Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Citadis 2014.03.23 Creative Commons License 95554

És mutogatnak, és kiabálnak, és integetnek, és dudálnak... Csak épp a KRESZ szabályokat nem ismerik... Tegnapelőtt is, már bent voltam a Bakay körforgalomban, mikor egy autós vagy 70-nel beesett a másik irányból, és még neki állt feljebb mert le kellett lassítania... persze hosszas dudaszó kíséretében. mint az állatok, olyanok néhányan.

Előzmény: Tourismo (95550)
Citadis 2014.03.23 Creative Commons License 95553

Kár, hogy ennek az okait még mindig képtelen vagy felfogni. Ez csak azért baj, mert már rengetegszer merült fel a téma itt, és a Misi által adott válasz is le lett már írva ugyanennyiszer. De tényleg, egy csöppnyi gondolkodással kiötölhető, hogy a pályaállapotok miatt esélytelen oda alacsonypadlóst küldeni (a jelenlegi járműparkból, mert ha lenne alacsonypadlós résszel ellátott Tatra, akkor ezzel nem lenne gond).

Előzmény: Hy (95547)
1047 005-2 2014.03.23 Creative Commons License 95552

Ezen vonal mentén élők milyen célpontba nem tudnak eljutni alacsony padlós járművel?(Nem kizárólag villamossal!)

Előzmény: Hy (95547)
Dénes Balázs 2014.03.23 Creative Commons License 95551

...és le is álltak debreceni 2-es villamosok. Ez most önvédelmi reflex? :D

Előzmény: P.stephenson (95541)
Tourismo 2014.03.23 Creative Commons License 95550
Legtöbb esetben a szabálytalankodó hiszi azt hogy neki van igaza. A jv-ők legtöbb esetben nem tudnak mit tenni.
Előzmény: Hy (95516)
Lucky76 2014.03.23 Creative Commons License 95549

 Pesten a Combino is

 

Nem szabad elfelejteni, hogy egyben 54 méter villamost Pesten sem sok helyre lehet, vagy érdemes kiadni. Ugyan a Körútra lettek véve, de a kezdetektől szó volt róla, hogy az 1-esen is járjanak hétvégén, csak ahhoz pályát is kellett volna adni alá. :)

Előzmény: n-misi (95548)
n-misi 2014.03.23 Creative Commons License 95548
Információm nincs, de el tudom magyarázni miért merült el ami fölmerült.
Tehát:
Eleve a kilenc Pesa a 2-es vonalra lett beszerezve (mielött bárki megjegyezné Pesten a Combino is).
A kilenc Pesa kell(ene) a 2-es vonalra (ritka, hogy mind a kilenc kint van, mert a technológia szerinti szemlék minimum egy kocsit legtöbbször bent fognak).

3, 3F vonalak: a menetrend miatt munkanapokon délelött körönként "vonalcsere" van (3-asról F-be és fordítva).
Délután nincs ugyan F-es de akkoris túl nagy a kocsi.
A 3F vonalrészre a pálya állapota miatt nem lehet Pesat vinni.
A 3F vonalrész utasterhelése nemhogy nem indokolná egy ekkora villamos járatását, de a vonalrész léte is megkérdőjelezhető.
4-es vonal: a vonal utasterhelése bár elbírna egy ekkora villamost, de a pálya állapota miatt a Dugonics tértöl Kecskés felé nem lehet Pesát vinni.
Szóval: a meglévő kilenc mellé legalább hat ötrészes, és hat háromrészes alacsonypadlós villamos kéne. Ja és a nem "nagyprojektes" vonalrészeknek egy nagygenerál (bár a 3F-nek nincs sok jövője)
Ehhez le sem merem írni mennyi pénz kellene.
Előzmény: Hy (95547)
Hy 2014.03.23 Creative Commons License 95547

Alacsonypalló!

 

Információja van-e valaki(k)nek arról, hogy a 3-F-4-es tujavonalak mentén lakók miéárt tizedrendű állampolgárai Szerettevárosunknak, hogy rájuk nem vonatkozik a tömegközlekedés mozgáskorlátozottaxámára is használhatóvá tétele?

 

Egyáltalán fölmerült-e már v.kikben a gondolat, hogy talán nem is oly kevés emberi lény mozgásán könnyítene legalább óránként 1-1 alacsonypallós jármű?

Hy 2014.03.23 Creative Commons License 95546

Szegeden magasabb a bevásárlóközpontokba tömközzel közlekedők aránya, nem véletlen, hogy 2 buszjárata is van a pénznyelő bermudának: 79+Auchan.

Sőt pénznyelőből is több van már. A Napfényparknak 3 busz /13-13A, 76, 90-90F/ és 1 villamosa /4/ is van.

 

Ahogy javul a tömegközlekedés, úgy növexik, és fordítva, ahogy rontják, csökken az utaslétszám!

 

Az Auchan is jobban járna, ha alacsonypallós buszt közlekedtetne, mert sokan amiatt nem mennek ki oda, mert teli cekkerrel-rollival nehéz fölgebeckedni a lépcsőkön!

Előzmény: RIKA424 (95530)
Hy 2014.03.23 Creative Commons License 95545

Nem.

Ajtó becsuk, de ott álltunk helyben, nem ment addig tovább a busz, amíg a törpeminoritás kiabált, és végén le nem szállt ott, elől.

Ennyi.

Előzmény: v_peti (95519)
NZA 2014.03.22 Creative Commons License 95544

A villamosoknak bejelentkező detektoraik vannak.

 

A közúti irányoknál végül nem használjuk ki a bejelentkező detektorokat. Ennek oka, hogy most is mindegyik csomópont 5-9 betétprogramot használ.

 

Nem teljesen világos számomra, hogy mit kellene még csiszolni a rendszeren, mit értesz az alatt, hogy "egymás fedésében vagy akár külön külön zöldet adjon mindkét ágon jelentkező járműveknek". Ahol lehet, megadtuk az árnyékban áthaladni tudó irányoknak a szabadot akkor, amikor jön a villamos (kivétel a Rókusi krt-i zöldhullám miatt lehet).

Előzmény: MA3455 (95543)
MA3455 2014.03.22 Creative Commons License 95543

Értem, szóval a lényeg hogy lehet befolyásolni és a lámpaprogram avagy a mellé szerelt szenzorok is dönthetnek úgy, hogy közbe lépnek, de idővel biztosan mindent be lehet állítani hogy egymás fedésében vagy akár külön külön zöldet adjon mindkét ágon jelentkező járműveknek.

Előzmény: NZA (95542)
NZA 2014.03.22 Creative Commons License 95542

Nem nyom semmit a villamos vezető.

 

De ha elindul a Csákynál a villamos a jelzőskör felé, vagy már van benn a megállóban villamos a Körtöltésnél (Európa liget felé), akkor átrendeződhetnek a kanyarodó és a Tescoból kihajtó ágak sorrendje. (Nem mindig, mert ennél az egy esetben a Rókusi körút zöldhullámé a prioritás a villamossal szemben.)

Előzmény: MA3455 (95540)
P.stephenson 2014.03.22 Creative Commons License 95541

Sírok! :-)))

Előzmény: Dénes Balázs (95531)
MA3455 2014.03.22 Creative Commons License 95540

Erről jut eszembe, akkor a Rókusi 2-es sulinál lévő kanyarodás középfekvésre is befolyásolható, mint a villamos szabad befutása? Tehát ha a sofőr nyomja a bejelentkezőt, akkor pirosra vált a lámpa megfelelő távolságból?

Előzmény: NZA (95539)
NZA 2014.03.22 Creative Commons License 95539

Vértó detto. Volt olyan, hogy a villogó zöld "állva maradt" amint jött a villamos. :)

 

Ez gondolom a villamossal párhuzamos gyalog/kerékpáros lámpa volt. Miért ne adjuk meg nekik is a szabadot újra, ha át tudnak menni a villamos árnyékában.

 

Vannak ilyenek. Ezek azért fordulnak elő, mert túl közel van a bejelentkező hely az átkelőhöz, így nem egyszerű néha megoldani, hogy időben elkezdődjön a fázissorrend átrendezése a villamos miatt.

 

Néha nem is lehet messzebb tenni a bejelentkező helyet, mert a megelőző lámpás csomópont túl közel van, és még a mostani rendszerben sem lehet 100 %-osan előre jósolni a villamosok menetvonalát (pl. egy szembe jövő villamos elverheti a szabad útját a másik iránynak). Emiatt ha messzebb lenne bejelentkezés, akkor fennállna az esélye annak, hogy lekési a saját szabad jelzését a villamos.

Előzmény: barnade (95538)
barnade 2014.03.22 Creative Commons License 95538

Vértó detto. Volt olyan, hogy a villogó zöld "állva maradt" amint jött a villamos. :)

Előzmény: MA3455 (95537)
MA3455 2014.03.22 Creative Commons License 95537

Úgy látom Rókuson is működik ez a rendszer. Ma jöttem át a BigBurger-nél villogott a zöld, aztán volt 2 másodperc piros mert megérkezett a Pesa a hátam mögött és zöld lett újra. Én is néztem, meg a kocsisok is hogy mi a ... :D

Előzmény: NZA (95535)
Intersziti 2014.03.22 Creative Commons License 95536

Köcce. Nálunk a Keletiben ugyanilyeneket fedeztem fel, mint váltót alapállásba visszatérítő érzékelő.

Előzmény: NZA (95535)
NZA 2014.03.22 Creative Commons License 95535

Ultrahang.

Előzmény: Intersziti (95534)
Intersziti 2014.03.22 Creative Commons License 95534

Sziasztok! Újszegeden a lámpaprogramba bejelentkező kontakt a trolivezetéken miként működik? Ultrahang? Infra? Egyéb?

Dénes Balázs 2014.03.22 Creative Commons License 95533

Ez is egy megközelítési lehetőség... :P

Előzmény: ckg471 (95532)
ckg471 2014.03.22 Creative Commons License 95532

Áhá, szóval dögöljön meg a szomszéd Tátrája tehene is? :D

Előzmény: Dénes Balázs (95531)
Dénes Balázs 2014.03.22 Creative Commons License 95531

Péter!

 

Annyira örülünk, hogy felénk fordítottad most a vitorládat, segítő jobbot próbálsz nyújtani a kétségbeesés tengerén hánykolódó szakmai plénumunknak, de itt alapvetően sok újdonság nincs, ellenben Debrecenben most nyitottak új villamosvonalat és szervezték át a kapcsolódó buszhálózatot, és így Debrecenben biztos nagyobb szükség lenne a szaktudásodra, mint most itt :)

Nagy hálával gondolva Rád, eddigi ötleteidért:

a szegediek :P

 

ps.: előre is bocsássatok meg nekünk, cívis barátaink :D

Előzmény: v_peti (95527)
RIKA424 2014.03.22 Creative Commons License 95530

Petike !

 

A városok határában lévő bevásárló központoknál, ha van is oda városi közösségi közlekedés, az oda közforgalmúval érkezők aránya 1-2%.

 

Vagy kevesebb.

 

Természetesen a városok belterületén épült bevásárló központoknál (már ahol vannak ilyenek) ott a közösségi közlekedés nagyobb arányban részesedik az oda tartó célforgalomból.

 

 

Előzmény: v_peti (95525)
Ygor 2014.03.22 Creative Commons License 95529

Meg az se, hogy ilyen erőszakos, kioktató stílusban kell hozzászólni, ahogy te teszed. Bár igen szórakoztató :D

Előzmény: v_peti (95525)
v_peti 2014.03.21 Creative Commons License 95528

Meg vegyük figyelembe azt, hogy itt egy meglévő vonalról van szó, meg egy kevésbé hasznosított iparterületről, amivel amúgyis kell valamit kezdeni!

Előzmény: Lenry (95526)
v_peti 2014.03.21 Creative Commons License 95527

Jártam ott párszor, és a tippjeim jelentős része másokéval megegyezik, sőt némelyik még korábbi szkt tervekben is szerepelt!

Előzmény: Lenry (95526)
Lenry 2014.03.21 Creative Commons License 95526

némit.

de jellegéből kifolyólag (még mindig bútoráruház) nem annyit, hogy az érdemi befolyást gyakoroljon az arra futó villamosvonalra.

 

Egyelőre arról volt szó, hogy jöhetnek a biliszagú tippek is.

 

ha erről van szó, akkor minek a magyarázat? villamost meg trolit minden utcába, és kész!

ha ennél komolyabban akarsz gondolkozni, akkor meg vegyél figyelembe minden lehetséges körülményt.

 

De nem volt sehol sem odaírva, hogy csak szegedi születésű, vagy legalább 20 éve ott élő, és rendszeres tömegközlekedéshasználók írhatnak tippeket!

 

az ordasnagy biliszag elkerülése érdekében azonban nem árt, ha nem csak a Google Street View-ról ismered a helyszínt.

Előzmény: v_peti (95524)
v_peti 2014.03.21 Creative Commons License 95525

Amúgy meg ki akarja megmondani? Egyelőre arról volt szó, hogy jöhetnek a biliszagú tippek is.

De nem volt sehol sem odaírva, hogy csak szegedi születésű, vagy legalább 20 éve ott élő, és rendszeres tömegközlekedéshasználók írhatnak tippeket!

Előzmény: v_peti (95524)