Minden, ami amerikai vasút. Társaságok, vonalak, gőzösök, dízelek, kocsik, még amerikai stílusú modellezés is, meg amit föl sem soroltam, szóval minden...
Miután meglehetösen nagy az undorom a dieselek kora iránt Hallatlan :-) Nekünk dieselimádóknak meg majd' minden gőzmozdony egyforma. Azért vannak kivételek : pl cabforward, bigboy, challenger... :-)
Miután meglehetösen nagy az undorom a dieselek kora iránt, nem tudom az adott járgányok fázisait behatárolni, a gözösöknél már talán jobban sikerülne.
De vannak mindenféle köynvek meg weboldalak, ahol egyes esetekben ezeket az idöszakokat akár honapra pontosan behatárolják.
Csak keresgélni kell (meg az emlitett Cyclopediaban is sok minden benne van - amennyiben pl. megváltozott a jármü mechanikus kivitele - az ott dátummal egyben benne van).
Virtuálisan könnyű mindent gyűjteni... :-))) Nekem a fő irány a CPRail, CN, Santa Fe, de nekem is tetszik a CSX. Meg a Rio Grande, NS, SOO, SP, BN, BNSF, CB&Q, GN, NP, D&H, NYC, PRR, B&M, N&W.... Egy párat biztosan kifelejtettem. :-))) ...csak H0-ban mindezt gyűjteni egy kicsit hely- és pénzigényes.
Ja, tényleg, azt tudod, hogy melyik Phase-t mikortól van? Ezt igazából sehol nem írják le rendesen. Ha jól sejtem a Phase 1 csak rövid ideig volt, a Phase 4 meg mintha kb. 1995-től lenne.
Azt viszont külön köszönöm Neked (nektek), hogy ezet a témakört ilyen alaposan kifejtettétek, mert ebben nem vagyok annyira otthon... Persze, gyűjtögetem én is a képeket, rajzokat egyebeket, látom én is a változásokat és jó is lenne érteni, tudni őket, de hát ez ugye, hatalmas anyag...
Egyébként én először a Phase-ekkel akkor kerültem kapcsolatba először, mikor a GG1-es mozdony történetével foglalkoztam.
de mindig korszakot (idötartományt jelent), mégha más más a DR-en meg más a MÀV-on.
A Phase meg mindig jármüváltozatot, amit idötartományhoz is lehet kötni, de az amerikai vasutak káotikus fejlödésében ez az idötartomány lehet 1 év , vagy akár több évtized is és csakis az adott társaságra vonatkozik.
Mifelénk az Epoche mindig évtizedekböl áll össze, és ezekbe az idötartományokba kell berakni a vonatokat kivitelükkel, festésükkel, szokásaikkal.
Valószínűleg a vasútbarát lányok alacsony száma miatt van annyi agglegény vasútbarát :-)
Inkább azért, mert talán nekünk vasútbarátoknál 1-2 vontatómotor ki van kötve :-) És ez átlagos női szemmel nehezebben tolerálható. Bár szerintem jobb, mint seggrészegen' halálravált arccal, baltával kézben a ház körül kergetni a családot :-)
A vasútbarát lányokról nem tudok nyilatkozni... ott gondolom az 1-2 vontatómotor hiányán kívül kardinálisabb problémák lehetnek :)
De ha mondjuk előtte gyakorolhatnék ilyen jó kis 4-6000 tonnás vonatokkal mondjuk a Tehachapi Pass-on, vagy a Kootenai River Sub.-on..., az más lenne...!
Azokat nem is kell vezetni... szólnak, hogy indulj, utánna meg 4-6 óra múlva, hogy most kezd lassítani, mert hamarosan odaérsz'. Nem a vonatvezetésől szól... max alvás meg olvasás :-)
Ez az Epoche beosztás Európában is zűrösebb, tisztán a német vasuton alapszik. Pl. a MÁV-nál az Epoche 4 és 5 között semmi különbség nincs, de az Epoche 1 és 2 között sincs. Van több példa is, de ez itt nagyon Uff... illetve Off...
Egyébként értem a változások jellegét. Hasonló ez, mint nálunk volt, vagy tán inkább még van is... bár lehet, hogy a DB jobb példa erre. Ott szépen végig lehet követni ezeket a változásokat.