Keresés

Részletes keresés

T 6 Creative Commons License 2016.01.23 0 0 98570

Most kicsit nevetek, összehasonlítottam amit írtál. "lehet gyalogolni is, csak összességében az utasok nem járnak jobban vele" "10 perc alatti rá gyaloglással valamelyik elérhető"

 

DAKK bejárat-Bakay 2 perc max. Kenyérgyári-II-es korház busz/villamos megálló 3 perc.

Az érdekes amit a 13-as Móravárosi részéről írtál, azt látom, hogy hétvégenként a 13A értelmetlen. Azért, azt a területet sem lehet kiszolgálatlanul hagyni, a 90-es meg nem elég alternatíva onnan a belváros felé, villamos meg a közepétől azért szerintem csak messze van.

Előzmény: Chabee87 (98569)
Chabee87 Creative Commons License 2016.01.23 0 0 98569

Persze, lehet gyalogolni is, csak összességében az utasok nem járnak jobban vele :)

 

A Móravárossal szemben sajnos szkeptikus vagyok. Nem vagyok meggyőződve róla, hogy oda lehet, vagy inkább hogy lenne értelme jó közlekedést csinálni. A 13-as jelenlegi forgalmában oda komolytalan, egy drága díszlet, alig használja valaki. A probléma a városszerkezetben van: kicsi kiterjedésű az egész városrész, kb. 1x1 km-es, és két peremén (a két sugárúton) sűrű követésű sugárirányú villamosvonal jár. Szerintem Móraváros többségéből 10 perc alatti rágyaloglással valamelyik elérhető, így szerintem a potenciális utasforgalom jó részét a két villamos a széleken elszívja/elszívná. A maradék belső rész meg kicsi, ráadásul családi házas, alacsony népsűrűségű övezet, szóval túl sokat abból kihozni nem lehet.

 

Ami még felmerülne, az a szentmihályi busz Móravároson keresztüli kivitele lenne, csak ugye a belvárosi kapcsolat itt sérülne, amit igen nehezen nyelnének le az utasok, mert abból az irányból legalább még vannak is. Ezt szerintem lehetne azzal orvosolni, hogy megpróbálni összeboronálni a 71-essel, vagy a 72-essel, így a belvárosi kapcsolat kicsit átalakul, de megmarad és lesz egy átlós járat.

Előzmény: T 6 (98568)
T 6 Creative Commons License 2016.01.23 0 0 98568

Ez igaz, de a buszt egyszerű onnan átfordítani, akkor a troli több értelmet nyerne. Rá gyaloglás meg nem igazán nagy táv ezekben az esetekben. Jogos a kérdés, Móra városra gondoltam, ez inkább szempont a 13-asnál, mint a Bakay.

Előzmény: Chabee87 (98567)
Chabee87 Creative Commons License 2016.01.23 0 0 98567

Végül is a trolira és a villamosra is rá lehet gyalogolni bárhonnan, meg lehet utazni átszállással is, csak így nem jár jobban senki, csak egy vegetáló trolivonalnak kedvezünk.

 

Alsóvárost az átszervezés miatt írtad, hogy ott is körbe kéne nézni? Lehet ott is lehetne, csak ez annyira nem függ össze a 7-es troli témájával szerintem :)

Előzmény: T 6 (98566)
T 6 Creative Commons License 2016.01.23 0 0 98566

DAKK-hoz épp úgy megfelel a troli is, megáll a sarkon. Kórházhoz villamos, Kenyérgyári út, 90-es vagy villamos.

Én inkább az alsóvárosiakat írtam volna, de nem megszüntetésre gondoltam, csak alternatív útvonalra.

Előzmény: Chabee87 (98565)
Chabee87 Creative Commons License 2016.01.23 0 0 98565

Ezzel több utas szívna, mint a troli puszta megszüntetésével, mivel a 13-assal a Tisza Volánhoz, a Kenyérgyári úthoz és a II-es kórházhoz is járnak (a Vásárhelyire főleg munkakezdés és -végzéskor van érdemleges forgalom). Nagyjából a 20 percezés, amit a 13-as busz ott produkál, szerintem elegendő lenne. A trolinak akkor lenne inkább értelme, ha meglenne a 3 önjáró szóló Skoda Tr21, amit eredetileg is terveztek és ki tudna menni nagyjából a Textilgyáriig. A Bartókról indulva 2 kocsival megoldható lenne.

 

Sajnos jelenlegi formában a 17-es trolira szerintem nincs túl sok esély, mivel pont most lett rászervezve a Mars tér-Tarján útvonalra a baktói busz. Bár ez még megoldható lenne úgy, hogy a 13-as menne ki a József Attiláról Baktóba, így a 17-es meg átvenné a 77-es szerepét.

 

Másrészről a 7-essel összefüggésben az 5-öst és úgy általában a Csongrádi sugárutat is át kellene gondolni. A 8-as felfutásával sok utas átcsoportosult rá (csúcsban ugye nemrég sűrítették is), viszont így a 9-19-5-ösön meg a kibocsátott kapacitás egy része felesleges ezen a szakaszon.

Előzmény: T 6 (98563)
v_peti Creative Commons License 2016.01.23 0 0 98564

Ebben igazad van, nekem is eszembe jutott. Amúgy meg a térképet elnézve a sűrűn "lakott" rész maga a klinika, azon az oldalon meg az úttest lesz.

Előzmény: 7-es troli (98559)
T 6 Creative Commons License 2016.01.23 0 0 98563

Lehetne nagyobb forgalmat is generálni a 7-esnek a Bakay-in, egy egyszerű lépéssel.

Ki kell venni mellőle a 13-ast.

Előzmény: 7-es troli (98562)
7-es troli Creative Commons License 2016.01.23 0 0 98562

Be kell látni,az okmányiroda elköltözése óta értelmetlen az árkádtól kifelé a trolit járatni. a pár napja emlegetett 17-es busz reinkarnációjaként tudnám a trolit elképzelni a meglevő vezetékhálózaton Tarjánig a Szilléri sgt-on. Vezetékkorekció nélkül a csongrádi sgt/nagykörút megállókat nem érintené,ami talán vállalható kompromisszum lenne.és talán el lehetne gondolkodni akkor az akksis üzemű hosszabbításon 5 v 17 részéről ujszeged víztoronyig. 

Előzmény: beni19 (98550)
Ikaruszki Creative Commons License 2016.01.22 0 0 98561

Azért úgy sen az igazi...

Előzmény: 7-es troli (98559)
1047 005-2 Creative Commons License 2016.01.22 0 0 98560

A szokásos hülyeség a nagykörút folytatásában.

Előzmény: division by zero (98557)
7-es troli Creative Commons License 2016.01.22 0 0 98559

Sztem nem lenne ördögtől való, ha a kritikus szakaszon zajszigetelő fal is épülne..

Előzmény: v_peti (98558)
v_peti Creative Commons License 2016.01.22 0 0 98558

40-nél akkor a zaj sem olyan hatalmas, na meg nézz a térképre! A klinikán kívül alig érint rendes lakott területet a vonal!

Előzmény: Ikaruszki (98556)
division by zero Creative Commons License 2016.01.21 0 0 98557

És most mi az aktuális nyomvonal terv erre a hídra?

Ikaruszki Creative Commons License 2016.01.21 0 0 98556

És szerinted a Szegeden átzakatoló távolsági tehervonatok nem zengenék be az éjszakát? Mert, ha meg is épülne a híd (esélye - véleményem szerint - szinte nulla), akkor lenne egy közepes teherforgalma. Bár ahhoz a románoknak is fejleszteniük kellene. Ha meg nem teszik meg, akkor már nem sok értelme lenne az egésznek. Csak akkor, ha ez így gazdaságos, nem jelentene jelentős többletköltséget.

Előzmény: v_peti (98554)
beni19 Creative Commons License 2016.01.21 0 0 98555

Ha meglenne hosszabítva és felváltva járna majd a 72-el, és felveszi majd az Odessza utasait akkor biztos lennének rajta. Amúgy írtam is, hogy hétvégente 7A közlekedne (Mars tér piac. bej. - Újszeged, víztorony között). Evvel a hosszabítással megnőne a 7(A) forgalma (mivel kisebb a forgalom most a 7-en, mint az 5-ön, az lenne a lényeg hogy növeljük a 7 forgalmát).

Előzmény: Chabee87 (98552)
v_peti Creative Commons License 2016.01.21 0 0 98554

Rövid szakasz, ívben van, pont állomásról való elindulás után, akkor ez szerintem nem akkora gond.

Előzmény: 1047 005-2 (98551)
Ikaruszki Creative Commons License 2016.01.21 0 1 98553

Konkrétan hely se lenne rá, a vonatok meg ott csikorognának, zörögnének a klinikák előtt. Ha oda lehetne valahogyan passzírozni.

Előzmény: 1047 005-2 (98551)
Chabee87 Creative Commons License 2016.01.21 0 0 98552

Sajnos a 7-es annyira gyenge, hogy oda teljesen értelmetlen, és pocsékolás lenne csuklóst tenni. Hétvégén meg kb senki sem lenne a Bakayn rajta.

Előzmény: beni19 (98543)
1047 005-2 Creative Commons License 2016.01.21 0 0 98551

"A szegedi nagyállomástól 40 kilométeres óránkénti sebességgel mehetnek majd fel a vonatok egy vasúti hídon a 328 méter hosszú déli Tisza-hídra."

 

 

Ez is mutatja a koncepció komolyságát.

Előzmény: FOMA (98539)
beni19 Creative Commons License 2016.01.20 0 0 98550

Igen sajnos tapasztalható, hogy az Árkád után már csak pár utas marad fenn. Úgy lenne a legjobb ha az alábbi útvonalak lennének: - 5 Körtöltés utca - Újszeged, vasútállomás 

                - 7 Bakay Nándor utca - Újszeged, víztorony 

                - 7A Mars tér (Piac bej.) - Újszeged, víztorony  

Hétköznaponként a 7, és a 7A felváltva közlekedne (kora reggel, és késő este csak 7A), hétvégente csak 7A. Az 5 menetrendje össze lenne hangolva (mindkét irányba) a 7, 7A-val. Vasárnap kivételével csúcsidőszakokban csuklós trolibusz közlekedne. Az 5 hétvégén kicsit ritkábban közlekedne. Mellette megmaradna a 71, és a 72 busz kis módosítással. 

Előzmény: RootKZR (98548)
RootKZR Creative Commons License 2016.01.20 0 0 98549

*legalább is ezt úgy értem, hogy Bakay Nándoron felesleges üzemeltetni. Pár utcával arrébb úgy is ott a Kálvária Sgt.

Előzmény: RootKZR (98548)
RootKZR Creative Commons License 2016.01.20 0 0 98548

7-es troli amúgy is kihasználatlan Mars-térre érvén. MIóta az okmányiroda átköltözött a Rákóczi Térre max pár nyugdíjas használja, szóval én momentán nem járatnám. Maximum Bartók tértől 5A-néven sűrítőnek.

Előzmény: beni19 (98547)
beni19 Creative Commons License 2016.01.20 0 0 98547

Önjáróval nem kell vezetéket kiépíteni! 5-6 km tud vezeték nékül megtenni. A víztoronynál adott a forduló, utas lenne rá bőven. Már csak egy kis támogatás léne ehez. Vasárnap elég lenne ha 7A jelzéssel csak a Mars térig közlekedne a 7 troli. 

Előzmény: RootKZR (98546)
RootKZR Creative Commons License 2016.01.20 0 0 98546

Persze ennyi erővel már akkor végig lehetne húzni a Temesvárin a vezetéket egészen a Római krt (Cipőgyár-ig), illetve még azt a kevés madzagot kihúzni Tarján Víztorony és Makkosházánál, hogy össze kötés meglegyen Hont Ferenc utcai végállomással. Aztán mehetne a 84-es troli. Később meg majd Alsóvároson a maradék lefedés érdekében a 90-es trolihoz a vezeték. Így már akkor meglenne a 90-es troli is. Ötletek vannak, de akkor már realitás és kapacitást is nézni kellene. Van-e elég jármű. Főként ez. Mert megvalósíthatóságban nem sok kell hozzá, csak pénz és kellő jármű. Utas kapacitás meglenne, csak nem busszal hanem trolival.

Előzmény: beni19 (98543)
RootKZR Creative Commons License 2016.01.20 0 0 98545

Ez az úgy volt ez úgy lehet, hogy lehetne még majd valami belőle 5A néven vagy 5Y-ként. Temesvári krt. - Fő fasor - majd Bérkert sorra áttérne és Népkert soron meg felmenne a hídra. Persze fikció, de akkor egy körjárat lenne Újszegeden belül. Vagy a 72-es vonalát átvenné a 7-es troli. Ötlet van, meg ha úgy nézzük lenne is értelme így kiváltható lenne a kertvárosi részekben a buszozás. 

Előzmény: ifj. Nagy Gábor (98541)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2016.01.20 0 0 98544

A '96-os és a '97-es kiadású menetrendben találtam meg az M34/34 viszonylatot (nekem a '93-as van meg ezek előtt, abban még nem szerepel ez a járat), ezekben nem írnak tarjáni betérésről, így ez a kérdés - sosiforda infójával kiegészítve - azt hiszem eldöntetett.

Előzmény: peterr (98530)
beni19 Creative Commons License 2016.01.20 0 0 98543

Tudom kár, hogy nem lett belőle semmi. Amúgy önjáróval 7-t meg lehetne hosszabbítani. Az 5 troli Újszeged, vá.-ig közlekednének, a 7 troli pedig Újszeged, víztoronyig. A 7-ek lehetnének így már csuklósak, és hétvégente is közlekedhetne, így ritkulna hétvégén az 5-ös. A víztoronynál pedig nem kell semmit kiépíteni, mert adott a forduló. :)

Előzmény: ifj. Nagy Gábor (98541)
Chabee87 Creative Commons License 2016.01.20 0 0 98542

Igen, a troli van tervezve az új vasútállomásig.

Előzmény: beni19 (98540)
ifj. Nagy Gábor Creative Commons License 2016.01.20 0 0 98541

Nem.

 

De "úgy volt" az elég sokféle volt már, amennyiben ezeket ötletnek és elvi lehetőségnek vesszük. Konkrétabb tervből azért jóval kevesebb.

 

Az úgy volt-okhoz említeném egyik kedvencemet, hátha valaki nem tudja, hogy a Bérkert utcán végig rácsos oszlopok tartják a közvilágítást, mert "úgy volt", hogy majd trolivezetéket is kell valamikor tartaniuk. Aztán nem úgy lett.

Előzmény: beni19 (98540)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!