Mégegy Áj mágus tanácsát nézve. Egyébként őt a dutrások kinevezhetnék valami védőszentnek, vagy dutrafőeffendinek. Ragasztás heggesztés után nem összeszerelni, hanem feltölteni vízzel és lezárni. Én a vízleeresztőre szereltem egy kis légcsatlakozót és megnyomtam úgy 1-2 atmoszférával. Ha így nem gyöngyözik akkor a határban sem fogja a kipufogó köpködni a trutyit. Gondtalanul a következő hirtelen jött mínusz 6 fokig, amit a meteorológia nem jelzett előre.
2 hengeres csepel blokkokat már ragasztottam én is, több-kevesebb sikerrel. Egészen ajánlható, ha nem ér a hüvelyig a repedés, ebben az esetben mindíg szürke lesz a motorolaj ragaszgatás után. Az alu meg a vas egymásmellett?
Kedves László barátom!!Ime a katalógus nézeti képe és a keresett alkatrészek rajzai.A bibi csak ott van,hohy ez csak cikkszánmokat ad meg méretet meg nem.Ez az FKA_421M
Az én blokkom is átrepedt,de annyira hogy a hüvely alsó rész fogadó furat palástján a körmömet végighúzva megakadt a repedésbe.Egy kicsit összecsiszoltam és a többit rábíztam a jól bevált Hódvulkános gumigyűrű-re. Azóta is jó.
Kedves Dutrancs kolléga! A nemrégiben beszerzett Kladó katalógus kéznél van? Az lenne a kérdésem hogy a ferde felhordóban lévő láncnak mi a mérete+ a ferde felh. bal oldalán lévő külső lánchajtás alsó,felső lánckerekeinek a fogszáma? Előre is köszönöm.
Képzeljétek,a ragasztóval kapcsolatba jutott eszembe,hogy úgy 1997 -táján az egyik nagybátyánk azt mondta szétfagyasztotta valakinek a TL-30-asának a blokkját és segítsünk már neki abban ,hogy hogyan lehetne leggyorsabban,legolcsóbban megjavítani.Öcsémmel a ragasztás mellett döntöttünk.Felmentünk Pestre (mi parasztgyerekek) és vettünk jónagy tubus kétkomponenses fémragasztót gondolván,hogy csak kerüljön a kezeink közé az a motor majd"MI" megmutatjuk.Mint ahogy nálatok úgy nálunk se jelentkezett a bácsikánk.Teltek -múltak az évek és mikor tényleg kellett volna a ragasztó nagy mellénnyel felbontottuk és már használhatatlan volt az egyik komponense.Láttátok volna milyen képet vágtunk-egy kissé leesett az állunk!Ilyen is van abba a bizonyos pakliba.De volt olyan is ,hogy egyik télen-mikor máskor- szétfagyasztott egyik munkatársunk egy MAZ tgk által vontatott mixer Leyland motorját, illetve csak kifelé történt repedés.Jól kigyököltük megérdesítettűk és zsírtalanítottuk a felületet,vágtunk egy kis lemez darabkát bekentük ragasztóval ,feltapasztottuk és az adagolótól kiékeltük.Másnapra már jók voltunk az olympián ,mert máshol nem nyomta szét és mehetett dolgozni,nem folyt a vize.
Ezzel nem azt mondom ,hogy nem lehet meghegeszteni ,csak a hegesztés meg a gépmunka hosszasabb is drágább is.Volt olyan motorblokk amit úgy meghegesztettek,hogy ovális lett a hüvely fészke és felfúrták,beleragasztottak egy fémperselyt és az fogta a vizet,a gumi gyűrű ott tömített.
Én is megragasztanám.Mint írtátok, jól kitisztítani és kigyökölni-fém tiszta és zsír mentes legyen.Keresni kell egy jó fajta, mondjuk Araldit fémragasztót, bekenni vele és áldás -békesség.( a fém ragasztó kategórián belül alumínium ragasztóra gondolok.).A vigyázás pedig a szét fagyás elleni védelmet jelenti.A vízszivattyú mögött nem repedt el? Azt szereti legjobban ott a legvékonyabb.
Azt elfelejtettem megírni,hogy én is hegesztetni akartam,de nem fért oda az AWI pisztoj. Csak úgy tudták volna +hegeszteni,hogy az oldalát kivágja,belül készrehegeszti,utána meg visszahegeszti az oldalát. Ezt meg én nem akartam.
Az enyém ugyan így volt elrepedve. Két komponensű ragasztóval megkentem,és rányomtam egy alu lemezt,amit elötte beszabtam arra a helyre.(persze alapossan megtisztítottam elötte rotormaróval).2 éve fagyálló van benne és abszolút nem folyik le a karterba.
Meg szeretném kérdezni, mit jelent az, hogy "vigyáz rá"? Mert nekem is hegesztett blokkom van, és érdekel, hogy tönkre mehet-e, mondjuk a hajtástól, vagy csak arra kell vigyázni, hogy nehogy újra szétfagyjon
Vagy meghegeszteti,szerintem meg lehet vagy csere azt kell mérlegelje hogy mennyiért talál üres blokkot és hogy mi a hegesztés ára de én a hegesztés mellet vagyok mert ha vigyáz rá akkor örök élet
Nah szóval látszik hogy Dutrancs Mester visszatért közénk, sok érdekes téma van, így legalább én is tanulhatok pár dolgot! :)
Most hogy kicsit kevesebb a meló, jobban nekifekhetek a gépnek! Szeretném ha tavaszra már pöfögne...
A minap összeszórtam a hidraulika szivattyút. Sajnos a nyomóoldali vezetékem hiányzik! Mielőtt belekezdenék fabrikálni egyet, gondoltam megkérdezem nincs e valakinek feleslegben, esetleg mintának. Az alkatrészkatalógusban szereplő képen nem egészen egyértelmű milyennek is kellene lennie. Ilyen lett, és ide kellene a cső:
sziasztok! szeretném ha valaki segítene. Egy barátomnak van egy David Brown 885 -ös traktorja lejárt műszakival. Azt szeretném kérdezni,hol tudnám meg a traktor aránylag részletes műszaki leírását adatait letölteni? segítségetek előre isköszönöm:Gábor
A kép dátum nem jó időpontot mutat.( Gondoltam ha már traktoros téma akkor felteszem az unokámat is amint a szomszéd kisfiú viszi az "egytengelyesen")!