Szép ez a lámpa, de ha jól látom, ugyanaz a fos akku tartozik hozzá, amiből nekem három is van otthon: egy gyárilag döglött, kettő pedig félhalott. Nem látom értelmét, hogy a kínai ipart további rendelésekkel támogassam, így viszont praktikusan nincs lámpám.
A titka, hogy lehet paraszt módon felfelé állítani, meg okos módon a bringa elé, a földre.
Konkrétan én a városban kis fokozaton magam elé világítok, így bőven látnak, viszont senki földjén, erdőben terepen felhúzom, így jobbat világítok, mint egy Lada Niva.
Persze, egymillió lument nem tud, de bőven elég, tényleg üti a motorok fényét. Egyszer már sörösdobozból eszkábáltam rá fent terelőt (mint egy mini eresz), úgy totál nem vakított szembe, csak egy merész terepezés közben elhagytam valahol. Most ihatok meg megint egy sört. :P
Ez pontosan így van. Az XML U2 LED maximum árammal hajtva - TÁBLÁZAT- sem tudhat 1000 lumennél többet. Mivel a ledeket is hamisítják, ezért biztos ami biztos, nem is hajtják meg azokat max árammal. ITT van egy sokkal igényesebb duplaledes lámpa, korrekt rögzítőbilinccsel, és értelemszerű műszaki leírással. Igaz, az ára is húzósabb.
Egyébként ezeknek a valóban brutál erős lámpáknak a fénytérképe nagyon nem ideális olyan helyen, ahol kétirányú forgalom van.
Akkuk nélkül is 12e Ft a Conradban, ennyi akkura nincs szükségem, ezért kérdeztem, hogy ugyanaz lehet-e. Azt, hogy ugyanolyannak tűnik, én is látom, kérdés, vajon belül is egyezik-e.
Majd két hete, hogy tanácsot kértem Tőletek külső gumi kiválasztásával kapcsolatban. Frajtinak külön köszönöm a sok segítséget.
Így sikerült némethonból (majd félárért az itthoni legolcsóbbhoz képest) beszerezni a Conti Plus 700*32-es külsőket és az ajánlott belsőt is. A megrendeléstől számított 1 hét múlva kaptam kézhez (a belsőre pár napot várni kellett), és a mai nap ki is cseréltem.
Eredmény
A lecserélt gumiban több, mint 12000 km volt, így néz ki: (a két régi gumi egymáson, hogy látszódjon az eredeti minta is)
Amúgy a hátsó kerék levételével kicsit megküzdöttem, miután először nyúltam hozzá egy agyváltós kerékhez (és úgy általában ehhez a kerékpárhoz - szerencsére eddig nem kellett semmit sem igazítani, javítani, cserélni rajta :)). Egy próbakör már megvolt, de az igazi próba holnap lesz, először csak aszfalton. (Kíváncsian várom majd, hogyan muzsikál zúzott kövön és földúton is.)
Ezen az oldalon elég összevissza vannak fent a képek a szöveghez képest! Az alsó, fekete/szürke burkolatú a Super Lava. Engem kocsi meggyőzött, most már csak azt kellene látnom, milyen a konzol és a lámpatest sínes csatlakozásának kialakítása. Olyanban nem szeretnék még egyszer belefutni, mint a Cateye esetében.
Nagyon gyenge a super lavahoz képest. A super lava mellett szinte észre sem lehet venni, hogy be van-e kapcsolva. (Kaptam egy ilyet is a super lavával együtt, de nem használom)
Arra jó lehet, hogy a szembejövő észrevegyen. A gombelemes villogóknál jobb, de nem tartom rendes világításnak.
Az Infini nekem is bejött városban, még kivilágítatlan szakaszokon is elég fényt ad 15-20 km/h-s tempóhoz. Elvileg könnyen át lehet tenni másik biciklre, de attól tartok, akkor nem lenne tartós a gumi rögzítése.
Én nem töltök kinn annyi időt, hogy ne legyen elég az USB-s töltés, annak ellenére, hogy már arra is vannak megoldások, hogy a préri közepén töltsek a következő faluig a lámpát. Szóval nekem csak arra kell, hogy fél-fél órákat kibírjon, nagyon max másfelet :)
Biztosan jó, ha USB-ről tölthető egy lámpa akksija, de a prérin viszonylag kevés USB aljzat található. Általában 3 db 18650-es akkuval indulok útra, hogy biztosan ne maradjak sötétben. 24 órásra még tartalék lámpát is vittem. Ha ezt a Volt 300-zal oldanám meg, az már szép összeg lenne.