Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

NZA márc. 13. Creative Commons License 95412

A 13A többletkilométer költségéből kijönne a csuklósítás. Szerintem akár hétköznapokon is.

 

Előzmény: Hy (95403)
Ygor márc. 13. Creative Commons License 95411

Van különbség a 260, és a 280 költsége közt, nem is kicsi. Amire nem előírás a csuklós, oda a szóló költségét fizeti a város.

Spórolni esetleg rövid távon a sajátgazdás rendszer megszüntetésével lehetne, de mindig vannak trehány, fakezű kollegák, akik lekoccolják az egész garázst, aztán otthagyják a járművet nyitott ajtókkal a -20 fokos éjszakában. Ezt utasszemmel is látni lehet olyan városokban, ahol minden sofőr vezet minden vonalon mindent. Rika majd hoz számokat is, ha gondolja.

Lényeg az, hogy utána lehet kiszámlázni a megnövekedett karbantartási költségeket.

 

De előfordulhat, hogy ősszel több csuklós jön, mert inkább az menjen szóló helyett, mintsem kötbért kelljen fizetni az öreg busz miatt.

Előzmény: 7-es troli (95394)
Ygor márc. 13. Creative Commons License 95410

Ez nagyon nem gyerebe.

A sziksósiakat az is dühíti, ha az üllési buszon üllésiek foglalják előlük a helyet :D

A Dorozsmán felszállók is kaptak már oktatást arról, hogy járjanak a 75-össel, hogy miattuk ne kelljen megállni.

Nem kéne 5 percet még rájuk tukmálni.

Előzmény: 7-es troli (95402)
Ygor márc. 13. Creative Commons License 95409

Hamár beleszóltál Dorozsmába, akkor én meg ehhez fűzök hozzá egy gondolatot.

Évek óta tolod ezt az újszegedi Víztorony tér témát, de: járt oda 17-es busz, utána meg 71Y. Valamiért csak megszűntek.

Előzmény: 7-es troli (95387)
7-es troli márc. 13. Creative Commons License 95408

"Miért akarsz (akartok) mindig a külterületiek kárára spórolni?"

 

sajnálom, hogy így látod a dolgot. Nem azt figyelem, hogy x itt lakik, vagy ott lakik, azt keresem mivel lehetne ésszerű keretek között spórolni. Tartom, hogy vannak olyan viszonylatok, melyek vonalvezetése, utasszáma alapján egyszerűen logikus lenne az összekötés, amellyel minimum a jelenlegi járatsűrűség lenne biztosítható 1-2 busz (és járulékos költségek) kivonása mellett.

 

Mellesleg a felszabaduló (pénzügyi) kapacitások átcsoportosításával a külterületiek (gyálarét, újszeged) a szóló buszok helyett kaphatnának csuklóst amikor az szükséges...

 

 

Előzmény: kimaradt (95405)
Ygor márc. 13. Creative Commons License 95407

Kifelejtettél valamit: sűrítés szólóval, és F7-et nyomni :)

Előzmény: beni19 (95404)
kimaradt márc. 13. Creative Commons License 95406

beni19!

 

" Ezt kéne megoldani, hogy hétvégén több legyen a csuklós. "

 

Ilyen és hasonló mondatokkal (esetleg több aláírással) a lentebb leírt bizottságot kellene bombáznotok, nem pedig ide leírni, mert azt itt elhangzottak miatt nem módosítanak véleményem szerint. Nem beszélve arról, akkor személyesen kapnál tőlük választ kérdéseidre.

 

" Tájékoztatjuk a Tisztelt utazóközönséget, hogy Szeged Megyei Jogú Város Közgyűlésének, valamint Városüzemeltetési és fejlesztési Bizottságának Határozatai alapján....... "

Előzmény: beni19 (95404)
kimaradt márc. 13. Creative Commons License 95405

7-es troli!

 

Miért akarsz (akartok) mindig a külterületiek kárára spórolni?

Talán a saját házad táján kéne szétnézni és söprögetni.

 

"Ennek ellenére mivel nem láttam a tv várossal kötött szerződését, így nem tudom biztosan (gondolom Te sem) "

 

Amennyiben busszal utazol, akkor az autóbusz vezetője megtudja neked írásban mutatni, a megrendelő kívánságát, előírását (milyen autóbusszal kell végezni az adott járatot), egyébként súlyos anyagi vonzata van, amit nem kap meg a szolgáltató.

Előzmény: 7-es troli (95402)
beni19 márc. 13. Creative Commons License 95404

Egyet értek veletek. Nézzétek meg hétvégén szinte nem is közlekedik csuklós busz kivéve ezeken a járatokon:

 - 20:minden 50-kor induló járat Petőfitelepről

 - 21:minden 58-kor induló járat Újpetőfitelepről

 - 36:minden 58-kor induló járat Honvéd térről

 - 75:minden 15-kor, azután 13:00-tól: 30-kor induló járat Mars térről

 - 79:minden 30-kor induló járat Mars térről

 - 90:minden 58-kor induló járat Lugas utcától

Csak ennyi hétvégén. Ha valamit kifelejtetem szóljatok! De miért nem csuklós 90 ami 28-kor indul? Én mentem szombat délelőtt a 90-en (ami szoló volt) mindenki ment a Cserepesre az ajtóba álltak az utasok. Ez visszafele is igaz. Én szerintem szombat délelőtt: a 20,21,60,60Y,71,72,74,75,76,79,90 busz járatoknak a legtöbbnek csuklósnak kéne lenni. És ezt tényleg szépen leírtátok, és így is van szombaton rengeteg idős megy a mars térre, meg a cserepesre. Ezt kéne megoldani, hogy hétvégén több legyen a csuklós.

Hy márc. 13. Creative Commons License 95403

Hadd, ne mondjam, amit akkor, mikor meghallottam azt a marhaságot!

Nem a környék lakóinak közakarata volt, hanem "népiesített prolitikai, rémviselői kezdeményezés"!

:o(((

Előzmény: NZA (95399)
7-es troli márc. 13. Creative Commons License 95402

amivel még lehetne spórolni szerintem: 7F-79 járatok összevonása csúcsidőn kívül hétköznap, illetve hétvégente. Szintén buszvezetőt, és buszt lehetne spórolni, még akkor is, ha csak csuklósok járnának. Sőt, ha a madaras áruház is a saját dorozsmai buszjárat pénzelése helyett, ha annak pénzügyi vonzatának csak egyharmadával is szállna be eme új sziksósi -dorozsmai- bevásárlós-mars teres járatba...

Azok akik szikire mennek, a 3-5 perces menetidő növekedésbe nem halnának bele, főleg ha ez nem csúcsidőben történik.

Előzmény: 7-es troli (95394)
7-es troli márc. 13. Creative Commons License 95401
egy 2 ajtos byd ebusz hatol eppen be az szkt csaky telepre szerb kiserettel.
Unblock márc. 13. Creative Commons License 95400

Arra senki nem gondol, hogy az akusztikus utastájékoztatás vagy bármi, ami jelenleg az újdonság erejével hat, az esetleg nem végleges vagy csak egy tesztelés? Az emberek mindent olyan véglegesnek vesznek és azt hiszik, hogy rögtön tökéletesnek kell lennie. Legyen az akár egy jármű. Lehet ebben némi igazság?

Előzmény: barnade (95349)
NZA márc. 13. Creative Commons License 95399

13A alatt a szombati városnéző körutat megtevő járatra gondolok.

Előzmény: NZA (95398)
NZA márc. 13. Creative Commons License 95398

Esetleg nem kellett volna a helyi képviselővel kibulizni a két éve a teljesen értelemetlen 13A járatot a Tisza Volánnak (nem önkormányzati kezdeményezés volt), helyette a 74-es sűrítését vagy csuklósítását kellett volna javasolni szombati napokra.

Előzmény: Hy (95397)
Hy márc. 13. Creative Commons License 95397

"A 74-es busszal kapcsolatban hozzátette: tanévben a Mikszáth Kálmán utcából 6.20-kor, 6.40-kor és 7 órakor induló járatokat kell csuklós busszal indítaniuk. A csuklósokat a társaságnak a megrendelő által megjelölt vonalakon és járatokon kell közlekedtetnie, a többin csak a rendelkezésre álló szabad kapacitás erejéig tudnak nagy buszt biztosítani, de ezek a lehetőségeik korlátozottak. Iskolai napokon délután a csuklós járművek a többi vonalon teljesítenek szolgálatot, ezért a 74-esen forgalomszervezési okokból nem tudnak nagy buszt biztosítani. A szakember azt is hozzátette, hogy hétvégén nem közlekedtetnek csuklós buszt."

 

A szombati -piacos- nap katasztrófa! Fölcekkerelve, rolikkal bevásárolt tömeg már a mikszáthi végállomáson megtölti a félórázó 74-est, a többi hering a tortán. Amikor a Bartókon, vagy a Dugonicsnál babakocsis szülő szeretne fölszállni, elképzelhető, mi zajlik! Még a haranglábnál /Hattyas-rendezőtér/ is tülekedés van leszálláskor.

Az utóbbi években fokozatosan rosszabbodott a tömegközlekedés annak ellenére, hogy több új, korszerű, alacsonypallós villamos-troli érkezett Szerette Városunkba.

Sikerült magyarosch szervezéssel a Mercedes-ből Trabant-ot csinálni.

:o(((

Előzmény: 7-es troli (95394)
Hy márc. 13. Creative Commons License 95396

Az idő a gátja az újságírónak.

Privát levél ment a szolgáltatási panaszról, a szolgáltatót +kérdezték, ez a válasz.

A városi szovjet, mint megrendelő válasza napokba-hetekbe kerül /ha egyáltalán válaszol/, addig egy panaszos levelet napilapnál váratni nem lehet!

A választott párt-rémviselők tesznek választóik fejére!

Előzmény: Csüllög Imre (95373)
Ízirájder márc. 13. Creative Commons License 95395
7-es troli márc. 12. Creative Commons License 95394

a volán is és szkt is megrendelt szolgáltatásokat teljesít. Meg van szabva az üzemidő, a követési idő, illetve biztosan számos más paraméter is. Ennek ellenére mivel nem láttam a tv várossal kötött szerződését, így nem tudom biztosan (gondolom Te sem) hogy melyik időpontban milyen típusú, ill kapacitású járműnek kell közlekednie. Azt el tudom képzelni, hogy bizonyos időszakokban (pl hétköznap csúcsidő) egy-két vonalnál meg van kötve, hogy csak csuklósok mehetnek, de az furcsa lenne számomra, ha minden járat minden indulásánál oda lenne írva a szerződésben, hogy pl csak ik260 mehet a 71-72 vonalakon mert csak azt fizeti a város.

 

Azt is el tudom képzelni más-más összegeket fizet a város a modernebb (pl ap), magasabb fogyasztású buszokra és vagy csuklósokra, mint egy mezei ikarus260 után tenné, tehát így lehet a város érdeke az olcsóbb üzemeltetésű buszok közlekedtetése, de ennyi erővel akkor minden nap csak azok közlekednének. Nem mellesleg egy hétvégi nyugis újszegedi fordában olyan eget verő különbség egy 260 és 280 között nem lenne. Ha mégis, meg lehetne találni a fedezetét ennek. (pl a millió éve tervezett és eleddig meg nem valósult hétvégi 84-90(f) összekötése során megspórolható buszvezető és üzemanyag költségen).

 

Ha jól emlékszem 7-8 hónapja történt valami, és onnantól kezdve árasztották el a szólók 7végén a 71-72 vonalat. De majd aki napi rendszerességgel közlekedik ezen járatokkal, majd pontosít, mióta van ez az állapot.

Előzmény: kimaradt (95389)
7-es troli márc. 12. Creative Commons License 95393

teljesen egyértelmű, hogy normálisan össze kell(ene) hangolni a módosuló járatokat, hogy mindenkinek jó legyen.

Előzmény: Mr. Furrier (95391)
7-es troli márc. 12. Creative Commons License 95392

azt láttam, az oszlop alapozásának megerősítése zajlik, és amíg köt a beton, a két mellette lévő oszlophoz van "kikötve" ez az oszlop. Meglepődnék ha a síma sodrony és vezeték cserén kívül más is történne ott.

Előzmény: 7es villamos (95390)
Mr. Furrier márc. 12. Creative Commons License 95391

Nekem, és sok más újszegedinek viszont pont, hogy rossz lenne, ha az 5-ös járna a Víztoronyig, ugyanis én kintebb lakom, és a 72-es tuti ritkábban járna az Erdélyi tér felé.

Előzmény: 7-es troli (95387)
7es villamos márc. 12. Creative Commons License 95390

A Csongin a Kecskeméti u és a Rózsa utcai megálló szakaszán de A diófa felőli oldalon  a diófa megálló után a Makkoserdősor közti szakaszon egy kandeláber körűl van ásva.

Előzmény: MA3455 (95383)
kimaradt márc. 12. Creative Commons License 95389

7-es troli!

 

 

Ajánlom figyelmedbe az alábbiakat, minden változtatás így kezdődik:

 

" Tájékoztatjuk a Tisztelt utazóközönséget, hogy Szeged Megyei Jogú Város Közgyűlésének, valamint Városüzemeltetési és fejlesztési Bizottságának Határozatai alapján....... "

 

Tehát: A Tisza Volán egy döntés végrehajtója. Nem Ő dönti el milyen jármű közlekedik egy adott vonalon illetve járaton, nekik előírják. Mint köztudott nem egyforma egy normál padlószintű szóló, csuklós, alacsony padlós szóló, csuklós üzemeltetési költsége. Megrendelő előírja a jármű azon járaton a fajtáját és természetesen azt fizeti.

Még mindig érzed a szándékosságot?

Előzmény: 7-es troli (95386)
v_peti márc. 12. Creative Commons License 95388

Jó, a 90-es trolisítása már nem lenne fontos, de egy körúti körjárat, főleg ha elkészülne a másik oldali híd is, akkor értelmes lenne.

Előzmény: 7-es troli (95387)
7-es troli márc. 12. Creative Commons License 95387

amúgy az újszegediek egy részének gondját megoldaná a meghosszabbított útvonalon az Újszegedi víztoronyig közlekedő (1)5-ös troli. Hétvégén minden járat mehetne addig, hétköznap pedig a csúcsidőn kívül mind, csúcsban pedig minden második. értelem szerűen csúcsba lenne egy betétjárat ami csak GYk-ig menne. Igaz ehhez az akksis üzemű troli 5-6 darabját ide kellene helyezni.

 

Sajnos attól tartok ez csak az én vágyálmom, na meg esetleg pár újszegedié...

 

Ahogy pletyiket innen-onnan hallottam több esély más vonal, más irányú hosszabbítására, bár azzal kapcsolatban szkeptikus vagyok. Oké, régen az jól működött, de azóta lett egy felújított villamosvonal, új modern ap-s vilikkel.

Előzmény: Mrija (95385)
7-es troli márc. 12. Creative Commons License 95386

olykor szándékosságot érzek a TV hozzáállásában, nehogy az egyszerű utasnak jó legyen...

Előzmény: Mrija (95385)
Mrija márc. 12. Creative Commons License 95385

Vas. DU szokott ez gond lenni, amikor jönnek vissza a koleszokba. És itt szólók mennek, Tápéra meg 79esbe pedig tekeregnek a csuklósok, alig kihasználva..

Előzmény: Mr. Furrier (95377)
7-es troli márc. 12. Creative Commons License 95384

ez egy jó kérdés. tegnap pont végigsétáltam a csongin, de most kivételesen nem felfelé néztem menet közben így én sem tudom. a vértónál (kiserdőnél) lévő két csövezéses váltó környékén tudnám elképzelni, hátha azok is előbb utóbb megújulnának.

Előzmény: MA3455 (95383)
MA3455 márc. 11. Creative Commons License 95383

Melyik szakaszán (tól-ig) ?

Előzmény: 7es villamos (95379)