Alapításkori gondolatok!
Úgy gondoltam, és ez egyre többekben is megfogalmazódott, hogy Budafok - Téténynek szüksége lenne egy valódi, gyűjtő, befogadó, pozitív szemléletű törzsasztalra, ahol mindennapjaink apró-cseprő ügyei mellett megbeszélhetjük a közélet eseményeit éppúgy, mint megismerkedhetünk kerületünk értékeivel, helytörténetével, hagyományaival, kultúrájával, de beszélhetünk a város alakulásáról, fejlődéséről és neuralgikus témáinkról, így környezetünk állapotáról, teendőinkről. Mindez egy hosszú mondatba foglalva, persze nem fért bele a topic címbe, de elsősorban ezeket gondolom, javaslom itt napirendre venni és ezzel kapcsolatban álló embereket meghívni, és persze sok mindenki mást, kerületieket, vagy akik csak érdeklődnek utánunk, korábban itt laktak, emlékeik vannak.
Szeretném tehát, ha beindulna itt egy igazi fórum, nem feltétlenül napi hozzászólások százaival, vagy csevegéssel, de néhány aktuális, fajsúlyos vagy kevésbé, de sokakat foglalkoztató ügy áttekintésével és folyamatosan helyi kulturális, történeti értékeink bemutatásával. Utóbbi szempontból is nagy kincsestár kerületünk és messze nincs kihasználva, bemutatva a már feltárt sok érték, anyag.
Persze várom a javaslatokat, az észrevételeket, merre menjünk, és azok csatlakozását, akik eddig is nézegették a kerületi vonatkozású topicokat, de belépni, hozzászólni nem akartak.
Moderációval kapcsolatos kérdéseknek a helye:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9186758 itt található!
Sajnos Berlinből nehéz megoldani a hazutat, úgyhogy sajnos az ilyen jellegű "offline" találkozóig még egy évet kell várnom. De akkor szívesen tartok valami prezentáció féleséget is Barossról.
Legközelebb az öt, azaz öt legfontosabb mondatot vastagíts ki (bold), azt mindenki elolvassa. És ha ott valami felkelti az érdeklődést, akkor lehet, hogy a bekezdésre is szán időt.
Így meg az ember átfutja, és semmit nem tud megjegyezni. Rosszabb esetben nem is akar.
És egy előzetes javaslat, mivel vészesen közeleg a topic találkozó esedékessége, megtárgyaltam önmagammal, Garab Gáborral és néhány ma is aktív topic taggal, s abban maradtunk, hogy javasoljuk ismételten a Seybold -Garab pincében való találkozást, ami az elmúlt két évben bevált. Az ételek, italok, javaslatok, nem kötelezőek, a fő az eszmecsere, az együttlét, és némi prezentációk, amiben M.deákra, Aschcroft-ra mindenképpen számítunk, de csatlakozhat más is, ha van idevaló témája:- tudom sok ütközés van, lesz, más programokkal, de a hét hét napból áll, és azon belül csak egy péntek van -
Tizenegy éves a Budafok-Tétény múlt, jelen, jövő asztaltársaság !
ezen alkalomból:
Topic találkozó, 2012. november 16.-án pénteken este 6-tól a Seybold-Garab pincében, Péter-Pál u. 39.
www.seybold-garab.com Előzetes program: 1/2 6-tól gyülekezés, technikák és pogácsák előkészítése, - sajtot most nem hozatunk, mert már többször ráfizettünk, és káoszba süppedtünk – egyebet lehet, főleg sütiket. Köszöntő, bevezető, a házigazda és Zygota részéről. Beszámoló az elmúlt év munkájáról, prezentációval - villa - M.aDeák prezentációja
Aschcroft prezentációja aktuális témájáról
További előadások, hozzászólások. Vacsora, javasolt menű:
Vargányás marha pörkölt krokettel vagy tarhonyával, házi vegyes salátával, ásványvízzel vagy üdítővel 2500 Ft. Parajos gnocci kéksajt morzsával, ásványvízzel vagy üdítővel 2000 Ft. Minőségi borok:120Ft/dl. 1200 Ft/l. Irsai Olivér Pinot Noir rozé Cabernet savignon
majdan a pultnál lesznek kaphatóak. Sütemények, ha hoztok. Csevegés az estében.
a Kelenföld - Tárnok vasútvonal rekonstrukció kerületi szakasza helyszíni bejárásáról,
2012. október 19.
A februári nagytétényi bejárást követően lezajlottak a régészeti feltárások, az alépítményi, bontási munkák a régi vágány zónáján kívül, majd szeptember elején belépett a vágányzár, elbontásra került az egyvágányos pálya, elindultak a kapcsolódó műtárgyépítések, alépítményi munkák. Lakossági panaszok, észrevételek merültek fel ebben az időszakban, az éjszakai munkavégzéssel, a két budafoki aluljáró egyidejű, igen hosszú lezárásával és a nagytétényi nyomvonallal kapcsolatban. A lakossági tájékoztatás érdekében ezért bejárást kezdeményeztünk, a DSE Konzorciumnál. A nagytétényi vasútállomáson induló bejáráson ott volt a kivitelező DSE Konzorcium projektvezetője, és a NIF két vezető munkatársa, számos nagytétényi érdeklődő, civil szervezeti képviselő, az önkormányzattól Zugmann Péter alpolgármester, a polgármesteri kabinetből Gadácsi Miklós, és Szesztai György a Főépítészi irodától.
A kivitelező és a NIF képviselői tájékoztattak a kivitelezés helyzetéről, a mintegy kilenc hónapra tervezett vágányzár során az alépítménytől, és a műtárgyaktól kezdve újjáépül és kétvágányúra bővül a teljes kerületi szakasz. Az anyagszállítás jelentős része vasúton történik, így a nagytétényi szakaszon a régi vágány egy darabon magmaradt a Kastélyparktól a Bartók Béla útnál lévő telephelyek iparvágányáig, ezen kerültek beszállításra pl. a kitérő elemek. A többi szakaszon pedig a 40-es vonalon éjjel történnek anyag beszállítások. A közúti megközelítés elég nehézkes a legtöbb helyen, főleg nagytömegű anyagok beszállításához. Nagytétényben még folyik a helyi szabályozási terv módosítása, ill. a Gyümölcs utcánál két szélső ingatlan kisajátításra kerül, melyek igen közel vannak a vágányhoz. Ott volt néhány érintett lakó, akik hivatalos tájékoztatást kértek ingatlanukkal kapcsolatban, ill. a helyiek kifogásolták a száraz időben tapasztalt por terhelést A résztvevők ezután végigjárták a Pohár utcáig terjedő szakaszt. A nagytétényi állomás épülete már elbontásra került, vágányok kerülnek a helyére, és az állomás hosszában a Kastélypark felé tolódik el, ahol egy darabon megépült az új vágány. Az alépítményben talajcsere, meszes stabilizáció, ill. talajjavító réteg került beépítésre. A Kastélypark hátsó kerítésénél az őrtorony mentén támfal létesül. A Kastélypark utcai aluljáró újjáépül, de kijárat a megállóhelyről csak a Pohár utca felé lesz. Itt a Kastélypark fáin látható jelölés nem függ össze a kivitelezéssel, a szélső fasor sem kerül kivágásra, a vágány itt mintegy fél m-el tolódik csak a park felé.
Ezután átmentünk a Városház térre, ahol a Budafok belvárosi munkákról tájékozódtunk. Itt a peronszigetek, lépcsőfeljárók megemelésre kerülnek, ill. egy lift is épül. A belső szakaszon felgyorsulnak a munkák, Kelenföldtől a Háros előtti szakaszig november végén ill. december elején elkészül, és átkötésre kerül a két új vágány, a szűk keresztmetszet oldására. Ugyanakkor a Duna utcánál és két XI. kerületi aluljárónál a 40-es vonalra eső műtárgyak is kiépülnek 2x1 sáv szélességre, s akkor a munkák alatt a forgalom már az új vágányokra terelődik. Ennek megfelelően itt már november 10-13 között nagygépes felépítmény építés lesz. A Duna utcánál a műtárgy építése kapcsán éjszakai munka is folyik, s a bontás, betonozás, anyagszállítás okozott esetenként zavaró zajhatást a környéken. A Duna utcai ill. a Vágóhíd utcai aluljárók forgalomba helyezése a jelek szerint az eddig tudott május ill. március végi időpontoknál jóval korábban történhet majd meg. A Vágóhíd utcánál azonban a 40-as vonali aluljáró majd csak ama vonal átépítéskor kerül sorra, + a kihúzó vágány műtárgya, itt a kapcsolódó iparterületek igénybevétele is feladat lesz még majd. A zajárnyékoló falak megépülnek a teljes szakaszon, 3 m-es magasságban a lakóterületek mentén, így a 40-es vonali vágányok mentén, ami később ama vonal felújításakor gondot jelent majd, de olyan távolságban kerülnek kialakításra, hogy ne akadályozzák az akkori munkát, ami várhatóan 2014-15-ben kerül sorra.
Hát... én nem vagyok mélyépítő mérnök, de hosszú pályám végefelé kapcsolatba kerültem a partvédelemmel (az kicsit cikisebb volt, mert szakadó löszfalról szólt a történet). annyit mondhatok, hogy ezért a "műszaki megoldásért" a létrehozója nem kapott volna nálunk nívódíjat, sokkal inkább évekig nyöghette volna a kötbért.