Minden, ami amerikai vasút. Társaságok, vonalak, gőzösök, dízelek, kocsik, még amerikai stílusú modellezés is, meg amit föl sem soroltam, szóval minden...
csak pontositanám a leirtakat. az egyes fázisok (Phase) között nem egyforma idö telik el, igy amig Europában az epochok idöszakot jelentenek, Amerikában jármü (festés) változatot.
S ami lényeges az adott fázis csak az adott jármüre vonatkozik, azaz mellette a vágányokon levö jármüvekre már nem. Ezért nem jelenthet a mi felfogásunk szerinti idöszakot, mert ez más és más lenne mondjuk az AMTRAKon meg a Santa Fe-n, igy azok egymás mellett könnyen találkozhatnak más más Phasebol, de nem más korszakbol.
Egyébként, ha ma egy nő lehet autóversenyző (sőt az F-1-ben a Williams vezető szárnyait tervezheti nő!), lehet kamionos, lehetűrhajós, akkor mért nem lehtene mérnök... (mint én)?
Egyébként van itt topic, ami kifejezetten leányzóknak van nyitva, nem? (bár én már egy kicsit messzebb vagyok a leányzó-ságtól...
A Phase 4-nél azt a "vékoncs"-ot hogy csináltam? :-)))
Van már Phase 5 is, ez az Acela-val jött be, itt nincsenek csíkok az ablaksávban, hanem mindenféle hullámos ábrák meg ilyesmik. Ezenkívűl vannak lokális festések, mint pl. Northeast Corridor, meg Amtrak California, de ez már nekem is sok... :-)))
A mozdonyokon a csík ugyanaz mint a kocsikon, kivéve a Phase 1, ilyen a korábban betett FP45 fotó, ahol nincs csík, csak egy nagyméretű Amtrak logó, és a Phase 5, de erről keressen fotót más...
Hááát..., én egy kicsit félnék a személyvonatozástól úgy elsőre..., bár biztos megoldanám...
De ha mondjuk előtte gyakorolhatnék ilyen jó kis 4-6000 tonnás vonatokkal mondjuk a Tehachapi Pass-on, vagy a Kootenai River Sub.-on..., az más lenne...!
Csak néha én sem tudom eldönteni, hogy a hegyekbe, vagy a prérire vágyom inkább...(már vezetni)
Biztos, hogy érted? :-)))) Egyébként volt egy gyanúm, hogy te leányka vagy, igaz ez? Szerintem az amcsi topikon még nemigen irogatott egyik lány sem...
Na szóval Phase, nem csak neked, hanem mindenkinek... Az amcsi vasutaknál nem ismerik az itt megszokott Epoche vagy korszak fogalmát. Szinte minden vasútnál vannak korszakok, amikor változott a festés vagy feliratozás, de hivatalosan nincs rájuk elnevezés. Kivéve az Amtrak-ot, ahol alapvetően a személykocsik ablaksávjában lévő csík alapján sorolják be.
Phase 1: vastag piros és kék csík, középen vékony fehér csík, a szélén az Amtrak logója
Phase 2: ugyanaz, mint a Phase 1, csak elmarad az Amtrak logó
Phase 3: egyenlő szélességű piros-fehér-kék csíkok. A felratok (Pl. Coach, Sleeper) a fehér sávban jobban olvashatóak.
Phase 4: vastag kék csík, fölötte vékoncs piros és fehér csík
Nagyrészük unalmas lenne. Akkor talán egy jó kis sűrűn lakott Northeast Corridor, metroliner kocsik Acela HHP-vel ráncigálva :-) De megunnám hamar... Meg ott nem tudnám kimagyarázni, hogy miért nem tudtam időre beérni reggel :)
Bár úgy látom nekünk alapvetően csak egy q***va nagy bajunk van...:
Mért nem "ott" vagyunk??
Igaz, ha holnap valaki azt mondaná: Figyelj, Kiccsilag! Holnaptól mehetsz mozdonytvezeti az USA-ba és még a Társaságot is megválaszthatod!
Azt hiszem, kicsit gondban lennék... Hirtelen lehet, hogy nem is tudnék választani. A nagytöbbségüket szeretem valamiért. Egyiket ezért, másikat azért...
De nagyon nem javallott meglátogatni, mert utánna az ember mindig iszonyatos késztetést érez webáruház-látogatással egybekapcsolt bankkártya-laposításra :-)
Kato gyári rajz. Én marha ezt az N-es szettet hagytam múltkor ott bécsben, mert nem tudtam eldönteni, hogy ezt, vagy a phase 4-es verziót vegyem meg :-)