakinek eladó akkor szóljon már

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!