Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Citadis 2014.03.15 Creative Commons License 95463

"Delta a Dugonics térre"

 

"Volt,nincs rá szükség."

 

Ebben kivételesen nincs igazad. A régi az nem igazi delta volt (ugyebár hiába nevezték így, nem az volt a funkciója), jelenleg viszont nagyon is hasznos lenne, ha a 3-as és a 4-es külső szakasza össze lenne kötve valamilyen módon ott (legjobb lenne, ha a rókusi körforgalomnál lévőhöz hasonlóan lenne és minden irányból minden irányba lehetne menni, csak ugyebár ez a jelenlegi Kecskés irányú megálló miatt lehetetlen; viszont fizikailag a Kecskés felől Vadaspark felé vezető ág el is férne és elég is lenne deltázáshoz). A 3-4 egyik elég kritikus szakasza a Dugonics tér - Anna-kút közötti rész a körúton... Ráadásul a közös tömegközlekedési sáv miatt az Anna-kúti csomópontnál a deltázás gyakran finoman szólva sem ment könnyen a buszok miatt (így most, hogy már csak a 20-20A maradt ott a 10-es kihullásával, egy fokkal jobb a helyzet... Szóval én határozottan állítom, hogy nagyon is kellene a Dugonics térre egy deltázási lehetőség!

Előzmény: 1047 005-2 (95459)
v_peti 2014.03.15 Creative Commons License 95462

Pl. Az Anna-kútnál baleset vagy vezetékszakadás van, ekkor a Dugonicsnál is lehetne fordulni, nem állna le az egész hálózat.

 

Előzmény: v_peti (95461)
v_peti 2014.03.15 Creative Commons License 95461

Amúgy mikor volt ott delta? Régen egy bonyolult vágánykapcsolat volt ott. Na meg kétirányú kocsiknál erre nem is volt szükség, az egyoldalas-kétirányúnál meg egyenesen felesleges volt.

 

Na meg, egyirányú kocsikkal kiadott vonalakról van szó, ez meg minél több fordulót tesz szükségessé, mert ellentétben a kétirányú kocsikkal kiállított vonalakkal, itt ugyebár nem lehet visszafogni akárhol. Így a vonal zavarérzékenysége is csökkenthető.

 

Előzmény: v_peti (95460)
v_peti 2014.03.15 Creative Commons License 95460

Miért? Jobb a jelzővel szabályozott Anna-kútnál tolatgatni, mint a Dugón deltázni? (Mármint ha rövidítés van a 3/4-esen.)

Előzmény: 1047 005-2 (95459)
1047 005-2 2014.03.15 Creative Commons License 95459

"Delta a Dugonics térre"

 

Volt,nincs rá szükség.

 

 

 

"Nem kellene tökörészni a váltóvasazással"

 

Most sem kell.

Előzmény: v_peti (95457)
7-es troli 2014.03.15 Creative Commons License 95458
nos,meglepodtem. tenyleg keszul valalmi a csongi-rozsa keresztben. szemmel lathatoan egy eleg hosszu szakaszon dupla sodronyzas (is) keszul. ez altalaban kettonel tobb par vezetek elhelyezesenel,eroteljes iveknel szokott lenni. hm. erdekes. itt egyik sincs. egy vad tippem lenne...: lesz 6os troli reszben onjaro uzemmodban,ami miatt a belvaros fele levo rozsa utcai megalloban 2par vezetek lesz egy osszeagazassal,ahol a megallohoz kozelebbi vezetek csonka lenne,rajta szedoterelovel. itt engedne fel a csapokat a troli. ismetlem,tipp.
Előzmény: 7-es troli (95392)
v_peti 2014.03.15 Creative Commons License 95457

Delta a Dugonics térre! Nem kellene tökörészni a váltóvasazással és a lámpás kereszteződésben való vuisszafogással, ha itt is lehetne fordulni. Érthetetlen, hogy annó miért nem tettek ide egy deltát.

Ha megépülne a Tisza Lajoson végig az említett villamosvonal, akkor az üzemi menetek is egyszerűbbek lennének.

 

Előzmény: v_peti (95456)
v_peti 2014.03.15 Creative Commons License 95456

Pár ötlet, felhasználva a régi terveket, de belekeverve a sajátokat is.

 

Villamos: 5-ös járat. Személy pu.-1/2-es vonal-Tisza L. krt.-József A. sgt-Retek utca-Lugas utca

 

Előny: Korábban is volt valamilyen terv, egy régebbi 2-es villamos, ami a Széchenyi tér után a Takaréktár utcán keresztül ment volna erre.

 

Persze, ekkor az 5-ös troliból mondjuk 15-ös lenne.

 

A 2-es hosszabbítása Tarjánig, hivatalosan van rá terv, csak bizonytalan időre elhalasztva.

 

Troli:

 

A tervezett, de kretén politikusok által kicsinált terv, körtöltés utcai troli. (6-os)

5-ös hosszabbítása Újszegeden, a 2-es végállomásáig.  Vagy legalább a Víztorony térig.

 

10-es troli kivitele a Személy pályaudvarra. Közvetlen vasúti ráhordás biztosítása végett.

 

11-es és 12-es troli. Körjárat a jövőben valamikor elkészülő Nagykörúton. (Alsóvárosi híd) Végállomás a vasútállomáson.

 

Víztorony tér-Makkosház és Körtöltés utca-Rókus felsővezeték. 13-as troli a Lugas utcától Rókusig. Ha majd kész lesz a Tramtrain, akkor ráhordana.

Ebben az esetben nem kellene a 2-es villamost meghosszabbítani.

 

 

 

Előzmény: Mr. Furrier (95455)
Mr. Furrier 2014.03.15 Creative Commons License 95455

Cikket írnék a blogomra, hogy miként lehetne fejleszteni, bővíteni a szegedi villamoshálózatot. Nem célom ezzel semmi, csupán össze szeretném gyűjteni a lehetséges, és persze reális lehetőségeket!

 

Aki tudna segíteni, esetleg saját ötlettel, vagy hivatalos tervekkel, megköszönném. Ötleteket a mr.furrier@gmail.com e-mail címre várok.

Hy 2014.03.15 Creative Commons License 95454

A diktatúra indiszkrét hálya.

 

Az emberi lépték:

Közterületen a képed szabadon, leképzését semmi sem tilthatja, közkinccsé tevését sem, hisz azt már magad megtetted, mikor kitolta az utcára.

 

Éljen március idusa, a (sajtó)szabadság szent ünnepe!

Hajrá M.agyarország, hajrá Cenz ura!

 

Bocsi, de ez már prolitika!!!

Előzmény: kimaradt (95449)
Hy 2014.03.15 Creative Commons License 95453

Friss cipót vásárolt a csipketerítőre.

:o)

Előzmény: Mr. Furrier (95439)
Hy 2014.03.15 Creative Commons License 95452

Sztem is, de én csupán szenvedő alanya vagyok a prolitikussok játszadozásainak.

 

A 13/A-val először nem utazhattam, mert a 74-es előtt elhúzott a Vadkertiné, másodjára az Aldiba kellett mennem, akkor összejött. Akkor is elcsesztem a fél délelőttöt utazgatással.

Szombatonként Á, vagy T, utána Mars-haza a műsorom.

Ennyi értelme van számomra annak a járatnak.

Bár -amint néha látom- mások is hasonlóan vélekednek: rémviselő úr a jószomszéd kérésére kilobbizta, de nagyon keveseknek kell, viszont sokan szívunk miatta.

(Megint6ostroli!)

Előzmény: NZA (95412)
Tourismo 2014.03.15 Creative Commons License 95451

Pedig már "kiharcolták", hogy csuklós járjon rajta nagyrészt - főleg délután a 7F-en.

Előzmény: Ygor (95410)
FOMA 2014.03.15 Creative Commons License 95450

Nyugodtan lehet fényképezni, de a közzététel előtt ajánlatos felismerhetetlenné tenni a rajta lévő személyeket, vagy beszerezni tőlük az írásos engedélyt a nyilvánosságra hozáshoz.

Előzmény: kimaradt (95449)
kimaradt 2014.03.15 Creative Commons License 95449

Sajnos, nem találom már az ide vonatkozó, pár nappal ezelőtt itt megjelent fotózós témát, de a megoldás mától megszületett?

 

http://index.hu/belfold/2014/03/14/fotozzon_ezentul_aki_mer/

 

Fényképezzünk  vagy ne?

 

 

MA3455 2014.03.15 Creative Commons License 95448

Most már legalább tudom én is, hogy miért épül az új csarnok mellett a betonozott pálya a telepen. Hát...asszem ezért avagy a TramTrain tároló csarnokához vezető vágány. Ami a jelenlegi kis épület ill építőanyag árusító telep helyett lesz.

Chabee87 2014.03.14 Creative Commons License 95447

Már herótom van az idióta beírásaidtól...

Előzmény: Ízirájder (95444)
barnade 2014.03.14 Creative Commons License 95446
Bár Tátrán még nem ültem, amin az új rendszer fut, egyszer hallottam kívülről, plusz trolin voltam, szerintem egyáltalán nem bántóan hangos. Hangosabb, ez tény, de inkább előnyére. És nem, nincs baj a hallásommal :)
Előzmény: Ízirájder (95444)
KZR-283 2014.03.14 Creative Commons License 95445

Ez a kocsi Kiskunhalason helyijáratozik.

Előzmény: Mr. Furrier (95439)
Ízirájder 2014.03.14 Creative Commons License 95444

Vicces fiú vagy, de ettől függetlenül bántóan hangosra tekerték, tekertétek, de sebaj, max. nem veszünk rá jegyet/bérletet és mehettek sztrájkolni...

Ha meg szerinted jó a hangerő, akkor sürgősen keress fel egy fülész szakorvost.

Előzmény: Chabee87 (95436)
FOMA 2014.03.14 Creative Commons License 95443

Lehet, hogy az is úgy volt, 13.15 körül viszont biztosan a 101-esre szálltam fel a Bocinál. 

Előzmény: Mr. Furrier (95442)
Mr. Furrier 2014.03.14 Creative Commons License 95442

Én a 100-ast láttam "2 EURÓPA LIGET" kiírással Szeged pu. felé délután.

Előzmény: FOMA (95441)
FOMA 2014.03.14 Creative Commons License 95441

Ma négy utam volt a 2-esen, ebből háromszor volt PESA, négyből egy esetben volt hibátlan utastájékoztatás, az meg nem PESA volt.:-) A legszebb az volt, amikor a 100-as az Anna-kút és a Széchenyi tér között köszöntötte kedves utasait, és bemondta a Galamb utcát. Mondjuk szemmel láthatóan nem tűnt fel senkinek.:-) De volt néma kocsi helyes viszonylatjelzéssel, egy másik néma pedig (101) "2 Európa" tér kijelzővel Szeged pu. felé. Valszeg véletlenül fogtam ki ilyen rossz szériát, egyetlen utassal találkoztam, akinek problémája támadt ebből.

MA3455 2014.03.14 Creative Commons License 95440

Annyi biztos, hogy nem az SZKT tulajdonát gyarapítja, ahogy a Csáky utcában a MAN SG272-ők sem fehér fényezéssel-narancs csíkozással. Ha egyáltalán még annál a vállalkozónál van.

Előzmény: Mr. Furrier (95439)
Mr. Furrier 2014.03.14 Creative Commons License 95439

Ex-DVB Dresdeni Mercedes-Benz O405GN Kiskunhalasról a Kenyérgyári úton ma 12:30 körül. Mit kereshet itt?

 

n-misi 2014.03.14 Creative Commons License 95438

csak annyit ír ki, hogy "10 Tarján Víztorony t"

 

Meg olyat is hogy GYERMEKKÓR...

A kétsoros és a kisebb betűs kiírások az egyik következő lépés.

 

"Illetve előforduló hiba még, de ez nem rendszer probléma inkább figyelmesség elmaradása, hogy a T-626 tegnap 17:5* indulással Tarján Víztorony tér irányba közlekedett a ki írás szerint és eközben Makkosházra tartott."

 

Igen ez is előfordul. Az a baj, hogy sok kocsi nem beszél (most még) és ha a kijelzőkkel valamilyen ok miatt nem kommunukál az AGY (az is előfordul, hogy nem mindegyik kijelzőt írja át) akkor az vagy kifagy vagy átvált Szegedi Közlekedési kft.- feliratra.

Szóval ez nem nemfigyelés kérdése...

 

"a Vá-n figyeljék meg hogy átíródik-e ha bekalkulálták."

Jópár kocsi már "automatán" dolgozik a GPS segítségével (ezt is tanuljuk mint sok minden mást). Az is előfordult, hogy "magától" visszafordította a kiírást, sőt valamiért vonalat cserélt. Sok a kérdőjel de innen már nincs visszaút! A BKV-nál az is volt a betanulós időszakban, hogy táblával (is) jártak a kijelzős kocsik(nálunk sem elképzelhetetlen). Ez nem egy olyan pici rendszer, hogy hipp-hopp minden egyszerre és jól működjön! Főleg úgy, hogy közben a járművek egy percre sem állnak meg, párhuzamosan üzemeltetjük a régi rendszerrel az újat, és közben tanuljuk is az egészet!

 

Azt meg azért szerintem nem várható el, hogy a járművezető folyamatosan (akár menet közben is) körbeszaladjon a járműve körül, hogy nem-e elállítódott a tekknika...

Nem akarom ismételni magam így nem is írom, hogy mi kellene...

Előzmény: MA3455 (95437)
MA3455 2014.03.14 Creative Commons License 95437

Üdv mindenkinek!

Nos tegnapi észrevételeim alapján, szép és jó az utastájékoztató rendszer fejlesztése :) de!... egyes Skoda 15Tr-ken az oldalsó kijelzőkön csak annyit ír ki, hogy "10 Tarján Víztorony t" nem fér ki sajnos. Illetve előforduló hiba még, de ez nem rendszer probléma inkább figyelmesség elmaradása, hogy a T-626 tegnap 17:5* indulással Tarján Víztorony tér irányba közlekedett a ki írás szerint és eközben Makkosházra tartott. Persze értem én, hogy stresszes most a sofőröknek a rendszer figyelése, de félre tájékoztat a rendszer picit a Vá-n figyeljék meg hogy átíródik-e ha bekalkulálták. 

Másik észre vételem, az meg meglepett.: Az Ikarus trolikba 19"-es monitor van a sofőr felett, ez a kamerákra van csatlakoztatva vagy a "futárhoz"? Igaz nem üzemelt egyiken sem a monitor.

Harmadik észrevétel, külön az SZKT-tól. Nem tudom feltűnt-e már valakinek, hogy a Bertalan hídon Újszeged irányból az egyik pillértől nem messze két kar van kifeszítve a híd mindkét oldalán sodronnyal, ill hajlítható rendszer, ha jól láttam és ilyen háromszög alakú ék van a végén. Mi lehet az a kifeszített valami a híd két oldalán?

Chabee87 2014.03.14 Creative Commons License 95436

Szerintem szándékosan ordítanak.

Mindig figyelik melyikre szállsz fel és akkor jól felcsavarják a hangerőt.

Előzmény: Ízirájder (95434)
n-misi 2014.03.14 Creative Commons License 95435

Nem szándékosan ordít!

Ez is folyamatban van.

Tényleg elég kellemetlen. Én is tapasztaltam ezt tegnap utasként!

Előzmény: Ízirájder (95434)
Ízirájder 2014.03.14 Creative Commons License 95434

A Tatra titkárnő szándékosan ordít, vagy a hangmérnökök csak a végső finomításkor kerülnek bevetésre?

Előzmény: n-misi (95429)