Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nemetidoki Creative Commons License 2012.02.07 0 0 548

Szia!

 

Ma szóltak a szervízből, hogy az én autóm csak a hideg miatt indul nehezen,semmit sem találtak....kíváncsi leszek.

Előzmény: mrmick (547)
mrmick Creative Commons License 2012.02.06 0 0 547

Nemetidoki:

 

Köszönöm. Bár a Tiéd diesel az enyém benzines. Elvileg a benzinesnél ilyen probléma nem szokott felmerülni. Kiváncsian várom, hogy mit állapítanak meg.

Előzmény: nemetidoki (546)
nemetidoki Creative Commons License 2012.02.06 0 0 546

Kedves mrmick!

 

Nekem ma szedték szét a 2.0 DTI motorú astrámat szinte ugyan ilyen probléma miatt. Ha sikerült kideríteni a problémát szólok).

Előzmény: mrmick (545)
mrmick Creative Commons License 2012.02.06 0 0 545

Sziasztok!

 

Van egy 2005-ös Opel Astra G 1,4-es Classic Caravanom (ZXEP).

 

Úgy novembertől kezdődően, azokon a napokon amikor a hőmérséklet 0 fok alá csökkent a nap első indítása meglehetősen nehézkessé vált. Kb. 0 és -2 fok között úgy kétszer, háromszor kellett indítani, hogy beinduljon az autó motorja. Ám most, hogy már -10 és -15 fokok is repkednek, így már ötször, hatszor is kell indítanom, hogy beinduljon a motor. Ha beindult és utána mondjuk azonnal leállítom és újraindítom, akkor már azonnal elindul a motor. Akkumulátort cseréltem még novemberben, de ez nem oldotta meg a problémát. Történt azóta gyújtógyertya csere is és egyúttal kitisztításra került a kartergáz visszavezetés motor előtti helyénél az "olajsár". Nos ez sem vezetett eredményre. Van ötletetek, hogy mi lehet a hiba oka? Válaszotokat előre is köszönöm!

nemetidoki Creative Commons License 2012.02.05 0 0 544

köszönöm szépen! megpróbálom

tangerine Creative Commons License 2012.02.04 0 0 543

Lehet, hogy érdemes lenne összefognunk, és felkeresni hivatalosan az Opelt, mert - ahogy már írtam - ez konstrukciós hiba!

 

Ehhez képest mit sem tudnak róla. Legalábbis a helyi szervizben csak hümmögés és fejvakargatás volt, mikor kiderült, hogy a csere-trafósorral sem gyógyult meg. Még ötletszerűen ezt-azt ki akartak cserélni, amit persze mind ki kellett volna fizetnem akkor is, ha nem lesz jó.

Szóval lövésük sem volt hozzá. Aztán mondtam, hogy hagyjuk inkább annyiban. Azóta csak műszakira meg olajcserére mentem oda, azt is csak a szervizkönyv miatt, különben itthon megcsináltam volna.

 

Előzmény: wall97 (536)
tangerine Creative Commons License 2012.02.04 0 0 542

Én spórolós vagyok, de nem hiszek az ilyen "csodaszerekben". Jobban hiszek a mechanikus eltávolításban (drótkefe, csiszolópapír, stb.). :)

Már csak az a kérdés, hogy házi körülmények között meg lehet-e csinálni, vagy kell valami spéci szerszám hozzá.

Nem mintha sajnálnám rá a lóvét, csak nem szeretem a kontár lehúzós szervizeket. Inkább magam csinálnám meg ha lehet. Már hivatalos opel-szervizben is átvertek egyszer (legalábbis megpróbálták), amiből aztán nagy balhé lett.

Úgyis megérett már vezérműszíjcserére (~120e km), akkor egy füst alatt azt is megcsinálnám.

Így anyagköltségből meg némi szabadidőből meglenne. Az biztos, hogy egy kulcskészletet is kellene még venni, az opelekre jellemző "külső-torx"-szerű csavarokhoz jó, de az nem gond, max egy 20-asból megvan. Azon kívül rengeteg szerszámom van.

Szerintetek menni fog?

Előzmény: vwopel (537)
petyka_82 Creative Commons License 2012.02.04 0 0 541

Kedves Nemetidoki!

 

A pillangószelepek mozgatásáért felelős mágnesszelepet érdemes ilyen esetben megnézni. Ha át van szakadva benne a membrán, akkor az csinálhat ilyet.

 

üdv.: petyka82

Előzmény: nemetidoki (540)
nemetidoki Creative Commons License 2012.02.04 0 0 540

Sziasztok!

98as évjáratú 2.0 DI opel astra G-t vettem magamnak dolgozni. A vásárlás után részben muszájból, részben pedig a magam megnyugtatása miatt sok mindent kicseréltünk benne (adagoló, hengerfej+tömítés, vezérlés, vízpumpa...). Tehát eléggé belenyúltam a tutiba. A vásárlás óta jelen van egy probléma: Ha a motor fordulatszámát kb 2000en tartom kb fél percig (sebességfokozattól függetlenül) akkor felvillan a motorkontroll lámpa. Ez folyamatosan világít addig amíg adok egy kövér gázt...és ekkor egy darabig semmi változás, sőt az autó egyáltalán nem húz. Pár másodperc után eltűnik a lámpa, és ezután a kocsi is megindul, és megy ahogy kell. (Kiolvastattam: EGR-szelep nem nyit rendesen) Az EGR-szelepet és a szívótorkot kitakarították becsülettel, és keményen meg is járattam azóta többször a kocsit. De még mindig fennáll a probléma.

A másik bajom: A reggeli első indításkor 3-4 forgatás után indul csak be az autó. (Izzít rendesen, és az akkumulátort is most cseréltem ki.) Ha az 1. indítást követően azonnal leállítom és újra indítom akkor már hibátlanul pöccre indul (egész nap). + az 1. indítást követően 3-4 másodpercig felvillan egy, a motorkontroll lámpához hasonló lámpa, aminek a közepén egy kis csillag (hópihe) van. Ez csak halványan villog, de 3-4 mp múlva már eltűnik.

Ha valamelyikhez van ötletetek írjatok! Köszönöm szépen!

vwopel Creative Commons License 2012.02.04 0 0 539

benzinnyomás?

kompresszió?

légszűrő állapota?

Előzmény: PeeWee33 (538)
PeeWee33 Creative Commons License 2012.02.04 0 0 538

Hello srácok!

Volna egy kis gondom, kérném segítségeteket! 1.8 astra G coupé a beteg, az a jelenség, hogy nagyon erőtlen. Légtömegmérő hibát hozott a diagnosztika, kicseréltük és semmi változás.  Tempomat van benne de az csak 120 felett aktiválódik, amit alig bír elérni az autó.

 Minden henger megy mindig dadogás nélkül. Én már arra gondoltam, hogy valahol csoportábel hiba lehet. Tudna valaki nyomni villamos hálózatról bármit?

Van tippetek, hogy mi lehet a kínja?

 

Köszönöm a bármi nemű segítséget.       B.

 

vwopel Creative Commons License 2012.02.04 0 0 537

Srácok, ha spórolósak vagytok ÉS bevállalósak akkor tudok egy megoldást.

Vannak olyan termékek amik járó motornál tisztítják a szívórészben lévő lerakódásokat.

Egy csővel kell a sprét a szívócsőbe juttatni járó motornál.

gugglizzatok rá

Pro-tec

Veep

 

Előzmény: wall97 (536)
wall97 Creative Commons License 2012.02.04 0 0 536

Sajnos ez van. azt mondta a szervizes srác, hogy a szelepek kialakítása nem szerencsés ebben a motorban (Z14XE), és hogy lerakódik a kosz, korom, fene tudja, és beragadnak a szelepek. Igen, valóban volt olyan nekem is, hogy leállítottam, és 1 perc után újraindítva hiba nélkül ment. Ha romlik a helyzet, akkor meg kell csináltatni. Valóban, a kontrollámpa elalszik. Úgy olvastam, hogyha csak világít, az azt jelenti, hogy a kipufogógáz összetétele rossz, lehet még vele menni, de ha villog, akkor elméletileg meg kell állni. Igen, a lámpa egy idő után elalszik, nem tudom, hogy ez kilométer vagy idő függvénye. Ja igen, az én kocsimban kb 30000 km volt, amikor elkezdődött a probléma, ráadásul akkor, amikor megvettük a másik kocsit, és ezt csak városban kezdtük használni. 

Úgy tudom, hogy ledobták a hengerfejet, kimosták az egészet valami elég hoszú folyamattal és megcsiszolták a szelepeket. Számolj azzal, hogy a munkadíjon túl még hengerfejcsavarok is kellenek, mert olyan csavarral van felrakva, amit nem lehet visszarakni kiszedés után, érdemes a vezérműszíjat is megnézetni.

A műveletre 2011 januárjában került sor, a feleségem városban használja a kocsit rövid távokra, de azóta nem volt gond. Sőt azóta olyan finoman jár, hogy az csoda.

 

Lehet, hogy érdemes lenne összefognunk, és felkeresni hivatalosan az Opelt, mert - ahogy már írtam - ez konstrukciós hiba!

 

 

 

Előzmény: tangerine (535)
tangerine Creative Commons License 2012.02.02 0 0 535

Szintén zenész. Ugyanilyen motorú Astra van (2002-es), ugyanez a hiba. 2009 decemberben kezdte, mikor -9 fok hideg lett.
Csak hidegben, illetve párás időben csinálja. Az idén pl. asszem októberben kezdte, mikor volt pár esős nap. Nyáron sosem jelentkezik a hiba. Szinte méterre pontosan mindig 5-6 km-re kezd el rángatni, ugyanott szoktunk félreállni. A motorhiba lámpa ilyenkor kigyullad, és ha nyomom a gázt, akkor még villog is.
A tapasztalat szerint a hibát ilyenkor "kihajtani" nem lehet, vagy nehezen, többet ér félreállni, és leállítani akár csak 1 percre, és utána legtöbbször jó, de a motorhiba lámpa égve marad. Nekem pl. most is ég kb két hete, de most megy minden henger. Egyszer-kétszer voltam vele (márka)szervizben is, ahol kimutatták, hogy a 4. henger rendetlenkedik. Rám akartak sózni egy új trafósort, de szerencsére olvastam hasonlóról, akinek kicserélték, és nem lett jó, így csak a kölcsöntrafó 3 napigba mentem bele, és azzal is csinálta. Szóval megspóroltam egy felesleges cserét.
Én eddig elektromos hibára gondoltam (pára, kóboráram, áthúz valami valahol, stb.), de akkor úgy néz ki, hogy nálam is ez lesz a gond. Asszem tavasszal akkor szétszedem (ha tudom), és megcsinálom.

A motorhiba-lámpa is kialszik bizonyos idő/km? után, de arra még nem jöttem rá, hogy mikor. Van, hogy hamarabb, van, hogy később. Most kb 2 hete világít, de nem sokat mentünk vele azóta.

Előzmény: wall97 (528)
doxy24 Creative Commons License 2012.01.28 0 0 534

vwopel nagyon szépen köszönöm!!!!!

megnézem ezeket a lehetőségeket!!

wall97 Creative Commons License 2012.01.27 0 0 533

Bocs, kifejtenéd? (Astra G-ben a tompítottat nem bajuszkapcsoló kapcsolja.)

Amúgy utánanéztem külföldi oldalakon, és valóban a kapcsoló lehet a ludas. Holnap ránézek.

Előzmény: vwopel (532)
vwopel Creative Commons License 2012.01.27 0 0 532

bajuszkapcsoló

Előzmény: wall97 (529)
vwopel Creative Commons License 2012.01.27 0 0 531

most látom, hogy ismétlem magam:P

Előzmény: vwopel (530)
vwopel Creative Commons License 2012.01.27 0 0 530

Égéskimaradásod van.

gyujtás

befecskendezés

szelepleragadás (ez a leggyakoribb) kokszos a szelepszár

Előzmény: doxy24 (527)
wall97 Creative Commons License 2012.01.27 0 0 529

Sziasztok!

 

2004-es Opel Astra G -ben tegnap óta nem ég a tompított. Minden más ok, azaz minden más világít, csak a két első tompított nem (a helyzetjelzők, reflektorok is jók!).

Kormány alatt a biztosítékok ok, izzók rendben az egyiket ki is cseréltem. Multiméterrel rámérve nem is kap feszt.

Valakinek lenne tippje, hogy merre keressem a hibát? Van a tompítotthoz kapcsolórelé?

 

Köszi!

 

UI: 1998-as kapcsolási rajzot találtam, de azon nem láttam relét, ott direktben a lámpakapcsolóra van kötve, de a helyzetjelző is (az viszont jó!)

wall97 Creative Commons License 2012.01.27 0 0 528

Vakundok1111!

Nincs jó hírem. Ugyanilyen autóm van, 2004-es Astra G, Z14XE motorral. Eleinte nekem is így kezdte, rángatott, főleg hideg és nedves időben. Először azt mondták, hogy nem megy a 3. henger. (A kocsi akkor 4 éves volt, és igen, én is városban használom, igaz rövidebb távokra!). Aztán amikor meghajtottam kicsit jobban, akkor ok volt 1-2 hónapig. Volt, hogy egy őszi 400 km-es táv után egész télen ment gond nélkül. Nyáron sosem volt gond. A követező ősszel ismét előjött. Cseréltek gyújtótrafót is, gyertyát is, semmi értelme. A probléma egyre súlyosabb lett, a hengerek szinte véletlenszerűen nem mentek. Aztán volt, hogy alig bírtam vele menni, lefulladt, alig akart újraindulni (ekkor már két henger nem ment). Aztán az egyik jóbarát szakértő bennfentes azt mondta, hogy ez tipikus Z14XE motorprobléma, a szelepek besülnek, és ha sokat használom így (próbálva "kihajtani" magas forulaton), akkor a katalizátor is szétmehet, mert gyakorlatilag el nem égett üzemanyagot kap. És ez főleg a városi használatnál fordul elő. Kb egy évvel ezelőtt rávettem magamat, hogy az általa ajánlott javítást eszközöljük: azaz be kellett csiszolni a szelepeket. Ráadásul azt is megsúgták, hogy ez a probléma bizonyos chevy modelleknél gyári gond volt, ott a gari ideje alatt előjött sokszor, és akkor gariban megcsinálták. Ja igen, nekem ez a kis beavatkozás egyéb dolgokkal együtt (pl. vezérműszíjcsere) asszem 150e-be került. De azóta legalább jó.

Erős a gyanúm, hogy a szervizek tudnak a problémáról, de mivel konstrukciós hibának tűnik, inkább mismásolják a dolgot.

Mondjuk azt nem értem, hogy miért épp 4 év után jött elő.

 

Előzmény: Vakundok1111 (515)
doxy24 Creative Commons License 2012.01.27 0 0 527

Sziasztok!én még uj vagyok itt de segítséget szeretnék kérni!

egy 2004-es g astram van az a gondom vele hogy elindulok és néhány perc mulva 1henger leáll!!!oldalraállok várok egy kicsit utána indítok és minden rendben!!!!szervizlámpa világit de 2nap után elalszik ha leáll a henger akkor villog!!!hibaüzenet kiolvasva azt mondták trafóhiba!én vettem ujjat de ugyan az a hiba!!!gyergya is kicserélve meg a benzinszűrő is!!!!a szerelők csak találgatnak mert ha odaviszem mindig jo ez a hiba heti 3-4-szer fordul elő!!!kérem szépen adjatok tanácsokat nekem arra nincs pénzem hogy most mindent elkezdjek lecserélni!!!!!előre is köszönöm!!!

Lacus VP Creative Commons License 2012.01.15 0 0 526

Opel Astra,Combo,Tigra légtömegmérő Bosch ÚJ! (Alkatrész / Motoralkatrész)

Eladó 1db Bosch gyári új légmennyiségmérő / légtömegmérő.
Astra H-ba, Corsaba, Tigrába és egyéb Opel típusokba jó!
Bolti ára: 96ezer Ft volt, most ugyanez 105ezer Ft körül mozog.

Bosch cikkszám: 0280218119

Posta másnapra megoldható, személyes átvétel: Veszprémben vagy környékén!

Ár: 20000
Elérhetőség: sv1000k5@windowslive.com

vwopel Creative Commons License 2012.01.12 0 0 525

""Szaga nincs ellenben tapintásra olyan mintha olajos víz lenne. (A kezem csúszik tőle mint a fene).""

 

Szét ment a klímád az utastérben, a klímaolaj folyt oda. Ezzel az égvilágon nem tudsz kezdeni semmit, el kell vinned klímáshoz, vagy vele élni.

 

A kesztyűtartót vedd ki, 6 csavar fogja és a lámpa vezetékét kell lehúzni amikor félig kivetted

Utána a pollenszűrőnek van 1 takarója, 2 csavar és alul-felül fülek, ez könnyen letörik de nyugi

A szellőztető motornak van egy zsilipje ami belső keringetésen elzárja a bejövő levegőt és a benti levegő elfogy, ezért párásodik a szélvédő.

Ezt látod, hogy nyitva vagy zárva van és ellenőrízheted is.

szólj ha kell valami még

Előzmény: Kunci77 (522)
Franky30 Creative Commons License 2012.01.12 0 0 524

Sziasztok!Segítsetek 2002es z14xe G astrám van,üzemi hőmérsékleten alacsony fordulaton rángat minden sebességi fokozatba,kb 3000töl mint az óra úgy jár,gyári vadi új gyertyák,hibakód nincs,rendszeresen karban van tartva mindent időbe cserélek,nem fogyaszt többet,mint eddig,nem fullad le,pillangószelep kitakarítva.Aki tud segítsen köszönöm.

Franky30 Creative Commons License 2012.01.12 0 0 523
Szevasz Kunci.Nekem ugyanez a hiba 2002es sedanom van,leírom mi a hiba.A szőnyeg alatt van a fütés elosztója ahol be jön a víz,gondolom előremenő meg visszatérő mint a rendes fűtésnél a házaknál.ez egy müanyag alkatrész négy cső megy bele és a tömitések kifingtak ezért van a víz ott.Orvoslás:két első űlés kivesz,box  kivesz,szőnyeg elvág feltárás javítás 3-4nap szárítás majd összerak!Vagy ha nem akarod szétvágni a szőnyeget,ülések ki box ki műszerfal ki,ugyanis a szélvédő aljáig van a szőnyeg.Vagy tömitéseket cserélsz vagy az egészet,a tömitések pár ezer ft-ba kerülnek az egesz 20 ezer ft-ba+munkadíj.Nagyjábol ennyi,az enyémet jövőhéten csinálják.szervízbe kb 40ezerft mindenestől,ha nem javítod meg állni fog a víz,szétrohad a szőnyeg.Remélem segítettem szevasz.  
Előzmény: Kunci77 (518)
Kunci77 Creative Commons License 2012.01.10 0 0 522

Van az autóban klíma. Májusban még működött rendesen de augusztusban már nem. Feltöltettük, kb. 2 napig megint működött rendesen aztán megint nem hűtötte le a levegőt. Azóta a klíma nem volt kapcsolva. Ez a "rejtélyes" vizesedés november körül kezdődött. Ja és baromira párásodik is az összes ablak. Erről olvastam, hogy meg kell nézni a klímafiltert (amihez meg ki kell szednem majd a kesztyűtartót is), hogy nem vizes-e, illetve a belső keringetőt.

Utóbbi "normális" működését, hogy lehetne leellenőrizni?

Előzmény: vwopel (521)
vwopel Creative Commons License 2012.01.09 0 0 521

Van klímád?

Működik?

Előzmény: Kunci77 (518)
vwopel Creative Commons License 2012.01.09 0 0 520

Előfordulhat egy szoruló szelepszár, vagy elektromos hiba. Ezt látni kell, így csak tippelgetni lehet.

Előzmény: Vakundok1111 (517)
petyka_82 Creative Commons License 2012.01.09 0 0 519

Sziasztok!

 

Bár nem Astrám van, de mivel a motorok között van átfedés itt is teszek egy próbát a problémámmal. Van egy 97-es B2-es dízel Vectrám, X20DTL, azaz 2.0 DI-s motorral.

 

Megkaptam ajándékként a check engine lámpát. Hiba kiolvasás megtörtént, EGR szelephiba (szakadt membrán). Ezután ideiglenes megoldásként, pénz hiányában ledugózták. De ugyanúgy jelzi a hibát, ugyanúgy leszabályoz a motor, szervízüzemmódba teszi. Tudna valaki segíteni, hogy mit lehet csinálni, hogy legalább a cseréig mi a megoldás, hogy normálisan lehessen használni a kocsit?

 

Köszönöm előre is válaszotokat, már nem tudom mit csináljak.

 

üdv.: petyka82

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!