Nyár elején országútival mentem rá erre a sávra. Valami hülye hangot hallottam, mintha a gumi súrlódna. Meg is álltam, forgattam a kerekeket, de semmi. Még a Várkert Bazár előtt átmentem a rakparti bringagyalogra és el is felejtettem a dolgot.
Múltkor a montival gurultam rá a nagy lapokra és ismét jelentkezett a furcsa hang. Nem álltam meg, mert kitaláltam, hogy a burkolat anyaga muzsikál a külsőn.
Info: Szombaton megnéztem a Lidl akciós bringáscuccait. Legnagyobb meglepetésemre az 56/58 méretű softshell dzseki (4444 Ft) jó rám.
(195 cm, 118 kg, hosszú karokkal, gibbonszerű felépítés. :)) Egy kosárban ott figyelt a korábban kapható széria (az nem bringáskabátként volt kitéve anno), az ugyanolyan méret már a vállamra sem jött fel...
A montis odométerem (még Kék Rigóé volt annó, szerencsére soha nem hagyom a gépen) 2004 júliusában nullázódott. Ma viszont a Börzsönyben átlépte a 15 ezret.
Ha valakinek lapul otthon egy sportos 57-es méretű trekkingváz, jó állapotú és reális áron, az szóljon már légyszíves, egy kedves barátnak kéne, nincs túl sok pénze, de a váza eltörött :( a sportos geometria igen fontos lenne viszont, szóval valami iylesmi:
tuti 8as kazettás agy, meg sram sd váltó hozzá(ami már eléggé rokkant ezt is le kellene cserélni)
az agy tuti nem gyári mert rajta vannak a tárcsának a furatok jojtech márka szóval nem egy egetverő minőség de hibátlan
a ráf meg x-rims 101 tehát ez sem prémium kategória rozsdamentes küllőkkel amiből már elpattogtattam jó párat, bár lehet hogy a sok nem szakértői centrirozástól is van( az első kettő úgy szakadt hogy nem is nyúltam előtte hozzá)
Biztos, hogy 8s kazettás az agy? A neten lévő fotók alapján eredetileg még 7s volt.
Duplafalú a felni, vagy szimpla? Ha amúgy jó állapotú az agy, és a felni is duplafalú szerintem érdemes a küllőket kicserél(tet)ni minőségi rozsdamentesre.
van egy 26 os giant cold rock nevű montim 1,5ös gumikkal szerelve
mostanában eljárok vele dolgozni, de itt-ott olyan minősíthetetlenek az utak hogy örökké 8as lesz a hátsó kerékben (persze a 120 kilóm is besegít ebbe) akkorák hogy a fék beleér, volt hogy küllő is szakadt
a kérdés: hol és milyen kereket kellene vadászni bele ami erősebb?
a testtömegem épp fogyóban van(ezért is tekerek) de 100 alatt nemigen lesz
túl sok pénz nem szeretnék rá szánni ilyen 30 ezer felé , mert tervben van valami útra ideálisabb bicikli beszerzése(mivel 200alatt nemigen van "rendes" országúti lassan jön a pénz össze) mert ez a monti egy kicsit kicsi is örökké fáj a térdem rajta
szóval van ennyi pénzért érteles kerék vétel, persze használtan
nem tudom hogy számít-e bármit de 8as kazettás agy van rajta ami egy kicsit idejétmúlt dolog(alig kaptam hozzá lánckereket)
2300 ft volt, masszívnak tűnt, acélházas, úgyhogy egy esélyt mindenképpen megérdemelt ennyiért, vettem egyet. a nyomásmérőben mondjuk nincs sok bizodalmam, szerintem eléggé hozzávetőleges érteket jelez (a mutató is remeg össze-vissza).
Visszatértek a dolgos hétköznapok, visszatértek a korai indulások, és ilyenkor elmaradnak a kísérletezések is, marad a jól ismert 6-os/7-es út, ahonnan szükség esetén akár vonattal is gyorsan haza tudok menni, ha úgy alakulna.
Kedden 4:28-kor tudtam felülni a bringára, és az öltözetet is sikerült jól belőni, egy vékony aláöltözet, egy mez és egy nyári hosszú ujjú mez elég volt a 17oC-os kezdéshez. Mivel munkanap volt, nem húzhattam nagyon el az időt, 2 óra 20 percet terveztem.
Jól indultak az első kilométerek, sietősre tudtam venni a tempót. A Garmin kijelzőjéből nem sokat láttam, mert akksitakarékosságból kikapcsoltam a háttérvilágítást, a pirkadat meg csak nem akart megérkezni. Néha egy-egy lámpa fényénél sikerült leolvasni a pillanatnyi sebességértéket, egész biztató volt. A szokásos helyemen láttam, hogy a zászló nem lobog semerre, így tényleg csak a magam erejéből sikerült elérni, hogy az első fél órám átlaga 28,9 km/h lett. Aztán persze lassultam, jött a hullámvasutas szakasz, ahol igyekeztem a felfelékben is terhelni a pedált, hogy a szélcsendben minél messzebb jussak a rendelkezésre álló idő alatt.
A világosság csak nem akart megjönni, ez nagyon szokatlan volt, igaz, vmikor augusztus elején indultam ilyen korán, azóta meg gyorsan rövidülnek a nappalok, a napfelkelte már majd’ egy órával később van, mint július közepén/végén. De még mielőtt ezt megtapasztaltam volna, rá kellett ébrednem, hogy teljesen szabálytalan vagyok, nincs láthatósági mellényem! Lámpám ugyan elől-hátul dögivel (2-2), fényvisszaverő bokapántokat is tettem fel, de a KRESZ-nek nem felelek meg, lakott területen kívül, rossz látási viszonyok között tekerek – ezt gyorsan meg kell oldani, mert nemsokára eljön az az idő is, mikor még a reggeli hazaérkezésemkor is sötét lesz!
Végül Baracska közepe táján fordultam, és bíztam benne, hogy nem kapok pofaszelet hazáig. Az átlagom ekkor 28,9 km/h volt (a pulzusé meg 141), az előbbiben nagy szerepe volt a Baracska előtti nagy lejtőnek is, az mindig megdobja pár tizeddel az átlagot. Hazafelé nagy kihívás volt ezt tartani, a forduló utáni első kilométereken mindig belassulok, olyankor eszem is, meg sűrűn jönnek az emelkedők, szóval Érden messze álltam még attól, hogy jól álljak. Aztán a 6-os budapesti bevezetője – mint ahogy általában mindig – most is jól (értsd: gyorsan) tekerhető volt, forgalom viszont kevés, így gyorsuló iramban hazaértem, a végén 28,8 km/h-s értékkel a 67,4 km-en 2 óra 21 perc alatt. A pulzusom mutatja, hogy hazafelé többet dolgoztam, azon a szakaszon 146-os lett (odafelé 141 körül – kicsit elszúrtam a mérést), összességében átlagban 144 ütés/percre sikerült hozni a napot.
A csütörtök már hűvösebben indult 4:24-kor, a Polaron folyamatosan csökkent a hőmérsékleti érték, pedig az indulás is csak 16oC volt. Az aznapi feladat semmi változatosságot nem hozott – mondtam már, hogy jól tűröm a monotóniát? :-) – irány Érd, Martonvásár, Baracska, 2:20 az időkeret, meglátjuk, mennyire futja.
Szél megint semmi, de egy kicsit lassabb voltam, nem akartam két napon belül még egyszer széthajtani magam (kedden azért éreztem a combjaimat). Hogy ne szóljanak meg az autósok sem, a kocsiból magammal vittem az egyik láthatósági mellényt. XL-es szabványméret, hogy mindenkire jó legyen 163 centitől 195-ig, rajtam kb. kétszer körbeért, de azért jobban éreztem magam tőle, mint a sötét alapú mezemben. A tempót így is jónak éreztem az elején, majd Érd után jött egy kis belassulás, végül Martonvásár után, épp a baracskai lejtő előtt fordultam, ez bizony csak 26,9 km/h átlag lett!
A sebességem talán a hőmérsékletnek akart megfelelni, a visszafelé úton néztem, hogy bizony volt 12oC is napfelkelte után, lassan elő kell majd ásni a láb- és karmelegítőimet. Aztán a vége felé megint sikerült összeszednem magamat és a sebességet is, a hazaúton 4 perccel gyorsabb voltam (összesen 2:16 óra lett és 62,7 km), így 27,4 km/h-s átlag kerekedett ki belőle egész egyenletes teljesítmény mellett: HR átlag 141 ütés/perc, odafelé 142, vissza 140.
Ezzel az augusztusi „edzéseimet” 528 km-rel befejeztem, a 7VGn más a program. Lehetett volna több is, de a szabadságom nagy részében nem volt bringám, viszont így is jó volt, elkezdtem végre szintezni is kicsit, meg talán gyorsulok is. Előre a lenini úton!
Ma reggel, a Megyeri híd lehajtójáról leérve nyomomba szegődött Dunakeszi felől egy folyamatos atomvillanás. Erősen pirkadt már, mégis határozottan látszott az árnyékom. Megpróbáltam hátra nézni, de elvakított a fény.
A pirosnál utol ért az effekt előidézője. Megkérdeztem, hogy nem zavarja az, hogy a szemből jövők semmit nem látnak miatta. Egyértelmű nem volt a válasz és hozzátette, hogy már őt is vakították el.
Megkérdeztem, hogy jó volt-e az és nem tart-e attól, hogy nekimegy az elvakított ellenség. Erre azt válaszolta, hogy ezt a lámpát (megnéztem, egy duplacsövű reflektor volt) kerékpárra árulják, tehát oda való és nem érdekli a nyűgöm.
Erre csak annyit tudtam mondani, hogy nagyon hülye (ő) és lehetne talán tompított fénnyel is haladni, de ezt már nem akarta hallani, mert a piroson elhúzott.
Igazából nem tudom, mit lehetne kezdeni az ilyen, agyműtéten átesett egyedekkel, hiszen nem tehetnek róla, hogy tévedésből egy tengerimalac agyát tették vissza. Mégis kéne egy tükör-rendszer, ami pont a képükbe nyomja vissza a kibocsátott fénynyalábot.
Találkozó: Batthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett
Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.
Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.
Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!
Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.
Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!
Értelmi szerző: robi
Szervező: esetleges, alapjáraton dhpage
142. Sijófoki Telihold Túra
Hely: Siófok
Dátum: 2015. augusztus 29. (szombat)
Időpont: 20:00
Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban
Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.
Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).
Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).
Kösz. Ez, ha jól látom 40 mm-es Presta szelepes. Gyanús, hogy nekem 60 mm-es lenne az ideális a felni (Concept SL) miatt. Van ilyen is belőle? (Persze lehet, hogy a 40-es is még jó, mert a felni külső magasságra úgy 35 mm-t mértem..)
Én csak ezt használom, mert a szelepe nagyon kompatibilis a minipumpámmal (hű, de rossz tapasztalataim voltak régebben...). De csöppet sem lep meg, ha másnak vmi más jön be.