Köszönöm a segítséget! Esetleg első méreteit nem tudod? Találtam egy pár kb 200 mm-est és egy pár kb 300 mm-est, bár szereléskor biztos kiderül majd melyik a jó, csak furcsállom, hogy a kettő között ennyi a különbség. A benne lévőket még nem tudom milyen méretűek, az akkor derül ki, ha szétszedjük.
Ilyen árban nem találtam M42 cuccot a Bárdinál, nem kevered az M40-nel?
Viszont köszi a hsz-t, mert eddig semmilyen hidrotőkét nem találtam a Bárdinál, de a jelzésed alapján túrtam tovább a menüt és lám van Kolbenschmidt 3262-ért. Az már jó ár.
Viszont...
A korábbi linkemen lévőre azt írják 54gramm, ami gyanúsan kevés.
Az amcsi MM szerint a gyári 77, az ő spécijük 64.5. Hm...
Elkezdtem kicsit nyomozni és kiderült, hogy ez VAG cucc, itthon 1567Ft-ért elérhető. :D
(A honlap is nagyrészt VW-khez árul cuccokat.)
Két angol nyelvű fórumon találtam olyan hozzászólót, aki évek óta használja M42-ben gond nélkül.
Az, hogy olcsóbb, mint a BMW cucc csak további előny, ami számomra viszont vonzóbb, hogy könnyebb.
Nem maradt gyári állapotban a blokk, így jól jön minden gramm súlycsökkentés az alternáló alkatrészekben.
A névleges méretei egyeznek, lehet veszek egyet és összehasonlítom minden dimenziójában a kiszedettekkel.
Meg emésztem a gondolatot, hogy VAG terméket tegyek egy BMW-be... :D
jaa ertem :) koszi, a linket, most nem aktualis, de kesobb jol johet! a belvilagba nem nyultam bele, hisz nem volt semmilyen jelenseg, ami indokolta volna. osszes tomites + kulso revizio.
kiveve a hajtokarcsapagyakat a km miatt, de az az allvanyon gyerekjatek volt. abbol gyarit vettem, kevesebb volt, mint ez a hidotoke :) tenyleg, ezek tonkre szoktak menni ennel a tipusnal?
Igazabol nem tudom, hogy komolyan gondoljam-e. Ez 1-bol 1. Van abban racio, amit mondasz. Plane, hogy az en autom 89-ben Magyaroroszagon lett forgalomba helyezve.
hogy hol, azt nem tudom, megkerdezhetem, ha gondolod, asszem Bp., mert ahol en otthagytam, onnan csak elviszik/hozzak egy OT-s M3 fekei tarsasagaban, igazabol erre csaptam le, hogy megtudtam, azok is erre varnak. mert azt mar addigra tudtam, hogy nem a 'sajat' kozeli uzembe viszem, mert neha rapszodiksuan valtozik a munkajuk minosege. csak nem mindegy, hogy egy marek csavarral bohockodunk futunk neki ujra vagy 4 feknyereggel.
sorry, ha neked nem segitenek a kepek, sztem pont latszik a lenyeg, ha tudjuk mit nezunk, en is ezt mutattam mintakent...
@droszi: ezt ugye te sem gondolod komolyan, amit irtal? :) ezer dologtol fugg, hogy mikor es mennyire vedlik le a femek a galvant, nyilvan legelso a minoseg, de pl a hohatas miatt a kipuff rogzitok is hamar odavannak. lehet hogy az elso 13 evben pl sosem volt letakaritva. off ceges autokat figyelgetem, 1-2 ev utan mar nem latsz galvant a nyergeken, pedig ujan szep volt. vagy pl: a te autod melyik orszagbol szarmazik? a kepen lathato olasz, bar sosem latott sot, de lathatoan ott is kezdi feladni a nyergeken a feluleltkezeles ...igy 30 evesen :D
Tizeneves galvanos feknyergeken meg teljesen jol lathato a galvan. En 13 evesen vettem az autot, akkor mar rozsdabarna volt a feknyereg, mikozben a kasztni teljesen makulatlan. Ebbol en azt olvasom ki, hogy nem volt galvanizalva gyarilag.
Na, viccet félretéve, akkor valóban nem ezüst, viszont ilyen halvány sárgásat hol sikerült "kevertetned"? :)
Más.
A korábbi témák margójára:
- ü.a. cső. Szar a szaglásom, az allergia miatt most még szarabb, de nem tudtam nem észrevenni, hogy baszottul benzinszag van hazafelé a kocsiban.
A bűnös. Gates. 3 éve cseréltem. Igen, az ott konkrétan folyik. Miután megmozgattam. Előtte "csak" csöpögött.
Ideiglenes megoldásnak visszavágtam, ráhúztam, jó. De, még mindig büdös. Most a másik vége folyik, mert megmozgattam. Príma áru. Délután autósbolt, aztán csere, jövő héten meg veszek gyárit a szalonban, remélem van tekercsben és vágnak belőle.
- volt szó a garanciáról is. Így néz ki a szintén kb. 3 éve cserélt, márkaszervizben vett gyári szívókönyök...
Egy év után is így nézett ki, jeleztem a Leieréknél. Azt mondták vigyem oda a kocsit, megnézik nem szerelési hiba okozza-e a problémát (öööö.....), ha nem és anyaghiba, akkor gariban csere, de a munkadíjat ki kell fizetnem. Aha.
Nem az E30-cal járok 70km-re dolgozni, hanem társakkal, dízellel, pályán. Oda benzinezni pénz. Ha csak fél órát számol fel, már többe van az egész buli, mint a könyök volt. Anno 8-ért adták. Fent hagytam, falschot nem szív. Még. Az eredetit meg anno vmi hülye késztetés kapcsán elraktam, sokkal merevebb, mit ez, de egy repedés nincs rajta. Következőnek az megy vissza. És bízom benne, hogy a benzincső jó lesz gyáriban...
erdekes, mert a ket elterjedt galvan szin kozul egyik sem, de mindketto:
ezeket a kepeket en csinaltam, azert ilyen szarok. ez egy erintetlen alju 20i sedan, szamold le a fekport es a rasult viaszt, amit ra szoktak volt lottyenteni mindenhova az aljukra a gyarban.
en is igy kertem a galvant, meglatjuk milyen lesz.
Tudja valaki a féknyergek eredeti színét? Ezüst vagy sárgás galván volt rajtuk? Túrtam a meglévő katalógusokat, de nem találok olyan fotót, ahol látható lenne. Az utángyártott mind ezüst, de egy haver állítja, hogy ő bontott el olyan kocsit anno, amin még látható volt a szín és az sárgás volt.
Diffiszilentet keresek. A kisebbik problema, hogy a Bardisoknal nincs keszleten, a nagyobbik a tipusa. Jol remlik, hogy az E36/Z3 M volt a tomor ami jo nekunk?
Tegnap mentem hazafelé és valami fémes, enyhén /talán/ csörgő hangot hallottam. Nem tudom megállapítani honnan jön. Üresben, gázadáskor nem csinálja. Egy biztos: hajtás alatt csinálja, néha-néha, egyszer-egyszer, olykor-olykor. Ketten mentünk, kiszálltunk, nézegettük, mozgattuk, nem tudjuk. Kérésre sem tudom prezentálni a jelenséget mert nem mindig csinálja. A hátsó kerékcsapágyak cseréjének gondolata már körvonalazódik de az okozhat ilyen hangot? Na, ilyenkor mit tegyek?
Urak, valaki nem akar allithato hatso futomuvet epiteni? Van egy hidam, ami teljesen jo formaju, csak ki van tagulva az egyik lengokar bekotesi pontnal a csavar lyuk. Allithatonal azt ugyis fel kell furni, szoval idealis alap.
Valószínű azért érzem azt hogy nagyot lép még ezzel a diffivel is, mert ez előtt nem vezettem sorhatost. Igazából egy darabig meghagyom ezt, aztán ha nem vagyok vele teljesen megelégedve akkor cserélem egy rövidre. Bár gondolom nem olcsók a rövid sperr diffik.. Vagy nincs túl nagy árkülönbség a hosszabb és rövidebb sperr árak között?
Az urban legend nem értem, hogy jön ide, az ETK-ról meg még sose hallottam, az valami olyan, mint az ESP...? :-P
@ Petrolhead a legoban tök igazad van, de letekerni egy difit tényleg nem a világ, az általad említett példánál is látható, hogy fél+ pici marad a három kör után, vagy majd háromnegyed.
@ nemes.alex14az eredeti kérdésedre visszatérve: k@rva hosszú difi van a kocsid alatt, cseréld rövidebbre és totál oda leszel, hogy milyen jól is tud menni a kis hat henger.
Teljesítményre kb. ott vagy vele, mint én az M42-vel, én elsírnám magam, ha 120-ig kellene forgatni a kettest... :D A 4.10-ről 4.27-re váltás azonnal érezhető volt a kocsiban, pedig a végáttételt csak ca. 5%-kal rövidítette. Ha neked a ca. 90 helyett ott fogy el a kettes, akkor ott nem egy lépcsővel hosszabbra lett cserélve a difi...