ksy: hogy-hogy nem tudod használni a SATA másolatot oldószeres festékkel ? én használok víz-bázisút, oldószereset egyaránt ! lefújtam már vele pár autót ...
Távol áll tőlem a vita...sőt!!!Inkább elmondanám,én hogy látom az Autófényező SZAKMÁT...
1993-ban vizsgáztam,és azóta (főleg) Merciken dolgozva én azt tapasztalom,hogy mint minden a mai világban(az autós szakmák is) nagyon-nagyon változnak!!!
Abban egyetértek,hogy erre születni kell,mert nehéz(de szép),és rendkívül összetett szakma!Azt már "nem osztom",hogy 1 év alatt eldől kibők lesz Fújóember,és ki fog előkészíteni-majd összepucolni!Ez azért lehetettlen ennyi idő alatt,mert a 18 év alatt rendszeresek voltak nekem is a tanfolyamok,mivel mindig jön egy új anyag-egy új szín,és ezeket meg kell tanulni használni!
Másként kell fújni egy ezüstöt,másként egy Gyöngyházat vagy fehéret-feketét!!
Mostmár még az UNI-t is lakkozni kell,ugyanúgy mint egy metál színt!
Én véleményem szerint,fújni bárkit meg lehet tanítani,de kittelni senkit!!!Na,erre születni kell...és ha ezt a folyamatot elrontod,akkor már rossz lesz a végeredmény is!!
A Márkaszervízekben manapság csak elemcsere van...a 30 éves Audin lehet tanulni Kittelni,a mai kocsikon már nem!
Na,ennyi a lényeg,ezt szerettem volna (barátilag) leírni!
Fényező pisztoly terén érdekelne pár dolog. Van egy SATA másolatom, Vaterás 1.4-es dűznivel. Valahogy oldószeres festékkel nem tudom használni, van különbség pisztoly terén? Úgy értem melyik mihez jó.
Én csak itthon házilagosan akarom a legjobbat kihozni magamból illetve az autókból. Megjegyzem ese a lakatolás se a fényezés nem szakmám és még csak közel sá álok hozzá,de megcsinálom maximálisan szerintem amit csak lehet. Lakatolás terén most a 30éves Audinkat csináltam. Fényezés terén meg látnom kellene egy fényezőt munka közbe. Én sokkal jobban tanulok vizuálisan mint könyvből.
Hali. Nálam ez úgy volt, egy Renault 19-es, Simson tank stb, saját autóm 2K ipari festék,van olyan mint anno a gyári festése csak sokkal vastagabb, napokba Golf 3 és 2-3nap múlva az Audink. Ebből normálisnak mondható festék a 120-as Skodámon van.Sajnos nincs lehetőségem fényező mellett tanulni igy csak magamtól ahogy sikerül. Akár pár óra gyakorlással is előrébb lennék, ha szakember mutatna meg pár dolgot.
Kölyök koromban előbb a kerót fújtam, utána a haveroknak bukót-motort és így saját bőrömön eljutottam a szgk fényezésig. És akkor még csak neolux volt vagy nitró. Sprio alsó és felsőtartályos csuzli (ami a mai napig működik)
Be kell állni 1 profi mellé, 1 évig csiszolni meg csiszolni és lesni minden mozdulatát és akkor vagy lesz belőled festő vagy megmaradsz csiszolónak;) ..........mert ami nem született meg veled azt nehéz összeszedni
Nem ismerem az alapozódat, én mindenre buda primert használok.
1 alváz-üregvédelem 2 év, és utána mindíg lehet ,,korrigálni,,
Hali. Akkor ezek szerint nem az igazi a korroziógátló. Úgy értsd a "tanulást",hogy gyakorolok a saját autókon. Sajnos még nem voltam fényező műhelybe igy még nem láttam szakembert.
Hali Mindenkinek! Érdeklődnék van-e valakinek tapasztalata a Zoralusz korroziógátló alapozóval kapcsolatba. Napokba fejeztem be az Audink lakatolását (Audi 80-as 81-es évjárat) és ezzel kentem le a lemezt majd pasztáztam mindkét oldalt és ment rá az alvázvédő. Elméletileg jó lehet pár évig? Tél előtt kap egy vastagabb réteg alvázvédőt még. Még ezen a héten fújni kel,viszont mindig "szenvedek" a festék viszkozitás beállitásával kapcsolatba. Mihez lehetne hasonlitani a viszkozitást? Mivel soha senki nem mutatta meg igy csak autodidakta módon "tanulok". Van egy hvlp rendszerű pisztolyom,igaz csak valami másolat,de érdekelne a beállitás. Szóráskép,nyomás pl. A kompresszorom egy 50l-es Güde, van vizleválasztó,kilépő nyomás szabályzó a leválasztón. Szóval kis sakmai segitségre lenne szükségem. Előre is köszönöm.
""De mondjuk igy hogy mondod a vonohorot az az otletem tamadt, hogy nyulvanyra furok felulrol (csomagtarto sikja) 1-2 lyukat es akkor erositek egy lemezt, amit huzok.""
hááát ezt ugattam, ehez vágjál ablakot a gerenda végére
a gyari horog nem a nyulvanyoz csatlakozik ha jol tudom. Ha olyan lenne mint a regebbit VW-k, akkor egyszeru lenne.
De mondjuk igy hogy mondod a vonohorot az az otletem tamadt, hogy nyulvanyra furok felulrol (csomagtarto sikja) 1-2 lyukat es akkor erositek egy lemezt, amit huzok. A hatfalon csak a lokharito rözitesi pontjai vannak es szerintem ha annal fogva nem lehet annyit huzni a hatuljan (huzni azt is kell, de kevesebbet)
F astra Caravan bal hatso nyulvanyat (es padlolemezet) kelle hatrahuznom (dozer van, BH ules alatt a C oszlop talpanal van egy gyürödes). Hatul hol lehet/erdemes megfogni a kocsi hatuljat?
Nézegettem a HVLP szórópisztoly adatlapokat a neten. Tudja valaki hogy egy SATA pisztolynak (konkrétan 3000 D .... az a digitális kijelzős) miért a többszöröse a levegőigénye, mint egy másolatnak, Erba-nak, Güdének, Extolnak, no name-nek?
Erba 170l, Güde 190l, no-name 210-310l ....SATA 424,5l/perc!!! Mindegyik ugyanaz a fúvókaméret...
Vagy csak annyi hogy a SATA megmérte, a többiek meg hasra ütnek?
Nekem is ugyan ilyen Bosch-om van, meg Festool Rotex. Polírgépből egy Aldi-s Einhell koppintás, ami egész használható, csak kisebb tárcsát vettem rá, mert bazi nagy 180-as volt rajta.
Excenter csiszolóból szerintem érdemes valami jobbat venni, mint a 10 ezer Ft körüli minőséget. Egy használt minőségi gép jobban megéri, mint egy olcsó barkács. Persze arra vadászni kell.
jaaaa...akkor lehet majd én mondom meg milyen a cucc :-) végülis az extol nálam bevált, bár sarokcsiszolóból metabo-t vettem, mert nem sokkal volt drágább mint az extol prémium :-) excenternél viszont a metabo 25-nél kezd, és ami értelmesebb az inkább 45.000 :-(